NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Pociskiem na Księżyc
Autor Wiadomość
Sporek 
Bohater
Producent Wody w Proszku


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: TGF
Pojedynki: być może
Pomógł: 2 razy
Posty: 349

15764 Prestiż
Wysłany: 22-06-2014, 18:45   

fil napisał/a:
coraz lepiej to wygląda, powodzenia! :)

Dzięki :) Lekko dopracuje jeszcze te postacie i już zacznę robić na całego grafiki jeśli okaże się, że większości się podoba i to właśnie ten styl którego szukałem, no i wtedy w końcu gra może być robiona znowu :) Sporo pracy przede mną, ale nic innego nie robię z gier oprócz tego i tak, a dobrze, że akurat teraz na tą grę mnie naszło, bo miałem prawie roczny przestój :) Sam się nie mogę doczekać co z tego będzie, z tego co słyszę to te grafiki są dobre, ale jeszcze poczekam na kilka komentarzy żeby mieć to poukładane :) I tak już teraz więcej pracy będę musiał w tą grę włożyć, bo skala większa więc teraz mniej rzeczy ujdzie mi na sucho i zamiast wyskakiwania postaci będę musiał dorobić animacje każdej kończyny, nigdy tego nie robiłem i może być z tym problem, ale dam radę bo jak nie dam to nawet nie ma takiej mowy, że nie dam, dam i tyle bo będę smutny :( Muzyka już powstaje znowu ale nie jestem jeszcze co do niej pewien, i w ogóle przez to, że teraz każda postać jest inna to będę musiał w fabule dorobić każdej postaci lepszy życiorys oprócz jednej głównej postaci :) Ehh, co to z minigry się porobiło do wielkiej gry, jak to możliwe xD Ale nawet te szczegóły, że skale zwiększyłem mają swoje plusy, bo teraz nie muszę się z niektórymi rzeczami męczyć np. jak zrobić złożoną parasolkę w mikroskali, bo teraz mogę stworzyć od razu normalną :)
Ok, to jeszcze oceniajcie, dawajcie opinie o tych postaciach i nie tylko, i w ogóle, bo wracam na dobry tor :)
_________________
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 835

8474 Prestiż
Wysłany: 22-06-2014, 19:22   

Fajnie, że tak się w to zaangażowałeś i nie odpuszczasz. Większość osób dawno by sobie dała spokój. Niedługo ja też zapowiem swoją grę, której historia jest pewnie jeszcze dłuższa, niż Twojej :)
Cytat:
jak nie dam to nawet nie ma takiej mowy, że nie dam

Trochę pokręciłeś :D
A może zrób na razie wstępne demo z jakąś szczątkową grafiką? Bo jestem ciekaw fabuły.
I kiedyś pisałeś coś o dubbingu, będziesz go robił?
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
Sporek 
Bohater
Producent Wody w Proszku


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: TGF
Pojedynki: być może
Pomógł: 2 razy
Posty: 349

15764 Prestiż
Wysłany: 22-06-2014, 19:29   

kamiledi15 napisał/a:
Fajnie, że tak się w to zaangażowałeś i nie odpuszczasz. Większość osób dawno by sobie dała spokój. Niedługo ja też zapowiem swoją grę, której historia jest pewnie jeszcze dłuższa, niż Twojej :)
Cytat:
jak nie dam to nawet nie ma takiej mowy, że nie dam

Trochę pokręciłeś :D
A może zrób na razie wstępne demo z jakąś szczątkową grafiką? Bo jestem ciekaw fabuły.
I kiedyś pisałeś coś o dubbingu, będziesz go robił?

Oj, z tą długością, to nie wiem, sam wstęp planuje zrobić pół godzinny, gra na oko póki co z tego co planuje będzie może 4 godzin, ale nie wiem, bo wiele chcę dodać ale ciągle coś usuwam niepotrzebnego, to potem kolejne pomysły przychodzą :D . Chociaż nie wiem jaka będzie długość twojej :)
Sobie teraz tak dla siebie rozplanuje rozdziały tutaj czasowo na oko xD
Wstęp - 30 minut, 1 rozdział - 20 minut 2 rozdział - 20 minut 3 rozdział 30 minut 4 rozdział 30 minut 5 rozdział 45 minut 6 rozdział - 30 minut 7 rozdział 20 minut. razem prawie 4 godziny, o, to prawie trafiłem :) Ale i tak to bez sensu planowanie takie, tak tylko zakładając napisałem.
A dubbing tak, ale nie do tej gry to było. Tutaj nie będzie dubbingu.
_________________
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 835

