Middle Ages - RTS - tytuł roboczy |
Autor |
Wiadomość |
gilos99
Sierżant
 
Główny edytor: 
Pojedynki: tak
Pomógł: 2 razy Posty: 104
2371 Prestiż
|
Wysłany: 26-07-2016, 11:30
|
|
|
wisnia_pc napisał/a: |
4. Przypisanie jednostek do budynku podobnie jak w grze Battle Realms
|
Będzie coś więcej z Battle Realms? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Neoqueto
Moderator Akcelerator
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pojedynki: być może
Skype: 
Pomógł: 60 razy Posty: 537
7976 Prestiż
|
Wysłany: 26-07-2016, 18:10
|
|
|
wisnia_pc napisał/a: | 1. To jest prosty algorytm który sprawdza położenie punktu Y względem obiektu, gdy wartość jest mniejsza to przesuwa obiekt przed. Nie wiem czy o to Ci chodzi? |
O to mi właśnie chodzi, mam tylko nadzieję, że nie napotkasz na swojej drodze tego problemu
A Battle Realms to była niesamowita gra.
I jeszcze jedno, co powinieneś mieć na uwadze, żeby nie zapomnieć - dobre gry RTS cechują się tym, że budynkom produkującym jednostki można ustawić spawn point, czyli gdzie idą jednostki po ich wytworzeniu. Bo kiedyś niektóre strategie były tego pozbawione, co mnie bardzo irytowało. |
_________________ Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł! |
|
|
|
 |
wisnia_pc
Sierżant
 
Główny edytor: 
Pojedynki: nie
Pomógł: 5 razy Posty: 127
2349 Prestiż
|
Wysłany: 27-07-2016, 04:49
|
|
|
Neoqueto napisał/a: |
O to mi właśnie chodzi, mam tylko nadzieję, że nie napotkasz na swojej drodze tego problemu |
Ten problem mam rozwiązany, u mnie budynki nie są, aż tak blisko siebie bo muszą mieć wolną przestrzeń żeby jednostki mogły się poruszać miedzy nimi. Każdy budynek ma własne pole taki ogranicznik co nie umożliwia budowę tak blisko siebie.
Neoqueto napisał/a: | I jeszcze jedno, co powinieneś mieć na uwadze, żeby nie zapomnieć - dobre gry RTS cechują się tym, że budynkom produkującym jednostki można ustawić spawn point, czyli gdzie idą jednostki po ich wytworzeniu. Bo kiedyś niektóre strategie były tego pozbawione, co mnie bardzo irytowało. |
Tak ten punkt zbiórki właśnie mam już dodany, to akurat najprostsza rzecz jako można było zrobić.
[ Dodano: 27-07-2016, 05:50 ]
gilos99 napisał/a: | wisnia_pc napisał/a: |
4. Przypisanie jednostek do budynku podobnie jak w grze Battle Realms
|
Będzie coś więcej z Battle Realms? |
Jeszcze tego nie wiem, może coś dodam, muszę sobie też przypomnieć grę bo nie pamiętam jej zbytnio
[ Dodano: 14-09-2016, 15:49 ]
Witam
Dawno nie było info co z projektem, więc postanowiłem odświeżyć trochę temat. Nie miałem zbytnio czasu na projekt coś tam powoli dłubie. Największą zmianą jaką do tej pory można zauważyć to nowa grafika nad którą ostatnio pracowałem. Oczywiście kod gry też jest ulepszany i rozwijany. To tyle zamieszczam zrzut jak to na obecną chwilę wygląda.
 |
_________________ Prawdopodobnie najbardziej zaawansowany RTS jaki powstaje w klikach.
 |
|
|
|
 |
DropboxKenshiro
Plutonowy
 
Główny edytor: 
Pojedynki: nie
Pomógł: 4 razy Posty: 66
2292 Prestiż
|
Wysłany: 17-09-2016, 08:43
|
|
|
Brawo za upór i ambicję . |
_________________ 0123456789101112131415161718192021222324252627282930 |
|
|
|
 |
Ishimura
Chorąży
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pojedynki: nie
Pomógł: 11 razy Posty: 299
4531 Prestiż
|
Wysłany: 17-09-2016, 11:03
|
|
|
Łał, dobra robota. Grafikę robisz sam czy bierzesz jakieś darmowe sprity ?
Ile linijek klikkodu ma gra na dzień dzisiejszy ? |
|
|
|
 |
wisnia_pc
Sierżant
 
