|
|
Zamknięty przez: Minty 26-02-2019, 19:11 |
[Zręcznościowa] Pies Syrena |
Autor |
Wiadomość |
kamiledi15
Kapitan
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 8 razy Posty: 846
8524 Prestiż
|
Wysłany: 22-07-2015, 23:12
|
|
|
No to prawda, w kodzie jest trochę bajzel. Ale system ruchu to już sprawa skończona i zamknięta, więc te wszystkie zdarzenia mogę spokojnie oddzielić i robić dalej. Oczywiście mogłem to zrobić w mniejszej ilości, ale brakuje mi do tego zdolności - grunt, że wszystko ładnie działa, a w ilu to jest zdarzeniach, to chyba nie ma za bardzo znaczenia. Jeśli chodzi o kodowanie, to najtrudniejsze mam już za sobą, więc teraz powinno pójść szybciej i lepiej.
Ostateczna wersja drugiej części intra:
http://i.imgur.com/ARyZOXD.jpg
Dodam chyba jeszcze światło z góry (nie za bardzo mam pomysł jak je zrobić, ale coś wymyślę) i jakieś obiekty w tle z tyłu.
Bąbelki są tylko na początku, kiedy kamera z pierwszej części wpadnie do wody, potem nadpływa ławica, potem kamera zajrzy przez okno domu... Ale nie będę zdradzał dalej.
[ Dodano: 19-11-2015, 05:31 ]
Tak się składa, że dziś mija 10 lat, odkąd się tu zarejestrowałem. Z tej okazji daję do obejrzenia ukończone intro z Psa Syreny:
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
Dźwięk na filmie jest gorszy, niż w samej grze - nie wiem, czy da się to lepiej nagrać. Poza tym nagrywane na darmowej wersji Frapsa, więc w paru miejscach widać sklejanie fragmentów (limit 30 sekund). Obraz w grze też jest dużo bardziej płynny i ma trochę inne kolory.
Najbardziej się schodzi z animowaniem ruchów postaci, żeby wyglądały w miarę realistycznie, więc chętni do pomocy przy programowaniu ruchów postaci mogą się zgłaszać, bo inaczej nie wiem, kiedy to skończę. |
_________________ Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
|
|
|
|
|
Oskar1101
Sierżant
Główny edytor:
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 6 razy Posty: 133
928 Prestiż
|
Wysłany: 19-11-2015, 07:26
|
|
|
Fajne! |
|
|
|
|
Sporek
Bohater Producent Wody w Proszku
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Pomógł: 2 razy Posty: 349
15764 Prestiż
|
Wysłany: 19-11-2015, 18:28
|
|
|
JESTEŚ SZALONY ! TAKIE INTRO W MMFIE ZROBIĆ! Super to wyszło |
_________________
|
|
|
|
|
Wackyjackie
Bohater Starszy Chorąży Sztabowy Randomu
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 69 razy Posty: 717
36331 Prestiż
|
Wysłany: 19-11-2015, 19:07
|
|
|
Intro bardzo ładne, zwiększyłbym tylko poziom głośności lektora (; )). I muzyka nie pasuje mi do przedstawianej opowieści. Ale pod względem animacji, naprawdę fajnie to wyszło. |
_________________
|
|
|
|
|
Neoqueto
Moderator Akcelerator
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 60 razy Posty: 537
7976 Prestiż
|
Wysłany: 20-11-2015, 04:21
|
|
|
Sam muszę powiedzieć, że jestem pod wrażeniem jak zrobiłeś ruchy kończyn postaci. To zasługuje na uznanie samo w sobie. Zawsze mnie rozwala ze śmiechu (pozytywnie!) twój głos i muzyka a'capella. Widzę teraz też jak bardzo rozbudowana fabularnie będzie ta historia. Tak trzymaj, będzie z tego absolutnie niespotykana i oryginalna gra. |
_________________ Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł! |
|
|
|
|
Temporal
Podporucznik CP user
Główny edytor:
Pomógł: 1 raz Posty: 674
334 Prestiż
|
Wysłany: 02-12-2015, 10:56
|
|
|
Kiedy premiera? |
_________________ Tajemnica 4
Soundcloud
msg napisał/a: | Temporal, fakt, jest bardzo wyluzowany. Ale to taki człowiek, który będzie chichotał na pogrzebie własnej matki. A to z kolei albo doskonałe aktorstwo albo bycie przygłupem. |
|
|
|
|
|
kamiledi15
Kapitan
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 8 razy Posty: 846
8524 Prestiż
|
Wysłany: 02-12-2015, 12:29
|
|
|
