NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[Platformowa] Bitwa o NukeBoards - 0.64
Autor Wiadomość
PoW 
Chorąży
Dziękuję, postoję.


Główny edytor: MMF2
Pomógł: 3 razy
Posty: 299

24462 Prestiż
  Wysłany: 31-01-2025, 23:28   [Platformowa] Bitwa o NukeBoards - 0.64

Tytuł: Bitwa o NukeBoards – wersja 0.64 (niekompletna)

Gatunek: Strzelanka/platformówka

Autorzy:
- K@czor – koordynator projektu, programista, scenarzysta.
- PoW – scenarzysta, współtwórca, do 2008 roku także grafik, później wycofał się z projektu.
- Cage – grafik, który przejął obowiązki PoWa.

Opis:
Może nie pasuje to najbardziej do działu "Ukończone", ale myślę, że ten projekt jest na tyle pełny, by na to zasłużyć :rollugly:

Daty:
- Oryginalny build: 08.03.2008
- Wydanie obecnej wersji: 31.01.2025

---
Organizacja Zło ponownie atakuje polską scenę klikową, tym razem obierając za cel forum NukeBoards…

Bitwa o NukeBoards (BoNB) to kontynuacja dobrze przyjętej strzelanki Bitwa o EFactory (BoEF), stworzonej dla forum EFactory, istniejącego w latach 2002-2006. Pierwsza wersja BoEF (1.0) powstała w zaledwie 3 dni i została wydana 3 sierpnia 2005 roku, natomiast wersja 1.5 – wzbogacona o dodatkowe elementy – ukazała się 16 lipca 2006.

Po zamknięciu EFactory narodził się pomysł stworzenia BoNB dla nowego forum NukeBoards. W początkowej fazie projektu na forum pojawił się temat zachęcający twórców gier do zaprojektowania własnych postaci, które miałyby pojawić się w grze. PoW udostępnił wówczas schemat animacji głównego bohatera Bitwy o EFactory, a wśród chętnych do udziału znaleźli się m.in. Mateusz9206, Crazy i Fadex.

Gra miała zostać szybko stworzona i wydana jeszcze w 2007 roku, jednak z powodu zmian w życiu prywatnym zespołu premierę przesunięto na 2008 rok. Ostatecznie jednak projekt nie ujrzał światła dziennego. 1 kwietnia 2008 PoW ogłosił na NukeBoards, że prace nad grą zostały porzucone, publikując jednocześnie linki do rzekomo niedokończonej wersji. Szybko odkryto, że była to primaaprilisowa mistyfikacja – udostępnione pliki zawierały jedynie niekompletne menu oraz zmienione intro. Dodatkowo w archiwum znalazły się wygenerowane przez RomanX’a pliki .krew, których jedynym celem było zwiększenie rozmiaru paczki.

Po 17 latach udało się odnaleźć maila, którego K@czor wysłał do PoWa i Cage’a, co umożliwiło wydanie tej niekompletnej wersji gry.

---
Błędy i zmiany względem wersji z 2008 roku:
- Usunięto plugin DMC2, który powodował zawieszanie się TGF na Windows 11.
- Usunięto plugin gfres, który generował błędy wyświetlania.
- System zapisu gry nie działa – całość trzeba przejść „na jednym życiu”.
- Problemy z silnikiem, m.in. błędy w skakaniu i wykrywaniu kolizji.
- Niektóre opcje menu są nieaktywne.
- Dodano informację w menu, że jest to wersja niekompletna.
- W ostatnim, niedokończonym etapie dodano krótkie „pożegnanie”.

---
Zawartość archiwum:
- BoNB.gam – oryginalny plik wysłany przez K@czora, ostatnia i najpełniejsza zachowana wersja gry. Do uruchomienia wymaga TGF i rozszerzeń: iniplus, gfres, dmc2, gffloop.
- BoNB - no sound.gam – poprawiona wersja z 2025 roku, m.in. bez dmc2 i gfres.
- BONB-064.exe / BONB-064.gam – skompilowane pliki umożliwiające uruchomienie gry bez TGF (na podstawie BoNB - no sound.gam).
- Pliki DLL wymagane do uruchomienia.

---
Pozdrawiam wszystkich sympatyków hibernacji na świecie oraz wszystkich, którzy kiedykolwiek zaangażowali się w ten projekt. Pamiętajcie:

Po co niszczyć, skoro można zniszczyć.

Były administrator Forum EFactory: Reaktywacja, klikowiec, redaktor Ślimaczka, współtwórca jednej z iteracji Fabryki Gier
PoW, 2025

Zrzuty ekranu:


Download:
W przyszłości :)

Uwagi:
Kursory - ruch
Shift - skok
Ctrl - strzał
1, 2, 3, 4... - wybór broni
Enter - wybór (tylko menu)
Esc - wyjście do menu
_________________
Mówię po polsku, bo myślę po polsku.
Choć nie zawsze.
Ostatnio zmieniony przez PoW 03-02-2025, 10:49, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
K@czor 
Kapral


Główny edytor: TGF
Pomógł: 1 raz
Posty: 21

840 Prestiż
Wysłany: 02-02-2025, 00:49   

No... tego to się nie spodziewałem :D
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 862

