NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: Minty
05-07-2006, 19:20
[Bitwa NB] 6
Autor Wiadomość
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Posty: 3446

33789 Prestiż
Wysłany: 16-04-2006, 22:23   [Bitwa NB] 6

Ogłaszam szóstą BITWĘ NUKEBOARDS! Tematem jest najlepsza tekstówka, czyli gra, w której grafika jest tylko niekoniecznym dodatkiem lub jej nie ma! Podpisane prace należy umieścić na serwerze do dnia 06.05, godziny 23:59. Macie całe 20 dni na wykonanie! Następnie odbędzie sie trwające 3 dni plebiscytowe głosowanie na nagrodę publiczności.

UWAGA! Jeśli znalezienie hosta na pracę sprawiałoby komuś problemy służę własnym. Wystarczy tylko umieścić ją na np. http://www.uploadsend.com i podać mi w mailu linka lub przesłać całą grę mailowo: romanx@o2.pl . Można też skorzystać z ogłoszenia hostingu.

Po zakończeniu prac link do pracy należy umieścić w wiadomości w tym temacie. Post taki powinien oczywiście zawierać nazwę pracy. Zakwalifikowanie zależy od daty wysłania postu. UWAGA! Tylko pierwszy post się liczy, o ile jury nie zadecyduje inaczej (jedynie specjalne okoliczności).

Wytyczne:
- minimalna ilość tekstu w grze: 70 linii,
- limit wielkości pracy: 4 MB,
- limit ilości zdarzeń: 250 na ramkę,

Stałe wytyczne:
- maksymalny rozmiar ekranu to 800x600,
- dozwolone programy: TGF i MMF,
- praca musi być tworzona specjalnie na Bitwę,
- kod musi być tworzony przez tylko jedną osobę,
- jeśli używasz DMC2 plik bass.dll musi być dołączony,
- wszystkie niestandardowe rozszerzenia użyte w pracy muszą być dołączone,
- pliki CNCS32.dll (w przypadku TGF) i CNCS232.dll (MMF) muszą być dołączone,
- praca musi być zapisana bez instalatora, ale jako odblokowane exe i powinnna być zarchiwizowana.

Przewidywane nagrody:
- Zaszczyt i chwała!
- Punkty rankingowe!
- Ranga specjalna mówiaca o wygranej Bitwie!

Do Bitwy, gotowi... START!
P.S. Proszę trzymać się wytycznych - inaczej pracy grozi dyskwalifikacja!
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 16-04-2006, 22:31   

70 linii?? Trochę sporo... A dotyczy się całej gry (czyli sumowanie linii z innych poziomów) czy musi być od razu w jednym poziomie?
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
copperdragon 
Bohater
Popieram Ice Cold Revolucion


Główny edytor: GameMaker
Pojedynki: tak
Posty: 625

55382 Prestiż
Wysłany: 16-04-2006, 22:32   

Hmm... ja planuję tekstówkę ciut większą niż 4 MB, więc chciałbym o coś zapytać: czy nie będzie sprawiało problemu, gdy do bitwy dam tylko demo? :P
 
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 16-04-2006, 22:34   

Większą niż 4 mb. na tekstówkę? Czy to jest możliwe? Liczy się waga przesyłki - czyli zaarchizowanej gry z wszystkimi potrzebnymi plikami.
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Posty: 3446

33789 Prestiż
Wysłany: 16-04-2006, 22:39   

Cała gra! W Morrowindzie było 350.000 linii, a grę robili latami. Załóżmy, że 3 senarzystów w 4 lata (po 52 tygodnie), to jeden napisze 561 linii na tydzień. Powinniście się wyrobić, to nie jest dużo. W 16 da się napisac w tym tempie 1300 linii, a licząc, że robicie to przez kilkanaście minut dziennie (!) to wyjdzie 70. Uff.

copperdragon: Jeśli tylko ciut, to przejdzie. Jeśli ciut to np. 10 MB - już nie :P Poza tym możesz to skompresować (SFX): http://www.klaimsoft.com/winuha/
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 16-04-2006, 22:57   

A czy tekst może być też wpisywany przez użytkownika?? ;)
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
bmatrix 
Starszy sierżant


Główny edytor: TGF
Posty: 204

2055 Prestiż
Wysłany: 16-04-2006, 23:12   

Fadex napisał/a:
A czy tekst może być też wpisywany przez użytkownika??


Chyba oto w tekstówkach chodzi, no nie? Użytkownik musi wydawać polecenia ;) .
Chyba że chodzi ci o to czy tekst wpisywany przez użytkownika wlicza się do tych 70 linijek tekstu na grę? Tego też jestem ciekaw.
 
     
pepe9donkey 
Bohater
Strup Parzyłapa


Główny edytor: MMF2 Dev
Posty: 216

18099 Prestiż
Wysłany: 16-04-2006, 23:14   

A mam jeszcze pytanko. Czy można używać określeń uchodzących za wulgarne? Czy trzeba je cenzurować, czy w ogóle nie używać?
_________________
\,,/, (o_O) ,\,,/
 
 
     
Sebol 
Bohater


Główny edytor: MMF2 Dev
Posty: 249

5905 Prestiż
Wysłany: 16-04-2006, 23:30   

Pff nawet nie odpoczołem od ostatniej bitwy a tu juz kolejna hehe :D Jeśli teraz będzie tworzyło projekty powyżej 3 osób to startuje inaczej nie bo to nie ma sensu :P heh Tak czy inaczej zacznę coś majstrować :D
 
     
Mr Knife 
Bohater

Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: TGF
Pojedynki: tak
Posty: 266

13819 Prestiż
Wysłany: 16-04-2006, 23:57   

Uwaga! Nie czytać tego postu, Knife był po prostu sfrustowany, ale już mu na szczęście przeszło. Treść postu raczej nieaktualna, ale za spełnienie prośby on bardzo dziękuje!

