[Fusion] Po powrocie do menu dodatkowa opcja gry |
Autor |
Wiadomość |
BeamPL
Plutonowy BeemBoi Game Studio
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Skype:
Posty: 87
1454 Prestiż
|
Wysłany: 05-01-2015, 15:48 [Fusion] Po powrocie do menu dodatkowa opcja gry
|
|
|
Witam, wie ktoś może jak zrobić coś takiego:
Koniec pierwszej planszy > powrót do menu > pojawia się napis "Plansza 2"
Nie mogę tego ogarnąć xD Próbowałem przez Counter i Global Value i nie działa!
Proszę o pomoc! (Clickteam Fusion 2.5) |
Ostatnio zmieniony przez Neoqueto 09-01-2015, 22:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Halamix2
Ahegao
Główny edytor:
Pomógł: 6 razy Posty: 99
1586 Prestiż
|
Wysłany: 05-01-2015, 18:12
|
|
|
Koniec pierwszej => zapis "1" do pliku (np. ini) (ukończona plansza to 1)
w tym samym => zapis "1" do globalnej Odblokowane
a w menu jedna pozycja z dwoma warunkami:
start of layout
Odblokowane>0 => pokaż napis plansza 2 (ustawiasz go przy układaniu sceny domyślnie na niewidoczny)
TGF/MMF nie jest trudny, a jak sam się nauczysz to bardziej się przyda niż się pytać o wszystko z osobna
I pamiętaj, moje podpowiedzi to jawne herezje, można to zrobić o wiele lepiej, ja cię zmuszam do samodzielnego pomyślunku. |
_________________ Mój Keyoxide (GPG w środku) |
|
|
|
|
BeamPL
Plutonowy BeemBoi Game Studio
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Skype:
Posty: 87
1454 Prestiż
|
Wysłany: 08-01-2015, 15:58
|
|
|
Mógłyś dać to w projekcie? Albo niech ktoś inny wytłumaczy xd
Tworze szybko gre i nie mam czasu na myślenie ;_; |
|
|
|
|
Halamix2
Ahegao
Główny edytor:
Pomógł: 6 razy Posty: 99
1586 Prestiż
|
|
|
|
|
BeamPL
Plutonowy BeemBoi Game Studio
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Skype:
Posty: 87
1454 Prestiż
|
Wysłany: 09-01-2015, 22:32
|
|
|
Dzięki za pomoc -_- |
|
|
|
|
msg
Pupogłowy ~~~~~~~~~~~
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 76 razy Posty: 1411
40082 Prestiż
|
Wysłany: 10-01-2015, 07:54
|
|
|
BeamPL napisał/a: | Tworze szybko gre i nie mam czasu na myślenie ;_; |
Przegłeś. Albo tworzysz z głową, albo walisz w klawiaturę bez pomyślunku, a wtedy równie dobrze możesz odpalić notatnik i tam zrobić grę.
Halamix się chyba troszkę zapędził z tym tłumaczeniem, bo wygląda to jak rozwiązanie nie-clickteamowe (construct?)
Spróbuję ja. Jeśli chcesz, żeby to działało tylko, gdy gra jest odpalona a po jej zamknięciu się wszystko kasowało, to robisz to tak:
na każdej twojej planszy w grze masz jakiś element, który mówi o tym, że przeszedłeś poziom, prawda? Jakieś drzwi, albo prawy kraniec poziomu, albo niewidzialny obiekt. W zdarzeniach masz na nim pewnie:
Collision with "Drzwi" >> Next frame.
Przed to "Next frame" wstaw jeszcze "Set Global Value A to 2". Tak ustaw na pierwszym poziomie, Global Value A to 3 na drugim poziomie itd.
Teraz przejdź do menu z listą poziomów i tam zrób:
Compare two general values >> Global value A == 1 >> pokaż tylko etykietkę z Poziom 1.
Compare two general values >> Global value A == 2 >> pokaż tylko etykietkę z Poziom 1 i Poziom 2.
Compare two general values >> Global value A == 3 >> pokaż tylko etykietkę z Poziom 1, Poziom 2 i Poziom 3.
Poza pokazaniem etykietek sugeruję też początkowo ustawić je POZA widocznym obszarem gry, bo o ile pamiętam niewidoczne obiekty też można kliknąć.
Alternatywą do pokazywania / ukrywania etykiet jest po prostu zrobienie ich jako buttony i ich wyszarzanie.
Alternatywą do tego jest eleganckie użycie własnych szarych i wyraźnych grafik i olimitowanie zdarzeń kliknięcia:
User clicks on "Poziom 1" object
+ Global Value A >= 1
>> Go to frame "Poziom 1"
User clicks on "Poziom 2" object
+ Global Value A >= 2
>> Go to frame "Poziom 2"
itd. |
_________________ |
|
|
|
|
BeamPL
Plutonowy BeemBoi Game Studio
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Skype:
Posty: 87
1454 Prestiż
|
Wysłany: 10-01-2015, 17:30
|
|
|
Właśnie chodzi o to, żeby gra po wyjściu poprzez menu zapisywała się sama, a po włączeniu wczytywała ;__;
[ Dodano: 10-01-2015, 18:14 ]
Temat do zamknięcia, odkryłem prosty sposób. Ale dzięki za pomoc
Tematów się nie zamyka, możesz ewentualnie wystawić punkt pomógł ~Aleks |
Ostatnio zmieniony przez Aleks 10-01-2015, 20:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|