NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
PIDŻAMA #2
Autor Wiadomość
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Posty: 1389

39920 Prestiż
  Wysłany: 18-03-2016, 16:47   PIDŻAMA #2

PIDŻAMA #2


:arrow: Zróbmy to jeszcze raz!
Poprzednim razem popularność Pidżamy przekroczyła moje wstępne oczekiwania. Dotarły też do mnie drobne pomruki, że przydałaby się bitwa, więc nastroje bojowe są, stąd też w porozumieniu z administracją spróbujmy zrobić coś fajnego jeszcze raz. PI (3.14) JAM, czyli konkursik trwający 3 godziny i 14 minut, edycja druga, zaczynamy.


Jeśli macie jakieś pomysły, chcecie powiedzieć mi co o tym myślicie, zapraszam do dyskusji poniżej. Dajcie znać czy weźmiecie udział, bo chyba dawno nie było tak, że odstęp między bitkami to 2 miesiące ;) .


Wydaje mi się, że święta wielkanocne to idealna pora, żeby wykazać się swoim talentem w gave devie, zamiast się obijać cały dzień.
Jest to też jeden z niewielu bliskich terminów, gdzie trudno o wymówkę w stylu "pracuję, mam coś ciekawszego do roboty". Jak jedziecie do rodziny, to weźcie laptopa ;) . Nie mogłeś ostatnio brać udziału? Spróbuj tym razem! Ostatnio zabrakło ci kilku punktów do zwycięztwa? Zrewanżuj się!
Rozpoczynamy w niedzielę, 27.03.2016 o godzinie 18:00. Zasady są bardzo podobne jak w normalnej bitwie, tylko czasu jest ze 100 razy mniej :) . Nie jest to oficjalna bitwa, więc póki co nie mamy tu wsparcia pt. punkty prestiżu etc., ale sam gwarantuję drobne upominki, które obstawią pierwsze trzy miejsca, jeśli temat będzie cieszył się zainteresowaniem (bo trudno wręczyć trzy nagrody, jak będą oddane dwie prace, prawda?). Mam nadzieję, że dopiszecie. Szczegóły poniżej.


=========================================================
:arrow: Temat pracy: W okamgnieniu

z SJP: «w bardzo krótkim czasie, natychmiast»



Wstępne interpretacje tematu:

- gra, w której zwalnia czas lub cała rozgrywka przedstawiona jest w zwolnionym tempie (slow motion, bullet time): Max Payne, Matrix

- gra o zjawiskach niezauważalnych przez swój krótki czas trwania: Symulator Paluchów w Pułapce na Myszy ( https://www.youtube.com/watch?v=VZqwvGhoHKU ), Bullet Dodge Simulator ( https://www.youtube.com/watch?v=wGzBI26vbUc )

- gra z bardzo dynamiczną akcją: Hotline Miami, Super Meat Boy

- gra, w której refleks odgrywa kluczową rolę: Rock Band, Guitar Hero, osu!, N, Icy Tower.

- gra z bardzo skondensowaną w czasie rozgrywką: Four Second Frenzy



Zdecydowanie jestem otwarty na realizowanie tematu we własnej interpretacji, ale ryzykujecie, że odbiegając od niej zbyt daleko, stracicie na ocenach. Jeśli gra nie będzie na temat w żadnym stopniu - :ban: ...

=========================================================


:arrow: Harmonogram
Dzień: 27.03.2016.
17:45 - ogłoszenie tematu mini-bitwy
18:00 - oficjalne rozpoczęcie odliczania przepisowych 3h 14m konkursowego czasu
21:14 - koniec czasu na wykonanie prac i dodatkowy kwadrans na wysłanie dzieł oraz ich publikację w poście poniżej
21:30 - zamknięcie konkursu.

Dla niekumatych zrobiłem jeszcze bardziej skomplikowaną oś czasu :) .




:arrow: Wytyczne, praktycznie jak w bitwie:
- limit wielkości pracy: 100 MB, ale muzyka w .wav jest niedozwolona,
- maksymalna dozwolona rozdzielczość to 1280x1024 (w przypadku aspektu 4:3) lub 1920x1080 (w przypadku aspektu 16:9),
- dozwolone programy: KNP, TGF, MMF, CF, GM, Construct, GDevelop, Game Editor, Novelty, Ren'Py, RPG Maker, Stencyl, Unity 3D (wszystkie wersje; brak Twojego edytora? Spytaj!),
- plik gry nie musi być odblokowany,
- główny kod pracy musi być tworzony specjalnie na Bitwę i tylko przez jedną osobę. Prace wykonujemy samodzielnie, specjalnie na ten konkurs i tylko w wyznaczonych ramach czasowych, opisanych w harmonogramie. Niedozwolone jest korzystanie z materiałów przygotowanych przez siebie wcześniej, jeśli dotyczą one silnika lub grafiki. Dopuszczam wykorzystanie cudzych efektów dźwiękowych i podkładów muzycznych i grafik, ale informacja o autorze każdego z nich ma się pojawić w widocznym miejscu.
- jeśli korzystasz ze starszych edytorów to wszystkie niezbędne biblioteki DLL powinny być dołączone,
- praca musi być zapisana bez instalatora, jako plik wykonywalny (EXE) lub otwieralny w przeglądarce (jak SWF czy HTML5) i powinna być zarchiwizowana.


