NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[Bitwa NB] 34

Która praca była lepsza?
Sasiacz - Newcomer Agent
30%
 30%  [ 3 ]
Sporek - Fioletowa Sprawa
70%
 70%  [ 7 ]
Głosowań: 10
Wszystkich Głosów: 10

Autor Wiadomość
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 12-03-2014, 00:23   

Chciałem teraz zrobić podsumowanie, ale natrafiłem na problem. Gra Sasiacza jest zbyt wymagająca dla mojego laptopa :P (a szkoda, soundtrack z Death Note był zachęcający!). Nie bardzo mam jak ją przetestować pod względem zgodności z tematem gdyż przy scrollingu FPS drastycznie spada, postać się blokuje na drzwiach/innych postaciach i w ogóle jest to dość niegrywalne.
Dodam, że mój laptop nie jest jakiś badziewny - ot, średnia półka, amd 4x2,4GHz i jakiś radeon. Z tym że rdzenie raczej nie pomagają w produkcjach klikowych.

Jako że sytuacja jest dość nietypowa nie bardzo wiem jak ją rozwiązać. Jest kilka sugestii:
a) autor wyśle mi źródło - prosto, szybko, i w temacie. Ze źródłem będę mógł szybko zweryfikować produkcję. Oczywiście nie zamierzam nic z tym robić bez zgody autora, to chyba jasne.
b) autor zoptymalizuje produkcję. (może wystarczy włączyć Direct 3D 9 w opcjach wyświetlania?). Będzie to niewątpliwym plusem dla głosujących ze średniej klasy sprzętem, ale może to zająć za dużo czasu/z innych powodów być złe.
c) autor nagra jak przechodzi grę i wyśle do mnie link na PW / opublikuje w temacie. Wymaga to też nieco zaangażowania, ale może nie będzie to takie złe?

Nie lubię stawiać sztywnych terminów, więc po prostu powiem żeby to zrobić w miarę szybko. W końcu nagrody czekają :P
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Posty: 1389


39920 Prestiż
Wysłany: 12-03-2014, 13:13   

Fadex napisał/a:
Gra Sasiacza jest zbyt wymagająca dla mojego laptopa

U mnie bardzo płynnie. Jeden rdzeń ma użycie ~40-50% przy scrollingu. i7-2620M @ 2.70 Ghz
Sprawdzę też w domu.

IMO praca zdecydowanie mieści się w wytycznych.

[ Dodano: 12-03-2014, 15:47 ]
Również zupełnie płynnie na Dual Core T4200 2.0Ghz, mimo pracującej na pełnych obrotach wirtualnej maszynie tuż obok.

Czyżby WIN 8.1 był mało wyrozumiały dla aplikacji z MMF?
_________________
:razzugly:
 
     
Sasiacz 
Plutonowy


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: być może
Posty: 77

6603 Prestiż
Wysłany: 12-03-2014, 16:26   

Ok zaraz wyślę wersję z włączonym DirectX'em. Jeśli to nie wypali to wyślę surce'a. Z braku czasu i dla tego że ma i7 nie bardzo brałem się za optymalizację.
http://www.speedyshare.co...ent-wersja2.rar
Ta wersja różni się wagowo bo muzyka nie jest skompresowana w aplikacji tylko jest wczytywana z zewnątrz. To powinno też przyspieszyć otwieranie samej gry.(+są fonty, nie trzeba pobierać oddzielnie)
_________________
Więcej na temat moich projektów na stronie:
www.comisframestudio.cba.pl
 
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Posty: 1389


39920 Prestiż
Wysłany: 12-03-2014, 18:05   

Z czystej ciekawości (oraz z powodu poszukiwania pretekstu żeby nie pisać pracy dyplomowej) pobrałem i uruchomiłem obie wersje gry na moim najsłabszym w subiektywnej ocenie dostępnym dla mnie w tej chwili komputerze (jest to de facto maszyna, którą w ramach zunifikowanych beta testów gier klikowych powinno się globalnie uznać za najsłabszą dozwoloną konfigurację do grania w klikach): EEE PC 1011PX z dwurdzeniowym czterowątkowym procesorem Intel Atom N570 (Win7 ocenia go na 3,4) i zintegrowaną Intel GMA 3150 (Win7: 3,0/3,1).

