NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[Strategia] Warriors of sword and spell
Autor Wiadomość
Nornik 
Sierżant


Główny edytor: MMF2
Pojedynki: nie
Posty: 133

5602 Prestiż
Wysłany: 28-04-2010, 20:01   

Witam,

Do głowy przyszedł mi jeszcze tylko jeden pomysł. Mianowicie zmieniłem kolejność zdarzeń - faktycznie w pierwszej misji były inne niż w następnych i mogło to powodować nieodblokowanie się następnej misji. Tak więc poprawka została wprowadzona i przetestowana - działa (choć prawdę mówiąc wcześniej u mnie też działało - może jakimś głupim fartem, więc jak to nic nie da to już sam nie wiem).

Poniżej dwa linki (niestety nie mogę już edytować pierwszego postu, więc tam linków nie zaktualizuję):

Wersja 1.03:

SpeedyShare
Rapidshare

Edytowałem też pierwszy post. | RomanX

pozdr,
Ostatnio zmieniony przez Minty 28-04-2010, 20:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wackyjackie 
Bohater
Starszy Chorąży Sztabowy Randomu


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: Stencyl
Pojedynki: nie
Pomógł: 69 razy
Posty: 711

36293 Prestiż
Wysłany: 28-04-2010, 22:17   

Przykro mi...nadal nie da się uruchomić drugiej planszy!!! Miałem już ekran z napisem 'Sukces' czy jak to tam było, nacisnąłem LPM, powróciłem do menu i co? Nadal zablokowane inne plansze ;/. Nie mam pojęcia jak ty to zrobiłeś, że u ciebie <rzekomo> działa ;( .

EDIT:
Zagram jeszcze raz, bo teraz nie jestem pewien czy odpaliłem dobrą wersję ;P .
 
 
     
Nornik 
Sierżant


Główny edytor: MMF2
Pojedynki: nie
Posty: 133

5602 Prestiż
Wysłany: 30-04-2010, 20:00   

Wackyjackie, jak nie grałeś "jeszcze raz" to nie graj. Bo i tak to nie działało (na innych komputerach).
Ale ok. Przedwczoraj w nocy mnie olśniło i teraz już działa jak trzeba (zostało to już przetestowane na innym komputerze). Poniżej zamieszczam wersję 1.04, w której wprowadziłem jeszcze parę poprawek. Tak więc, jeśli nikt się jeszcze nie zniechęcił przechodzeniem pierwszej misji to gorąco zapraszam do ściągnięcia aktualizacji.

Wersja 1.04:
1. W końcu wyeliminowany został błąd nieodblokowującej się drugiej misji.
2. Zmieniono algorytm walki, dzięki czemu jeszcze bardziej niż dotychczas ważne są parametry jednostek. Im większa jest rozbieżność pomiędzy np. naszym atakiem a obroną wroga tym lepiej dla tego kto ma więcej. Teraz naprawdę opłaca się rozwijać poszczególne zdolności dowódców.
3. Zmieniono zdolność dowódcy "Szkolenie wojskowe" - teraz zwiększa szansę wystąpienia zdolności specjalnej o 5 punktów na każdy poziom (zamiast 3)
4. Zmieniono parametry niektórych zaklęć

Linki:
Rapidshare
SpeedyShare

Zapraszam i życzę miłego grania.
 
     
Wackyjackie 
Bohater
Starszy Chorąży Sztabowy Randomu


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: Stencyl
Pojedynki: nie
Pomógł: 69 razy
Posty: 711

36293 Prestiż
Wysłany: 30-04-2010, 21:25   

I takie podejście rozumiem ;D. Już pobieram.

Edit:
Hell Yeah! Jest druga plansza. Tylko muzyka nadal <u mnie> nie działa ;) .

Czy jest możliwość przewinięcia planszy od razu na bohatera? Bo się zgubił mi na mapie. Mega mapie.

Po raz kolejny gra 'zawiesiła się' przy turze wroga. Tym razem w 2 planszy. Proponuję dodać zdarzenie, że jeśli czas tury wroga jest większy niż 30sek --> włącz turę gracza.

