NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Minty
19-03-2007, 22:21
[Symulator] Symulator BUS'a w 3d!
Autor Wiadomość
Stankol 
Bohater
McO: the noob


Główny edytor: MMF2 Dev
Posty: 322

Prestiż
Wysłany: 18-03-2007, 22:39   [Symulator] Symulator BUS'a w 3d!

Tytuł: Bus driver

Gatunek: Symulator

Autor: Stankol
Grafika: 3ds Max
Dźwięk: Stankol/nagrywane
Muzyka: Stanol/FL

Opis:

Od dawien dawna robię silnik 3d. Dzisiaj skończyłem ;) . Jest to pełne 3d, z obrotem 360 stopni, nakładaniem textur i animacją modeli. Niestety nie zrobiłem jeszcze grawitacji, ale to kwestia czasu (na razie możemy tylko latać). Gra będzie symulatorem jazdy BUS'EM, świat jakieś 2kkx2kk pixeli, ok. 500 przystanków autobusowych, misje generowane losowo. BUS'a będzie można oczy wiście(!) tuningować, kasę zdobywamy za czas przejechania z jednego przsytanku do drugiego, brak wypadków. W grze będzie można ujżeć światła i 4 rodzaje znaków drogowych - stop, nakaz jechania w jakimś kierunku, zakaz wjazdu i informacyjne. Niestosowanie się do znaków i świateł grozi madnatem... albo gonitwą. Ta gonitwa to 4fun, bo jak uciekniemy to nas w innym mieście dopadną czy tak czy siak ;p. Gra kończy się po wykonaniu 400 misji, co miesiąc najlepsza osoba (wyniki online) wygrywa grę firmy Cenega (sponsorzy :razzugly: ), hm... jak coś nie jasne to pytać.

Ps. Silnik jest w dwóch wersjach - pierwsza wyświetla na czarno kontury, druga nie wyświetla konturów, ta druga zżera więcej pamięci.

Zrzuty ekranu:
http://images21.fotosik.p...f22c7413med.png - BUS bez przodu - bo nie umiem go zrobić ;p w ver. 1
http://images20.fotosik.p...4adfc644med.png - BUS bez przodu - bo nie umiem go zrobić ;p w ver. 2
http://images21.fotosik.p...7793964fmed.png - Środek BUS w ver. 1
http://images22.fotosik.p...e0cff080med.png - Środek BUS w ver. 2

Download:
download ?
_________________
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Posty: 1411

Prestiż
Wysłany: 18-03-2007, 22:45   

1) Sam robisz grafę?
2) Jaki jest postęp?
3) Sam przy tym pracujesz?
4) 2kk ? 2 mln? nie udźwignie ci tego klik?
5) Właśnie w klikach robisz?
6) Bardzo skomplikowane. Jak silnik? Bo w końcu autobus sie długo rozpędza.
7) Powodzenia.
_________________
:razzugly:
 
     
Stankol 
Bohater
McO: the noob


Główny edytor: MMF2 Dev
Posty: 322

Prestiż
Wysłany: 18-03-2007, 22:52   

misieksamgame napisał/a:
1) Sam robisz grafę?


Tak.

misieksamgame napisał/a:
2) Jaki jest postęp?


Silnik 3d, 3 Busy, świat (w sensie wsyztskie budynki, roślinki i ludność).

misieksamgame napisał/a:
3) Sam przy tym pracujesz?


Nadzoruje mnei gość z Cenegi, postępy zgłąszam mu co tydzień.

misieksamgame napisał/a:
4) 2kk ? 2 mln? nie udźwignie ci tego klik?


Udźwignie, bo obraz renderowany jest tylko 2000x2000 pixeli od polożenia gracza.

misieksamgame napisał/a:
6) Bardzo skomplikowane. Jak silnik? Bo w końcu autobus sie długo rozpędza.


To już jest zrobione, ale nie ma grawitacji t/j rozpędzanie w powietrzu ;p.

misieksamgame napisał/a:
7) Powodzenia.


