NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[Globalna Wojna] 4
Autor Wiadomość
Zax37 
Kapral


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2
Pojedynki: tak
Posty: 29

1661 Prestiż
Wysłany: 10-05-2015, 21:47   

Może podrzucę kilka wyjaśnień co do mon petit reve. Gra wbrew pozorom ma "jakąś fabułę", jednak jej zrozumienie nie jest wymagane do przejścia przez poziomy. :P Przy kreowaniu głównego bohatera motywowałem się "Sekretnym Oknem", ogólnie chciałem stworzyć grę o dość mrocznym klimacie, której akcja odbywa się w umyśle tejże postaci.

Starałem się jak najbardziej naprowadzić gracza na sterowanie(które zresztą jest standardowe, klikowe, można też je sprawdzić przez menu, toteż dziwię się że w tym towarzystwie sprawiło problemy :P ) - już żeby wejść do gry należy ogarnąć klawisz skoku, czyli SHIFT, natomiast na ścianie w prologu jest subtelna podpowiedź "Take CONTROL over my world". Myślałem czy nie dołączyć readme, ale mnie się tak właśnie kojarzą stare gry. W każdym ze swoich pierwszych tytułów sam musiałem ogarnąć sterowanie, nie było żadnych samouczków... Pamiętam jak w GEXie pod koniec gry ogarnąłem że da się biegać!

Też się zastanawiałem czy ta dynamika pasuje do klimatu retro, ale pomyślałem że to ciekawe połączenie - starych technologii z nowymi. Niestety nie jest ono perfekcyjne, ponieważ jak Arcanacra bystrze zauważył wiążą się z tym bugi :P

Cootje - cieszę się, że gra Ci się spodobała, ale przede wszystkim dlatego, że poświęciłeś jej wystarczająco dużo czasu żeby pokonać ją całą, uwzględniając pozytywne zakończenie ;)

Co moim zdaniem w pozostałych pracach konkursowych warte jest komentarza:

Force Vector - BOSKI DŻINGIEL! Grałem kilka razy tylko po to żeby go usłyszeć. Przypomina mi te dwa pierwsze Prince of Persia 2D. I to w sumie tyle w temacie :P

GHOSTDUSTERS - świetny, prosty styl, świetna grafika, gameplay rodem z arcade. Po minucie grania na ekranie robi się tyle syfu że człowiek przestaje wyrabiać. Przy śmierci brakuje tylko napisu "inster coin to continue". <3 Potrafię sobie wyobrazić jak ludzie siedzą przy tym godzinami, ale jednak mnie nie wciągnęło na dłużej niż parę minut.

Icarus Gear - również świetny i spójny styl, ale gameplay, uhhh... Myślę że o wiele łatwiej byłoby mi to ogarnąć gdyby zamiast symboli z pada były strzałki, but still...

It Only Comes Out At Night - ciekawa historia, szczerze mówiąc spodziewałem się czegoś ciekawszego i lepiej wykonanego. Autor nie uwzględnił że gracz może chcieć opuścić grę.

Jeff shepherd - ładny, spójny styl, może poza muzyką która zdaje mi się nie pasować. Gra jest całkiem przyjemna, choć jakoś niczym szczególnie mnie nie zachwyciła.

Maupolud - mój absolutny faworyt. Typowo pikorowe grafiki, typowo pikorowy gameplay. Klimat retro i ciekawe wykorzystanie jednego przycisku. Czego chcieć więcej? Gra wymaga chwili na opanowanie sterowania, jednak wciąga. Momentami jest zbyt wolna, momentami zbyt szybka, zastanawiałem się przez chwilę czy ten jeden klawisz nie jest za bardzo na siłę tutaj wpakowany, ale stwierdziłem że ma to swój urok. Póki co przeszedłem dwa światy - najbardziej męczący i wkurzający był poziom gdzie trzeba było zastrzelić latające oko. Ze względu na lokalizację miało się tylko jedną szansę, po czym wpadało się w ostrze i cała trasa poziomu od nowa... dobrze że nie trzeba przy tym zbierać od nowa bananów!

