[Inne] Jak podzielić klatki animacji z jednego obrazka? |
Autor |
Wiadomość |
Mariusz
Starszy szeregowy
Pojedynki: nie
Posty: 13
226 Prestiż
|
Wysłany: 27-11-2011, 09:52 [Inne] Jak podzielić klatki animacji z jednego obrazka?
|
|
|
No więc zauważyłem, że często są dostępne sprity w klatkach animacji na jednolitym tle, jednak umieszczone w jednym zdjęciu i te klatki nie mają zaznaczonych brzegów! Jak najprościej, najszybciej ustalić brzegi dla każdej klatki, żeby płynna animacja się z nich zrobiła. Przypuszczam że nie ma innej metody jak użycie jakiegoś programu, jakiego i jakiej funkcji?, wspomagającego z wbudowaną specjalną funkcją ograniczania brzegów klatek, i żeby na podglądzie animacji można było szybko skorygować po jedym pikselu dopasowanie szerokości importu klatki, zanim nastąpi ten import i podział na pliki klatek animacji. |
|
|
|
|
Minty
Stwórczyni omc dr fizyki
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy Posty: 3446
33789 Prestiż
|
Wysłany: 27-11-2011, 11:59
|
|
|
W TGF (1) jest najlepszy (z tego co się słyszy) importer. Przy importowaniu obrazka, jak już obrazek jest wyświetlany w okienku, to w menu okna jest coś typu "box images".
W każdym razie, importer jest też w MMF2 i mniej więcej tak samo się do niego dochodzi (import).
Jak się to obsługuje? Nie wiem, nie używałam nigdy
Poza tym - nie wiem. |
|
|
|
|
Wackyjackie
Bohater Starszy Chorąży Sztabowy Randomu
Pojedynki: nie
Pomógł: 69 razy Posty: 717
36331 Prestiż
|
Wysłany: 27-11-2011, 13:32
|
|
|
Zapis do gifa oferuje Graphics Gale, ale jak wyeksportować to ci nie powiem, bo nie wiem.
Do podzielenia obrazka na równe części możesz użyć ImageMagick - info masz tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic786157.html - ostatni post. Potem tylko wczytujesz pierwszy obrazek do MMFa i zaznaczasz opcję "Import As Animation". |
_________________
|
|
|
|
|
Fadex
Legenda #4; #12; #18; #20; #21; #27
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy Posty: 1773
51612 Prestiż
|
Wysłany: 27-11-2011, 15:14
|
|
|
Przekonałem się, że najszybszą i najprostszą metodą jest użycie graphics gale. Wczytujesz obrazek jako "import combined image", ustalasz wysokość i szerokość kratek animacji, wczytujesz a następnie eksportujesz do nieskompresowanego avi (tak, lol), żeby łatwo można to było wczytać w MMF 2. |
_________________ If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat |
|
|
|
|
Mariusz
Starszy szeregowy
Pojedynki: nie
Posty: 13
226 Prestiż
|
Wysłany: 27-11-2011, 16:36
|
|
|
Na ale chyba często się zdarza, że te poszczególne rysunki w jednym obrazku są tak fatalnie rozmieszczone, że każdy trzeba otoczyć osobną ramką, bo pierwszy będzie dobry a następne nieprawidłowo poprzesuwane, i jak sobie wtedy dać radę?
Gdyby twórca takiego zdjęcia z wieloma obrazkami umiał je prawidłowo rozmieścić do importu a tylko nie dał ramek ograniczających obrazki, to równie dobrze przecież te ramki mógł dać, dlatego najczęściej nie da się zastosować kratownicy tnącej cały obrazek jednocześnie na obrazki. |
|
|
|
|
Wackyjackie
Bohater Starszy Chorąży Sztabowy Randomu
Pojedynki: nie
Pomógł: 69 razy Posty: 717
36331 Prestiż
|
Wysłany: 27-11-2011, 16:42
|
|
|
W Graphics Gale jest też przyciąganie obiektów do siatki ;- ). |
_________________
|
|
|
|
|
Neoqueto
Moderator Akcelerator
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 60 razy Posty: 537
7976 Prestiż
|
Wysłany: 27-11-2011, 19:02
|
|
|
Osobiście polecam zapis do poszczególnych klatek w jednym folderze, o kolejnych numerach w nazwie - wybranie jednego (pierwszego) z nich podczas importu w MMF2 oraz przy zaznaczeniu Import as animation spowoduje wczytanie plików jako klatki.
Prawdopodobnie do podzielenia obrazka z klatkami dałoby się też wykonać Operację w Photoshopie (coś w rodzaju skryptu), jednak łatwiej to zrobić metodą opisaną wyżej. Ponadto, jeśli jest to pojedynczy pasek z obrazkami, wiele programów do animacji obsługuje importowanie jako tzw. Filmstrip. Być może nie tylko jednowymiarowy .
Przekonałem się, że jeśli coś na prawdę nie jest pracochłonne, to zamiast tracić czas na szukanie masowego rozwiązania, niektóre rzeczy lepiej jest zrobić ręcznie. Oczywiście, na dłuższą metę to niepraktyczne, ale ile razy ustalałem hotspot dla kilkuset klatek? |
_________________ Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł! |
|
|
|
|
Wackyjackie
Bohater Starszy Chorąży Sztabowy Randomu
Pojedynki: nie
Pomógł: 69 razy Posty: 717
36331 Prestiż
|
Wysłany: 27-11-2011, 19:28
|
|
|
Hotspot możesz globalnie ustalać z ALTem. Just sayin'. Jeśli nie wiedziałeś, oczywiście . |
_________________
|
|
|
|
|
|