|
|
Gdzie ten dym zasuwa? |
Autor |
Wiadomość |
msg
Pupogłowy ~~~~~~~~~~~
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 76 razy Posty: 1411
40082 Prestiż
|
Wysłany: 03-01-2006, 16:34 Gdzie ten dym zasuwa?
|
|
|
Problem dotyczy Draw Bullet.
Oto moje zdarzenia:
Always:
Set Draw Bullet
Set Trace Obj (Dym)
Every 0,05:
Set shoot bullet (0,0) from (Pocisk) Deg 0
i Ustawienia Pluginu:
Bullet: 1000
Speed: 0
CollType: 6
Random: 300
Life: 100
Sprite:
Ink Effect: SemiTransparent 5
Trace
21:1000: 50
Miał nastąpić efekt, że po wystrzeleniu pocisku zostaje po nim dym, który po chwili znika.
Jednak problem tkwi w tym, że gdy pocisk opuści widziany obszar, to dym pojawia się z drugiej strony okna (coś jak "wrap"). Bardzo bym też prosił o objaśnienie który parametr do czego dokładnie służy (waliłem w ciemno). |
_________________ |
|
|
|
|
Minty
Stwórczyni omc dr fizyki
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy Posty: 3446
33789 Prestiż
|
Wysłany: 03-01-2006, 19:12
|
|
|
Jeśli rozmiar okna jest większy niż 800x800 czasem pojawiają się błędy.
Cytat: | Set shoot bullet (0,0) from (Pocisk) Deg 0 |
Deg to skrót od degree, czyli kąt, pod którym wystrzeliwujesz pociski. 0-3600.
DrawBullet Setup:
1- maksymalna ilość pocisków (po przekroczeniu najstarsze znikają),
2- prędkość początkowa pocisków,
3- typ kolizji - niepraktyczny wstaw cokolwiek,
4- zakres losowości prędkości i kierunku pocisków,
5- długość istnienia pojedyńczego pocisku,
6- efekt wtapiania,
7- % półprzeźroczystości,
8- wybór naśladowanego obiektu poprzez jego ID, ID animacji oraz kierunku - czasem daje fajne efekty, np. wygląd pocisku zależny od kierunku,
9- wybór naśladowanego obiektu przez zdarzenia - najprostsze,
10- ilość pocisków wystrzeliwywanych naraz przy jednym zdarzeniu strzelania. |
|
|
|
|
msg
Pupogłowy ~~~~~~~~~~~
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 76 razy Posty: 1411
40082 Prestiż
|
Wysłany: 03-01-2006, 19:20
|
|
|
Dzięki RX za wskazówki.
Z niepotrzebnym dymem poradziłem sobie w najbardziej brutalny sposób - obiekty aktywne . Czy wam też gra strasznie zwalnia przy dużej ilości Bulletów? |
_________________ |
|
|
|
|
Minty
Stwórczyni omc dr fizyki
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy Posty: 3446
33789 Prestiż
|
Wysłany: 03-01-2006, 19:23
|
|
|
Tak, ale to niezależne od ilości pocisków. Ważne, że jest wstawiony BulletObject. Zwiększa wymagania o ok. 350 MHz dla procesora, ale to zależy od typu pocisku. |
|
|
|
|
Fadex
Legenda #4; #12; #18; #20; #21; #27
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy Posty: 1773
51612 Prestiż
|
Wysłany: 03-01-2006, 19:42
|
|
|
RomanX - jest żalezne od ilości pocisków w obszarze gry, ale w małym stopniu. |
_________________ If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat |
|
|
|
|
michal.10
Starszy sierżant Club to Death Angel
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 1 raz Posty: 180
2376 Prestiż
|
Wysłany: 08-01-2006, 19:51
|
|
|
Draw Bullet, ma taki bug, ale ja go zrobiłem tak, że ma wystrzeliwywać TYLKO, kiedy ja jestem tam, gdzie widze to skąd ma się wystrzeliwywać pocisk...
Wiem, wiem ciężko powiedziane...
Ze strony technicznej:
Np. dym unosi się na pozycji X=400, a okno jest 800x600, to ja robie dodatkowe zdarzenie, że dym unosi się tylko wtedy, gdy ja jestem na pozycji X =< 1100 (400+600+100px, na wszelki wypadek) i nie ma więcej tego, co mi niepotrzebne :badgrin: |
_________________ "Nić życia jest mieszanym włóknem, dobro i zło przewijają się razem."
"Nie kocha się za, kocha się pomimo, że..." |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|