The Evil Prison - myślałem że intra nie da się pominąć, także już na samo wejście miałem negatywne nastawienie. Na drugi raz - nigdy, kurna, użycia myszki w menu gdy gra sterowana jest klawiaturą. Złota zasada. Mega podoba mi się motyw z obrotowymi drzwiami, ale to w sumie wszystko. Można było temat bardziej wyczerpać.

Roland - coś jest w tej grze odpychającego, nie wiem czy to niespójny styl graficzny, czy te standardowe drabiny(u mnie też mnie strasznie bolały), natomiast po dłuższej chwili grania stwierdzam, że jest to gra całkiem solidnie wykonana. Przydałby się tylko moim zdaniem podział na krótsze poziomy, zamiast jednego długiego, no i trochę więcej dynamiki, bo gameplay jest jakiś taki za bardzo kojący, usypiający(noo, przynajmniej muzyka pasuje :P ).

Turn Pyro - w tą grę zagrałem jako ostatnią i jest to prawdziwa perełka jeśli chodzi o taki ogólny retro feel. Ciekawy shader, śliczna grafika, klimatyczna muzyka. Ale jest jakiś taki ogólny nieogar, i to nie tylko to, że ucieszyłem się na pozycję help, ale nie wiedziałem jak ją uruchomić, ale np. po śmierci gra przestaje reagować na jakiekolwiek przyciski. Czyżby autor nie pomyślał o jakimś powrocie do menu? ;p Bomby wybuchające po losowym czasie... można traktować jako plus i jako minus, jednak jak na moje za duży rozrzut czasowy - czasem trzeba się naczekać, a czasem wybuchają nam prosto w twarz zaraz po podłożeniu. Początkowo nie wiedziałem co mam zrobić, żeby ukończyć poziom. Odwołując się do bombermana domyślałem się, że muszę gdzieś znaleźć zejście, ale zbyt często zbyt szybko wybuchająca bomba kazała mi uruchamiać grę od nowa. Ostatecznie doszedłem tylko do drugiego poziomu, w którym od razu umarłem.

EDIT: Ah, zapomniałem oczywiście o Retro Magnets. Bodajże druga gra w jaką zagrałem i której chyba nawet poświęciłem najwięcej czasu na przegranie. Średnio może pasuje w klimat retro, jest bardzo powtarzalna i monotonna, a jednak coś takiego jest, że wciąga. Myślę, że gdyby w grze pojawiły się bardziej odpowiednie grafiki(nawet takie bardzo proste, pikselowate), a autor zamiast silić się na małą ilość zdarzeń(choć i takich nam w sumie trzeba, żeby te punkty mad coder miały jakiś sens) rozbudowałby nieco gameplay, mógłby to być mój faworyt numer dwa(po Maupoludzie), bądź też trzy(po Turn Pyro).
 
     
Cootje 
Legenda


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Stencyl
Pojedynki: być może
Posty: 627

17948 Prestiż
Wysłany: 11-05-2015, 01:16   

Ta muzyka była robiona w 15 minnut i uważam ją za kompletną klapę, ale skoro Ci się podoba to dobrze :) I owszem nie zdążyliśmy dodać kliku zaplanowanych rzeczy do gry takich jak reset po śmierci (Alternatywa F2) czy boss w ostatnim poziomie co tłumaczy czemu gra nie wykorzystuje 20 zdarzeń, ale w kolejnej wersji gry będzie już wszystko :) Co do bomb wybuchają po czterech ruchach/turach jeśli próbujesz wejść w przeszkodę to też liczone jest jako ruch.
_________________
Mój klucz publiczny PGP
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Posty: 1732

37281 Prestiż
Wysłany: 11-05-2015, 08:48   

Zax37 napisał/a:
Starałem się jak najbardziej naprowadzić gracza na sterowanie(które zresztą jest standardowe, klikowe, można też je sprawdzić przez menu, toteż dziwię się że w tym towarzystwie sprawiło problemy :P ) - już żeby wejść do gry należy ogarnąć klawisz skoku, czyli SHIFT, natomiast na ścianie w prologu jest subtelna podpowiedź Take CONTROL over my world. Myślałem czy nie dołączyć readme, ale mnie się tak właśnie kojarzą stare gry. W każdym ze swoich pierwszych tytułów sam musiałem ogarnąć sterowanie, nie było żadnych samouczków... Pamiętam jak w GEXie pod koniec gry ogarnąłem że da się biegać!


