|
|
Kilka pomysłów na gry |
Autor |
Wiadomość |
Slawo
Legenda
 
Główny edytor: 
Pojedynki: nie
Pomógł: 16 razy Posty: 706
25566 Prestiż
|
Wysłany: 01-02-2007, 15:00 Kilka pomysłów na gry
|
|
|
1. Pamięć wzrokowa (to nie jest tytuł gry, lecz jej idea)
Mamy kilka obiektów, np. trójkącik, prostokącik, kwadracik, kółeczko, sześciokącik itp.
Mogą jeszcze być takie same lecz o innych kolorkach.
Losowo jakoś rozrzucamy je po planszy gry przed zagrywką. I tu musimy wmontować haka dla robiących skrina z tego co zobaczą. A więc każemy pokazywać się i znikać tym naszym obiekcikom co np. 1-2 sek oraz zmieniać położenie !. Tak, aby w danym momencie gracz widział ok 50% obiekcików (wtedy skrin zrobiony nic mu nie da !).
Po upływie np. 5-10 sekund (losowa wartość, aby utrudnić robiącym skrina !) tego migotania obiekcików znikają wszystkie.
Losowany jest jeden i miejsce jego położenia ma wskazać myszką gracz ! Im szybciej wskaże poprawnie tym więcej punktów (np. jak w Miszczu Ortografii).
Wskaże źle - strata życia.
Levele - na pierwszych mniej obiektów i np. duże, na kolejnych więcej i mniejsze.
Jeśli gracz wskaże poprawnie obiekt wylosowany to może wskazywać drugi wylosowany z ukrytych w tej samej zagrywce - otrzymuje bonusowe punkty bo zapamiętał położenie większej liczby obiektów.
Robiłewm już tę gierkę, ale ... chciałem wmontować grafikę z pewnej gry i obiekty w stylu trawki, teczki, ludziki miały losowane pozycje na planszy i często gęsto mi się nachodziły na siebie oraz wyłaziły na inne tła. Także musiałaby tu być prosta grafika i proste obiekty, gdy najdą na siebie nie będzie to błędem.
Wykonanie ? Pokaż/ukryj obiekt - gdy gracz poprawnie wskaże jego ukrycie - pokaż na ułamek sekundy obiekt, zniszcz go - dodaj punkty.
2. Jakie to działanie
Równanie typu A ? B = C
A i B losowane z liczb 0-zmienna zależna od levelu,
losowane jest +, -, x, /, % itp. a C jest wynikiem.
Zrobiłem tę grę, ale ... jest za prosta bo wiadomo, że 12 ? 19 = wielka liczba i na pewno nie jest to działanie -, /, % a na bank musi być x.
Planuję zastosować nawiasy oraz wykorzystać kolejność działań np. A ? B ?? C = D
Losować ? i ?? i wtedy trzeba jeszcze wiedzieć czy najpierw robimy dodawanie czy mnożenie.
3. Znajdź słowo z literek rozsypanych
Kwadrat 10x10 lub większy, małe literki rozsypane w kwadracie (gra polecana kiedyś Bedziowi !).
Losowane jest słowo z listy bazowej np. 200 słów (obiekt lista).
Gracz musi klikać na dane literki w kwadracie, aby z nich ułożyć te słowo jak najszybciej.
I tu by trzeba obejrzeć grę fleszową - aby zrobić inną niż ta fleszowa.
4. Znajdź wyraz w kwadracie.
To trudniejsze do wykonania bo wyraz ukryty w kwadracie musi być złożony ze sąsiadujących literek w liniach prostych lub nawet ukośnych. Jest taka gra fleszowa, ale ... słowa są zawsze w tym samym miejscu Trza by zrobić aby się ich położenie zmieniało.
5. Układanie wzorów chemicznych
Wylosowano pierwiastki np. S, P, Mg, O, H - w ciągu 2 minut ułóż jak najwięcej związków chemicznych typu kwasy zasady, sole (to do dopracowania jeszcze).
Może być wpisywanie (chociaż mało przyjemnie by się grało wpisując), albo klikanie na obrazki pierwiastków a po kliknięciu w obiekcie TABLICA drukowany byłby wzór, np. H2SO4.
Musi być baza wszelkich możliwych do ułożenia wzorów (trzeba by ją utworzyć w obiekcie lista a tu jest problem indeksów górnych i dolnych - mam już silniczek w 80% działający z pisaniem indeksów a zapis w obiekcie lista musiałby być z separatorem np. H|2|SO|4 - dzięki separatorowi zostanie to rozbite na 4 słowa a potem wpisane do 4 obiektów tekstowych odpowiednio ustawionych, aby były indeksami tekstowymi.
Kolejne moje pomysły na gierki wkrótce !
Jak ktoś chciałby jakąś zrobić niech mnie pyta - doradzę ! Oddam ew. zaczęte silniczki !
Każda gierka z moich pomysłów zostanie dodana na serwis po zrobieniu schludnawej graficzki ! |
|
|
|
 |
Avenged
Młodszy chorąży A7X fan!
 