8584 Prestiż
Wysłany: 02-02-2025, 04:35   

Skoro nie działa zapis i całość trzeba przejść na jednym życiu, to daj może znać, ile zajmuje przejście gry?
Czemu plik exe został utworzony na podstawie bezdźwiękowej wersji gry, skoro w folderze z grą znajduje się też "dźwiękowy" plik gam? Nie mam zainstalowanego TGFa, ale skoro masz te pliki to czemu nie zrobisz exe z dźwiękiem?
Czasami psuje się strzelanie. Gdy pierwszy raz uruchomiłem grę - nie mogłem strzelać. Za drugim uruchomieniem działało (nie wiem czy to można nazwać strzelaniem, rzucamy jakąś kulką na sznurku? Nawiasem mówiąc całkiem fajna i pomysłowa ta broń). Za trzecim znowu nie, za czwartym - tak. Czyli strzelanie działa co drugie uruchomienie gry :D W dodatku w drugim etapie zdobywamy drugą broń, która ma ograniczoną ilość naboi - szkoda tylko, że gdy naboje się skończą, to nie możemy już wrócić do pierwszej broni i pozostaje tylko śmierć, trochę bez sensu.
Na razie nie grałem dalej, bo granie w wersję bez dźwięku, gdy w folderze znajduje się dźwiękowa wersja, której nie da się uruchomić bez TGFa, trochę mija się z celem. No i trochę nie rozumiem - piszesz, że wersja z dźwiękiem jest "najpełniejsza", ale za to wersja bez dźwięku jest "poprawiona" - no to która jest lepsza w takim razie? :D
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
PoW 
Chorąży
Dziękuję, postoję.


Główny edytor: MMF2
Pomógł: 3 razy
Posty: 299

24462 Prestiż
Wysłany: 02-02-2025, 18:56   

Wersja z dźwiękiem ma ten mankament, że po 17 latach nie udało mi się jej "skompilować", bo plugin DMC2 crashował TGF. Udało mi się go wywalić (wyglądało to mniej więcej tak, że musiałem wchodzić do każdego etapu, wywalać EZ-DMC2 i zdążyć zapisać nim TGF się złoży) i to jedyna wersja jaką udało mi się zapisać do exe. Dlatego wersja bez dźwięku jest "poprawiona" - nie wysypuje się co chwila ;)

Ciekawe - problem ze strzelaniem u mnie nie występuje. Przejście gry w tym stanie to tak około 20 minut?
A co do broni - przełączamy się klawiszami 1, 2, 3 i tak dalej :) Jak chcesz wrócić do "jojo" musisz wcisnąć 1. Muszę uzupełnić opis o te kontolki :)
_________________
Mówię po polsku, bo myślę po polsku.
Choć nie zawsze.
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 862

8584 Prestiż
Wysłany: 02-02-2025, 18:59   

A,no to w opisie nie napisałeś, że bronie można przełączać tymi klawiszami :D
Skoro wersja z dźwiękiem się crashuje co chwilę to faktycznie nie ma sensu w nią grać. Dźwięki były własne czy ściągnięte z internetu? Pewnie dałoby się przenieść te dźwięki do drugiej wersji bez dodatku, no ale to już kwestia tego czy Ci się chce.
Błąd ze strzelaniem może być jakoś związany z przełączaniem okien przez alt+tab, wydaje mi się że to po tym się psuło, choć gdy potem próbowałem to celowo powtórzyć to już się nie udało, więc ciężko powiedzieć.
Dzięki za info, spróbuję potem przejść całość.

[ Dodano: 03-02-2025, 01:34 ]
Nie za bardzo wiem co mam zrobić w etapie z latającym samolotem, który zrzuca bomby - nie da się wskoczyć na wyższe skrzynki, o co tam chodzi? Dość irytujące, że dwie takie bomby i trzeba zaczynać całą grę od początku.
Gierka spoko, bardzo podobna do starego Zniszczyciela, z którego nawet kiedyś nagrałem gameplay:
https://www.youtube.com/watch?v=BQbLFbo4pQ8
Choć widać, że mocno niedokończona, bo nawet gdy uratowałem jakąś postać to potem w menu nie była pokazana jako uratowana.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
PoW 
Chorąży
Dziękuję, postoję.


Główny edytor: MMF2
Pomógł: 3 razy
Posty: 299

24462 Prestiż
Wysłany: 03-02-2025, 10:48   

Udało mi się "wskrzesić" K@czora (naprawdę, nie w grze), więc wychodzi na to, że chyba pospieszyłem się z tym tematem :)
BoNB powróci po przerwie technicznej :D
_________________
Mówię po polsku, bo myślę po polsku.
Choć nie zawsze.
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3447

33794 Prestiż
Wysłany: 04-02-2025, 14:07   

Najs.
 
     
K@czor 
Kapral


Główny edytor: TGF
Pomógł: 1 raz
Posty: 21

840 Prestiż
Wysłany: 04-02-2025, 15:10   

PoW postanowił najpierw wrzucić takiego BoNBa jaki był a dopiero potem sprawdzić czy ja w ogóle żyje :D

Ale! Postanowiliśmy spróbować skończyć BoNBa (stąd zdjęty link do pobrania) - teraz działa już dźwięk, sejwy i w ogóle jest git.

Do czasu wydania cisza w eterze, ETA nie jest znany, ale chcielibyśmy optymistycznie zdążyć przed trzecim Half-Lifem.

Potem otworzymy nowy topic z premierą, jak gdyby nigdy nic :D
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 862

8584 Prestiż
Wysłany: 05-02-2025, 20:56   

Czyli już tylko 15 lat do pełnej wersji :)
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group