NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Jak zrobić grawitację obiektów
Autor Wiadomość
Pl00 
Plutonowy


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: TGF
Posty: 90

5493 Prestiż
  Wysłany: 03-03-2012, 20:40   Jak zrobić grawitację obiektów

Ostatnio się bawiłem i chciałem zrobić spadający piasek, ale nie wiem jak zrobić by miał on grawitację, a po zderzeniu się z innym obiektem aktywnym się zatrzymał, a po zniszczeniu tego innego, żeby znowu spadał. Proszę o pomoc!
 
     
Neoqueto 
Moderator
Akcelerator


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 60 razy
Posty: 537

7976 Prestiż
Wysłany: 04-03-2012, 01:18   

http://fabrykagier.com/pr...nsowanych-10061
_________________
Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł!
 
     
Pl00 
Plutonowy


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: TGF
Posty: 90

5493 Prestiż
Wysłany: 04-03-2012, 21:31   

Chodziło mi o coś bardziej w stylu sypania się piasku jak w minecraft lub terraria, ale tamto też się przyda. Jak ktoś napisze o tym co chcę w temacie to @UP też dostaniesz pomógł ;)
 
     
Andrzejek98 
Plutonowy

Główny edytor: KNP
Pomógł: 3 razy
Posty: 74

1163 Prestiż
Wysłany: 05-03-2012, 01:15   

Jeżeli "Piasek" nie dotyka podłoża >> set position Y +1 "Piasek".
 
     
Pl00 
Plutonowy


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: TGF
Posty: 90

5493 Prestiż
  Wysłany: 05-03-2012, 14:09   

Andrzejek98 napisał/a:
Jeżeli Piasek nie dotyka podłoża >> set position Y +1 Piasek.

Też tak chciałem zrobić ale nie wiem jak zrobić NIE dotyka :S
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 05-03-2012, 15:01   

// Czuję się wykorzystany, Neo dostanie punkt za link do mojego przykładu :P

Jeśli chodzi o silnik grawitacyjny w stylu minecrafta - gra oparta jest oczywiście o trójwymiarową tablicę, w której zapisywany jest typ każdego klocka na każdej pozycji X, Y i Z. W przypadku zniszczenia klocka sprawdzane jest, czy w pionie bezpośrednio nad tym klockiem są obiekty, które mogą spaść - jeśli takie są, to oczywiście zaprogramowany jest spadek, a odpowiednie wartości pozycji tych klocków w tablicy są nadpisywane.

Są oczywiście sposoby z kolizjami, zachodzeniem i tak dalej - jednak są tak strasznie niewydajne, że nie widzę najmniejszego sensu ich tłumaczyć, o.

Wybacz, ale nie będę dysponował czasem na zrobienie przykładu, taka okrężna odpowiedź musi Ci wystarczyć :P
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group