Dzięki ;p
_________________
 
     
Tasmpol 
Bohater
young god


Główny edytor: MMF2
Posty: 955

Prestiż
Wysłany: 18-03-2007, 23:12   

Jaja se robisz. Najpierw jakieś szamanienie, teraz to ?
Żenaa i żal.. Oo
_________________
the preacher man says its the end of time
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Posty: 1411

Prestiż
Wysłany: 18-03-2007, 23:19   

Coś mnie tu nie pasuje. Niby jakim cudem masz te obrazy z antyaliasingiem w klikach? Chyba jedyna wtyka w klikach to ClickOpenGL i on nie ma antyaliasingu. I pokaż coś z terenu. Tasmpol ma rację, że za duży skok zrobiłeś... Te screeny wyglądają jakby z 3dsmaxa i tyle. Ale dzięki że mi pomysł na gre podsunąłeś ;) .
_________________
:razzugly:
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Posty: 1731

Prestiż
Wysłany: 19-03-2007, 00:01   

Póki nie zobaczę, nie uwierzę....
 
     
Jakim 
Młodszy chorąży
Mjuzik Mejker


Główny edytor: GameMaker
Pojedynki: tak
Posty: 263

Prestiż
Wysłany: 19-03-2007, 00:03   

A ja poproszę:

a) imię i nazwisko "sponsora",
b) pokazówkę możliwości silnika.
 
 
     
Ploo 
Chorąży


Główny edytor: MMF2
Posty: 288

Prestiż
Wysłany: 19-03-2007, 00:14   

Ha! Sponsor. To mnie rozsmieszylo. Ale dobra.

Po prostu poryw na 3D. Screeny busa jest pewnie zywcem z 3ds max. Opis, liczby sa ekstremalnie 'przebajerowane'.

Hej... Stankol nie odpowiedzial 5 pytania msg! Stankol nie robi tego w klikach111shiftoneoneone xxxD

Z checia zobacze jakikolwiek dowod na sponsora, pokazowke postepu, cokolwiek.

Plooscva :D
 
 
     
draq 
Bohater

Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2 Dev
Posty: 123

Prestiż
Wysłany: 19-03-2007, 02:22   

Stankol nie robi tego w klikach, bo w renerze widnieją Rendery z cellshaderem, w KlickOpenGL nie ma takiej mozliwosci ;) .
 
     
morty 
Młodszy chorąży


Posty: 236

Prestiż
Wysłany: 19-03-2007, 08:53   

A j robię grę w Klik&play, z obsługą DirectX14 i pełnego bumpmappingu.. Oto screeny z gry ukończonej w 99%:

http://morty.boo.pl/wiki/...nic_render5.jpg
http://morty.boo.pl/wiki/...nic_render1.jpg

A tak poważnie... Dajcie spokój, to nie 3ds tylko raczej Google Sketchup :
http://morty.boo.pl/pol/Grafika:Titanic02.jpg
http://morty.boo.pl/wiki/images/c/cc/Dom1.jpg
http://morty.boo.pl/pol/Grafika:Dom2_1.jpg
i sto milionów innych

te trzy obrazki to zwykłe niewyrenderowane obrazy prosto z edytora (raz z włączonym, raz z wyłączonym obramowaniem, tak jak u Stnakola), zwróćcie uwagę na charakterystyczne tło....

Żenada....
_________________
http://gmapsapi.com - Poznaj Google Maps API
 
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Posty: 1773

Prestiż
Wysłany: 19-03-2007, 11:15   

Cytat:
Chyba jedyna wtyka w klikach to ClickOpenGL

Jest jeszcze mode 7, mode 7 ex, direct X 9, ale nie znam możliwości tego ostatniego. Wszystkie pod MMF, z tym, że mode 7 może przydać się tylko do robienia podłoż i niskiej jakości obiektów...

