NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[Globalna Wojna] 4
Autor Wiadomość
Wackyjackie 
Bohater
Starszy Chorąży Sztabowy Randomu


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: Stencyl
Pojedynki: nie
Posty: 711

36293 Prestiż
Wysłany: 20-04-2015, 10:26   

http://dark-wire.com/store/extlist.php to lista rozszerzeń wprost z bazy extension view. Sporo linków niestety martwych.
_________________
 
 
     
Cootje 
Legenda


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Stencyl
Pojedynki: być może
Posty: 630

17963 Prestiż
Wysłany: 20-04-2015, 10:45   

Calldll wczytuje zewnętrzny kod, więc coś w deseń zewnętrznego skryptu i jego użycie automatycznie wykluczy pracę z udziału w konkursie.

jarlfenrir napisał/a:
Cytat:
- dozwolone programy: TGF, MMF, MMF2, CF 2.5,

Czy dozwolone są darmowe wersje tych porgramów? Tj. TGF/TGF2 z czasopisma lub CF free edition?


Tak, można korzystać z darmowych oraz promocyjnych wersji wymienionych wyżej programów.
_________________
Mój klucz publiczny PGP
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Posty: 1732

37281 Prestiż
Wysłany: 20-04-2015, 11:08   

Dzięki za odpowiedź. Teraz muszę tylko wybrać czy TGF2, którego znam, czy może lepiej nowy CF w celach dydaktycznych :P Czasu mało, więc dłużej chyba będę myślał nad grą, niż fkatycznie ją tworzył...
Cytat:
- gra musi być tworzona pod Windows jednak kompatybilność z innymi platformami będzie dodatkowym atutem,

Mam nadzieję, że jak z darmowego CFa wyeksportuję dla HTML5, to to się liczy jako "działające na Windowsie", bo nie widzę w nim możliwości exportu do innego formatu...
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 20-04-2015, 11:28   

Eksport nie jest stricte wymagany, można przesłać sam kod źródłowy.
Można też kogoś poprosić o eksport.
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
Cootje 
Legenda


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Stencyl
Pojedynki: być może
Posty: 630

17963 Prestiż
Wysłany: 20-04-2015, 11:47   

CF to to samo co TGF2 tylko ma więcej opcji. Możesz wysłać sam plik MFA jeśli gra będzie bez rozszerzeń lub z rozszerzeniami posiadającymi port na wszystkie platformy to już możesz być prawie pewny, że zadziała na każdej platformie i uzyska dodatkowe pkt. O źle dopasowane rozdzielczości na Andka i IOS raczej nikt nie będzie się czepiał bo wiadomo, że to wymaga lekkich zmian.
_________________
Mój klucz publiczny PGP
 
     
Neoqueto 
Moderator
Akcelerator


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2
Pojedynki: być może
Skype:
Posty: 536

7971 Prestiż
Wysłany: 20-04-2015, 13:12   

Moje pytanie: można używać wtyczki Sub-application?

Edit: pytanie trochę bez sensu, bo wymagałoby to więcej ramek, niż pozwalają zasady.
_________________
Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł!
 
     
Cootje 
Legenda


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Stencyl
Pojedynki: być może
Posty: 630

17963 Prestiż
Wysłany: 20-04-2015, 13:17   Re: 4

Fadex napisał/a:
- dodatkowo nie można używać Sub application oraz Global function,


Jak widać nie można :)

Fadex napisał/a:
- Bez własnych rozszerzeń,..


Tego zasady nie zabraniają... Można korzystać z własnych rozszerzeń jeśli zostały stworzone przed 1 kwietnia 2015 roku, zostały oficjalnie zatwierdzone przez Clickteam (czyli dodane do extension managera), są w pełni darmowe oraz dostępne dla wszystkich.

Nie wyjmuj z kontekstu, po wielokropku zdanie miało dokładnie taki sam sens jak tu napisałeś | Fadex
_________________
Mój klucz publiczny PGP
Ostatnio zmieniony przez Fadex 20-04-2015, 16:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Posty: 1732

37281 Prestiż
Wysłany: 20-04-2015, 19:43   

Mam jeszcze jedną wątpliwosć. Czy zdanie:
Cytat:
każda ramka może posiadać maksymalnie 20 zdarzeń

Oznacza, że jak zrobię np:

Kod:
start of frame -> set valueA to 8; set valueB to 4; set valueC to 2

to to jest jedno zdarzenie, czy 3?
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 20-04-2015, 19:51   

To jedno zdarzenie.
Zdarzenie = zbiór warunków + zbiór akcji
W bitwie są limity na liczbę zdarzeń i liczbę warunków. Akcji może być nieograniczona ilość.
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
Neoqueto 
Moderator
Akcelerator


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2
Pojedynki: być może
Skype:
Posty: 536

7971 Prestiż
Wysłany: 20-04-2015, 19:51   

jarlfenrir, to jest jedno zdarzenie wykonujące 3 akcje. Zdarzenie to cała linia oznaczona numerem. Akcja to "ptaszek".