Gołym okiem nie jestem w stanie wykryć różnicy w prędkości działa obu wersji. Całość (znowu na oko) waha się w granicach 15-20 fps podczas skrolowania w dwóch osiach, jest znośnie płynna, zważywszy na konfigurację. Przydałby się licznik fps w pasku nagłówka czy cuś. Nie jestem w stanie powtórzyć problemów Fadexa (może ze względu na testowanie tego pod Win Vista/7). Jak mi dalej będzie dane unikać pisania pracy dyplomowej, to przetransportuję grę na wirtualną maszynę WinXP.

Pragnę też napomknąć, że druga wersja gry Newcomer Agent łamie jedną z wytycznych bitwy (zważywszy na zaistniałą sytuację - bardziej lekko ją nagina niż łamie):

Cytat:
- limit wielkości pracy: 100 MB, ale muzyka w .wav jest niedozwolona,

ale to nie problem, przecież Fadex sam chciał :P .

Wrażenia z rozgrywki obu produkcji opiszę, gdy rozpocznie się oficjalne głosowanie.
Mimo wszystko: Sasiacz, Good Job! :)
_________________
:razzugly:
 
     
Oskar1101 
Sierżant


Główny edytor: MMF2
Pojedynki: być może
Skype:
Posty: 133

928 Prestiż
Wysłany: 12-03-2014, 18:15   

U mnie na Windows 7 intel core i5 3570 4.5GHz i x2 GTX560Ti też jest około 20fps. Coś jest nie tak.
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Posty: 1389


39920 Prestiż
Wysłany: 12-03-2014, 18:43   

Dorwałem się do kompa rodziców:
Czterordzeniowy AMD Athlon II X4 645 @ 3.10 GHz
ATI Radeon HD 5700
i na szybko odpaliłem grę. I jest! Są problemy! Klatkuje niemiłosiernie pierwsza wersja. Ale to nie dlatego, że komp jest słaby, czy AMD się nie popisało. Zapomniałem zainstalować czcionki! Gdy je dodałem - wszystko chodzi elegancko płynnie ~25 fps, jak na kompie z i7.

Albo Fadziu zapomniałeś dodać fontów (a psik! wstyd!) i MMF sobie nie radzi z wyświetlaniem zastępczych, albo Win 8.1 ma jakieś extra wygładzanie ekranu i skroling powoduje problemy z ich odświeżaniem (sam wiesz najlepiej, obchodziłeś ten problem).
_________________
:razzugly:
 
     
Sasiacz 
Plutonowy


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: być może
Posty: 77

6603 Prestiż
Wysłany: 12-03-2014, 18:52   

Jak będę miał czas to zabiorę się ostro za optymalizację, jakiś scroling normalny + rozszerzone AI.
 
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Posty: 1389


39920 Prestiż
Wysłany: 12-03-2014, 18:57   

Sasiacz napisał/a:
Jak będę miał czas to zabiorę się ostro za optymalizację, jakiś scroling normalny + rozszerzone AI.