Główny edytor: 
Pojedynki: nie
Pomógł: 5 razy Posty: 127
2349 Prestiż
|
Wysłany: 17-09-2016, 12:33
|
|
|
Ishimura napisał/a: | Łał, dobra robota. Grafikę robisz sam czy bierzesz jakieś darmowe sprity ?
Ile linijek klikkodu ma gra na dzień dzisiejszy ? |
Trochę jest darmowych takich jak jednostki, drzewa oczywiście niektóre animacje są moje zrobione na gotowych jednostkach. Budynki są mojego autorstwa na wzór darmowych pewnie jeszcze pozmieniam.
Jest 600 linijek kodu w tym że połowa to taki sam kod tylko obiekty podmienione, niestety na specyfikę gry nie mogłem dać zdarzeń dla grup tych samych, może kiedyś zoptymalizuje kod, na dzień dzisiejszy jest to zbędne ponieważ gra chodzi płynnie. |
_________________ Prawdopodobnie najbardziej zaawansowany RTS jaki powstaje w klikach.
 |
|
|
|
 |
Temporal
Podporucznik CP user
 
Główny edytor: 
Pomógł: 1 raz Posty: 669
299 Prestiż
|
Wysłany: 17-09-2016, 16:10
|
|
|
Fajność widzę w tym screenie |
_________________ Tajemnica 4
Soundcloud
msg napisał/a: | Temporal, fakt, jest bardzo wyluzowany. Ale to taki człowiek, który będzie chichotał na pogrzebie własnej matki. A to z kolei albo doskonałe aktorstwo albo bycie przygłupem. |
|
|
|
|
 |
wisnia_pc
Sierżant
 
Główny edytor: 
Pojedynki: nie
Pomógł: 5 razy Posty: 127
2349 Prestiż
|
Wysłany: 19-09-2016, 22:54
|
|
|
Witam
Postanowiłem zamieścić mały filmik ze wczesnej wersji gry - bardzo wczesnej . Jest jeszcze masa błędów, ale nie zwracajcie na to uwagi zamieszczam filmik, żeby pokazać, że projekt naprawdę działa a nie tylko statyczne obrazki robię Filmik pokazuje głównie prace drwali oraz badania dla chaty drwala. Jest również pokazane jak jednostki się grupują omijają budynki itp. Nie będę zanudzał zapraszam wszystkich do oglądania.
Filmik |
_________________ Prawdopodobnie najbardziej zaawansowany RTS jaki powstaje w klikach.
 |
|
|
|
 |
Ishimura
Chorąży
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pojedynki: nie
Pomógł: 11 razy Posty: 299
4531 Prestiż
|
Wysłany: 20-09-2016, 08:53
|
|
|
Obejrzałem filmik, bardzo przypomina mi to Kozaków, których uwielbiam.
Co do jednostek to dodałbym jakąś lekką animację kiedy stoją w miejscu, bo wyglądają na takich zamrożonych, ale to pewnie jest do zrobienia.
Planujesz zrobić AI z którym będziemy walczyć ? I czy mapa będzie ograniczała się do jednego ekranu ? |
|
|
|
 |
wisnia_pc
Sierżant
 