Zasady nie precyzują ile akcji może znajdować się w jednym zdarzeniu, czyli teoretycznie możesz dodać nieskończoną ilość akcji, jednak podejrzewam, że będzie to brane pod uwagę jako kryterium oceniania na zasadzie im mniejsza ilość akcji, tym wyższa ocena.

Niech się Fadex lub Cootje wypowiedzą.

Edit: Fadexy się wypowiedziały.
_________________
Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł!
 
     
Cootje 
Legenda


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Stencyl
Pojedynki: być może
Posty: 630

17963 Prestiż
Wysłany: 20-04-2015, 20:16   

Gdyby akcje i wyrażenia były ograniczone to już chyba była by przesada. W poprzednich edycjach nikt nie zwracał uwagi na to ile akcji/wyrażeń miała gra.
_________________
Mój klucz publiczny PGP
 
     
janus1001 
Szeregowy


Główny edytor: TGF2
Pojedynki: nie
Posty: 4

43 Prestiż
Wysłany: 20-04-2015, 20:18   

Czy można używać wbudowanych movementów? Mimo że nie mają bezpośredniego zastosowania, to można ich użyć w celu zmniejszenia ilości zdarzeń w ciekawy sposób.
Drugie pytanie: "muzyka, grafika i wszystkie dodatkowe pliki gry muszą znajdować się w zasobach binarnych aplikacji" - oznacza to, że nie ma być plików poza plikiem .mfa lub innym?
Ostatnio zmieniony przez janus1001 20-04-2015, 20:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Neoqueto 
Moderator
Akcelerator


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2
Pojedynki: być może
Skype:
Posty: 536

7971 Prestiż
Wysłany: 20-04-2015, 20:23   

Jasne, jak użyjesz ich w sprytny sposób to tylko zyskasz.
_________________
Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł!
 
     
Cootje 
Legenda


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Stencyl
Pojedynki: być może
Posty: 630

17963 Prestiż
Wysłany: 20-04-2015, 21:42   

Można powiedzieć, że gra może tworzyć pliki w folderze jeśli tego potrzebuje przykładowo pliki zapisu stanu gry. Jednak nie powinny to być dynamicznie ładowane tilesety itp. Najbezpieczniej jednak jest dodać wszystko do zasobów binarnych aplikacji.
_________________
Mój klucz publiczny PGP
 
     
Mateusz 
Starszy chorąży
GT member


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Posty: 436

16663 Prestiż
Wysłany: 21-04-2015, 02:51   

sluchajcie ziomeczki, ja nie po to wrzuciłem Guardian Galaxy, żebyście się zastanawiali czy mieć w grze 4 zdarzenia czy trzy. Mieliście się zdemotywować od samego początku i uznać, że nie osiągnięcie w tej bitwie nic, poza porażką, bo ona juz jest wygrana.

Także spokojnie, nie ma znaczenia co tam wyskrobiecie, z góry jesteście skazani na porażkę. Przykro mi to mówić, lubię was wszystkich (w szczególności Ciebie Tomi888), ale sami widzicie przeciwko czemu walczycie.

Dodajcie mój kanał do ulubionych, subskrybujcie mnie, polubcie mój fanpage, moją stronę na facebooku, mój instagram, dajcie łapkę w górę pod filmem.

EDIT: Cotje, specjalnie dla Ciebie, nie optymalizowałem "kodu" gry nic a nic, dam sobie rękę uciąć że tam można z 13 zdarzeń zrobić jedno. Co nie zmienia faktu, ze nie masz szans.

:ayayayayay: :razzugly: :soawesome: :ayayayayay: :razzugly: :soawesome: :ayayayayay: :razzugly: :soawesome: :ayayayayay: :razzugly: :soawesome:
_________________
http://romanx.webd.pl/kli...tle=Mateusz9206 Mój profil na Klikipedii.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group