8474 Prestiż
Wysłany: 22-06-2014, 19:35   

Z tą długością to chodziło mi raczej o długość tworzenia gry, a nie jej przejścia :D Historia mojej gry sięga 1995 roku. Właśnie zakładam temat.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
Sporek 
Bohater
Producent Wody w Proszku


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: TGF
Pojedynki: być może
Pomógł: 2 razy
Posty: 349

15764 Prestiż
Wysłany: 22-06-2014, 19:37   

kamiledi15 napisał/a:
Z tą długością to chodziło mi raczej o długość tworzenia gry, a nie jej przejścia :D Historia mojej gry sięga 1995 roku. Właśnie zakładam temat.

A, no to jak robisz grę od 1995 to 15 lat więcej robisz grę, no to masz rację, to jest ambitny projekt O_O Chętnie zobaczę :)
_________________
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 835

8474 Prestiż
Wysłany: 22-06-2014, 19:40   

No to nie do końca tak, że samą grę robię 15 lat. Zaraz będziesz mógł dokładnie poczytać.
A zastanowisz się nad tym demem? Nawet jakby zamiast grafiki były na razie kwadraty, bo jestem ciekaw fabuły. Takiego smaka narobiłeś, że ciekawość rośnie :D
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
Sporek 
Bohater
Producent Wody w Proszku


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: TGF
Pojedynki: być może
Pomógł: 2 razy
Posty: 349

15764 Prestiż
Wysłany: 22-06-2014, 21:42   

kamiledi15 napisał/a:
No to nie do końca tak, że samą grę robię 15 lat. Zaraz będziesz mógł dokładnie poczytać.
A zastanowisz się nad tym demem? Nawet jakby zamiast grafiki były na razie kwadraty, bo jestem ciekaw fabuły. Takiego smaka narobiłeś, że ciekawość rośnie :D

O, więc jednak robisz tą grę mniej ale pomysł i tak długo, mój wpadł kilka lat przed zaczęciem prac więc i tak bardzo długo to robisz, uwielbiam takie projekty ale już skomentowałem u ciebie :) A demo będzie w swoim czasie, dzięki, że mówisz, że ci smaka narobiłem, aż chcę się tą grę tworzyć :) Jeżeli ma nie być grafiki, to ja już wolę zrobić fabułę tekstową w obrazkami, ale ta gra będzie taka niezrozumiała na początku, trzeba będzie przejść grę aby wszystko zrozumieć, chociaż to nie będzie sama fabuła, postaram się o sporo grania, a nie tylko czytania, bo lubię gry z fabułą, ale musi być coś co trzeba zrobić aby dotrzeć do niej bo jak się będzie tylko fabułę czytało to może się znudzić, a tak to granie i specjalnie się gra aby tylko odkryć co będzie dalej, takie coś chcę zrobić jak np. portal 2 - to zły przykład bo nie będzie to gra podobna do tej prawie wcale, ale tam było tak, że fabuła była tak ciekawa, że te zagadki się robiło które nie każdy lubi bo to w końcu gra logiczna (ja np. nie lubię wielu gier logicznych ale akurat w tej grze były super bo to zależy od gry, jak gra, świat i postacie są super to zagadki też, a jak gra jest marna i nie ma zachęty do rozwiązywania zagadek i odkrycia co jest po drugiej stronie tylko wiesz, że pojawi ci się zielony napis gratulacje i tyle to po co grać). W grze będą elementy platformowe, prawdopodobnie czasowe, eksploracyjne, zręcznościowe i logiczne. Zagadki nie będą jakieś mega trudne, większość dosłownie logicznych, nie chcę tutaj podawać przykładu z mojej gry, ale np. ułóż coś w odpowiedniej kolejności np. od najmniejszego do największego, nie jest podane, że tak trzeba zrobić, ale sytuacja mówi, że tak powinno. To pewnie zły przykład i takiej zagadki nie będzie w mojej grze, ale chyba wiadomo o co chodzi.
_________________
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 835