Niestety, jeszcze długo. Na razie mam gotowe tylko intro, silnik ruchu i część grafiki. Dopiero teraz zaczynam robić pierwszy poziom. Najdłużej schodzi się z robieniem animacji ruchu, bo chcę, żeby były dość realistyczne. Nieraz cały dzień zajmuje mi zrobienie animacji jednego przedramienia, a potem jeszcze drugie przedramię, oba ramiona i reszta ciała, potem kolejne postacie tak samo. Zrobienie ,,muzyki" i dźwięków (wszystkie nagrywam sam, nawet wodę nalałem do miski i tak nagrałem jej szum) też oczywiście sporo trwa. A oprócz tego chcę też trochę pograć, więc jak zrobię jakąś część gry, to potem robię sobie przerwę na przejście jakiejś normalnej gry (w tej chwili Medievil z PSX), potem robię dalszą część, znowu przerwa i tak to powoli idzie. Najtrudniejsze animacje chyba już mam, czyli postacie Psa Syreny i jej rodziców - teraz zostały stworzenia morskie, a one nie mają aż tyle części ciała, więc ich animacja jest łatwiejsza. Oczywiście jeszcze potem będę robił inne skomplikowane postacie i z nimi też się sporo zejdzie. Myślę, że jeszcze z rok co najmniej będę to robił. Teraz Sporek pokazał mi dużo szybszy sposób na wycinanie obrazków (które sam rysuję na kartce i skanuję), więc przynajmniej to przyśpieszy. Gdyby ktoś chciał pomóc przy animacjach, to oczywiście byłoby dwa razy szybciej, ale muszę robić sam. |
_________________ Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
|
|
|
|
|
Temporal
Podporucznik CP user
Główny edytor:
Pomógł: 1 raz Posty: 674
334 Prestiż
|
Wysłany: 04-12-2015, 09:34
|
|
|
To zostaje czekać. Mam nadzieję, że dożyję premiery . Aż się wierzyć nie chce, że po tylu latach ciągniesz ten projekt... powodzenia życzę. |
_________________ Tajemnica 4
Soundcloud
msg napisał/a: | Temporal, fakt, jest bardzo wyluzowany. Ale to taki człowiek, który będzie chichotał na pogrzebie własnej matki. A to z kolei albo doskonałe aktorstwo albo bycie przygłupem. |
|
|
|
|
|
kamiledi15
Kapitan
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 8 razy Posty: 846
8524 Prestiż
|
Wysłany: 11-12-2015, 21:34
|
|
|
Proszę bardzo, wersja bez lektora:
http://www.mediafire.com/.../123%282%29.mp3
A inspiracją do tej melodii było dla mnie to:
https://www.youtube.com/watch?v=gr2VcYAPz2k
[ Dodano: 15-03-2016, 00:38 ]
Skończyłem główne menu. Na razie jeszcze nie ma menu opcji, można tylko zacząć z jego poziomu nową grę. W menu widzimy śpiącą na łóżku Psa Syrenę. Najeżdżając kursorem na konkretne elementy wystroju otoczenia, ręka, która jest naszym kursorem, nagle sama zaczyna pisać polecenia - Nowa Gra, Wyjście itp. Oczywiście ruszając myszą możemy w każdej chwili przerwać to pisanie.
Zacząłem też robić pierwszy poziom. Zrobiłem system dialogów w postaci komiksowych dymków, które poruszają się wraz z postacią i nie wyjeżdżają poza ekran. Zrobiłem fizykę rzucania przedmiotami, podobną do tej, której używa Box2D, ale ponieważ on u mnie nie działa, to zrobiłem całą fizykę od zera po swojemu.
Zrobiłem też ruch Psa Syreny. Już nie wisi nieruchomo w wodzie, tylko może naprawdę pływać. A to wszystko można obejrzeć na filmiku:
https://youtu.be/ZEPn1UhG814
Film jest w trakcie przesyłania, wrzuci się za jakąś godzinę.
Normalnie gra odpala się w full-screen, ale mój program nagrywający nie nagrywa w tym trybie, więc na czas nagrania zmieniłem na zwykłe okno. Dlatego w czasie gry widać obszar wykraczający poza pole gry - oczywiście w full-screenie tego nie ma. Gra w realu chodzi też bardziej płynnie niż na filmie. Jeśli ktoś zna darmowy program, którym można nagrywać gry z MMF2 przy użyciu ,,change resolution mode", to by się przydał.
W grze nie ma też widocznego windowsowego kursora, który widać na filmie - zapomniałem go wyłączyć.
W drugiej części filmiku widać rzucanie telewizorem Jeszcze go nie narysowałem, więc na razie jest zastąpiony zielonym kwadratem. Poprawię też nieco kolejność obiektów, żeby telewizor nie przenikał przez ogon, czy przez drugą rękę. Telewizor jest oczywiście dość ciężki, więc nie można nim zbyt mocno rzucić. Każdy obiekt ma swoją wagę. Gdybym chciał być super realistyczny, to mogę zrobić, żeby ciężki telewizor ciągnął postać w dół, gdy go trzyma, ale to by chyba było zbyt uciążliwe w czasie gry. Oczywiście prędkość rzutu jest mierzona tylko wtedy, gdy ręka się porusza - jeśli wciśniemy klawisz puszczania przedmiotu, gdy ręka się już zatrzyma, to spadnie pionowo w dół. W każdej ręce będzie można trzymać jeden przedmiot i podnieść/puścić/rzucić dowolny z nich. Ekwipunku nie będzie, bo postać nie ma żadnych kieszeni ani plecaka, ale mniejsze przedmioty będzie można wkładać za boczny lub tylni pasek stanika.