Sterowanie nie do końca jest standardowe - jak już pisałem, przestawiłem sterowanie na pada. W przypadku sterowania standardowego, jedyne pod czym mogę się spodziewać jakiejś akcji, to strzałki oraz przyciski 1-4 (trójkąt, krzyżyk, kółko i kwadrat innymi słowy, bo mam pada w układzie zbliżonym do PS3). No i o ile skok mam pod 1 (czyli trójkąt), to podnoszenie nadal działa tylko na klawiaturze.
No i jednak shift i control są mało wygodne - prawda, w starych grach na PC używało się ctrl, alt, shift i spacja, ale uważam, że to nie problem zamienić je na z,x,c,v albo a,s,z,x ;)
BTW: ja do mojej gry zapomniałem dołączyć readme, ale chyba nie sprawiła dużych problemów (w sensie, że napisałem jakieś readme ,ale nie dołączyłem do paczki).
Zax37 napisał/a:

Force Vector - BOSKI DŻINGIEL! Grałem kilka razy tylko po to żeby go usłyszeć. Przypomina mi te dwa pierwsze Prince of Persia 2D.

Miło mi to słyszeć, bo powiem, że ja nie byłem zadowolony z ostatecznego rezultatu ;) Jakby ktoś chciał stworzyć muzykę w tym stylu, to polecam Famitracker - to było moje pierwsze zetknięcie z tym programem.
 
     
Zax37 
Kapral


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2
Pojedynki: tak
Posty: 29

1661 Prestiż
Wysłany: 12-05-2015, 08:59   

jarlfenrir - rzeczywiście, schrzaniłem sprawę, tam jest zdarzenie z klawiatury zamiast zdarzenia z dżojstika. Dziwne, że pamiętałem o tym wszędzie - w menu, przerywniku, a przy podnoszeniu wstawiłem głupi control...

Więc to był Twój dżingiel? Tzn teraz jak już się nasłuchałem nie brzmi tak super, ale w pierwszej chwili naprawdę przywołał mi dzieciństwo. Jakbym jeszcze po odpaleniu STARTu zobaczył remake Prince of Persia byłbyś moim bóstwem.

Cootje - rzeczywiście, wybacz, dopiero teraz kiedy to napisałeś zastanowiłem się nad nazwą gry. Świadomość o tym znacznie ułatwia rozgrywkę. Chętnie zagram w pełną wersję, a to chyba dobry znak. Muzyka jest przyzwoita i co najważniejsze - pasuje do klimatu gry.

Popatrzcie jak rzeczy, które autora nie zadowalają komuś innemu mogą przypaść do gustu ;p

Ktoś z jury jeszcze nie ocenił prac? Kiedy możemy się spodziewać wyniku? :)
 
     
Cootje 
Legenda


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Stencyl
Pojedynki: być może
Posty: 627

17948 Prestiż
Wysłany: 12-05-2015, 19:46   

Jak na chwilę obecną tylko jeden z siedmiu sędziów ocenił prace, a reszta jest w trakcie.

Polecam wam też zaglądać do tematu na stronie CT ponieważ komentują tam wasze gry:
http://community.clicktea...2958#post662958
_________________
Mój klucz publiczny PGP
 
     
Don_Sotto 
Bohater


Główny edytor: MMF2 Dev
Posty: 221

2783 Prestiż
Wysłany: 12-05-2015, 19:55   

Najlepsze gry według mnie to:

Space Trap,
Turn Pyro,
The Evil Prison
_________________
A ty - czy lubisz grać w słabe gry? Nie czyń drugiemu, co Tobie nie miłe. / www.donsotto.pl /
 
 
     
Cootje 
Legenda


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Stencyl
Pojedynki: być może
Posty: 627

17948 Prestiż
Wysłany: 16-05-2015, 10:47   

Mi się podoba gra Zaxa i Ghostbusters chociaż ta druga ma słabe sterowanie.
_________________
Mój klucz publiczny PGP
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 17-05-2015, 17:16   

Oto oficjalne wyniki #4 Globalnej Wojny Klikowej!

Po długich naradach, jury składające się z pięciu sędziów wyłoniło zwycięzców!

