NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
PIDŻAMA #1
Autor Wiadomość
kamiledi15 
Porucznik


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Posty: 803

8267 Prestiż
Wysłany: 31-01-2016, 01:19   

Malin - fajna grafika, choć banalnie prosta, ale pasuje na tego typu bitwę, gdzie trzeba pracować szybko. Brakuje tylko tła, a skały na dole, które nie przesuwają się mimo tego, że ptak leci - to wygląda dość kiepsko. Mogłeś je w prosty sposób zapętlić i już by to wyglądało dużo lepiej. Poziom trudności banalny, fabuła - ptak strzela trójkątami do pocisków, które ktoś strzela z armaty. Ogólnie słabo.
Sporek - przypomina mi mój Sznurek Czasu (zwłaszcza drugi poziom), ogólnie oprócz ogólnego zarysu fabuły nie ma tu za bardzo feniksowego odradzania w czasie gry, ale gra się dobrze. Trzeci poziom pprzypomina grę Malina, a oprócz tego mamy jeszcze 2 inne poziomy.
Duur - no tak, przeciwnicy odradzający się w nieskończoność. Jednak to chyba zbyt luźne podejście do tematu.
Herrios - plus za losowe generowanie terenu. Minus za to, że trwa to dość długo i często zaczynamy w takim miejscu, że przegrana następuje po pół sekundy. Nie rozumiem celu gry, czy mam rozwalić wszystkie ściany, odnaleźć wyjście, czy wybić wszystkich strażników? Poza tym nie widzę powiązania z tematem. Tytuł sugeruje, że to nawiązanie do innej gry klikowej, ale słabo ją znam, więc nie wiem na ile trafne to odniesienie.
Jarfenrir - podejście do tematu takiego same jak u Duura, choć dzięki grafice feniksowej bardziej bliskie tematowi. Gra trudniejsza, ale niewiele to zmienia. Grafika - pikseloza, a monotonny dźwięk strzału po chwili zaczyna wkurzać.
Halamix - dobry pomysł, ale nie na temat. Poza tym proste do bólu, chyba zabrakło ci czasu na rozsądne rozstawienie przeszkód.
Broo - bardzo pomysłowe i idealnie oddaje temat, do tego naprawdę trudne, ale udało mi się przejść całe. Jak dla mnie numer 1.
Masterjayz - nie rozumiem, jak mam zatkać tą rurę. Poza tym gra nie na temat. Fizyka pudeł dobra, ale to pewnie zasługa jakiejś wtyczki. No dobra, w opisie tematu było, że gra może być parodią, ale jak tak się na to patrzy to można zrobić coś zupełnie dowolnego i zawsze się jakoś powiąże z ,,możliwymi interpretacjami tematu".
Worm - jak dla mnie kompletny bezsens.

3 pkt - Broo
2 pkt - Sporek
1 pkt - Herrios (mimo, że nie rozumiem celu gry, to jednak gra jest lepsza od pozostałych)
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
wermi 
Major
Depressive Disorder


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: TGF
Posty: 1011

15733 Prestiż
Wysłany: 31-01-2016, 02:33   

kamiledi15 napisał/a:
Worm - jak dla mnie kompletny bezsens.


Wiesz co? Już mogłeś sobie oszczędzić tego komentarza.
 
     
BROO 
Pupogłowy
Wizard x-)


Główny edytor: TGF
Pojedynki: nie
Posty: 502

31680 Prestiż
Wysłany: 31-01-2016, 09:19   

Jest więcej czasu, to można opisać. Kolejność paczkowa. Wszystkie gry z wyjątkiem masterjayz udało mi się przejść w poniżej 1 godzinę (więcej w komentarzu).

Ten konkurs przemianowałbym na "zrób jakąkolwiek grę, która już powstała, lub grę o odradzaniu się". Ubolewam, że większą kreatywnością twórcy wykazują się w przeinaczaniu tematu pracy, a nie w realizacji tematu pracy.