Pomógł: 3 razy Posty: 244
925 Prestiż
|
Wysłany: 01-02-2007, 16:15
|
|
|
Hah, przy tej pierwszej gierce można sobie ustawić kamerę przed monitorem - i wszystko łądnie zarejestruje , albo odpalić jakąś Camtasię ;] . |
_________________ Windows has found a virus in this post. Press and hold down Alt+F4 to begin windows recovery.
 |
|
|
|
 |
jarlfenrir
Generał brygady
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pomógł: 82 razy Posty: 1731
37283 Prestiż
|
Wysłany: 01-02-2007, 18:08
|
|
|
Avenged napisał/a: | Hah, przy tej pierwszej gierce można sobie ustawić kamerę przed monitorem - i wszystko łądnie zarejestruje , albo odpalić jakąś Camtasię ;] . |
No właśnoie szkoda, że nie da się ustawić żadnej akcji na klawisz [Print Scrn]. Już widzę minę gościa, który po wklejeniu obrazu ujrzy napis: ty oszuście ty... |
|
|
|
 |
Minty
Stwórczyni omc dr fizyki
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy Posty: 3446
33789 Prestiż
|
|
|
|
 |
Slawo
Legenda
 
Główny edytor: 
Pojedynki: nie
Pomógł: 16 razy Posty: 706
25566 Prestiż
|
Wysłany: 01-02-2007, 20:10
|
|
|
Wyłączyć ? Ale zapewne vitalny plagin nie obsłuży tegoto.
Kamerą powiadasz ?
OK. Ale w tej grze punkty liczone mają być za czas jaki upłynie od startu czasu na odpowiedź, zatem zanim obejrzysz film zcas na odpowiedź zmaleje tak, że wtedy otrzymasz prawie zero ppunktów.
6. Ukryty szlak - pomysł sprzed 15 minut
Plansza, przeskakuje obiekt np. kwadrat tworząc szlak (tam gdzie wskoczy tworzy się obiekt kratka i staje się niewidoczny), od kilku kratek do większej ilości na wyższych levelach. Gdy wędrówka się skończy (długość zależna od levelu), pokazuje się punkt startu i mety.
Zadaniem gracza jest jak najszybciej wskazać klikaniem pola po których szedł obiekt. Liczba wskazanych pól poprawnie daje ileś tam punktów zależnych też od czasu wskazywania. Gdy gracz nie wie gdzie klikać kilika w metę, dzięki temu zyskuje mniej punktów, ale idzie na kolejny level.
Wskaże złe miejsce - koniec gry !
7. Spostrzegawczość pomysł sprzed 3 minut - chyba zaczne to robić !
Plansza (jak zwykle w takich gierkach ) - kilka lub kilkanaście rodzajów klocków o wymiarach różniastych (może zależne od levelu itp.).
Na początku na planszy pojawia się losowo dwa rodzaje obiektów w losowych liczbach, z tym, że jednych o jeden więcej - startuje czas i gracz ma wskazać, których obiektów jest więcej/mniej. im szybciej tym więcej punktów. Gdy źle - strata życia.
Kolejny level ? Trzy rodzaje klocków, cztery rodzaje, 5 itd ! Mogą stawać się coraz mniejsze, mogą to być pytania w stylu:
- jakiego koloru klocków jest więcej/mniej
- ile jest klocków !
- których suma jest bliższa 15
- ile zniknęło klocków od poprzedniej planszy
- ktorych więcej przybyło/zniknęło
- może też być trzecia odpowiedź do wyboru: równa ilość, żadnych, tyle samo itp. |
|
|
|
 |
msg
Pupogłowy ~~~~~~~~~~~

Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pomógł: 76 razy Posty: 1411
40080 Prestiż
|
Wysłany: 01-02-2007, 20:39
|
|
|
O, to mi też podpadł pomysł.
Scenariusz z fabułką
Look&give back
Jesteś ochroniarzem w sklepie majsterkowicza i gapisz się w kamery, patrzysz a tu jakiś złodziejaszek. Wiesz że nie zdążysz do niego dojść, więc patrzysz co ukradnie. Potem musisz spośród wielu wskazać te, które złodziej ukradł, np. 5.
Rezerwuję ten pomysł na wykonanie dla ozcom! |
_________________
|
|
|
|
 |
Fadex
Legenda #4; #12; #18; #20; #21; #27
 
Główny edytor: 
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy Posty: 1773
51612 Prestiż
|
Wysłany: 02-02-2007, 18:32
|
|
|
Ja proponuję:
Jakiśtam tytuł:
Klon gry "spostrzegawczość" by omenski, tylko zamiast liczb musimy zapamiętać słowa o danej ilości liter (dictionary object). |
_________________ If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat |
|
|
|
 |
BROO
Pupogłowy Wizard x-)

Główny edytor: 
Pojedynki: nie
Pomógł: 37 razy Posty: 502
31680 Prestiż
|
Wysłany: 04-02-2007, 15:54
|
|
|
Jak poprzednik stwierdził istnieje już gra klikowa "Spostrzegawczość" wykonana zresztą przez Omenskiego. Nietaktem byłoby posługiwanie się tą samą nazwą dla nowej gry. |
|
|
|
 |
Slawo
Legenda
 
Główny edytor: 
Pojedynki: nie
Pomógł: 16 razy Posty: 706
25566 Prestiż
|
Wysłany: 14-02-2007, 15:49
|
|
|
No to kolejny pomysł, na grę słowną, wzorowany na grze fleszowej BLIX.
Prostokąt np. 4x10 kratek. W kratkach literki losowo wybrane na starcie gry (PL, ENG itp. jak w White Crossword Puzzle moim).
Na lewym i prawym boku prostokąta przyciski do przesuwania danej linii literek w prostokącie, np. aby przesunąć górny rząd dziesięciu literek w prawo o jeden wciskamy przycisk z prawej strony przy górnym rzędzie. Wtedy literki w pierwszym górnym rzędzie przesuwają się o jedną kratkę w prawo.
Na miejsce pustego, po przesunięciu w prawo, miejsca z lewej strony wchodzi losowa literka !
Cel gry: tak przesuwać rzędy literek w prawo lub w lewo, obojętnie którym rzędem, aby literki tworzyły słowa w kolumnach pionowych !
Słowa 2-6 literowe, w zależności jaką grę zrobimy. Gdy silnik gry wykryje słowo w którejś z pionowych kolumn, literki z tego słowa znikają, gracz otrzymuje punkty i bonusowe ruchy (przesunięcia) a wchodzą na ich miejsce sąsiednie, te w zależności z której strony przesuwaliśmy.
Gracz ma ograniczoną liczbę przesunięć ustaloną na starcie PLUS bonusowe ruchy za ułożone słowa, albo za ilość słów, albo za więcej niż jedno słowo w jednym przesunięciu.
Aby gra chodziła w przeglądarce można się ograniczyć do słów maks. 4 literowych i przepisać je z pliku do gry (np. obiekt LISTA).
Mam słownik z kurnika i wyselekcjonowane słowa 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 literowe w języku PL, ENG, ITA, SPA, FRA itp.
Ale uwaga, 6 literowych to jest już chyba coś koło 15tysięcy jak dobrze pamiętam z moich dwóch gier słownych.
Oczywiście eliminując polskie ogonki liczba słów możliwych do tworzenia zmaleje drastycznie.
Jakby co to chyba po Mistrzu Ortografii 2 się za to biorę |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|