8474 Prestiż
Wysłany: 22-06-2014, 22:08   

Trochę mi to przypomina grę Neverhood, tam też stawiali Ci zagadkę bez żadnej instrukcji i sam się musiałeś domyßlić, o co chodzi. W Neverhoodzie to zrobili tak, że mogłeś grę przejść, nie znając nic z fabuły, bo historię poznawało się z mega-długiego korytarza zapisanego tekstem i z filmu, do którego zbierało się płytki. Więc możesz coś takiego zrobić, że kto będzie chciał poznać więcej szczegółów historii, to sobie poczyta, a inni sobie ominą.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
Sporek 
Bohater
Producent Wody w Proszku


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: TGF
Pojedynki: być może
Pomógł: 2 razy
Posty: 349

15764 Prestiż
Wysłany: 22-06-2014, 22:12   

kamiledi15 napisał/a:
Trochę mi to przypomina grę Neverhood, tam też stawiali Ci zagadkę bez żadnej instrukcji i sam się musiałeś domyßlić, o co chodzi. W Neverhoodzie to zrobili tak, że mogłeś grę przejść, nie znając nic z fabuły, bo historię poznawało się z mega-długiego korytarza zapisanego tekstem i z filmu, do którego zbierało się płytki. Więc możesz coś takiego zrobić, że kto będzie chciał poznać więcej szczegółów historii, to sobie poczyta, a inni sobie ominą.
O, grałem w Neverhood i jedna z moich ulubionych gier też, ale ta gra nic nie będzie miała z tą grą wspólnego, fabuła jest na 1 miejscu razem z gameplayem :) Planuję dodać kilka rzeczy opcjonalnych do obejrzenia i zrobienia np. jakieś minihistorie i nie wiem czy wplątać je w wątek główny czy opcjonalny np. dokładne życiorysy innych postaci niż główna jakoś dokładnie wyjaśnione w retrospekcjach itp. aż tak niewyjaśnione nie będzie, to w porównaniu do neverhood to będzie wszystko podane na zepsutej tacy :)
PS: Jutro nowe fakty na temat fabuły i rozgrywki :)
_________________
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 835

8474 Prestiż
Wysłany: 23-06-2014, 07:51   

Ok, nie chcę Ci nic sugerować, bo masz swoją wizję i się jej trzymasz. I bardzo dobrze, bo ja też tak robię :) Czekam na więcej szczegółów. Ostatnio mało gier powstaje, więc taki projekt jak Twój sprawia, że chce się czekać.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
Ludwig 
Plutonowy


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: MMF2
Pojedynki: być może
Pomógł: 2 razy
Posty: 96

2294 Prestiż
Wysłany: 23-06-2014, 18:07   

Na prawdę widać, że masz zapał przy robieniu tej gierki :)


Patrząc ze swojego doświadczenia nadmierne rozbudowanie projektów powoduje wydłużenie czasu produkcji i spadek frajdy jaką daje siedzenie nad nim. Jednak patrząc, ile już nad tym siedzisz projekt może się zamienić w grę :)

Ciekawi mnie jak te wszystkie elementy połączysz w spójną grę, tak żeby dodatkowo zatrybiły z fabułą.

Co do grafiki. To nowsza wersja wygląda zdecydowanie lepiej niż poprzednia. Jednak tej starszej wersji też niewiele bym zarzucił, a na pewno miał byś mniej roboty. Pewnie przez to trzeba będzie jeszcze trochę poczekać na jakieś demko.
 
     
Sporek 
Bohater
Producent Wody w Proszku


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: TGF
Pojedynki: być może
Pomógł: 2 razy
Posty: 349

15764 Prestiż
Wysłany: 23-06-2014, 20:03   

Odpowiem teraz na komentarze i prośby o więcej szczegółów (gameplayu nie będzie jeszcze, ale coś w zamian szykuję niedługo), i trochę też zapytam i spytam o rady :)
Mam nadzieję, że to wystarczy na jakiś czas, 1 raz to publikuje, bo niektóre rzeczy niektórzy już znają, ale wszystkiego to nie :)

