NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[Ogólne] Program Spriter Pro - łączenie kości
Autor Wiadomość
kamiledi15 
Porucznik


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 803

8267 Prestiż
Wysłany: 31-12-2016, 01:03   [Ogólne] Program Spriter Pro - łączenie kości

Kupiłem sobie program Spriter Pro, żeby robić w nim filmiki do mojej gry. Mam problem z łączeniem części ciała ze sobą. W MMF2 jakoś to szło, ale tutaj oprócz części ciała trzeba jeszcze dopasować kość, więc jest jakby podwójna robota. I jakoś powoli mi to wychodzi, ale strasznie się męczę z dopasowywaniem tego. Na przykład, teraz jest dobrze:

Ale przekręcę i już się rozjeżdża:

Muszę przesuwać po milimetrze i testować, czy teraz jest dobrze. Da się to zrobić, ale tracę na to strasznie dużo czasu. Macie może jakiś szybszy sposób, żeby to dopasować?
PS. Kości są połączone ze sobą, czyli jak przekręcę ramię, to przedramię też się obraca, ale właśnie trochę się rozjeżdża.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
wermi 
Major
Depressive Disorder


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: TGF
Pomogła: 53 razy
Posty: 1011

15733 Prestiż
Wysłany: 31-12-2016, 02:33   

wygląda na złe anchor pointy, idk
 
     
wisnia_pc 
Sierżant


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 5 razy
Posty: 123

2288 Prestiż
Wysłany: 31-12-2016, 09:45   

Nigdy nie robiłem w tym programie, ale możesz też zobaczyć sobie darmowy w którym kiedyś robiłem animacje może Ci się przyda http://dragonbones.github.io/
_________________
Prawdopodobnie najbardziej zaawansowany RTS jaki powstaje w klikach.
 
     
masterjayz 
Bohater


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: Fusion 2.5
Pojedynki: być może
Pomógł: 6 razy
Posty: 228

10209 Prestiż
Wysłany: 31-12-2016, 12:58   

Krzywo ustawiłeś ten punkt który zmieniasz po dwukrotnym kliknięciu na daną część na liście. Polecam też zakończenie części zrobicl zaokrąglone żeby lepiej zakryć łączenia
 
     
kamiledi15 
Porucznik


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 803

8267 Prestiż
Wysłany: 31-12-2016, 13:34   

Masterjayz - właśnie problem jest w tym, że ten punkt jest równo ustawiony, bo gdy obracam samą rękę bez kości, to wszystko obraca się równo. Ale gdy obracam kością, to już idzie krzywo. Trzeba najpierw ustawić ten hotspot w obu obiektach, potem dopasować do siebie oba obiekty, a potem jeszcze dopasować do siebie obie kości. I te 2 pierwsze punkty wychodzą mi dobrze, ale męczę się strasznie z tymi kośćmi. Albo rozjeżdża się, gdy ręka jest wyprostowana, a jest równo, gdy jest zgięta, albo odwrotnie - bardzo ciężko to dopasować.
Koniec jednego obiektu jest zaokrąglony, a drugiego nie. Gdybym zaokrąglił oba, to ręka by wyglądała, jakby miała czarną opaskę na łokciu, czyli raczej marnie. Z tego co widzę, to większość osób właśnie tak to robi:
https://www.youtube.com/watch?v=96y69BcI34g
Ale moim zdaniem bardzo brzydko to wygląda, choć na pewno łatwiej wtedy to dopasować, bo wtedy nie musi być aż tak dokładnie. Ale moja postać ma tułów podzielony na 2 części, ogon na 4, do tego głowa łączona z szyją i wyobraź sobie, że na każdym takim łączeniu jest czarna opaska :/
W MMF2 jest to łatwiejsze, bo dopasowuję tylko obiekty i ich hotspoty, a tu dochodzą jeszcze te kości i w tym tkwi główny problem, żeby zgrać ze sobą te 3 elementy. Jeśli nie będzie lepszego sposobu, to metodą prób i błędów w końcu jakoś to wszystko podopasowuję, ale zapowiada się dość ciężka robota. Sama animacja to łatwizna, najgorsze jest właśnie to. Byłoby fajnie, gdyby dało się to zrobić bez tych kości, tak jak w MMF2, ale wtedy obiekty nie są ze sobą połączone, więc chyba niestety nie obędzie się bez tego. W MMF2 masakryczne jest robienie animacji, a w Spriterze te łączenia, więc z dwojga złego chyba wolę się pomęczyć z tym łączeniem i mieć lepsze animacje.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group