:arrow: Wysyłanie prac:

Link z pracą należy umieścić w wiadomości w tym temacie do godziny 21:30. Macie 3 godziny i 14 minut na wykonanie, plus 15 minut na upload i wklejenie linku poniżej. Następnie odbędzie się trwające kilka dni głosowanie standardowym systemem 3-2-1 (gdzie autor może głosować, ale automatycznie daje sobie 3pkt). Proszę umieścić tytuł pracy razem z linkiem.

UWAGA! Liczy się ostatni post nadesłany do godziny 21:30, o ile jury nie zdecyduje inaczej (jedynie specjalne okoliczności). Oznacza to, że w dozwolonych ramach czasowych możecie poprawić swoją pracę.


:arrow: Nagrody:

1 miejsce:
- wydaj moje 10,00 EUR na Steam lub
- wydaj moje 10,00 USD na GOG lub
- 10 USD/EUR na jednym z popularnych portali z Bundlami lub
- 50,00 PLN na x-kom.pl lub morele.net!

2 miejsce:
- wydaj moje 5,00 EUR na Steam lub
- wydaj moje 5,00 USD na GOG lub
- 5 USD/EUR na jednym z popularnych portali z Bundlami lub
- 25,00 PLN na x-kom.pl lub morele.net!

3 miejsce:
- wydaj moje 2,00 EUR na Steam lub
- wydaj moje 2,00 USD na GOG lub
- 2 USD/EUR na jednym z popularnych portali z Bundlami

Pozostałe miejsca: sława i chwała!

Jeśli prac będzie 4 lub mniej - nie ma nagród za 2 i 3 miejsce. Sam wykluczam siebie od wzięcia udziału, ale jako, że będzie publiczne głosowanie - administracja forum może brać udział.


:arrow: Co oznaczają te nagrody?
Spoiler:


Zastrzegam sobie prawo do zmiany regulaminu w dowolnym momencie, również po oddaniu prac. Może to wyniknąć z próby nagięcia reguł przez uczestników lub zwyczajnie niedopatrzenie w obecnej jego wersji. Zmiany obowiązują w momencie opublikowania ich w tym poście. Ostrzegam też, że może dojść do niedostarczenia nagrody, jeśli nie pozwolą na to warunki techniczne. Przykładem może być niemożność dostarczenia 10 bundli na HB w ostatnim z siedmiu dni wręczania nagród (Humble Bundle blokuje flood zgłoszeniami z jednego konta bankowego). Ogólnie piszę to tylko dlatego, że jestem przezorny, ale bez obaw, nie jestem jednocześnie wredny ;) .

Sugestie? Zalega ci luzem klucz do CFa? Gadaj póki czas!
_________________
:razzugly:
Ostatnio zmieniony przez msg 27-03-2016, 16:50, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
Rexu 
Bohater


Główny edytor: Construct
Pojedynki: być może
Posty: 206

22306 Prestiż
Wysłany: 18-03-2016, 16:56   

A jeśli sam exporter nw.js w c2 już na początek waży sporo. Wtedy może przekroczyć 100mb.

Zawsze moge zahostować na jakimś serwisie.
_________________
Communities so toxic i forgot to take my hazmat gear off.
 
 
     
Sporek 
Bohater
Producent Wody w Proszku


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: TGF
Pojedynki: być może
Posty: 348

15759 Prestiż
Wysłany: 18-03-2016, 16:58   

Może wezmę udział, raczej tak, ale to zależy od tematu.
_________________
 
     
BROO 
Pupogłowy
Wizard x-)


Główny edytor: TGF
Pojedynki: nie
Posty: 502

31680 Prestiż
Wysłany: 18-03-2016, 17:05   

Cytat:
Jak jedziecie do rodziny, to weźcie laptopa ;) .

Nie da rady na laptopie tak szybko zrobić HRD-ImageManip.
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Posty: 1389

39920 Prestiż
Wysłany: 18-03-2016, 17:18   

Rexu napisał/a:
A jeśli sam exporter nw.js w c2 już na początek waży sporo. Wtedy może przekroczyć 100mb.

Zawsze moge zahostować na jakimś serwisie.


Jeśli wykażesz, ile waży taki eksporter, zapisując np. pusty projekt, to tyle MB ci odejmę od limitu.
Ale jeśli zahostujesz, to mnie w sumie mało interesuje ile gra waży. Ale jak nawalisz 100 MB + na stronkę, to po pierwsze możesz nie zdążyć tego wysłać a po drugie nie będzie się to ładnie wczytywało i pewnie rozgrywało ;) .