Rozpocznę od fabuły trochę :) Akcja gry dzieje się około 100 lat temu, pod koniec 19 lub na
początku 20 wieku, ale bardziej to 2 czyli 100-104 rok nie przekraczając 109 roku w
fikcyjnym mieście w fikcyjnym państwie którego nazwy jeszcze nie wymyśliłem, ale ma się
kojarzyć z polską i może też się troszkę z francją kojarzyć, ale nie musi. Dlaczego z francją ? Bo jak już kiedyś wspominałem, ta gra miała być egranizacją filmu Georgesa Meliesa po prostu, nic innego, ale tyle pomysłów na urozmaicenie mi powpadało, że porzuciłem ten projekt i jedyne co zostało to lekko kolorystyka, wzorowanie na postaciach i sam księżyc z pociskiem, no i parę postaci :) Bo film jest adaptacją książki Juliusza Verne którego też bardzo uwielbiam, więc jednocześnie kolejne inspiracje z jego książek są, ale z tego co zauważyłem to wymyśliłem o wiele więcej rzeczy samemu, czasami się wzorując dodatkowo :) I jednocześnie musi
być uniwersalny i łatwo tłumaczalny na wszystkie języki. Myślałem nad Polfrenheim ale zbyt
niemieckie, Polfrand, Polfranland lub samo Pol, nie wiem, jak macie jakieś pomysły to
dawajcie :) Początku fabuły nie zdradzę, ale początek gry to będzie trochę jakby obserwacja
jak główny bohater rośnie z małego dziecka do takiego jakiego narysowałem wcześniej (ten 2
od lewej w zielonym ubraniu) :)
Później będzie wstęp z tym jak wpadł na ten pomysł, minigry z przygotowywaniem planu, potem budowanie pocisku i wiele innych rzeczy w tym czasie, ale głównie to.
Potem będzie lot, potem eksploracja i przeżywanie przygody :)
Teraz trochę o gameplayu - mówiłem już o tym trochę, ale teraz podam trochę przykładów. Będzie trochę elementów gry logicznej,
czyli zagadki, większość będzie prostych i będzie polegała na logicznym myśleniu np. jak ułożyć jakieś elementy, niektóre będą polegały na poszukiwaniach,
no i jakieś mini-gry logiczne.
Elementy gry zręcznościowej np. unikanie meteorytów w kosmosie, łapanie elementów itp. Platformowej bo akcja dzieje się z boku i wiele będzie trzeba poskakać.
Eksploracyjnej bo będzie się czasami eksplorowało, odkrywało, zwiedzało, to będzie mój ulubiony etap i mimo, że samo przygotowanie nie będzie takie trudne, to najbardziej pracochłonne.
Wiele elementów do eksplorowania wymyśliłem niedawno, nie aż tak dużo, ale bardzo urozmaicające rozgrywkę i to jest to co bardzo lubię i coś czego raczej nikt się nie spodziewa,
i nawet ja sam bym się nie spodziewał, że takie coś do tej gry dodam, ale tak to wymyśliłem, że moim zdaniem super pasować będzie :)
No i elementy gry przygodowej i przygody czyli dość rozbudowana fabuła, przynajmniej jak na mnie i niektóre tego typu gry, dialogi - miało ich nie być, ale jednak będzie ich bardzo dużo,
ale będę je ograniczał kiedy będę mógł, no i sama przygoda czyli różne rzeczy które będą działy się z bohaterami, przygody, zaskoczenia, podróże, szczególnie będą 2 bardzo kluczowe podróże, chyba, że coś
znowu wymyślę więcej :) 1 to się domyślacie, na księżyc, ale druga nie jest może jakaś zaskakująca, ale fabularnie bardzo ważna :)
Ostatnie o czym chcę powiedzieć to muzyka i udźwiękowanie.
Będzie 100 procent robiona do gry, i prawdopodobnie kilka utworów zrobi mój tata (nie jest muzykiem, po prostu lubi takie rzeczy i mu to dobrze wychodzi), niektóre pewnie ja, zrobię dźwięki itp.
Nie będzie to muzyka retro tzn. żadne mod, chiptune itp,
chociaż gdybym to potrafił do perfekcji to pewnie tak, ale nie potrzeba.
Będzie bardziej grana tak jak na pianinie, niestety nie będzie grana na prawdziwym keyboardzie tylko komputerowym bo utwór który niektórzy słyszeli był na takim prawdziwym grany
i był zgrany wejściem słuchawkowym (nie mam klawiatury midi, mam taką starą 30 letnią mojego taty jeszcze), a miał wiele szumów, jednak niestety programy które
umożliwiają rekonstrukcje są płatne i korzystamy (ja z tatą) z trialów itp. flstudio (super program, nawet mój tata go opanował), ale jakby np. chcieć sprzedać tą grę albo po prostu opublikować jakoś na większą skalę soundtrack
to już jest nielegalne, więc 1 pytanie - czy znacie jakieś programy do darmowego tworzenia muzyki (nie chodzi mi o musagi itp.) które
pozwalają na dobrą jakość, mają dużo opcji i jest w nim wirtualne pianino z wieloma rzeczami itp. ? Podawajcie ile można, bardzo się przydadzą, bo muzyka w tej grze będzie dużą rolę odgrywała :)
No i teraz publikacja najnowszej postaci, i mam tutaj do was pytanie - według mnie kropki na pelerynie (to nie jest czarodziej,
ale dobrze, że tak wygląda, tak ma być) są zbyt jaskrawe i przebijają się w porównaniu do innych postaci, ale może się mylę :)
Proszę o opinie i jakieś rady :)