Ale poza tą częścią popieram wszystkich przedmówców :) [no, może poza TKINWW]
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
Dante R. 
Sierżant

Główny edytor: TGF
Posty: 130

Prestiż
Wysłany: 19-03-2007, 16:24   

Plooscva napisał/a:
Screeny busa jest pewnie zywcem z 3ds max


Moim zdaniem nie z 3DMax, tylko Google Sketch Up.
Trcohę to dziwne, gość z Cenegi, to ma być gra komercyjna ? ;)
 
     
Ozi 
Młodszy chorąży
Skarbówka


Główny edytor: TGF
Posty: 251

Prestiż
Wysłany: 19-03-2007, 20:05   

A stankol siedzi i zawi... znaczy się, cieszy się z tego "jak nas w konia zrobił" i udaje mądrego :P . Parodia.
 
     
Mr Knife 
Bohater

Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: TGF
Pojedynki: tak
Posty: 266

Prestiż
Wysłany: 19-03-2007, 20:28   

Cytat:
misieksamgame napisał/a:
4) 2kk ? 2 mln? nie udźwignie ci tego klik?

Udźwignie, bo obraz renderowany jest tylko 2000x2000 pixeli od polożenia gracza.


Nie wiem zbytnio jak to skomentować. Może takie pytanie: w czym to zrobisz? W KOG... dla użytkownika z przeciętnym komputerem - NIEMOŻLIWE. Z dobrym - BARDZO BARDZO MAŁO PRAWDOPODOBNE. A tak na serio, to KOG odpada ( BML! ), mode 7 też. Co do direct X 9 to nie wiem, ale nie miałem z nim styczności, choć jakby on był taki potężny to raczej bym usłyszał. A co do silnika...

Cytat:
Ps. Silnik jest w dwóch wersjach - pierwsza wyświetla na czarno kontury, druga nie wyświetla konturów, ta druga zżera więcej pamięci.


Klicki tak ??????

Wyjaśnię tylko coś: KOG sam w sobie takich dużych wymagań nie ma. To Fast Loop, który wykonuje mnóstwo pętli ( odświeżanie programu - trzeba ciągle przekazywać informacje o obiektach ), dlatego dość długo zajmuje opracowanie dobrego silnika. Stopniowo zmniejszam wymagania, bo mój silnik jest mocno niedopracowany. Po prostu mam małe doświadczenie w 3D, ale powolutku nadrabiam zaległości. Już udało mi się zrezygnować z FL i opracować wydajny system co widać, a co nie, ale do tego potrzeba mnóstwo zdarzeń. Zresztą same modele nie są tworzone w 3dsmaxie itp. tylko w swoim sofcie przystosowanym do swojego silnika i KOG.Draq pracuje w ini, a mój bot robi potem z tego zdarzenia, choć mamy już inną metodę. Sądząc po screenach model nie jest zbudowany z sześcianów, no i sama mnogość obiektów... to nie może być Klick Open GL, chyba, że BML jest tak niezwykle wydajny ;)
 
     
Xaus 
Plutonowy
LOL?!


Posty: 80

Prestiż
Wysłany: 19-03-2007, 20:45   

Mnie jedno najbardziej dziwi.... Gość z Cenegi?! Jak tak to daj coś a'la certyfikat czy chociaż nazwisko. I wątpię by za grę w Klikach, czy cokolwiek innego (programy do prostego tworzenia gier) dawali za free gry kosztujące 20-30 zł. I żeby w ogóle ich taka produkcja interesowała. Plus jeszcze gra robiona przez jedną osobę. Rozumiem gdyby był to 5 osobowy Team wtedy może by przeszło. A gdy robi jedna osoba taki trudny projekt do tego w Klikach, to marne szanse.
_________________

Skontaktuj się z kosmitą: http://www.humansneedhelp...actAnAlien.aspx

Ciekawostka:
Jurij Gagarin był pierwszym w historii kosmonautą, który w 1961 roku poleciał w przestrzeń międzyplanetarną.

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzum-ishi krimpatul
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group