NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: Neoqueto
29-10-2014, 17:48
Osktyptowanie zdarzenia ataku w mmf2 dev
Autor Wiadomość
Kyogi 
Starszy sierżant


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 5 razy
Posty: 186

2928 Prestiż
Wysłany: 26-10-2014, 23:06   Osktyptowanie zdarzenia ataku w mmf2 dev

Proszę o oskryptowanie ataku pod klawiszem z (nieudolna wersja jest w grupie zdarzeń ,,movment''


Kod:
http://speedy.sh/ARke7/DL.mfa


Problem rozwiązany poza tematem, zamykam. | Neo
_________________
wracam tu co parę lat
Ostatnio zmieniony przez Neoqueto 29-10-2014, 17:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Neoqueto 
Moderator
Akcelerator


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 60 razy
Posty: 536

7971 Prestiż
Wysłany: 29-10-2014, 17:35   

http://www.speedyshare.com/xtyD8/DL.mfa

Co miałeś źle: po pierwsze, niszczyłeś zły obiekt. Akcję niszczenia miałeś ustawioną na... monecie.

Po drugie - ustawiałeś zmienną B na 1 po każdym wciśnięciu Z, jednak nie ustawiałeś jej z powrotem na 0 - wystarczyło na początku levela raz zaatakować, żeby na zawsze wszystko sobą niszczyć.

Zamiast zmiennych warto sprawdzać która sekwencja animacji jest odtwarzana w trakcie kolizji (choć osobiście polecam zmienić warunek "collision" na "overlapping" w zdarzeniu, w którym sprawdzane jest która sekwencja się odtwarza). Oszczędza się w ten sposób zmienne, swój czas, a kod staje się bardziej przejrzysty. Dodatkowo, kiedy sekwencja "Atack" kończy się - animacja wraca do zwykłego stanu. Czyli: jeśli gracz nachodzi na skrzynię oraz animacja ataku jest odtwarzana: zniszcz skrzynię.

Absolutne podstawy, więc lepiej wszystko jak "krowie na rowie" wyjaśnić :) . Bez urazy, oczywiście.

Do takich celów jednak najbardziej poleca się tworzenie osobnego obiektu miecza, to znacznie trudniejsze rozwiązanie, ale wtedy jest bardziej "pro", bo przede wszystkim gracz nie zaatakuje wroga znajdującego się za nim własnymi plecami, podczas gdy atakuje innego przed nim.
_________________
Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group