NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[TGF2] Folder na framy?
Autor Wiadomość
Sinause5 
Starszy szeregowy


Główny edytor: TGF2
Posty: 8

203 Prestiż
Wysłany: 08-03-2015, 16:30   [TGF2] Folder na framy?

Czy istnieje możliwość zrobienia folderu na framy ? Np. Aby kilka framów dodać do folderu ponieważ jest ich dużo i się mieszają ...
 
     
creesee 
Młodszy chorąży


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: GameMaker Studio 2
Pojedynki: być może
Pomógł: 12 razy
Posty: 241

12175 Prestiż
Wysłany: 08-03-2015, 17:42   

A co masz w tych frameach? Poziomy?
 
     
Cootje 
Legenda


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Stencyl
Pojedynki: być może
Pomógł: 35 razy
Posty: 630

17963 Prestiż
Wysłany: 08-03-2015, 18:58   

Nie ma czegoś takiego, ale to ciekawy pomysł. Dobrym rozwiązaniem jest ładować poziomy dynamicznie zamiast tworzyć na nie nowe ramki.
_________________
Mój klucz publiczny PGP
 
     
Neoqueto 
Moderator
Akcelerator


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 60 razy
Posty: 536

7971 Prestiż
Wysłany: 08-03-2015, 19:50   

Zależy, moim zdaniem w większości wypadków dla prostych gier ramki to dobre rozwiązanie, bo podsuwają ci pod nos gotowy sposób na rozdzielanie i projektowanie poziomów. Jeśli nie potrzebujesz więcej, bo robisz prostą platformówkę, to dla mnie warto z tego korzystać.

Ale mimo tego przydałoby się jakieś proste i wbudowane grupowanie ramek np. do tworzenia wielowątkowych scenariuszy.

Istnieje sposób, aby zaoszczędzić sobie zmiennych i przypisywania ID frame'ów do nazw, czy tam wymyślonych przez siebie grup. MMF2 Params Object pozwala pobierać 1. nazwę ramki, wystarczy odpowiednio parsować (String Parser 2: EZ-StringParser ), dzięki czemu uzyskamy dowolne kombinacje "grup" frame'ów, 2., jeszcze lepiej, ten obiekt pozwala pobierać HASŁO ramki, co jest świetnym rozwiązaniem na grupowanie ramek, jeśli nie używamy haseł do ich pierwotnego przeznaczenia. To nawet wygląda całkiem estetycznie w edytorze scenariusza, jakby było to stworzone do grupowania ramek. Możemy nawet 3., grupować je po kolorze tła, ale moim zdaniem opcja 2. jest najlepsza.
_________________
Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group