Szczegółowe oceny znajdują się w tej tabelce:

Zostały zastosowane 3 kary za złamanie zasad konkursu:


Cootje był organizatorem, więc byliśmy zmuszeni nieco inaczej rozdzielić konkretne nagrody:
Bullethead - 6000pp + Ranga Legendy! + CF2.5 DEV + Exporter iOS lub android (ufundowane przez Cootje!)
Cootje - 6000pp + Ranga Legendy!
Arcanacra - Clickteam Prize Pack + 4500pp + 2x tytuł z listy nagród!
Kodek - 3000pp + 2x tytuł z listy nagród + CF2.5 DEV (ufundowany przez Cootje!)
Shinbaxter - tytuł z listy nagród!
Zax37 - Exporter iOS lub Android! (ufundowany przez Cootje!)

Gratulacje, zdominowaliśmy podium! :)
Nagrody oraz prestiż zostaną rozdane wkrótce.
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
Arcanacra 
Starszy szeregowy


Główny edytor: MMF2
Posty: 7

4558 Prestiż
Wysłany: 17-05-2015, 17:29   

Te niewielkie różnice w punktach, rywalizacja była zaciekła!
Gratuluję zwycięskiej parze oraz wszystkim, którzy wzięli udział.
Dziękuję także za opinie o grze :)
 
     
Zax37 
Kapral


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2
Pojedynki: tak
Posty: 29

1661 Prestiż
Wysłany: 17-05-2015, 17:46   

Hahahha dzięki Cootje <3 może jednak trochę się jeszcze pokręcę po tej klikowej scenie ;)

Gratulacje dla wszystkich uczestników :) Szczerze mówiąc spodziewałem się że niektóre tytuły będą nieco wyżej, no ale nie mi oceniać :P

A największe dla pary zwycięskiej, która pomimo kary punktowej trzyma się twardo na przedzie przed konkurencją :p
 
     
Sporek 
Bohater
Producent Wody w Proszku


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: TGF
Pojedynki: być może
Posty: 348

15759 Prestiż
Wysłany: 17-05-2015, 17:48   

8 Miejsce, przynajmniej bliżej 1 niż dalej, pierwsza dziesiątka. A jak ocenialiście game proffesionalizm ? Nie no, techniki których użyłem nie były profesjonalne, tak pytam żeby wiedzieć na przyszłość :) Gratulacje wygranym.
_________________
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Posty: 3444

33725 Prestiż
Wysłany: 17-05-2015, 17:50   

Profesjonalizm w moich oczach: generalnie czy gra nadawałaby się do sprzedaży. Konkretny i wysoki poziom gry, języka, designu. Dobrze, jak wygląda, jak gra indie na Steam. Świetnie, gdy jak całkowicie profesjonalna gra sprzed 20 lat. Szkodzą błędy językowe, niejednolita grafika, bugi.

Co napisałam na forum CT:

I wrote short notes on each game, and I saw no reason to keep them for myself. I apologize if they sound harsh, but they're as honest and personal as they get as they were initially intended to be internal >ω<

Mateusz9206 - Space Guardian - Unfinished .mfa. The .exe looks much better already. As is, it cannot compete: it doesn't progress and is frankly quite ugly.

Myth - Starblazer - Shoot 'em up without passion.

Atheros75 - Asteroids - Black air physics and no bullet wrapping make the game significantly worse than the original, not to mention lacking visuals and no music.

Arcanacra - Space Trap - Interesting concept, a twist on shoot 'em ups. Very solid execution. Good visuals, pleasant audio and lots and lots of challenging fun!

LeightonW87 - Shape Shooterz - Another shoot 'em up that has nothing to offer. No progress, feels unfinished, bugs create immortal enemies, mouse in main menu…

Zax37 - Mon petit rêve - Physics based platform game with faulty physics engine. Slippery platforms and no momentum conservation. It makes the game challenging in the same sense traffic makes driving harder. It looks and sounds great, and it's still quite fun, however.

Kodek - Icarus Gear - Music is the game mechanic in this game, and it's brilliantly looking, too. Would be even better if not awkward controls.

Grego - Roland on the ladders - Very big, very complicated labirynth. I like that. I don't, however, like losing two lives at once and sliding on greasy ladders. There's also no shooting animation, which makes things look weird.

Prester - Shinobi - A ninja with a sword moves like a snail and defeats enemies by jumping on them… Graphics have no relation to the design, and camera work is just awful.

