NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[TGF2/MMF2] Lagi w poziomach
Autor Wiadomość
radel999 
Kapral


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: RPG Maker
Posty: 35

2039 Prestiż
  Wysłany: 22-03-2013, 20:09   [TGF2/MMF2] Lagi w poziomach

Witam
Mam mały kłopot z lagami w poziomach
jak ja chcę zrobić jakiś fajny poziom z wodospadami lub dużą ilością obiektów tła to gra mi się z ścina. Można jakoś te lagi usunąć?
 
 
     
Vakif 
Kapral


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: tak
Posty: 35

1163 Prestiż
Wysłany: 22-03-2013, 22:50   

Raczej, wądpie.
Mi się nic nie ścina, więc raczej wine leży po stronie twojego komputera.
Staraj się ograniczyć liczbe obiektów w levelu.
Taka moja rada.
_________________
Vakif ArtsŸ 2010/2013
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 22-03-2013, 23:37   

Nagroda za super konkretną odpowiedź wędruje do... Vakifa! Gratulacje!

A teraz na poważniej: Kliki mają 2 sposoby wyświetlania grafiki. Jeden z nich jest oparty niemal wyłącznie o moc obliczeniową CPU, a więc nie korzysta z dobrodziejstw karty graficznej. Drugi z nich jest nią wspomagany, powszechnie znany jako akceleracja sprzętowa - czy też hardware acceleration (w skrócie HWA). Powstał on stosunkowo niedawno i jest dostępny tylko w aktualnych wersjach MMFa (na pirackiej wersji nie ma co liczyć na to). Wystarczy wybrać z opcji wyświetlania runtime zamiast "Standard" na "Direct 3D 9" aby uruchomić ten tryb.

Jeśli z jakichś powodów nie chcesz/nie możesz uruchomić tego trybu ( ;) ) to istnieją też inne metody. Jeśli chodzi o wodospad to może Ci się spodobać rozszerzenie Flame Object, stosowane do efektownych płomieni czy właśnie wodospadów, fontann, fajerwerków i innych takich bajerków. Działa szybko niezależnie od trybu wyświetlania.

Oprócz tego jest jeszcze Particle Spray Object, nazwa chyba mówi sama za siebie. Polecam przejrzeć przykłady załączone wraz z tymi rozszerzeniami.

http://dark-wire.com/store/extlist.php
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3444

33725 Prestiż
Wysłany: 23-03-2013, 07:28   

Porada Vakifa nadal obowiązuje, gdy używasz HWA. Może faktycznie ogranicz ilość obiektów na ekranie? Zastanów się, czy niektórych obiektów aktywnych nie możesz zamienić na tła itp. Ilość obiektów tła nie powinna stanowić problemu... jesteś pewny, że istnieje?
 
     
radel999 
Kapral


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: RPG Maker
Posty: 35

2039 Prestiż
Wysłany: 07-05-2013, 19:02   

Chciałbym zrobić grę w stylu retro ale te głupie lagi nie pozwalają
np. Kiedy ekran się nie porusza to wtedy FPS jest normalnie lecz kiedy przewija się ekran to spada do 40 FPSów
 
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 07-05-2013, 19:06   

No niestety, przewijanie ekranu jest bardzo zasobożerne. Nic na to nie poradzisz, musisz zastosować się do jednej z naszych rad. Ewentualnie możesz zrobić skokowe przewijanie ekranu zamiast płynnego (to jest - ekran przesuwa się tylko kiedy postać zbliża się do jego krawędzi) - wtedy musisz podzielić planszę na obszary.
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
kudlik 
Kapral


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Posty: 24

195 Prestiż
Wysłany: 15-05-2013, 14:58   

Zmniejsz palete na 256 kolorów :-P
 
 
     
Cootje 
Legenda


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Stencyl
Pojedynki: być może
Pomógł: 35 razy
Posty: 627

17948 Prestiż
Wysłany: 20-05-2013, 21:14   

Ewentualnie daj to maniakowi optymalizacji do wglądu czyli mnie...
_________________
Mój klucz publiczny PGP
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group