NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Jeden obiekt nie nadąża za drugim
Autor Wiadomość
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 846

8524 Prestiż
Wysłany: 19-10-2014, 21:33   Jeden obiekt nie nadąża za drugim

Robię dość rozbudowany system ruchu postaci, którego używam również w filmach. Mianowicie jest sobie ogon, do którego jest przyczepiona dolna część tułowia, do którego jest przyczepiona górna część tułowia, do górnej części tułowia są przyczepione głowa i ręce. Wszystko trzyma się na hotspotach. Podczas ruchu całe ciało skręca się na wszystkie strony i porusza się naprzód. I wszystko pięknie działa, ale problem w tym, że obiekty nie nadążają jeden za drugim. Kiedy oba sczepione obiekty obracają się każdy w inną stronę i jednocześnie muszą się przesunąć, przez ułamek sekundy jeden z obiektów zostaje na starej pozycji i dopiero po chwili ,,wskakuje" na nową i tak co chwilę. Wygląda to oczywiście bardzo brzydko:
http://images.tinypic.pl/i/00587/3bqjw1h0v28v.png
Ale, co ciekawe, przykładowo ręka też jest podzielona na dwie części - ramię i przedramię, łączą się na tych samych zasadach i one jakoś nigdy się nie rozjeżdżają ze sobą. Czemu niektóre obiekty się rozjeżdżają, a inne nie, choć są tak samo łączone?
Mam najnowszą wersję MMF2 z włączonym HWA, ale jakoś nic mi to nie dało. Podobny problem był opisany tutaj:
http://romanx.webd.pl/nb/...=nad%B1%BFaj%B1
Ale jednak mój system jest dużo bardziej skomplikowany i jeden prostokąt chyba nie załatwi sprawy. Kombinowałem z action pointami, z machine independent speed, zmieniałem framerate na wszystkie sposoby i nic. Macie jakiś pomysł?
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 19-10-2014, 21:39   

Może zła kolejność zdarzeń? Sprawdź przede wszystkim zdarzenia "złączenia" (czyli za pewne always -> set position).
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 846

8524 Prestiż
Wysłany: 19-10-2014, 21:44   

Nie wiem, może. Głowa jest zaczepiona na zasadzie zawsze->miej pozycję na 0,20 od tułowia i tyle. Ale jednocześnie ma szczegółowo rozpisane, w którym ułamku sekundy jak ma się obrócić i to samo tułów. Ale dokładnie tak samo ma przedramię względem ramienia, więc nie rozumiem, czemu ono się nie rozjeżdża. W każdym razie HWA chyba powinno niwelować takie problemy, nie?

[ Dodano: 19-10-2014, 22:00 ]
Przesyłam plik, może ktoś wpadnie na rozwiązanie.
http://www.mediafire.com/...Application.mfa
Główny problem to głowa, z niezrozumiałych dla mnie przyczyn chyba tylko ona i jedna ręka się rozjeżdża. Próbowałem zastosować inną metodę, że w każdej sekundzie ustalam pozycję, ale efekt jest ten sam.
Może to wina komputera, bo kiedy Sporek zrobił z tego plik exe na swoim kompie, to jakoś wtedy wszystko było idealnie. Spróbuję jutro na drugim.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
BulletHead
Bohater


Główny edytor: MMF2
Pomógł: 6 razy
Posty: 36

12825 Prestiż
Wysłany: 19-10-2014, 22:28   

Ten kod :o
Przesuń always na sam koniec, powinno pomóc.
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 846

8524 Prestiż
Wysłany: 19-10-2014, 22:46   

Kod jest skomplikowany, wiem, ale wynika to z tego, że każdy element ciała musiałem dokładnie zaprogramować, jak ma się obracać. Mogłem to może trochę uprościć, grupując te obroty, ale nie wiem, czy to by cokolwiek zmieniło.
Generalnie im wyższy daję framerate, tym mniej widać ten brzydki efekt, ale jednak nadal widać.
Przesunięcie always chyba pomogło, zaraz jeszcze sprawdzę dokładnie.

EDIT

Dziwne rzeczy się dzieją. Jak się okazuje, always wpisałem dwa razy, oba są identyczne. Po skasowaniu jednego znika jedna ręka. Jak to możliwe, nie potrafię wytłumaczyć, bo oba ,,always" były takie same. No nic, jest na tyle dobrze, że dam radę zrobić z tego zaplanowany trailer, a przy kolejnych filmikach będę bardziej ostrożny. Ale generalnie - głowa się naprawiła. Nie wpadłbym na to, że przesunięcie always na koniec może w czymś pomóc, więc dzięki za pomoc.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group