Najważniejsze, jeśli gra jest projektowana z myślą o przeglądarce (C2 i jego HTML5) - nie rób jej do EXE na siłę.
_________________
:razzugly:
 
     
Malin 
Młodszy chorąży

Główny edytor: Fusion 2.5
Pojedynki: tak
Skype:
Posty: 237

4748 Prestiż
Wysłany: 18-03-2016, 17:39   

Wow, super. Na pewno wezmę udział. Czemu mam przeczucie że temat gry to będzie coś związanego z Wielkanocą, albo Easter Eggami? ;)
_________________

 
     
BROO 
Pupogłowy
Wizard x-)


Główny edytor: TGF
Pojedynki: nie
Posty: 502

31680 Prestiż
Wysłany: 18-03-2016, 18:02   

Osobiście uważam, że temat będzie o jeden poziom abstrakcji wyższy np.: "wyjątkowość", "przemiana". Tym razem stopień trudności bardzo wzrośnie, bo wielu zawodników mniej lub bardziej wdrożyło się w tematykę "robić na całego" i na pewno lepiej zarządza czasem \o/.
 
     
duur 
Starszy sierżant


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: Fusion 2.5 Dev
Pojedynki: nie
Posty: 178

1622 Prestiż
Wysłany: 18-03-2016, 18:12   

EZ-ImageManip + EZ-ImageManip = EZ-ImageManip - EZ-ImageManip
Ostatnio zmieniony przez duur 20-03-2016, 13:48, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
masterjayz 
Bohater


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: Fusion 2.5
Pojedynki: być może
Posty: 228

10209 Prestiż
Wysłany: 18-03-2016, 18:18   

Wezmę udział, a przynajmniej zamierzam wziąć udział :D
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Posty: 1732

37281 Prestiż
Wysłany: 18-03-2016, 19:58   

Powinienem być, jak mi coś nie wypadnie ;)
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Posty: 1389

39920 Prestiż
Wysłany: 27-03-2016, 14:10   

Kto streamuje?
_________________
:razzugly:
 
     
1oolec 
Kapral


Główny edytor: MMF2
Pojedynki: tak
Posty: 37

221 Prestiż
Wysłany: 27-03-2016, 14:14   

biere udział. :) mój wielki powrót :)
_________________
STOLEC STUDIO - gry nie dla lamusów
STOLEC STUDIO - it's not a bug it's a feature
xD
 
     
Malin 
Młodszy chorąży

Główny edytor: Fusion 2.5
Pojedynki: tak
Skype:
Posty: 237

4748 Prestiż
Wysłany: 27-03-2016, 14:40   

Streamować nie będę, ale nie mogę się doczekać xD. Żeby tylko temat był ciekawy!

Pytanko: Czy mógłbym sobie np. teraz przygotować muzykę? Z regulaminu wynika że tak, ale się chcę upewnić.
_________________

 
     
Rexu 
Bohater


Główny edytor: Construct
Pojedynki: być może
Posty: 206

22306 Prestiż
Wysłany: 27-03-2016, 15:03   

Ja może postrimuje.
_________________
Communities so toxic i forgot to take my hazmat gear off.
 
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Posty: 1389

39920 Prestiż
Wysłany: 27-03-2016, 16:44   

Rozpoczynamy #2 PIDŻAMĘ!

================================
:arrow: Temat pracy: W okamgnieniu

z SJP: «w bardzo krótkim czasie, natychmiast»



Wstępne interpretacje tematu:

- gra, w której zwalnia czas lub cała rozgrywka przedstawiona jest w zwolnionym tempie (slow motion, bullet time): Max Payne, Matrix

- gra o zjawiskach niezauważalnych przez swój krótki czas trwania: Symulator Paluchów w Pułapce na Myszy ( https://www.youtube.com/watch?v=VZqwvGhoHKU ), Bullet Dodge Simulator ( https://www.youtube.com/watch?v=wGzBI26vbUc )

- gra z bardzo dynamiczną akcją: Hotline Miami, Super Meat Boy

- gra, w której refleks odgrywa kluczową rolę: Rock Band, Guitar Hero, osu!, N, Icy Tower.

- gra z bardzo skondensowaną w czasie rozgrywką: Four Second Frenzy



Przypominam, że niski stopień realizacji tematu może decydować o ewentualnej dyskwalifikacji prac a ciekawe podejście - o wysokich notach.

Gotowi? Pif paf! Do zobaczenia za 3 godziny z hakiem (21:30) ;) .

Zdecydowanie jestem otwarty na realizowanie tematu we własnej interpretacji, ale ryzykujecie, że odbiegając od niej zbyt daleko, stracicie na ocenach. Jeśli gra nie będzie na temat w żadnym stopniu - :ban: ...
===============================

Jak coś - jednym okiem jestem na Discordzie. Jeśli macie jakieś pytania, zadawajcie je poniżej lub tam, na czacie. Zachęcam też do publikowania linków do waszych streamów z game developingu.


:arrow: Pilot: (do telewizora)

https://www.twitch.tv/herrios123
http://www.hitbox.tv/BulletHeadPL
https://www.youtube.com/user/Quargame/live
_________________
:razzugly:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group