NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[Fusion] Edytor map
Autor Wiadomość
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1731

37281 Prestiż
Wysłany: 17-07-2015, 00:51   [Fusion] Edytor map

Zrobiłem sobie edytor map (dość prosty, póki co 7 zdarzeń). Stworzoną mapę na bieżąco zapisuję do obiektu array, a po naciśnięciu przycisku enter zapisuję array to pliku.
Niestety, jak wczytuję tablicę w mojej grze, okazuje się, że plansza jest zupełnie pusta.
Dodałem zdarzenie, które po zapisaniu do tablicy wartości 1 od razu pobiera zapisaną wartość i... zwraca mi 0 zamiast 1. Niestety nie mogę dojść do tego, co jest źle.
Byłbym wdzięczny, jakby ktoś zerknął i mnie nakierował.

https://www.dropbox.com/s...editor.lnk?dl=0
 
     
Neoqueto 
Moderator
Akcelerator


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 60 razy
Posty: 537

7976 Prestiż
Wysłany: 17-07-2015, 01:20   

jarlfenrir napisał/a:
https://www.dropbox.com/s/x8jo37krwqtyh27/editor.lnk?dl=0


Sorry za OT, ale serio wrzuciłeś skrót na dropboxa? :D
_________________
Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł!
 
     
wermi 
Major
Depressive Disorder


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: TGF
Pomogła: 53 razy
Posty: 1012

15738 Prestiż
Wysłany: 17-07-2015, 02:41   

nie wiem jak wygląda ten twój edytor ale po załadowaniu pliku musisz puścić pętle która będzie czytać tablicę i tworzyć obiekty
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1731

37281 Prestiż
Wysłany: 17-07-2015, 10:06   

Neoqueto napisał/a:
jarlfenrir napisał/a:
https://www.dropbox.com/s/x8jo37krwqtyh27/editor.lnk?dl=0


Sorry za OT, ale serio wrzuciłeś skrót na dropboxa? :D
To by tłumaczyło, czemu zmieniając kopię pliku, zepsułem sobie orginał... na szczęście CF tworzy kopie zapasowe i nic nie straciłem.

Jak będę w domu, to wrzucę plik jeszcze raz.

[ Dodano: 17-07-2015, 10:08 ]
[quote="worm"]nie wiem jak wygląda ten twój edytor ale po załadowaniu pliku musisz puścić pętle która będzie czytać tablicę i tworzyć obiekty
Mam dokłądnie taką pętlę (a nawet dwie petle, jedna po X wołajaca drugą po Y) i zawsze w niej zachodzi warunek dla wartości 0.
Sprawdziłem też zapisana tablicę w hex edytorze i w niej naprawdę były same zera.
 
     
wermi 
Major
Depressive Disorder


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: TGF
Pomogła: 53 razy
Posty: 1012

15738 Prestiż
Wysłany: 17-07-2015, 18:31   

sprawdź czy nie masz czasem ustawionego typu tablicy "text array"
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1731

37281 Prestiż
Wysłany: 17-07-2015, 20:41   

Oczywiście, w grze ustawiłem typ na właściwie, a w edytorze już o tym zapomniałem...
Dlaczego w ogóle text array jest domyślny? Nie pamiętam kiedy w ogóle potrzebowałem tablicy na teksty...
 
     
Zax37 
Kapral


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2
Pojedynki: tak
Pomógł: 1 raz
Posty: 29

1661 Prestiż
Wysłany: 18-07-2015, 20:15   

Też się zastanawiałem za każdym razem gdy się na to złapałem. A jednak ta sama osoba, która rozszerzenie wykonała, z jakiegoś powodu uznała, że to właśnie jest dobry pomysł.
 
     
Cootje 
Legenda


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Stencyl
Pojedynki: być może
Pomógł: 35 razy
Posty: 631

17968 Prestiż
Wysłany: 19-07-2015, 10:52   

Dlatego są takie rozszerzenia jak Map object, Tile map itp. W ogóle korzystanie z Array to marnowanie pamięci.
_________________
Mój klucz publiczny PGP
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group