NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Kreatory gier i przyszłość...
Autor Wiadomość
masterjayz 
Bohater


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: Fusion 2.5
Pojedynki: być może
Pomógł: 6 razy
Posty: 228

10209 Prestiż
Wysłany: 11-02-2015, 22:15   Kreatory gier i przyszłość...

Co konkretnego mogę osiągnąć w Klikach? W przyszłości może mi się to przydać, wpłynie na karierę? Czy nie lepszą drogą dla mojego młodego umysłu byłoby programowanie? Robiłem już chyba 2 nieudane podejścia do C++ i spróbuje jeszcze parę razy, kiedyś chciałbym zostać jakimś twórcą gier i nie mówię tu o mało znanych produktach, czy da się to osiągnąć z klikami? Wg mnie programowanie daje większe możliwości ale mogę się mylić... Na pewnym forum natknąłem się na grupkę programistów uważających tworzenie w kreatorach za stratę czasu a twory takich programów za zwykłe śmieci... Pamiętam reakcje takiego jednego co chwalił się znajomości algorytmów itd... Hmm... Chyba pobiłem własny rekord w długości tekstu bez czerwonego podkreślenia więc myślę, że wystarczy pytań na dziś.
_________________
"Polecam!" - Ja, 2016
 
     
BROO 
Pupogłowy
Wizard x-)


Główny edytor: TGF
Pojedynki: nie
Pomógł: 37 razy
Posty: 502

31680 Prestiż
Wysłany: 11-02-2015, 22:23   

Kwestia balansu czas nauki / jakość produktu. Programowanie daje większe możliwości, "kreatory" (programowanie paradygmatem zdarzeniowym) przyspieszają proces tworzenia gry.

Ze względu na ilość ofert pracy związanych z programowaniem vs ilość ofert związanych z kreatorami, bardziej opłaca się ($$$) nauczyć programowania.

Ujmą kreatorów gier pokroju Multimedia Fusion / Construct jest słabe wsparcie dla gier 3d.
 
     
masterjayz 
Bohater


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: Fusion 2.5
Pojedynki: być może
Pomógł: 6 razy
Posty: 228

10209 Prestiż
Wysłany: 12-02-2015, 15:05   

czyli nie opłaca się marnować więcej czasu młodości na kreatory i lepiej się uczyć programować? XD

Kiedyś chciałbym pracować w domu czy kreatory umożliwiłyby mi takie życie że stworzyłbym jakiś super hit i wystawił na steam greenlight? Czy raczej nie ma za bardzo takiego scenariusza?
_________________
"Polecam!" - Ja, 2016
 
     
Neoqueto 
Moderator
Akcelerator


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 60 razy
Posty: 537

7976 Prestiż
Wysłany: 12-02-2015, 15:20   

Ogólnie jak masz zapał, chęć, umiejętności i dobry pomysł, to szansa na sukces na scenie indie wynosi 0.0001%, "z kreatorami" jest to zaś 0.000001%. Stworzenie niezależnego hitu to praktycznie jedyna opcja dzięki której mógłbyś się wzbogacić na tyle, żeby przez pewien czas zarobić na własne utrzymanie, jeśli zdecydujesz się na "programy do robienia gier". Ewentualnie mógłbyś tworzyć proste gierki na zamówienie, ale ta branża jest w rzeczywistości niemal nieistniejąca, nawet biorąc pod uwagę wszystkie platformy (tj. Flash, Android, Windows etc.). Umiejąc pisać kod masz realną szansę na zatrudnienie, a tym samym stały zarobek. Nie musisz też pisać gier, gry możesz tworzyć hobbystycznie, a w pracy zajmować się czym innym.
_________________
Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł!
Ostatnio zmieniony przez Neoqueto 12-02-2015, 15:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
masterjayz 
Bohater


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: Fusion 2.5
Pojedynki: być może
Pomógł: 6 razy
Posty: 228

10209 Prestiż
Wysłany: 12-02-2015, 15:23   

Czyli trzeba mieć szczęście, żeby mieć przyszłość z kreatorami? :D

+można zarobić na YT i Blogu :D
_________________
"Polecam!" - Ja, 2016
 
     
Neoqueto 
Moderator
Akcelerator


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 60 razy
Posty: 537

7976 Prestiż
Wysłany: 12-02-2015, 15:34   

Wydaje mi się, że trzeba się wpasować w niszę i ogólnie być w odpowiednim miejscu o odpowiednim czasie. Oczywiście bez skilla, doświadczenia, pomysłu i wiedzy nawet nie podchodź. Jest oczywiście możliwość, że taki MMF2 zaspokoi wszystkie twoje potrzeby, na przykład jakbyś miał tworzyć platformówkę w stylu 8-bitowym. Five Nights at Freddy's to gra zrobiona w CF Fusion 2.5, która ostatnio odniosła całkiem spory sukces, ale statystycznie gry zrobione w programach Clickteamu mają niewielki udział na scenie indie (poza tym, jeśli mają gdziekolwiek jakiś udział, to paradoksalnie właśnie tam). Czy to dlatego, że zrobione w tym gry są gorsze i rzadziej odnoszą sukces? A może dlatego, że jest to środowisko mało popularne? W takim razie dlaczego jest mało popularne? Sam wyciągnij wnioski. A CF 2.5 to tylko jeden z kreatorów. GM jest całkiem popularny.

