NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[MMF2] Edytor Poziomów - Pomoc
Autor Wiadomość
radel999 
Kapral


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: RPG Maker
Posty: 35

2039 Prestiż
  Wysłany: 22-05-2016, 19:00   [MMF2] Edytor Poziomów - Pomoc

Cześć wam.
Słuchajcie potrzebuje pomocy z tworzeniem Level Editora do mojej gry.
Chciałem coś stworzyć ala Super Mario Maker (Wczytanie poziomu z innego menu oraz testowanie bezpośrednio z edytora)
Szukałem przykładów ale większość niestety pokazuje w różnych rzeczach
http://www.mediafire.com/...Editor+Test.mfa
Na tym przykładzie chciałbym ponaprawiać.
Proszę o pomoc.
 
 
     
GHPL 
Starszy chorąży


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Pojedynki: nie
Skype:
Pomógł: 18 razy
Posty: 386

6050 Prestiż
Wysłany: 22-05-2016, 19:13   

Widzę że w twojej grze bloki są co 32 kratki. Może więc użyjesz ini?
 
     
radel999 
Kapral


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: RPG Maker
Posty: 35

2039 Prestiż
Wysłany: 22-05-2016, 19:42   

GHPL napisał/a:
Widzę że w twojej grze bloki są co 32 kratki. Może więc użyjesz ini?

Gdybym ogarniał to całe Ini to bym go użył.
 
 
     
wermi 
Major
Depressive Disorder


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: TGF
Pomogła: 53 razy
Posty: 1011

15733 Prestiż
Wysłany: 22-05-2016, 19:46   

GHPL napisał/a:
Widzę że w twojej grze bloki są co 32 kratki. Może więc użyjesz ini?


mistrz xD

Zapisuj arraya do tymczasowego pliku albo zaznacz "global to this application", w następnej ramce wczytuj i rysuj klocki. Po powrocie do ramki edytującej też rysuj. Tyle.
 
     
radel999 
Kapral


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: RPG Maker
Posty: 35

2039 Prestiż
Wysłany: 22-05-2016, 19:52   

worm napisał/a:
GHPL napisał/a:
Widzę że w twojej grze bloki są co 32 kratki. Może więc użyjesz ini?


mistrz xD

Zapisuj arraya do tymczasowego pliku albo zaznacz global to this application, w następnej ramce wczytuj i rysuj klocki. Po powrocie do ramki edytującej też rysuj. Tyle.


Najlepiej to by mi się przydał przykład dobrego a zarazem dobrego edytora resztą bym się zajął sam. (Chodzi mi tylko o wczytanie zapisywanie i testowanie)
 
 
     
wermi 
Major
Depressive Disorder


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: TGF
Pomogła: 53 razy
Posty: 1011

15733 Prestiż
Wysłany: 22-05-2016, 20:14   

http://www58.zippyshare.com/v/lCbSayqQ/file.html

Lepszego nie dostaniesz.

Wymagany CF2.5.
 
     
radel999 
Kapral


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: RPG Maker
Posty: 35

2039 Prestiż
Wysłany: 22-05-2016, 20:26   

worm napisał/a:
http://www58.zippyshare.com/v/lCbSayqQ/file.html

Lepszego nie dostaniesz.

Wymagany CF2.5.


Dziękuwa bardzo :D
Chociaż chciałbym jeszcze wiedzieć jak też zrobić żeby np. były 2 lub 3 kloce w edytorze
(Zamiana klawiszami 1,2 lub 3)

EDIT:
Znalazłem teraz następny problem. Chodzi mi o kasowanie bloków czyli że poprzednie skasowane bloki pojawiają się w następnej ramce co nie powinno.
 
 
     
wermi 
Major
Depressive Disorder


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: TGF
Pomogła: 53 razy
Posty: 1011

15733 Prestiż
Wysłany: 22-05-2016, 21:40   

musisz nadpisywać wartość w arrayu tak by wynosiła 0.
 
     
radel999 
Kapral


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: RPG Maker
Posty: 35

2039 Prestiż
Wysłany: 22-05-2016, 22:13   

worm napisał/a:
musisz nadpisywać wartość w arrayu tak by wynosiła 0.


Ok Dzięki

[ Dodano: 23-05-2016, 00:38 ]
worm napisał/a:
musisz nadpisywać wartość w arrayu tak by wynosiła 0.

Double post
sorka że tak marudzę ale dało by radę jeszcze tak zrobić żeby zapisywało muzykę lub tło dla danego poziomu?
 
 
     
wermi 
Major
Depressive Disorder


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: TGF
Pomogła: 53 razy
Posty: 1011

15733 Prestiż
Wysłany: 23-05-2016, 00:30   

Tak. Możesz na przykład zarezerwować pierwszy rząd tablicy na dodatkowe dane poziomu, zapisujesz tam wartości odpowiadające danym utworom, tłom, przy ładowaniu sprawdzasz i ustawiasz tło czy muzykę.
 
     
radel999 
Kapral


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: RPG Maker
Posty: 35

2039 Prestiż
Wysłany: 23-05-2016, 00:33   

worm napisał/a:
Tak. Możesz na przykład zarezerwować pierwszy rząd tablicy na dodatkowe dane poziomu, zapisujesz tam wartości odpowiadające danym utworom, tłom, przy ładowaniu sprawdzasz i ustawiasz tło czy muzykę.


Możesz mi napisać przykład? Chodzi mi oto co trzeba zrobić aby nie mieszacz z blokami które rysowałem.
BTW
Wysłałem ci zaproszenie na Skype gdyż nie chcę "spamować na forum"
Edit.2
Jak chcesz mogę ci wysłać przykład co mi się udało zwojować z edytorem. Lecz chciałbym też wiedzieć jak zrobić wykorzystując ten sam objekt Array żeby nie mieszać w walutach bloków.
 
 
     
Cootje 
Legenda


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Stencyl
Pojedynki: być może
Pomógł: 35 razy
Posty: 630

17963 Prestiż
Wysłany: 24-05-2016, 13:18   

GHPL napisał/a:
Widzę że w twojej grze bloki są co 32 kratki. Może więc użyjesz ini?

Co ma grid size do INI? Jak będzie 16x16 lub 25x40 to nadal można to robić na Array, INI, Map object

worm napisał/a:
http://www58.zippyshare.com/v/lCbSayqQ/file.html
Lepszego nie dostaniesz.


Widziałem na forum CT dużo lepsze przykłady to jest gniotem...
_________________
Mój klucz publiczny PGP
 
     
GHPL 
Starszy chorąży


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Pojedynki: nie
Skype:
Pomógł: 18 razy
Posty: 386

6050 Prestiż
Wysłany: 24-05-2016, 14:04   

Cootje, to dlatego, że czasem są problemy z szybkim dostępem do Arraya. A żeby trzymać informacje o pozycji np. postaci to musi być trójwymiarowa tablica. A w Ini to jakaś grupa na klocki, druga na postacie i tak dalej
 
     
wermi 
Major
Depressive Disorder


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: TGF
Pomogła: 53 razy
Posty: 1011

15733 Prestiż
Wysłany: 24-05-2016, 14:04   

Miałem na myśli że "nikt nie zrobi lepszego specjalnie dla ciebie" ; )

GHPL napisał/a:
A żeby trzymać informacje o pozycji np. postaci to musi być trójwymiarowa tablica.


wcale nie musi.
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 24-05-2016, 15:20   

Problemy z szybkim dostępem do arraya? A to skąd się wzięło?
Raczej ini powinien być znacznie wolniejszy od tablicy.
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group