Powstało najwięcej platformówek - PMO i Box3d oferują dobry i szybki start w zaawansowane silniki.

duur (K.R.Ó.W.K.I) - kopia K.R.E.W, czyli kopia Destruction Carnival z wykorzystaniem komercyjnych dźwięków. Niestety w grze duura zabrakło tych dźwięków. Szkoda, że zabrakło również tego, w czym duur się specjalizuje - ugryzienie tematu gry z trochę innej strony. Zwłaszcza, że bardzo szybko wymyśla nowe mechaniki gry/koncepcje. Graficznie jest pospiesznie, mechanika jest OKej, brakuje wstępu i zakończenia (chyba, że coś pominąłem?). Motyw odradzania się występuje w dosłownie każdej grze, która powstała - skończona liczba żyć.
Wrażenia z gry: nudna.

Halamix (KenneyUfoludek skaczący po KenneyLandzie) - było streamowanie, ale niestety wydajność gdzieś się zagubiła i doświadczenie z piekielnie krótkim czasem przygotowania gry. Niestety jak się w głowie nie gotuje to ciężko zrobić grę w tak krótkim czasie. Platformówka z wykorzystaniem PMO (którego autor dopiero się uczył - co dodatkowo spowolniło proces) i dodawanie/usuwanie klocków. Pomysł - wg autora odgrzanie dwóch kotletów: Mario i Minecrafta - nie wypalił. Przegrana przełamuje czwartą ścianę ("nie chciało mi się robić/nie było czasu by zrobić"), wygrana cytuje "jesteś zwycięzcą".
Wrażenia z gry: nudna.

Herrios (BomberMan nie lubi strażników) - własne generowanie terenu, własna mechanika gry, punktacja. Gry oparte o element losowości dodają więcej smaczku. W tym wypadku oznacza to niestety pojawianie się tuż obok strażnika, co może losowo zakończyć grę zanim gracz dostrzeże, co się dzieje (tym więcej powodów by zachować bystrość umysłu!). Muzyka i udźwiękowienie podejrzewam również autorskie, za co ode mnie wielki plus. Pomysł oczywiście oparty o Bomber Mana umieszczonego w więzieniu, a nazwa pożyczona z wielce zasłużonej serii Grand Theft Auto.
Wrażenia z gry: wciągnęło na dwie plansze, potrzebowałem minuty na zapoznanie się z zasadami, co wystarczyło ^_^.

jarlfenrir (Gniazdo) - pomysł prosty, obrona gniazda przy użyciu działka i strzelanie do nadlatujących przeciwników. Pomysł odradzania się w pełni wykonany (zamiast wykonania luźnej interpretacji). Ładna grafika, dźwięk pokazuje, że występuje (mniemam, że autorski). Jeśli wszystko powstało w 3h - szacunek!
Wrażenia z gry: nudna.

Malin (Feniks strzela w prawo) - widzę obiekty aktywne, licznik "co każde", zdarzenie wciśnięcia przycisku, wystrzel obiekt, kilka kolizji, wbudowane ruchy. Silnik nie jest apetyczny. Tematyka została bardzo dosłownie potraktowana: ma być Feniks? Będzie Feniks! Skupiłeś się na tym, co robisz najlepiej - grafice i prezentacji, pewnie tworzysz zespół z silnikowcem, i niestety w takiej formule konkursów nie może ci pomóc. A szkoda. Ostatni Hotline Miami Pinball też odgrzewał kotlet (tzn. nawiązywał do gorących tematów) i też był silnikowo słaby. Nie było czasu na przygotowanie wstępu i zakończenia w sensowny sposób, ale to bolączka wszystkich prac tutaj.
Wrażenia z gry: nudna.

masterjayz (Half Live 3) - jest sobie silnik i jest użycie fizyki. Czasem uważam, że "wykorzystanie fizyki" w zamierzeniu twórców ma wykonać za nich całą robotę, czyniąc grę wyrafinowaną i skomplikowaną mechanicznie... owszem, ale przydałoby się jeszcze posiadać wiedzę z zakresu mechaniki, żeby dopieścić silnik. To jest jedyna gra, której w jedną godzinę nie przeszedłem. 5 na 6 skrzynek znajduje się pod obiektem wentylacji. Problemem jest postawić dwie skrzynki na sobie w ciemno (trzeba wiedzieć, kiedy są równolegle do siebie), co dopiero 6, gdy jest tak mało miejsca i ma się tylko jedną skrzynkę by potwierdzić swoje położenie. Próbowałem wielu metod i pewnie jeszcze spróbuję. Udźwiękowienie własne czy zapożyczone? W każdym razie i tak jest poza top3. Dużo narysowałeś grafiki i tutaj adekwatnie duży plus. Może nie jest tak mocna jak Herriosowa czy jarlfenrirowa, ale praca wykonana ^_^.
(Update: wentylacja jest na początku etapu a nie na końcu!)
Wrażenia z gry: trudna, nieintuicyjna, ale to już lepiej niż nudna.