Niemniej, polecam zaczynać od kreatorów i równolegle uczyć się programowania. Nauczysz się po prostu tworzenia gier i podstaw logiki w tym obszarze, a także nabierzesz zapału.

Inna sprawa, jeśli traktujesz kreatory czysto hobbystycznie, z zerowym podejściem do nich jako do zawodu. Wtedy się nie zawiedziesz. I nie będzie zawodu. Bo się nie zawiedziesz.

Spoiler:


Osobiście nie mam doświadczenia jeśli chodzi o zarabianie na grach stworzonych w kreatorach, ale mogę się niejako odnieść do statystyk. Masz prawo, a nawet powinieneś się ustosunkować do mojej opinii z pewnym dystansem. Nikas by wiedział relatywnie dużo.
_________________
Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł!
 
     
BROO 
Pupogłowy
Wizard x-)


Główny edytor: TGF
Pojedynki: nie
Pomógł: 37 razy
Posty: 502

31680 Prestiż
Wysłany: 12-02-2015, 16:10   

Czy odniesiesz sukces/zarobisz? Pozostaje pytać na forach i ignorować wypowiedzi wszystkich tych, którzy nie odnieśli tego sukcesu/zarobili (mnie włącznie ^_^).

Moje doświadczenia i statystyki są zgoła odmienne od Neo. Output mózgu:

Znam trochę osób zajmujących się tworzeniem gier komputerowych i mającym z tego profity wystarczające na życie:
- pracownik na cały etat
- były pracownik - tester gier - teraz programista aplikacji
- były pracownik - programista gier - teraz programista aplikacji
- autor Mario Forever, który dorobił się naprawdę dużych pieniędzy
- autor gierek/minigierek dodawanych np.: do płyt CD z jakimiś jogurtami robiący dla różnych firm, czyli freelancer bez hipsterkich okularów

Kojarzę popularność "kreatorowych" gier wśród Indie oraz środowiska speedrunnerów:
- The Spirit Engine
- Knytt
- I Wanna Be The Boshy/Guy/[...]
- ostatnio Five Nights At Freddy's
- ostatnio Top Hat

Moja znajomość gier Indie jest jednak dość ograniczona, znam raptem takie tytuły:
- Icy Tower
- Super Meat Boy
- Journey
- Angry Birds
- Flappy Bird
- 2048
- Binding of Isaac

"sukces na scenie indie wynosi 0.0001%" - jeden na milion twórców niezależnych odnosi sukces?
">>z kreatorami<<" jest to zaś 0.000001% - jeden na 100 milionów twórców kreatorowych?
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 12-02-2015, 18:47   

Neo wysysa statystyki z pupy, ot co.

Nie bardzo ma znaczenie w czym tworzysz grę z kategorii indie. Bardzo dużo z topowych indyków da się stworzyć w klikach i to zapewne szybciej niż w normalnych językach programowania. Nie zmienia to jednak faktu że jak chcesz zarabiać na tworzeniu gier to musisz się dość mocno temu poświęcić - siedzić po ~8 godzin dziennie przez wiele tygodni, niezależnie od tego czy tworzysz w klikach czy nie.

Języki programowania oferują znacznie większe możliwości. Może się okazać w połowie tworzenia, że chcesz dodać funkcjonalność która jest bardzo trudna lub wręcz niemożliwa (choćby ze względu na optymalizację) do zaimplementowania w klikach, a programując tradycyjnie już tak. Jest to opłata i ryzyko jakie ponosisz wybierając "kreatory gier" jak to nazywasz, mimo nieco krótszego czasu tworzenia (zgrubsza oszacowałbym zyskany czas jako ~20% całego czasu twórczego, jednak ten zyskany czas odbija się też przykładowo na optymalizacji produkcji - gry klikowe nie będą tak wydajne jak te tworzone w tradycyjny sposób).

Ogólnie jak nie jest to twoja pasja to tworzenie gier to dość ciężki i niewybaczający zawód, nawet tworząc naprawdę dobre gry nie jest powiedziane że odniesiesz sukces (przykład: the spirit engine 2). Ale jak się zatrudnisz w większym studiu to czemu nie? Jeśli jednak planujesz coś takiego to trzeba coś umieścić w CV. Ostatnio słyszałem o trendzie na zatrudnianiu ludzi tworzących mody do gier przez studia deweloperskie, ale nie wiem czy to nie urban legend. Na pewno CV nie wyglądało by pusto tho'.
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
gilos99 
Sierżant


Główny edytor: GameMaker
Pojedynki: tak
Pomógł: 2 razy
Posty: 104

2371 Prestiż
Wysłany: 22-02-2015, 08:06   

No powiem Ci, że też się nad tym zastanawiałem. Moim zdaniem dobrze jest zacząć w takich edytorach gdyż potem łatwiej Ci jest zrozumieć kod. Najlepszym tego typu narzędziem jest Game Maker gdyż posiada swój własny język, który jest bardzo łatwy i ma spore możliwości (no oprócz 3D). Ja też chciałem zaczynać od razu w C++ ale stwierdziłem że jest to narazie dla mnie za trudne, później trafiłem na mmf2 , na którym nie stworzono wiele wspaniałych gier. Potem znalazłem GM'a i mogę spokojnie wybić się na tym edytorze.
Nie wiem jak z tym Cf2.5 chociaż stworzone w nim 5 nights at Freddy (nie wiem jak to się pisze ;) ) jest fenomenem na skalę clicków.
_________________
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group