Jak już planujesz prawdziwe poprawki to na litość boską zrób okrągły detektor dla nóg do wykrywania kolizji z otoczeniem - te nogi się obracają i przez to już któryś raz utknąłem w koszu na śmieci na dobre... jakkolwiek to brzmi.
_________________
:razzugly:
 
     
Natie 
Bohaterka


Główny edytor: Fusion 2.5
Pojedynki: nie
Posty: 380

10110 Prestiż
Wysłany: 12-03-2014, 19:01   

Przetestowałam grę Sasiacza na swojej ósemce ( 8.0 64bit), działa w pełni sprawnie!
Mój sprzęt :
AMD Phenom II X4 960T (odpalonych 6 rdzeni), NVIDIA GeForce GTS450, 2GB pamięci... Odpalane bez specjalnych procedur, tylko po instalacji czcionek.
Nie mam pojęcia co jest grane u Fadexa :P Może to kwestia patcha 8.1? Bo ja do dziś, dzięki krążącym mitom nie odważyłam się podnieść Windowsa z 8.0 na 8.1...
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 12-03-2014, 19:12   

Faktycznie, msg odnalazł problem :D Trochę wstyd, ale naprawdę nie spodziewałem się że podmiana czcionki no domyślny arial spowoduje że gra stanie się niegrywalna. FPS dalej nie jest stabilną 50, ale można grać bez przeszkód. No cóż, mam nauczkę żeby testować wszystko dokładnie. Przepraszam za zamieszanie. A teraz nie przedłużając...



Oto oficjalne podsumowanie trzydziestej czwartej Bitwy NukeBoards!
Do udziału zostały zakwalifikowane 2 prace, w tym:

Jedna praca nie została zakwalifikowana, mianowicie:
  • Fadex - Wrota (kodowa, teaser) - niedokończona, w obecnej formie niezgodna z tematem


Rozpoczynamy głosowanie! Jako że tylko dwie prace zostały zakwalifikowane, zostanie ono przeprowadzone w formie ankiety. Użytkownik wskazuje która praca wydała mu się lepsza i oddaje głos.
Nie można głosować na siebie.
Można wraz z głosem zostawić krótki komentarz argumentujący swój wybór, jednak nie jest to wymagane.

Powodzenia!
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Posty: 1389


39920 Prestiż
Wysłany: 12-03-2014, 20:18   

Sasiacz - Newcomer Agent
Początkowy niepokój wyglądem miasta (dość prowizoryczne), ale po paru sekundach widzę dobrze zorganizowaną scenkę, gdzie wszystko ze sobą współgra jak w zegarku (dokładniej to domyślam się, że właśnie timer wszystkim tu zarządza ;) ), ludzie sobie chodzą, miasto żyje, mimo, że żadne auto w okolicy nie ma przeglądu, bo kopcą jak zarżnięte diesele. Bardzo pozytywne pierwsze (no może drugie) wrażenia. Troszkę ociężały i zbugowany ruch, ale przeżyję. Rzecz, która mnie rozdrażniła to bug podczas zwiadu wokół domu, w którym ukryli się przestępcy - wpadłem na minę, i każde powtórzenie poziomu już na samym początku kończyło się animacją śmierci i końcem gry. Niefajnie. Fabuła trąci trochę spontanicznym powstawaniem, a sama gra jest niebywale liniowa jak na gatunek. Zagadka typowa, ale zrealizowana w sposób przemyślany, pracy detektywa pomaga twój interfejs, sterowanie, silniczek. Sporo bugów, ale jak na grę na bitwę, biję pokłon, bo to naprawdę kawał dobrej intrygi. I roboty.

Sporek - Fioletowa Sprawa
Dość dziecinna zagadka, ale ciekawie oprawione estetycznie, ładnie dopracowane, wszystko w należytym porządku. Szkoda tylko, że tak banalne i krótkie, widać, że termin nagle zaczął gonić ;) . Technicznie nic nie mam, ale brakuje tego, żeby intryga się trochę rozwinęła.