Sporek (Anamanaguchi wygrywa) - jestem rozdarty, ponieważ (w moim rankingu) wygrała nie gra, tylko zewnętrzny zasób (muzyka zespołu, który lubię). Temat odgrzewa (parodiuje?) Sznurek Czasu, więc nadaje się do tego konkursu. Fabułę przeczytałem częściowo, największą zaletą pracy jest rosnący stopień absurdu. Pusta plansza przechodząca w rozklekotany samochód, przechodzący w szalone sny strzelankowe. Odbierz muzykę i gra jest fajna tylko w trzecim etapie (a drugi staje się czymś w stylu "niech się już to skończy"). Dość powiedzieć, że Sznurek Czasu cierpi na tę samą przypadłość. Duuuużo własnej grafiki na dobrym poziomie, ponieważ Sporek aktywnie rysuje (i podrzuca innym swoje dzieła, więc nie boi się pokazywać!).
Wrażenia z gry: wciąga na 2 minuty, ponieważ tyle trwa, angażuje coraz bardziej. Faworyt z ocenianych produkcji innych twórców.

worm (Flappy Bird) - odgrzewany ptak, który jest Feniksem (jedyny pomysł, który zahaczył o dwie możliwe interpretacje!). Proces tworzenia był streamowany, grafiki wymagały dużej ilości pracy. Gra posiada pełnoprawne menu. Zasoby dźwiękowe zapożyczone, nawiązują do youtube poop, w którym worm posiada biegłość tworzenia/oglądania (jeden dźwięk "klik"). Fizyka gry opiera się o box3d, ale została prawidłowo wykorzystana, nie jest chaosem twórczym jak w HL3. Warstwa w tle się obraca, budując wrażenie dynamiczności, podobnie tekst "wasted". Gra posiada również mnóstwo (lekceważącego) charakteru: "klik", celowe niedbałości licznika, typografia, efekt graficzny logo, cytaty. Gdyby w tym konkursie nie oceniać wrażeń z gry - zająłby pierwsze miejsce ze swoim najbardziej kompletnym warsztatem (wszystko jest wszędzie i to zrobione w 3 godziny). Obcinam za nudną rozgrywkę - LPM, PPM, LPM, PPM, LPM, PPM...
Wrażenia z gry: balans stopnia trudności słaby, natomiast technicznie i warsztatowo gra jest majstersztykiem.
 
     
Cootje 
Legenda


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Stencyl
Pojedynki: być może
Posty: 630

17963 Prestiż
Wysłany: 31-01-2016, 11:57   

Herios - 3 pkt
Jarfenrir - 2 pkt
Sporek - 1 pkt
_________________
Mój klucz publiczny PGP
 
     
masterjayz 
Bohater


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: Fusion 2.5
Pojedynki: być może
Posty: 228

10209 Prestiż
Wysłany: 31-01-2016, 12:52   

BROO, dzięki za taką długą recenzję :D
chciałem, żeby była taka fizyka, ponieważ fizyka to drugie imię half lajfa xD udźwiękowienia bym nie zdążył choć i tak jest biedne.

kamiledi, przeczytaj interpretacje z postu msg, jest tam nawet wymieniony half life bo chodzi o odrodzenie starej serii gier tak jak feniks odradza się z popiołu. Nie wtyczki tylko wbudowanej fizyki w cf2.5 :D

Dzięki za te słowa, poprawię grę i wydam :D
 
     
Wackyjackie 
Bohater
Starszy Chorąży Sztabowy Randomu


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: Stencyl
Pojedynki: nie
Posty: 711

36293 Prestiż
Wysłany: 31-01-2016, 13:33   

3 punkty - BROO
2 punkty - Worm
1 punkt - Sporek
0.5 punkta - fenrir
_________________
 
 
     
