NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[Fusion] Jak zrobić aby postać poszła tam gdzie klikniemy?
Autor Wiadomość
Frandzelek 
Starszy szeregowy


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Posty: 10

174 Prestiż
Wysłany: 01-08-2017, 22:35   [Fusion] Jak zrobić aby postać poszła tam gdzie klikniemy?

Tak jak w temacie.
Jak zrobić żeby postać poszła tam gdzie klikniemy myszką?
Tak jak w grach typu Dota 2, League of Legends, Drakensang etc.
_________________
"Zdrowie twoje w gardło moje"
 
 
     
Malin 
Młodszy chorąży

Główny edytor: Fusion 2.5
Pojedynki: tak
Skype:
Pomógł: 4 razy
Posty: 237

4748 Prestiż
Wysłany: 01-08-2017, 22:42   

http://www.castles-of-bri...lickexample.mfa
_________________

 
     
Frandzelek 
Starszy szeregowy


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Posty: 10

174 Prestiż
Wysłany: 01-08-2017, 22:45   

Malin napisał/a:
http://www.castles-of-britain.com/pointandclickexample.mfa

Dzięki wielkie koleś :D

Wiesz może jeszcze jak zmienić prędkość naszej postaci?
Ustawienie jego Movement'u na np, Eigh Directions lub Platform, i zwiększenie mu tam speed'a nie działa.
_________________
"Zdrowie twoje w gardło moje"
 
 
     
wermi 
Major
Depressive Disorder


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: TGF
Pomogła: 53 razy
Posty: 1011

15733 Prestiż
Wysłany: 03-08-2017, 00:01   

zgaduję że przykład jest oparty na własnym ruchu, dlatego prędkość będziesz musiał zmienić w zdarzeniach (zmiana prędkości wbudowanego ruchu nic nie da). Możliwe też, że obiekt ma zmienną z maksymalną prędkością, wtedy możesz ją zmienić bez potrzeby grzebania w kodzie.
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Pomógł: 76 razy
Posty: 1389


39920 Prestiż
Wysłany: 03-08-2017, 06:40   

Musisz zmienić ten parametr w klikodzie: http://i.imgur.com/zNv9Ogg.png Niestety bazując na tym przykładzie nie da się w prosty sposób zmniejszyć szybkości tego ruchu (a przynajmniej mi nic prostego nie przychodzi do głowy).
_________________
:razzugly:
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3444

33725 Prestiż
Wysłany: 03-08-2017, 09:04   

msg napisał/a:
Niestety bazując na tym przykładzie nie da się w prosty sposób zmniejszyć szybkości tego ruchu (a przynajmniej mi nic prostego nie przychodzi do głowy).

Jeśli dobrze wszystko zrozumiałam, "1" to ta prędkość, to trzeba to zmienić na Floor(ruchx) gdzie "ruchx" to jakaś zmienna czy licznik ("ruchy" dla prędkości na osi Y). Pod tym wszystkim nowe zdarzenie:
1
+ Always
EZ-Special Set ruchx to ruchx mod 1
EZ-Special Add 0.3 to ruchx
// 0.3 to nowa prędkość na osi x

W ten sposób co cykl dodawany jest ułamek piksela do bufora, a gdy bufor >1, to pozycja jest zmieniana o jego całkowity element, a bufor o ten element zmniejszany. To działa dla każdej prędkości, 0.3 czy 30.
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1732

37281 Prestiż
Wysłany: 03-08-2017, 11:51   

Sne napisał/a:

1
+ Always
EZ-Special Set ruchx to ruchx mod 1
EZ-Special Add 0.3 to ruchx
// 0.3 to nowa prędkość na osi x


Na pewno dobrze to opisałaś? Nie powinno być raczej:

1
+ Always
EZ-Special Set X to ruchx
EZ-Special Add 0.3 to ruchx
// 0.3 to nowa prędkość na osi x
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3444

33725 Prestiż
Wysłany: 03-08-2017, 12:30   

Nie, dobrze opisałam. Twoje podejście jest lepsze, ale realizacja się rozjechała :P

1
+ EZ-ObiektA : internal flag 1 is on
+ X( EZ-ObiektA ) > X( EZ-ObiektB )
EZ-Special Add -0.3 to ruchx
2
+ Always
EZ-ObiektA : Set X position to ruchx
 
     
Frandzelek 
Starszy szeregowy


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Posty: 10

174 Prestiż
Wysłany: 03-08-2017, 19:17   

msg napisał/a:
Musisz zmienić ten parametr w klikodzie: http://i.imgur.com/zNv9Ogg.png Niestety bazując na tym przykładzie nie da się w prosty sposób zmniejszyć szybkości tego ruchu (a przynajmniej mi nic prostego nie przychodzi do głowy).


O to mi chodziło, dzięki ;)
_________________
"Zdrowie twoje w gardło moje"
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group