Fadex - Wrota
No cóż, mogę to określić dwoma słowami: techniczny overkill. A może nawet techniczny nokaut rywali. Wyczuwam niezłe wykrywanie kolizji w ruchu postaci, elastyczny motor umożliwiający dowolne manipulowanie cutscenkami z poziomu jakiśtam plików konfiguracyjnych. To wszystko zajęło pewnie masę czasu, którego potem zabrakło, żeby ulepić intrygę, fabułę, poziomy... grę. Pomysł ciekawy, ośrodek naukowo-badawczy White Mesa mnie przekonuje, czekam na dalszy przebieg wydarzeń w tym uniwersum.
_________________
:razzugly:
 
     
Sasiacz 
Plutonowy


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: być może
Posty: 77

6603 Prestiż
Wysłany: 12-03-2014, 21:51   

Cytat:
Rzecz, która mnie rozdrażniła to bug podczas zwiadu wokół domu, w którym ukryli się przestępcy - wpadłem na minę, i każde powtórzenie poziomu już na samym początku kończyło się animacją śmierci i końcem gry.


Właśnie przejrzałem kod i faktycznie gdzieś wcięło mi zdarzenie resetujące parametry O.o

Dzięki za opinie.
 
 
     
kamiledi15 
Porucznik


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Posty: 803

8267 Prestiż
Wysłany: 12-03-2014, 22:47   

Fioletowa Sprawa - gra zrobiona na szybko, tekst tak nakićkany, że mało czytelny, dialogi nie do końca trzymają się kupy. Przykład: ,,Dużo robię, to się polałem" -,,A dlaczego fioletowe?" -,,Bo się zmieszały". Konia z rzędem temu, kto zrozumie, o co chodzi w tej rozmowie. Są też literówki. Intryga... dziwna, delikatnie mówiąc. Plusem jest fajna muzyka. Gra do ukończenia w 30 sekund.

Newcomer Agent - zapowiada się ciekawie, ale sterowanie postacią jest mocno irytujące. Postać blokuje się na każdym elemencie. Chwilowo skończyłem granie, gdy kompletnie zablokowałem się między jednym z ludzików a krzesłem i w żaden sposób nie mogłem się wydostać.

Na razie zostawiam bez oceny.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Posty: 1389


39920 Prestiż
Wysłany: 13-03-2014, 09:27   

kamiledi15 napisał/a:
,,Dużo robię, to się polałem -,,A dlaczego fioletowe? -,,Bo się zmieszały


Akurat to konkretnie mi się podobało. Luźny dialog z prawdziwego życia, bez hollywoodzkiej pompy i uniosłości. Naturalny i wporzo. Jak w Zabójczej broni 4.
_________________
:razzugly:
 
     
Sporek 
Bohater
Producent Wody w Proszku


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: TGF
Pojedynki: być może
Posty: 348

15759 Prestiż
Wysłany: 13-03-2014, 15:00   

kamiledi15 napisał/a:
Fioletowa Sprawa - gra zrobiona na szybko, tekst tak nakićkany, że mało czytelny, dialogi nie do końca trzymają się kupy. Przykład: ,,Dużo robię, to się polałem -,,A dlaczego fioletowe? -,,Bo się zmieszały. Konia z rzędem temu, kto zrozumie, o co chodzi w tej rozmowie. Są też literówki. Intryga... dziwna, delikatnie mówiąc. Plusem jest fajna muzyka. Gra do ukończenia w 30 sekund.
Na razie zostawiam bez oceny.

Akurat gra nie była robiona na szybko, ale fabuła trochę tak, i tak, racja, że zdania trochę nie składniowe i akurat ten dialog co dałeś to sam bym w nim parę rzeczy zmienił (zamiast fioletowe to fioletowa, a się zmieszały SOSY, ale musiałem zapomnieć to dopisać, bo parę godzin testowałem i to nawet zapisałem, że mam to naprawić, ale musiało mi umknąć), ale niektóre rzeczy specjalnie pisałem np. 25 godzin dziennie to było dla żartu, taka troszkę bez sensu gra miała być, i miała być też bez żadnych trudnych słów, ale mi trochę nie wyszło i przesadziłem czasami. No nie wyszło jak chciałem na początku, ale przynajmniej da się przejść :)
_________________
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group