Aha 
TenKtóregoImieniaNie WolnoWymawiaćDobrze
He jestem wielbłądem he he he


Główny edytor: Fusion 2.5
Pojedynki: być może
Posty: 335

18582 Prestiż
Wysłany: 31-01-2016, 16:44   

3 punkty - Worm (efekty dźwiękowe w menu mnie kupiły)
2 punkty - Sporek
1 punkt - Jarlfenrir
 
     
kamiledi15 
Porucznik


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Posty: 803

8267 Prestiż
Wysłany: 31-01-2016, 18:23   

Masterjayz, wiem, że tak było w interpretacjach, ale jak dla mnie to zbyt luźne podejście do tematu. Ale pewnie celowo temat został tak szeroko podany, żeby każdy miał jakiś pomysł i żeby było więcej prac - odrodzenie rozumiane jako parodia dowolnej gry. Dlatego najbardziej spodobała mi się gra Broo, ale on już mnie przyzwyczaił do tego, że zawsze wymyśla coś ciekawego i dobrze oddającego temat.
Możesz naprowadzić mnie, jak zatkać tą rurę? Jeśli chodzi o tą, która jest na początku i jeśli mam postawić stos pudeł na podłodze jedno na drugim, to jest to prawie niemożliwe, bo latają pod skosem dookoła celownika i przewracają te, które już postawiłem.
Worm, napisałem że gra jest bezsensowna, bo po prostu nie widzę w niej większego sensu. Omijanie minecraftowych buziek trwa dość krótko, bo nie sądze, żeby dało się osiągnąć wynik większy niż 70 - po chwili plansza rozpędza się do kosmicznych prędkości, a kwadraty nawalają jak z karabinu maszynowego, wybijając nas w losową stronę. Może gdyby to jakoś zmodyfikować, to wyszłoby lepiej, ale w obecnej formie niezbyt mi to pasuje. Jeśli to jest po prostu parodia Flappy Bird, to mogę powtórzyć to, co napisałem o grze Masteryajza. Z tą różnicą na plus, że tu mamy ptaka (feniksa?).
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
Ostatnio zmieniony przez kamiledi15 31-01-2016, 18:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
wermi 
Major
Depressive Disorder


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: TGF
Posty: 1011

15733 Prestiż
Wysłany: 31-01-2016, 18:33   

Nie rozumiem jak działa krzywa Beziera, dlatego jest bezsensowna.

edit: kamiledi wyedytował posta, tam było
Cytat:
Worm, napisałem że gra jest bezsensowna, bo nie rozumiem, o co w niej chodzi.
 
     
kamiledi15 
Porucznik


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Posty: 803

8267 Prestiż
Wysłany: 31-01-2016, 18:35   

Edytowałem posta, teraz chyba lepiej napisałem, co mam na myśli.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
wermi 
Major
Depressive Disorder


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: TGF
Posty: 1011

15733 Prestiż
Wysłany: 31-01-2016, 18:38   

aha, jak to ci wygląda jak "minecraftowa buźka" to przykro mi

http://i.imgur.com/5C40bCe.png
 
     
kamiledi15 
Porucznik


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Posty: 803

8267 Prestiż
Wysłany: 31-01-2016, 18:40   

Ja na to patrzyłem do góry nogami - te dwa mniejsze jako oczy, długie jako usta. A tak jak pokazałeś to nie wiem co to jest :p
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Posty: 1732

37281 Prestiż
Wysłany: 31-01-2016, 18:43   

kamiledi15 napisał/a:
Masterjayz, wiem, że tak było w interpretacjach, ale jak dla mnie to zbyt luźne podejście do tematu.

Akurat half life wydaje mi się ok, bo gra jest dosyć stara. Większe mam zastrzeżenia co do wskrzeszania gier, które nadal są na topie, bądź dopiero co były (flappy bird, czy minecraft). I mimo, że jako gra najbardziej podobał mi się pomysł Halamixa, to słabo mi pasowało do Feniksa powstającego z popiołów ;)
 
     
kamiledi15 
Porucznik


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Posty: 803

8267 Prestiż
Wysłany: 31-01-2016, 18:45   

To prawda. Mam nadzieję, że Halamix się nie zniechęci i dokończy swoją grę, bo ma potencjał.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
Don_Sotto 
Bohater


Główny edytor: MMF2 Dev
Posty: 221

2783 Prestiż
Wysłany: 31-01-2016, 19:10   

3 pk jarlfenrir
2 pk herios
1 pk duur
_________________
A ty - czy lubisz grać w słabe gry? Nie czyń drugiemu, co Tobie nie miłe. / www.donsotto.pl /
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group