NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Middle Ages - RTS - tytuł roboczy
Autor Wiadomość
gilos99 
Sierżant


Główny edytor: GameMaker
Pojedynki: tak
Pomógł: 2 razy
Posty: 104

2371 Prestiż
Wysłany: 26-07-2016, 11:30   

wisnia_pc napisał/a:

4. Przypisanie jednostek do budynku podobnie jak w grze Battle Realms



Będzie coś więcej z Battle Realms?
_________________
 
     
Neoqueto 
Moderator
Akcelerator


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 60 razy
Posty: 537

7976 Prestiż
Wysłany: 26-07-2016, 18:10   

wisnia_pc napisał/a:
1. To jest prosty algorytm który sprawdza położenie punktu Y względem obiektu, gdy wartość jest mniejsza to przesuwa obiekt przed. Nie wiem czy o to Ci chodzi?


O to mi właśnie chodzi, mam tylko nadzieję, że nie napotkasz na swojej drodze tego problemu ;)

A Battle Realms to była niesamowita gra.

I jeszcze jedno, co powinieneś mieć na uwadze, żeby nie zapomnieć - dobre gry RTS cechują się tym, że budynkom produkującym jednostki można ustawić spawn point, czyli gdzie idą jednostki po ich wytworzeniu. Bo kiedyś niektóre strategie były tego pozbawione, co mnie bardzo irytowało.
_________________
Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł!
 
     
wisnia_pc 
Sierżant


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 5 razy
Posty: 127

2349 Prestiż
Wysłany: 27-07-2016, 04:49   

Neoqueto napisał/a:

O to mi właśnie chodzi, mam tylko nadzieję, że nie napotkasz na swojej drodze tego problemu


Ten problem mam rozwiązany, u mnie budynki nie są, aż tak blisko siebie bo muszą mieć wolną przestrzeń żeby jednostki mogły się poruszać miedzy nimi. Każdy budynek ma własne pole taki ogranicznik co nie umożliwia budowę tak blisko siebie.

Neoqueto napisał/a:
I jeszcze jedno, co powinieneś mieć na uwadze, żeby nie zapomnieć - dobre gry RTS cechują się tym, że budynkom produkującym jednostki można ustawić spawn point, czyli gdzie idą jednostki po ich wytworzeniu. Bo kiedyś niektóre strategie były tego pozbawione, co mnie bardzo irytowało.


Tak ten punkt zbiórki właśnie mam już dodany, to akurat najprostsza rzecz jako można było zrobić.

[ Dodano: 27-07-2016, 05:50 ]
gilos99 napisał/a:
wisnia_pc napisał/a:

4. Przypisanie jednostek do budynku podobnie jak w grze Battle Realms



Będzie coś więcej z Battle Realms?


Jeszcze tego nie wiem, może coś dodam, muszę sobie też przypomnieć grę bo nie pamiętam jej zbytnio :)

[ Dodano: 14-09-2016, 15:49 ]
Witam

Dawno nie było info co z projektem, więc postanowiłem odświeżyć trochę temat. Nie miałem zbytnio czasu na projekt coś tam powoli dłubie. Największą zmianą jaką do tej pory można zauważyć to nowa grafika nad którą ostatnio pracowałem. Oczywiście kod gry też jest ulepszany i rozwijany. To tyle zamieszczam zrzut jak to na obecną chwilę wygląda.

_________________
Prawdopodobnie najbardziej zaawansowany RTS jaki powstaje w klikach.
 
     
DropboxKenshiro 
Plutonowy


Główny edytor: Fusion 2.5
Pojedynki: nie
Pomógł: 4 razy
Posty: 66

2292 Prestiż
Wysłany: 17-09-2016, 08:43   

Brawo za upór i ambicję :D .
_________________
0123456789101112131415161718192021222324252627282930
 
     
Ishimura 
Chorąży


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 11 razy
Posty: 299

4531 Prestiż
Wysłany: 17-09-2016, 11:03   

Łał, dobra robota. Grafikę robisz sam czy bierzesz jakieś darmowe sprity ?

Ile linijek klikkodu ma gra na dzień dzisiejszy ? :P
 
     
wisnia_pc 
Sierżant


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 5 razy
Posty: 127

2349 Prestiż
Wysłany: 17-09-2016, 12:33   

Ishimura napisał/a:
Łał, dobra robota. Grafikę robisz sam czy bierzesz jakieś darmowe sprity ?

Ile linijek klikkodu ma gra na dzień dzisiejszy ? :P


Trochę jest darmowych takich jak jednostki, drzewa oczywiście niektóre animacje są moje zrobione na gotowych jednostkach. Budynki są mojego autorstwa na wzór darmowych pewnie jeszcze pozmieniam.

Jest 600 linijek kodu w tym że połowa to taki sam kod tylko obiekty podmienione, niestety na specyfikę gry nie mogłem dać zdarzeń dla grup tych samych, może kiedyś zoptymalizuje kod, na dzień dzisiejszy jest to zbędne ponieważ gra chodzi płynnie.
_________________
Prawdopodobnie najbardziej zaawansowany RTS jaki powstaje w klikach.
 
