[TGF2/MMF2] Lagi w poziomach |
Autor |
Wiadomość |
radel999
Kapral
Główny edytor:
Drugi edytor:
Posty: 35
2039 Prestiż
|
Wysłany: 22-03-2013, 20:09 [TGF2/MMF2] Lagi w poziomach
|
|
|
Witam
Mam mały kłopot z lagami w poziomach
jak ja chcę zrobić jakiś fajny poziom z wodospadami lub dużą ilością obiektów tła to gra mi się z ścina. Można jakoś te lagi usunąć? |
|
|
|
|
Vakif
Kapral
Główny edytor:
Pojedynki: tak
Posty: 35
1163 Prestiż
|
Wysłany: 22-03-2013, 22:50
|
|
|
Raczej, wądpie.
Mi się nic nie ścina, więc raczej wine leży po stronie twojego komputera.
Staraj się ograniczyć liczbe obiektów w levelu.
Taka moja rada. |
_________________ Vakif Arts 2010/2013 |
|
|
|
|
Fadex
Legenda #4; #12; #18; #20; #21; #27
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy Posty: 1773
51612 Prestiż
|
Wysłany: 22-03-2013, 23:37
|
|
|
Nagroda za super konkretną odpowiedź wędruje do... Vakifa! Gratulacje!
A teraz na poważniej: Kliki mają 2 sposoby wyświetlania grafiki. Jeden z nich jest oparty niemal wyłącznie o moc obliczeniową CPU, a więc nie korzysta z dobrodziejstw karty graficznej. Drugi z nich jest nią wspomagany, powszechnie znany jako akceleracja sprzętowa - czy też hardware acceleration (w skrócie HWA). Powstał on stosunkowo niedawno i jest dostępny tylko w aktualnych wersjach MMFa (na pirackiej wersji nie ma co liczyć na to). Wystarczy wybrać z opcji wyświetlania runtime zamiast "Standard" na "Direct 3D 9" aby uruchomić ten tryb.
Jeśli z jakichś powodów nie chcesz/nie możesz uruchomić tego trybu ( ) to istnieją też inne metody. Jeśli chodzi o wodospad to może Ci się spodobać rozszerzenie Flame Object, stosowane do efektownych płomieni czy właśnie wodospadów, fontann, fajerwerków i innych takich bajerków. Działa szybko niezależnie od trybu wyświetlania.
Oprócz tego jest jeszcze Particle Spray Object, nazwa chyba mówi sama za siebie. Polecam przejrzeć przykłady załączone wraz z tymi rozszerzeniami.
http://dark-wire.com/store/extlist.php |
_________________ If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat |
|
|
|
|
Minty
Stwórczyni omc dr fizyki
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy Posty: 3446
33789 Prestiż
|
Wysłany: 23-03-2013, 07:28
|
|
|
Porada Vakifa nadal obowiązuje, gdy używasz HWA. Może faktycznie ogranicz ilość obiektów na ekranie? Zastanów się, czy niektórych obiektów aktywnych nie możesz zamienić na tła itp. Ilość obiektów tła nie powinna stanowić problemu... jesteś pewny, że istnieje? |
|
|
|
|
radel999
Kapral
Główny edytor:
Drugi edytor:
Posty: 35
2039 Prestiż
|
Wysłany: 07-05-2013, 19:02
|
|
|
Chciałbym zrobić grę w stylu retro ale te głupie lagi nie pozwalają
np. Kiedy ekran się nie porusza to wtedy FPS jest normalnie lecz kiedy przewija się ekran to spada do 40 FPSów |
|
|
|
|
Fadex
Legenda #4; #12; #18; #20; #21; #27
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy Posty: 1773
51612 Prestiż
|
Wysłany: 07-05-2013, 19:06
|
|
|
No niestety, przewijanie ekranu jest bardzo zasobożerne. Nic na to nie poradzisz, musisz zastosować się do jednej z naszych rad. Ewentualnie możesz zrobić skokowe przewijanie ekranu zamiast płynnego (to jest - ekran przesuwa się tylko kiedy postać zbliża się do jego krawędzi) - wtedy musisz podzielić planszę na obszary. |
_________________ If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat |
|
|
|
|
kudlik
Kapral
Główny edytor:
Drugi edytor:
Posty: 39
79 Prestiż
|
Wysłany: 15-05-2013, 14:58
|
|
|
Zmniejsz palete na 256 kolorów :-P |
|
|
|
|
Cootje
Legenda
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 35 razy Posty: 644
18047 Prestiż
|
Wysłany: 20-05-2013, 21:14
|
|
|
Ewentualnie daj to maniakowi optymalizacji do wglądu czyli mnie... |
_________________ Mój klucz publiczny PGP |
|
|
|
|
|