Starałem się dość realistycznie odwzorować fizykę pływania, co widać głównie przy pływaniu żabką - postać przyśpiesza tylko po machnięciu łapami. Chyba troszkę przyśpieszę ruch żabką, żeby bardziej różnił się prędkością od drugiej prędkości i wydłużę jego drogę hamowania. Ostatnia prędkość, kraul, jest za to jak widać super szybki - może go spowolnię, bo w małym pomieszczeniu wygląda dość śmiesznie takie super przyśpieszenie, ale to wyjdzie w praniu. Jak widać, im większa prędkość, tym postać dłużej hamuje i robi więcej hałasu, co będzie bardzo istotne w niektórych momentach gry.
Czego brakuje? Postać nie rusza ustami i nie ma nagranych dźwięków. To, co widzicie, to fragment pierwszego poziomu, czyli początek gry. Postacie będą w pełni zdubbingowane, w opcjach będzie możliwość wyboru, czy ktoś chce same dymki, sam dubbing, czy jedno i drugie.
Na pewno tą fizykę dałoby się zrobić lepiej. Ale myślę, że już dość czasu nad tym spędziłem i że nie wygląda to źle.
Ogólnie planuję zrobienie 18 poziomów. Mam mniej więcej zaplanowane, co w nich będzie. Ile gra będzie trwała, to wyjdzie w praniu, ale na pewno kilka godzin.
Na razie zacząłem dopiero robić pierwszy poziom. Ale ponieważ mam już zrobioną właściwie całą fizykę i dialogi, to teraz pozostaje już tylko projekt poziomów. Nadal daleko do premiery, ale prace ruszyły z kopyta. |
_________________ Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
|
|
|
|
|
Oskar1101
Sierżant
Główny edytor:
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 6 razy Posty: 133
928 Prestiż
|
Wysłany: 15-03-2016, 06:23
|
|
|
Bardzo mi się to podoba. |
|
|
|
|
Wackyjackie
Bohater Starszy Chorąży Sztabowy Randomu
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 69 razy Posty: 717
36331 Prestiż
|
Wysłany: 15-03-2016, 07:07
|
|
|
Może po prostu zablokuj crowl w małych pomieszczeniach. |
_________________
|
|
|
|
|
kamiledi15
Kapitan
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 8 razy Posty: 846
8524 Prestiż
|
Wysłany: 15-03-2016, 08:03
|
|
|
Mogę tak zrobić, ale to jednak chyba dość wygodna forma szybkiego przemieszczania się. Te wolniejsze mogą być za wolne, jeśli ktoś lubi grać szybko, a nie chciałbym zmuszać graczy do powolnego wleczenia się. Może dodać, że postać obrywa, jak walnie w ścianę? |
_________________ Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
|
|
|
|
|
Oskar1101
Sierżant
Główny edytor:
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 6 razy Posty: 133
928 Prestiż
|
Wysłany: 15-03-2016, 19:42
|
|
|
Moim zdaniem jest ok. Przecież to że jest jakaś funkcja, nie znaczy że trzeba jej używać na siłę w każdym miejscu. Skoro kraul jest zbyt szybki w małych pomieszczeniach to nic nie stoi na przeszkodzie aby używać wolniejszego stylu pływania. Jak w jakiejś grze masz umiejętność kucania to nie oznacza to że powinieneś kucać przez całą grę(albo mieć ograniczone kucanie tylko do określonych miejsc). |
|
|
|
|
Sporek
Bohater Producent Wody w Proszku
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Pomógł: 2 razy Posty: 349
15764 Prestiż
|
Wysłany: 15-03-2016, 21:47
|
|
|
Wow, to jest super, ja w życiu nie miałbym cierpliwości żeby takie coś zrobić. Super płynne animacje, ładna grafika, dużo szczegółów Nie mogę się doczekać. Z każdym filmikiem coraz lepiej to wygląda. |
_________________
|
|
|
|
|
Ishimura
Chorąży
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 11 razy Posty: 299
4531 Prestiż
|
Wysłany: 17-03-2016, 09:55
|
|
|
Kurde ta gra jest tworzona prawie 2 razy dłużej niż Diablo 3
Ciekawe co z tego wyjdzie. Zrób gameplaya w stylu The Neverhood i klimat rodem z Salad Fingers. To byłby hit Powodzenia |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|