Meeloks - Banana Catcher - Extremely simple, repetitive and not going anywhere. Funny monkey animation though.

Jarlfenrir - Force Vector - Really good variation on Asteroids. No nonsense like black air--we're flying in space. Bullet wrapping to the extreme. The game presents a progressing challenge you can make worse by shooting inaccurately. It's fun, and it looks solid and consistent.

Trelack - RetroMagnets - Great idea, and an entertaining one, but the level design could be better. It lacks in audiovisual department, too. So many controls, so little sense.

Jhale - Debby’s Castle Escape* - Just a solid piece of game, even if character movement is a bit glitchy. It's increasingly difficult and consistently aesthetic.

Happygreenfrog - Quadratic Attack - Feels claustrophobic. Weapons organically emerge to counter specific enemies, which is nice.

Deer - Maupolud - Controls feel unnecessarily weird, the game is slow and has no music. However it's really fun and made me play a bit longer than most.

Bullethead & Cootje - Turn Pyro - Brilliant idea. Not very challenging, but still greatly enjoyable. Pretty and consistent visuals, not even counting in the interesting shader. Sounds fit like a foam earbud and the music is really pleasant.

Izaak - Jeff shepherd - Slippery everything! Even the camera. Bad, bad camera. However, it's a solid platform, looking quite well I suppose. I really like the music and the silly story.

Sporek - It Only Comes Out At Night - No matter what the story is, when it's presented as such it loses a lot of its potential. The game is easy, and scripted. Pretty much no challenge is presented. Awkward player character animations nor weird sounds don't make it better.

Popcorn - The Evil Prison - I can't pick up the key in level 10, it's lacking an ending. The gameplay is smart, if slow. The visuals aren't exactly stereotypically retro. I ended up a bit unsatisfied, but mostly because I couldn't play more.

Shinbaxter - Ghostdusters - Very good looking. Great music, if buggy. Fantastic sound effects. Generally very solid, but the gameplay doesn't look completely thought through. It's still rather entertaining, and looks very professional.
 
     
Cootje 
Legenda


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Stencyl
Pojedynki: być może
Posty: 627

17948 Prestiż
Wysłany: 17-05-2015, 19:02   

Cytat:
ufundowany przez Cootje!

Tak na serio to ufundowane przez CT bo od nich je dostałem.
_________________
Mój klucz publiczny PGP
 
     
Mateusz 
Starszy chorąży
GT member


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Posty: 436

16663 Prestiż
Wysłany: 17-05-2015, 22:30   

Jestem oburzony wynikami. Gameplay w Space Guardian powinien wynosić przynajmniej miliard, to jest gra do której najchętniej wracam. Było kilka innych kwiatków, ale Space Guardian ma wszystko co powinien mieć dobry tytuł: nieskomplikowana rozgrywka, która pozwala na krótką chwilę odstresowania, system wyników motywujący to ciągłego powtarzania rozgrywki, przyjemna, czytelna grafika, sympatyczny dobór dźwięków, nie przyprawiających o znużenie.

Space Guardian to nie tylko kamień milowy w produkcji elektronicznej rozrywki, ale także czytelny i bardzo prosty przykład, pokazujący jak ważne są układy i znajomości na rynku. Samotna, wyczerpująca praca jest ignorowana jeśli za nią nie stoi osoba znana bądź powszechnie lubiana (co jest tutaj troszkę sprzeczne, bo jestem powszechnie znany i lubiany).

Proszę o przesłanie mi 1500 punktów prestiżu za udział w bitwie.

Gratuluję zwycięzcom i innym uczestnikom. Idę płakać pod kocem. Do widzenia.

@ EDIT
@ Down:
_________________
http://romanx.webd.pl/kli...tle=Mateusz9206 Mój profil na Klikipedii.
Ostatnio zmieniony przez Mateusz 17-05-2015, 22:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Cootje 
Legenda


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Stencyl
Pojedynki: być może
Posty: 627

17948 Prestiż
Wysłany: 17-05-2015, 22:34   

Twoja praca była tak epicka i dostała tyle punktów, że licznik w excelu się przekręcił i wyszło, że masz niby tylko tyle punktów.
_________________
Mój klucz publiczny PGP
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group