NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Gdzie ten dym zasuwa?
Autor Wiadomość
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Pomógł: 76 razy
Posty: 1411

40082 Prestiż
Wysłany: 03-01-2006, 16:34   Gdzie ten dym zasuwa?

Problem dotyczy Draw Bullet.
Oto moje zdarzenia:

Always:
Set Draw Bullet
Set Trace Obj (Dym)

Every 0,05:
Set shoot bullet (0,0) from (Pocisk) Deg 0

i Ustawienia Pluginu:
Bullet: 1000
Speed: 0
CollType: 6
Random: 300
Life: 100

Sprite:
Ink Effect: SemiTransparent 5
Trace
21:1000: 50

Miał nastąpić efekt, że po wystrzeleniu pocisku zostaje po nim dym, który po chwili znika.
Jednak problem tkwi w tym, że gdy pocisk opuści widziany obszar, to dym pojawia się z drugiej strony okna (coś jak "wrap"). Bardzo bym też prosił o objaśnienie który parametr do czego dokładnie służy (waliłem w ciemno).
_________________
:razzugly:
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3446

33789 Prestiż
Wysłany: 03-01-2006, 19:12   

Jeśli rozmiar okna jest większy niż 800x800 czasem pojawiają się błędy.

Cytat:
Set shoot bullet (0,0) from (Pocisk) Deg 0

Deg to skrót od degree, czyli kąt, pod którym wystrzeliwujesz pociski. 0-3600.

DrawBullet Setup:
1- maksymalna ilość pocisków (po przekroczeniu najstarsze znikają),
2- prędkość początkowa pocisków,
3- typ kolizji - niepraktyczny xP wstaw cokolwiek,
4- zakres losowości prędkości i kierunku pocisków,
5- długość istnienia pojedyńczego pocisku,
6- efekt wtapiania,
7- % półprzeźroczystości,
8- wybór naśladowanego obiektu poprzez jego ID, ID animacji oraz kierunku - czasem daje fajne efekty, np. wygląd pocisku zależny od kierunku,
9- wybór naśladowanego obiektu przez zdarzenia - najprostsze,
10- ilość pocisków wystrzeliwywanych naraz przy jednym zdarzeniu strzelania.
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Pomógł: 76 razy
Posty: 1411

40082 Prestiż
Wysłany: 03-01-2006, 19:20   

Dzięki RX za wskazówki.
Z niepotrzebnym dymem poradziłem sobie w najbardziej brutalny sposób - obiekty aktywne :P . Czy wam też gra strasznie zwalnia przy dużej ilości Bulletów?
_________________
:razzugly:
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3446

33789 Prestiż
Wysłany: 03-01-2006, 19:23   

Tak, ale to niezależne od ilości pocisków. Ważne, że jest wstawiony BulletObject. Zwiększa wymagania o ok. 350 MHz dla procesora, ale to zależy od typu pocisku.
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 03-01-2006, 19:42   

RomanX - jest żalezne od ilości pocisków w obszarze gry, ale w małym stopniu.
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
michal.10 
Starszy sierżant
Club to Death Angel


Główny edytor: MMF
Drugi edytor: MMF2 Dev
Pomógł: 1 raz
Posty: 180

2376 Prestiż
Wysłany: 08-01-2006, 19:51   

Draw Bullet, ma taki bug, ale ja go zrobiłem tak, że ma wystrzeliwywać TYLKO, kiedy ja jestem tam, gdzie widze to skąd ma się wystrzeliwywać pocisk...

Wiem, wiem ciężko powiedziane...

Ze strony technicznej:

Np. dym unosi się na pozycji X=400, a okno jest 800x600, to ja robie dodatkowe zdarzenie, że dym unosi się tylko wtedy, gdy ja jestem na pozycji X =< 1100 (400+600+100px, na wszelki wypadek) i nie ma więcej tego, co mi niepotrzebne :badgrin:
_________________
"Nić życia jest mieszanym włóknem, dobro i zło przewijają się razem."
"Nie kocha się za, kocha się pomimo, że..."
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group