Edit 2:
Po raz kolejny nie ukończyłem drugiej misji, z powodu zawieszenia...poczekam na ostatecznego patcha ;p.
 
 
     
Nornik 
Sierżant


Główny edytor: MMF2
Pojedynki: nie
Posty: 133

5602 Prestiż
Wysłany: 01-05-2010, 23:15   

Patch już jest przygotowany :) Nie powinno już być problemów z tajemniczym zawieszaniem się tury wroga. Nie wrzuciłem jeszcze nowej wersji bo chcę jeszcze dodać przycisk centrujący na armiach gracza.

[ Dodano: 02-05-2010, 20:37 ]
Ufff... W załączeniu wersja 1.05 gry. Mam nadzieję, że już nic nie przeszkodzi Wam w przejściu całej gry (przynajmniej żadne przyczyny techniczne).

Wersja 1.05:
1. Wyeliminowano błąd zawieszającej się tury wroga
2. Wstawiono nową ikonkę, która zaznacza kolejne armie gracza i centruje na niej ekran (ikonka znajduje się powyżej licznika punktów ruchu armii)

Linki:
SpeedyShare
Rapidshare

Pozdr

PS. Odinstalowanie gry przez "uninstal" nie kasuje zapisu misji, które udało się już przejść. Także spokojnie można odinstalować starsza wersję i zainstalować nową.
 
     
TomaszSportowiec 
Sierżant
Powrót? Może


Główny edytor: Stencyl
Pojedynki: tak
Posty: 109

0 Prestiż
Wysłany: 03-05-2010, 16:34   

Takie to słabe, że końca nie widać.
_________________
http://www.zebra-company.ufoludki.net/blog/ moja nowa strona
Ostatnio zmieniony przez Aleks 03-05-2010, 19:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wackyjackie 
Bohater
Starszy Chorąży Sztabowy Randomu


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: Stencyl
Pojedynki: nie
Pomógł: 69 razy
Posty: 711

36293 Prestiż
Wysłany: 03-05-2010, 17:02   

TomaszSportowiec, może rozwiń swoją wypowiedź? :> Jakieś argumenty?

BTW Już 3 misja ;P . Czasochłonna gra jest powiem ci.
 
 
     
Nornik 
Sierżant


Główny edytor: MMF2
Pojedynki: nie
Posty: 133

5602 Prestiż
Wysłany: 03-05-2010, 18:50   

TomaszSportowiec - jakbyś coś więcej napisał, to myślę, że wszyscy tworzący tu gry i programy byliby Ci wdzięczni. Wiedzielibyśmy jakich błędów unikać.

Gra jest lekko czasochłonna, ale gdyby nie była i dało się ją przejść w godzinę to byście narzekali, że jest za krótka i jest niedosyt ;) A tak to można każdą misję innego dnia sobie rozegrać i mieć zabawę na przynajmniej 10 dni - no chyba, że się nie ukończy jakiejś misji za pierwszym razem :) W każdej misji pojawiają się też mniejsze i większe nowości :)

[ Dodano: 04-05-2010, 11:23 ]
Hmmm... Niestety po wprowadzeniu nowego algorytmu walki, jak sie okazało po kilku seriach grania, lekko rozbalansowały się poszczególne jednostki. I tak np. Rycerz jest zbyt silny w stosunku do innych jednostek i przeciwników występujących w tym samym etapie gry. Głównie to widać w misjach 2-4. Jednak "osłabienie" tylko niego spowoduje, że może być zbyt słaby w dalszej części gry. Podsumowując, zapewne będę musiał skorygować parametry kilku a może nawet większości jednostek występujących w grze (zarówno tych gracza jak i wrogów). Muszę nad tym pomyśleć.
 
     
Seba 
Starszy sierżant
Zwolnij!


Główny edytor: MMF2
Pomógł: 3 razy
Posty: 184

1261 Prestiż
Wysłany: 04-05-2010, 15:08   

Odblokowała mi się druga misja, jednak gdy unicestwiałem (xD) ostatnie armie, jedna nie miała w ogóle wojsk, a gdy zaatakowałem drugą, pojawiły mi się dwa ogry i gra się zawiesiła, w sensie nie wiedziała co robić, jednostki dalej już się nie ustawiały.
_________________

WIN!
Чувак сегодня, выпил много водки.
 
