NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
save / load w apkach mobilnych...
Autor Wiadomość
duur 
Starszy sierżant


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: Fusion 2.5 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 2 razy
Posty: 178

1622 Prestiż
Wysłany: 03-03-2015, 13:43   save / load w apkach mobilnych...

moja mobilna gierka wchodzi powoli na orbitę budowania struktury, powiązań menu z planszami, planowania struktury pamięci: zdobytych artefaktów, progresu, odblokowane/ukryte światy... i tak patrzę, że z listy dostępnych ekstensions stoi jak byk INI.

pytanie do znawcy, kogoś co próbował ugryźć, eksperymentował lub przodownika tego zagadnienia: jak działa pamięć w apkach android i iOS?

:arrow: w MMF2dev jak ustawić ini w edytorze ramki? jak się do niego odwoływać w liniach zdarzeń?
:arrow: czy podczas kompilacji ini zostaje wchłonięte do .apk? czy gdzieś zalega w urządzeniach mobilnych? ogółem - jaka jest w tym przypadku zasada działania pamięci?
:arrow: jakieś szczególne rzeczy z tym związane na co trzeba zwrócić uwagę?

bawił się kto? będę wdzięczny za przybliżenie / rozjaśnienie tego problemu... mile widziany art, tutorial :--P w końcu to co robię to już poważny projekt na zarobek i nie chciałbym żeby tak ważny aspekt gry jak pamięć, dający możliwości rozbudowy...kulał. im więcej się dowiem, tym lepszą architekturę pamięci zaplanuję.

czołem!
 
     
msdos400 
Starszy kapral


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: być może
Pomógł: 3 razy
Posty: 51

475 Prestiż
Wysłany: 03-03-2015, 16:33   

W każdej ramce daj:


Czytanie wartości "level" z ini do licznika:


Zapisywanie wartości 1 do "level" do ini przez naciśnięcie przycisku:


Po zapisaniu wartości do ini plik wygląda tak:


Czyli nazwa=wartość

W windowsie ini zapisuje się w lokalizacji exe. W androidzie będzie pewnie tam gdzie są pliki aplikacji. Jeśli nie wyeksportujesz do apk lub exe tylko uruchomisz w mmf2 to ini nie będzie działać.

Masz przykład:

EXE: http://msdos400.ddns.net/...zyk%C5%82ad.exe

MFA: http://msdos400.ddns.net/...zyk%C5%82ad.mfa
_________________
Jeśli pomogłem daj Pomógł
Odwiedź moją stronę internetową! Mam na niej wszystkie moje aplikacje! → Moja strona ←
 
     
Cootje 
Legenda


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Stencyl
Pojedynki: być może
Pomógł: 35 razy
Posty: 630

17963 Prestiż
Wysłany: 03-03-2015, 16:50   

Nie prawda...

Jeśli chodzi o system android to jako ścieżkę zapisu dajesz "/storage/sdcard0/{NazwaAplikacji}"

Za tym wyjątkiem wszystko jest tak samo.
_________________
Mój klucz publiczny PGP
 
     
wermi 
Major
Depressive Disorder


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: TGF
Pomogła: 53 razy
Posty: 1011

15733 Prestiż
Wysłany: 03-03-2015, 17:15   

Cootje napisał/a:
/storage/sdcard0/


A nie lepiej po prostu /sdcard/?
 
     
msdos400 
Starszy kapral


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: być może
Pomógł: 3 razy
Posty: 51

475 Prestiż
Wysłany: 03-03-2015, 17:53   

A jak ktoś nie ma karty SD?
_________________
Jeśli pomogłem daj Pomógł
Odwiedź moją stronę internetową! Mam na niej wszystkie moje aplikacje! → Moja strona ←
 
     
pogromca909 
Głupiec
i leń


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: TGF
Pojedynki: być może
Skype:
Posty: 148

1212 Prestiż
Wysłany: 03-03-2015, 19:45   

msdos400 napisał/a:
A jak ktoś nie ma karty SD?


Android powinien się domyśleć że chodzi o pamięć główną.
_________________

 
 
     
wermi 
Major
Depressive Disorder


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: TGF
Pomogła: 53 razy
Posty: 1011

15733 Prestiż
Wysłany: 03-03-2015, 20:00   

Miałem 3 urządzenia z androidem i na każdym pamięć wewnętrzna to było właśnie /sdcard/.
 
     
Neoqueto 
Moderator
Akcelerator


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 60 razy
Posty: 536

7971 Prestiż
Wysłany: 03-03-2015, 20:09   

Są takie symlinki dla pamięci wewnętrznej i wszystkie powinny działać tak samo:


Kod:
/storage/sdcard0
/sdcard
/mnt/sdcard


sdcard to pamięć wewnętrzna, external_sd to wyjmowalna karta pamięci.
_________________
Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł!
 
     
Cootje 
Legenda


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Stencyl
Pojedynki: być może
Pomógł: 35 razy
Posty: 630

17963 Prestiż
Wysłany: 04-03-2015, 16:27   

Omg sdcard0 oznacza zawsze tą wbudowaną pamięć... Jak chcesz się odwołać do karty zewnętrznej to dajesz sdcard1 lub jak Neo napisał external_sd. W przypadku z numerkami masz lepiej dla telefonów z wieloma slotami na pamięć wtedy możesz użyć też sdcard2 dla slotu nr2 itp itd.
_________________
Mój klucz publiczny PGP
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group