     
Temporal 
Podporucznik
CP user


Główny edytor: GameMaker Studio 2
Pomógł: 1 raz
Posty: 669

299 Prestiż
Wysłany: 17-09-2016, 16:10   

Fajność widzę w tym screenie :)
_________________
Tajemnica 4

Soundcloud

msg napisał/a:
Temporal, fakt, jest bardzo wyluzowany. Ale to taki człowiek, który będzie chichotał na pogrzebie własnej matki. A to z kolei albo doskonałe aktorstwo albo bycie przygłupem.
 
     
wisnia_pc 
Sierżant


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 5 razy
Posty: 127

2349 Prestiż
Wysłany: 19-09-2016, 22:54   

Witam

Postanowiłem zamieścić mały filmik ze wczesnej wersji gry - bardzo wczesnej :) . Jest jeszcze masa błędów, ale nie zwracajcie na to uwagi zamieszczam filmik, żeby pokazać, że projekt naprawdę działa a nie tylko statyczne obrazki robię :) Filmik pokazuje głównie prace drwali oraz badania dla chaty drwala. Jest również pokazane jak jednostki się grupują omijają budynki itp. Nie będę zanudzał zapraszam wszystkich do oglądania.


Filmik
_________________
Prawdopodobnie najbardziej zaawansowany RTS jaki powstaje w klikach.
 
     
Ishimura 
Chorąży


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 11 razy
Posty: 299

4531 Prestiż
Wysłany: 20-09-2016, 08:53   

Obejrzałem filmik, bardzo przypomina mi to Kozaków, których uwielbiam.

Co do jednostek to dodałbym jakąś lekką animację kiedy stoją w miejscu, bo wyglądają na takich zamrożonych, ale to pewnie jest do zrobienia.

Planujesz zrobić AI z którym będziemy walczyć ? I czy mapa będzie ograniczała się do jednego ekranu ?
 
     
wisnia_pc 
Sierżant


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 5 razy
Posty: 127

2349 Prestiż
Wysłany: 20-09-2016, 09:15   

Ishimura napisał/a:
Obejrzałem filmik, bardzo przypomina mi to Kozaków, których uwielbiam.

Co do jednostek to dodałbym jakąś lekką animację kiedy stoją w miejscu, bo wyglądają na takich zamrożonych, ale to pewnie jest do zrobienia.

Planujesz zrobić AI z którym będziemy walczyć ? I czy mapa będzie ograniczała się do jednego ekranu ?



Tak animacja jest ale jeszcze jej nie dodałem jest jeszcze masa rzeczy do zrobienia. Trochę przypomina kozaków, ogólnie to będzie przypominać miks kilkunastu gier takie są plany:) co wyjdzie czas pokaże.

Tak będziemy walczyć z przeciwnikiem, z jego bazą. Będą również misje poboczne za które dostaniemy nagrody podczas gry. Mapa jest spora tylko na filmiku tak wygląda bo nie chciało mi się robić jej dałem tylko kilka drzew żeby pokazać jak działa mechanika gry. Teraz mapa ma 10 tys. pikseli.

[ Dodano: 28-09-2016, 19:21 ]
Prace nad projektem idą do przodu - Kilka nowych budynków w lepszej jakości :)

_________________
Prawdopodobnie najbardziej zaawansowany RTS jaki powstaje w klikach.
 
     
Kyogi 
Starszy sierżant


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 5 razy
Posty: 187

2933 Prestiż
Wysłany: 28-09-2016, 22:55   

Cytat:
Prawdopodobnie najbardziej zaawansowany RTS jaki powstaje w klikach.

Jak widać wysoko mierzysz

Na ssach nie widze mapy. Może jakąś zrobisz. Spróbuj ogarnąć

Kod:
Wargame map object
 
     
wisnia_pc 
Sierżant


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 5 razy
Posty: 127

2349 Prestiż
Wysłany: 29-09-2016, 22:45   

Na ssach nie widze mapy. Może jakąś zrobisz. Spróbuj ogarnąć

Kod:
Wargame map object


Masz na myśli mini mapę?
Nie wiem w jakim celu miałbym użyć Wargame map object

[ Dodano: 05-10-2016, 15:16 ]
Czas na kolejną aktualizację.

1. Dodałem ostatnio mgłę wojny (na razie jest jaka jest może kiedyś ulepszę :) ).
2. Dodano mini mapę z opcją przewijania, opcją celu jednostek po kliknięciu na mini mapę, mgłę wojny na mini mapie oraz wczytywanie tekstury z pliku mini mapy.
3. Dodałem obszar gry na razie jest to maksymalny jaki będzie czyli 10k pix na 10k pix.
4. Drobne zmiany w kodzie.
5. Ekran ładowania gry
6. Opcje menu podczas rozgrywki.
7. Skalowanie okna gry.

Filmik

ps. na filmiku jest trochę mało fps ale to wina programu do nagrywania i mojego kompa:) gra normalnie wyrabia 100-250 fps. Zapraszam do komentowania.
_________________
Prawdopodobnie najbardziej zaawansowany RTS jaki powstaje w klikach.
 
     
Neoqueto 
Moderator
Akcelerator


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 60 razy
Posty: 537

7976 Prestiż
Wysłany: 05-10-2016, 14:58   

Dobrze jednak ta mgła wygląda, chociaż najwidoczniej nie rozwiązałeś nadal problemu przywracania jej po usunięciu.

Mini-mapa przednia. Z zewnątrz wygląda idealnie. Pytanie tylko jak ją zrobiłeś? Mam nadzieję, że nie składa się z bardzo wielu małych obiektów. Wielkie propsy za 1080p.
_________________
Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł!
 
     
Kyogi 
Starszy sierżant


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 5 razy
Posty: 187

2933 Prestiż
Wysłany: 05-10-2016, 15:09   

Takie pytanie, po co ten ekran. Szczególnie przy grach clickowych, nie ma za dużo do ładowania :v
 
     
Neoqueto 
Moderator
Akcelerator


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 60 razy
Posty: 537

7976 Prestiż
Wysłany: 05-10-2016, 15:29   

Myślę że tutaj jak najbardziej jest ładowanie, raczej chodzi np. o pętlę, która wczytuje informacje o pozycjach obiektów z zapisanej tablicy i naturalnie musi to trochę potrwać.
_________________
Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group