Nie teraz! No co wy... jak mi temat bardzo podchodzi to mi z bitweką akurat TERAZ wyskakują! [ wielka frustacja - ostatecznie wycięta ] Dajcie odetchnąć nawet Bitwa Artystyczna 2 się jeszcze nie zakończyła. No ej znowu będę musiał wybierać i nic nie zrobie! :sad: Dobra tylko spokojnie:

- RStv prace zawieszone do odwołania
- Strona domowa STOP!
- Layot dla Freda... przykro mi
- cz. 2 historyjki WAIT!
- gra na specjalną okazję PÓŹNIEJ
- Zamb i ty wybacz

Nom to pozostało mi coś jeszcze, ale tego nie moge sobie odpuścić. Oj będzie ciężko, bardzo ciężko. Odpuścić sobie bitwe? Nie no taki temat świetny... RX dorzuć do tego 1tydz. :roll: ( 2 tyg. na załatwienie pierwszej sprawy, a reszta powinna na bitwe wystarczyć GREAT ). No zobacz:

- są święta ( jutro cały dzień mi ucieka )
- nie zakończyła się jeszcze BA2, a zwykła bitwa przed chwilą
- po wolnym zawsze tyle sprawdzianów dowalają - jeden jest zapisany na 5 maja :neutral: taka kolejka
- zobacz jak było w poprzedniej bitwie musiałeś przedłużać termin by coś wyszło, nie lepiej się " ubezpieczyć "
- wiem tylko tekstówka, ale jak już robić to dobrze
- inni nie będą piać, iż gry na bitwe są nieukończone i robione na szybko ( pozdro Temporal ), jak dasz nam więcej czasu bardziej dopracujemy swoje prace
- no i dobra postaram się, aby w niej wzieła jeszcze udział dziewczyna - co wy na to ;) ( oczywiscie nie pisze tu o mnie, już ja się postaram )

RomanX mam nadzieję, że te argumenty przemówią do ciebie i dobrodusznie pacniesz ten ładny przycisk edytuj i nadasz drobne poprawki. PLS!! ^-^ <- spójrz tylko jak łagodnie i niewinnie na ciebie patrze.

PS. 24 to moja szczęśliwa liczba, więc moze by tak... :biggrin:

PS2. Wszystko co powiedziałem uczynie, a jak nie... no nic kapitan idzie na dno ze swoim statkiem gul gul gul <- to tylko ćwiczenia, zamierzam się z umowy wywiązać :-P

PS3. Dobra kończe, nie moge marnować mojego cennnego czasu
Ostatnio zmieniony przez Mr Knife 17-04-2006, 00:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Posty: 1411

40082 Prestiż
Wysłany: 16-04-2006, 23:58   

O, proste do wykonania, zrobię tekstówkę "wyborową".
Nad fabułą będę myślał na lekcjach :D . Religii. :D
_________________
:razzugly:
 
     
Kaytek 
Chorąży


Posty: 293

6902 Prestiż
Wysłany: 17-04-2006, 00:02   

No właśnie się wacham (buja się na krześe jak idiota). Już. Zrobię taką z możliwością wyboru drogi, a nie jej wpisywania.
_________________
 
 
     
Sebol 
Bohater


Główny edytor: MMF2 Dev
Posty: 249

5905 Prestiż
Wysłany: 17-04-2006, 00:07   

Kurzowa mam ten sam pomysł ;) Ze będą podpowiedzi i się wybiera co teraz :D Ale fabułą napewno się będą różniły heh
 
     
Kuc 
Plutonowy
NAFTALINA W KULKACH


Posty: 91

2250 Prestiż
Wysłany: 17-04-2006, 05:10   

W maksymalnym rozmiarze ekranu chodzi o okno gry czy o przestrzeń w której jest grafika?
Bo u mnie w MMF'ie wybrałem rozdzielczość 640x480 ale zaznaczyłem maximized on boot-up
i umnie okno powieksza się na pełny ekran czyli1024x768 (taką mam rozdzielczość ekranu) ale jest całkiem duża czarna przestrzeń - ramka.Ale gra nie jest nawet rozciągnięta - ma rozdzielczość 640x480.
 
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Posty: 3446

33789 Prestiż
Wysłany: 17-04-2006, 08:04   

Dobrze jest. Chodzi o to, że np. mam rozdzielczość 800x600 (max) a tu mi się włącza gierka w rozdzielczości wyższej... no i co teraz? No właśnie :)

Mr Knife: Wiedziałam, że to nastąpi, ale tydzień to za dużo. Planowałam tyle co poniżej, ale dla próby zmniejszyłam. Widać pierwotnie było najlepiej:
Termin: do 06.05 (20 dni)!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group