 
     
Nornik 
Sierżant


Główny edytor: MMF2
Pojedynki: nie
Posty: 133

5602 Prestiż
Wysłany: 04-05-2010, 23:40   

W załączeniu kolejna aktualizacja (wiem, wiem - dużawo tych aktualizacji. Ale to wszystko po to aby grało się jeszcze przyjemniej :) ) - wiecie, dzień bez aktualizacji jest dniem straconym ;)

Aktualizacja nic nie robi z błędem opisanym przez Sebę - nie mam pojęcia czemu tak się stało. Oczywiście mi się to jeszcze nie przytrafiło ;) - rzecz do dalszego zbadania.

A więc nie przedłużając, wersja 1.06:
1. Zmieniono parametry większości jednostek - obecne parametry powodowały zbyt duże rozbieżności pomiędzy jednostkami występującymi na danej mapie. Efektem tego były np. banalnie proste misje 2, 3 i 4 a następne bardzo trudne. (Jeśli ktoś już przeszedł misję nr 4, proponuję ją przejść teraz - sukces da na pewno więcej satysfakcji :) )

linki:
SpeedyShare
Rapidshare
 
     
Seba 
Starszy sierżant
Zwolnij!


Główny edytor: MMF2
Pomógł: 3 razy
Posty: 184

1261 Prestiż
Wysłany: 05-05-2010, 14:34   

Jakbyś mógł przydałaby się opcja zapisywania gry, przy dłuższych misjach się BARDZO przyda.
_________________

WIN!
Чувак сегодня, выпил много водки.
 
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3445

33730 Prestiż
Wysłany: 05-05-2010, 14:45   

Można też robić krótsze misje :)
 
     
Nornik 
Sierżant


Główny edytor: MMF2
Pojedynki: nie
Posty: 133

5602 Prestiż
Wysłany: 05-05-2010, 16:28   

Zapis gry. Aby taki zapis miał sens i "trzymał się kupy" to trzeba zapisać stan wszystkich obiektów w misji. Poprzez stan rozumie się położenie, wartości zmiennych obiektów, wartości liczników. Obiekty które trzeba zapisać to np: armie gracza, armie wrogów, miejsca do odwiedzenia, zamki, skarby, świątynie, itp. Tych obiektów na mapie jest bardzo dużo (wystarczy spojrzeć na ilość skarbów do zebrania), a każdy z nich ma po kilka, bądź kilkanaście zmiennych. Generalnie gra jest bardzo rozbudowana i z tego powodu jakoś nie wyobrażam sobie robić tu zapisu gry za pomocą pliku INI, bądź innej ręcznej metody.

Jest opcja "Save frame position" i chyba "Save application position" ale jak próbowałem tego użyć to:
- albo po ponownym uruchomieniu gry, gra nie odczytywała tego zapisu twierdząc, że jest jakaś niezgodność wersji
- albo jak odczytała zapis to kaszaniły sie dźwięki (było pomieszanie z poplątaniem)

Ale jeśli ktoś ma jakieś pomysły to bardzo chętnie skorzystam. Może ja coś źle robię z tym "save frame position"? Sam nie wiem.
 
     
Aleks 
Moderator
Wilczek


Główny edytor: GDevelop
Skype:
Pomógł: 78 razy
Posty: 636

28587 Prestiż
Wysłany: 05-05-2010, 16:33   

Jak cokolwiek zmienisz w silniku gry to zapis nie będzie kompatybilny z aplikacją. Po prostu zapis gry musi być adekwatny do wersji.
_________________
( Przystan Ocalenie | Centaurus | Skrzydlaty Pies | WWF | Nakarm Psiaka )
 
     
Nornik 
Sierżant


Główny edytor: MMF2
Pojedynki: nie
Posty: 133

5602 Prestiż
Wysłany: 05-05-2010, 22:30   

Ale właśnie ja nic nie zmieniałem. Zrobiłem ten zapis. Zamknąłem grę, uruchomiłem jeszcze raz i już pokazuje niezgodność wersji.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group