Tak samo jak wszystkie postacie które pokazałem, ten też miał swój odpowiednik rysowany kilka lat temu z tym prostym stylem, ale pokaże go w swoim czasie :)
To na razie tyle :)
_________________
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 835

8474 Prestiż
Wysłany: 23-06-2014, 20:48   

W sumie tak napisałeś, żeby zbyt wiele nie zdradzić :) Co mogę powiedzieć, zapowiada się dobrze. Ciekawe, jak to będzie wyglądać w akcji. Do tego stroju też ciężko się odnieść, skoro nie wiem, kto to jest, jeśli nie czarodziej, to trudno wywnioskować, czy te kropki mu pasują :) Fajnie, że robisz swoją własną muzykę, to niezbyt częste. Znów mi się nasuwają skojarzenia z innymi grami - Little Big Adventure, czy Fable (bo zaczynamy jako mały chłopiec), ale pewnie jak zwykle nie ma to wiele wspólnego z Twoim wyobrażeniem :)
Co do nazwy kraju, to nie wiem... Frapolcja? Frapolandia? Polencja? Polefra? Długo można kombinować.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
Sporek 
Bohater
Producent Wody w Proszku


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: TGF
Pojedynki: być może
Pomógł: 2 razy
Posty: 349

15764 Prestiż
Wysłany: 29-06-2014, 17:01   

kamiledi15 napisał/a:
Znów mi się nasuwają skojarzenia z innymi grami - Little Big Adventure, czy Fable (bo zaczynamy jako mały chłopiec), ale pewnie jak zwykle nie ma to wiele wspólnego z Twoim wyobrażeniem :)
Co do nazwy kraju, to nie wiem... Frapolcja? Frapolandia? Polencja? Polefra? Długo można kombinować.

Little Big Adventure - super gra, ale moja gra nie ma z tym nic wspólnego, oprócz tego, że będzie grą xD Fable - znowu jedna z moich ulubionych gier, ale w wielu grach śledzi się poczynania jako bycie dzieckiem i tylko to jest cechą wspólną z tą grą, bo reszta jest zupełnie inna, dorastanie to będzie tylko wprowadzenie do fabuły trochę, i tak już sporo zdradziłem :)

Głównie pisałem o fajnych rzeczach, ale teraz pojawił się 1 problem :( Mam problem z animacją ruchu postaci, ale pewnie uda się rozwiązać, to jest to co jest najtrudniejsze według mnie, inne animacje nie są tak trudne, chód jest najtrudniejszy, jak już się zrobi chód to bieg nie jest takim problemem :) Jak ktoś chce pomóc, to niech do mnie pisze, chętnie skorzystam :)

Kolejna informacja - mimo, że gra dzieje się w fikcyjnym świecie, to i tak będę musiał się podszkolić z historii 19 i 20 wieku, bo chcę połączyć świat prawdziwy z nierealnym, ale ma być wiarygodny.

I jeszcze jedno - ta postać o której pisałem co wyglądała jak czarodziej, ale mówiłem, że nim nie jest - źle się wyraziłem, chodziło mi o to, że nie jest takim klasycznym czarodziejem, ale magii trochę będzie, niewiele, ale ta postać będzie taka trochę magiczna :) Tak zdradzam trochę :)

Uwaga: Nowa grafika: Tytułowy pocisk na księżyc :) Oceniajcie:
_________________
 
     
fil 
Kapral


Główny edytor: Unity
Drugi edytor: Fusion 2.5 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 2 razy
Posty: 19

1889 Prestiż
Wysłany: 30-06-2014, 18:41   

Interesujące. Pocisk ładnie zrobiony, tylko oni wchodzą od pupy strony? :P
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group