Główny edytor: 
Pojedynki: nie
Pomógł: 5 razy Posty: 127
2349 Prestiż
|
Wysłany: 20-09-2016, 09:15
|
|
|
Ishimura napisał/a: | Obejrzałem filmik, bardzo przypomina mi to Kozaków, których uwielbiam.
Co do jednostek to dodałbym jakąś lekką animację kiedy stoją w miejscu, bo wyglądają na takich zamrożonych, ale to pewnie jest do zrobienia.
Planujesz zrobić AI z którym będziemy walczyć ? I czy mapa będzie ograniczała się do jednego ekranu ? |
Tak animacja jest ale jeszcze jej nie dodałem jest jeszcze masa rzeczy do zrobienia. Trochę przypomina kozaków, ogólnie to będzie przypominać miks kilkunastu gier takie są plany:) co wyjdzie czas pokaże.
Tak będziemy walczyć z przeciwnikiem, z jego bazą. Będą również misje poboczne za które dostaniemy nagrody podczas gry. Mapa jest spora tylko na filmiku tak wygląda bo nie chciało mi się robić jej dałem tylko kilka drzew żeby pokazać jak działa mechanika gry. Teraz mapa ma 10 tys. pikseli.
[ Dodano: 28-09-2016, 19:21 ]
Prace nad projektem idą do przodu - Kilka nowych budynków w lepszej jakości
 |
_________________ Prawdopodobnie najbardziej zaawansowany RTS jaki powstaje w klikach.
 |
|
|
|
 |
Kyogi
Starszy sierżant
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pojedynki: być może
Skype: 
Pomógł: 5 razy Posty: 187
2933 Prestiż
|
Wysłany: 28-09-2016, 22:55
|
|
|
Cytat: | Prawdopodobnie najbardziej zaawansowany RTS jaki powstaje w klikach. |
Jak widać wysoko mierzysz
Na ssach nie widze mapy. Może jakąś zrobisz. Spróbuj ogarnąć
|
|
|
|
 |
wisnia_pc
Sierżant
 
Główny edytor: 
Pojedynki: nie
Pomógł: 5 razy Posty: 127
2349 Prestiż
|
Wysłany: 29-09-2016, 22:45
|
|
|
Na ssach nie widze mapy. Może jakąś zrobisz. Spróbuj ogarnąć
Masz na myśli mini mapę?
Nie wiem w jakim celu miałbym użyć Wargame map object
[ Dodano: 05-10-2016, 15:16 ]
Czas na kolejną aktualizację.
1. Dodałem ostatnio mgłę wojny (na razie jest jaka jest może kiedyś ulepszę ).
2. Dodano mini mapę z opcją przewijania, opcją celu jednostek po kliknięciu na mini mapę, mgłę wojny na mini mapie oraz wczytywanie tekstury z pliku mini mapy.
3. Dodałem obszar gry na razie jest to maksymalny jaki będzie czyli 10k pix na 10k pix.
4. Drobne zmiany w kodzie.
5. Ekran ładowania gry
6. Opcje menu podczas rozgrywki.
7. Skalowanie okna gry.
Filmik
ps. na filmiku jest trochę mało fps ale to wina programu do nagrywania i mojego kompa:) gra normalnie wyrabia 100-250 fps. Zapraszam do komentowania. |
_________________ Prawdopodobnie najbardziej zaawansowany RTS jaki powstaje w klikach.
 |
|
|
|
 |
Neoqueto
Moderator Akcelerator
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pojedynki: być może
Skype: 
Pomógł: 60 razy Posty: 537
7976 Prestiż
|
Wysłany: 05-10-2016, 14:58
|
|
|
Dobrze jednak ta mgła wygląda, chociaż najwidoczniej nie rozwiązałeś nadal problemu przywracania jej po usunięciu.
Mini-mapa przednia. Z zewnątrz wygląda idealnie. Pytanie tylko jak ją zrobiłeś? Mam nadzieję, że nie składa się z bardzo wielu małych obiektów. Wielkie propsy za 1080p. |
_________________ Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł! |
|
|
|
 |
Kyogi
Starszy sierżant
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pojedynki: być może
Skype: 
Pomógł: 5 razy Posty: 187
2933 Prestiż
|
Wysłany: 05-10-2016, 15:09
|
|
|
Takie pytanie, po co ten ekran. Szczególnie przy grach clickowych, nie ma za dużo do ładowania :v |
|
|
|
 |
Neoqueto
Moderator Akcelerator
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pojedynki: być może
Skype: 
Pomógł: 60 razy Posty: 537
7976 Prestiż
|
Wysłany: 05-10-2016, 15:29
|
|
|
Myślę że tutaj jak najbardziej jest ładowanie, raczej chodzi np. o pętlę, która wczytuje informacje o pozycjach obiektów z zapisanej tablicy i naturalnie musi to trochę potrwać. |
_________________ Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł! |
|
|
|
 |
|