NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[Inne] Jak podzielić klatki animacji z jednego obrazka?
Autor Wiadomość
Mariusz 
Starszy szeregowy


Pojedynki: nie
Posty: 13

226 Prestiż
Wysłany: 27-11-2011, 09:52   [Inne] Jak podzielić klatki animacji z jednego obrazka?

No więc zauważyłem, że często są dostępne sprity w klatkach animacji na jednolitym tle, jednak umieszczone w jednym zdjęciu i te klatki nie mają zaznaczonych brzegów! Jak najprościej, najszybciej ustalić brzegi dla każdej klatki, żeby płynna animacja się z nich zrobiła. Przypuszczam że nie ma innej metody jak użycie jakiegoś programu, jakiego i jakiej funkcji?, wspomagającego z wbudowaną specjalną funkcją ograniczania brzegów klatek, i żeby na podglądzie animacji można było szybko skorygować po jedym pikselu dopasowanie szerokości importu klatki, zanim nastąpi ten import i podział na pliki klatek animacji.
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3446

33789 Prestiż
Wysłany: 27-11-2011, 11:59   

W TGF (1) jest najlepszy (z tego co się słyszy) importer. Przy importowaniu obrazka, jak już obrazek jest wyświetlany w okienku, to w menu okna jest coś typu "box images".
W każdym razie, importer jest też w MMF2 i mniej więcej tak samo się do niego dochodzi (import).
Jak się to obsługuje? Nie wiem, nie używałam nigdy :)

Poza tym - nie wiem.
 
     
Wackyjackie 
Bohater
Starszy Chorąży Sztabowy Randomu


Pojedynki: nie
Pomógł: 69 razy
Posty: 717

36331 Prestiż
Wysłany: 27-11-2011, 13:32   

Zapis do gifa oferuje Graphics Gale, ale jak wyeksportować to ci nie powiem, bo nie wiem.
Do podzielenia obrazka na równe części możesz użyć ImageMagick - info masz tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic786157.html - ostatni post. Potem tylko wczytujesz pierwszy obrazek do MMFa i zaznaczasz opcję "Import As Animation".
_________________
 
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 27-11-2011, 15:14   

Przekonałem się, że najszybszą i najprostszą metodą jest użycie graphics gale. Wczytujesz obrazek jako "import combined image", ustalasz wysokość i szerokość kratek animacji, wczytujesz a następnie eksportujesz do nieskompresowanego avi (tak, lol), żeby łatwo można to było wczytać w MMF 2.
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
Mariusz 
Starszy szeregowy


Pojedynki: nie
Posty: 13

226 Prestiż
Wysłany: 27-11-2011, 16:36   

Na ale chyba często się zdarza, że te poszczególne rysunki w jednym obrazku są tak fatalnie rozmieszczone, że każdy trzeba otoczyć osobną ramką, bo pierwszy będzie dobry a następne nieprawidłowo poprzesuwane, i jak sobie wtedy dać radę?
Gdyby twórca takiego zdjęcia z wieloma obrazkami umiał je prawidłowo rozmieścić do importu a tylko nie dał ramek ograniczających obrazki, to równie dobrze przecież te ramki mógł dać, dlatego najczęściej nie da się zastosować kratownicy tnącej cały obrazek jednocześnie na obrazki.
 
     
Wackyjackie 
Bohater
Starszy Chorąży Sztabowy Randomu


Pojedynki: nie
Pomógł: 69 razy
Posty: 717

36331 Prestiż
Wysłany: 27-11-2011, 16:42   

W Graphics Gale jest też przyciąganie obiektów do siatki ;- ).
_________________
 
 
     
Neoqueto 
Moderator
Akcelerator


Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 60 razy
Posty: 537

7976 Prestiż
Wysłany: 27-11-2011, 19:02   

Osobiście polecam zapis do poszczególnych klatek w jednym folderze, o kolejnych numerach w nazwie - wybranie jednego (pierwszego) z nich podczas importu w MMF2 oraz przy zaznaczeniu Import as animation spowoduje wczytanie plików jako klatki.

Prawdopodobnie do podzielenia obrazka z klatkami dałoby się też wykonać Operację w Photoshopie (coś w rodzaju skryptu), jednak łatwiej to zrobić metodą opisaną wyżej. Ponadto, jeśli jest to pojedynczy pasek z obrazkami, wiele programów do animacji obsługuje importowanie jako tzw. Filmstrip. Być może nie tylko jednowymiarowy ;) .

Przekonałem się, że jeśli coś na prawdę nie jest pracochłonne, to zamiast tracić czas na szukanie masowego rozwiązania, niektóre rzeczy lepiej jest zrobić ręcznie. Oczywiście, na dłuższą metę to niepraktyczne, ale ile razy ustalałem hotspot dla kilkuset klatek?
_________________
Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł!
 
     
Wackyjackie 
Bohater
Starszy Chorąży Sztabowy Randomu


Pojedynki: nie
Pomógł: 69 razy
Posty: 717

36331 Prestiż
Wysłany: 27-11-2011, 19:28   

Hotspot możesz globalnie ustalać z ALTem. Just sayin'. Jeśli nie wiedziałeś, oczywiście :P .
_________________
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group