NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Minty
02-06-2006, 11:32
Kurs PIX-ART
Autor Wiadomość
Moro 
Sierżant


Posty: 130

538 Prestiż
Wysłany: 01-06-2006, 21:45   Kurs PIX-ART

Tutaj piszcie swoje artykuly na temat rsowania PIX-ARTów. Jak najlepiej rysować, porady itp. Bylbym wdzieczny gdyz chcialbyms woja grafe zrobic, a nie umiem malowac wiec prosilbym o kilka artykulow i porad. Dzieki wielkie.


P.S.
Nie wiedzialem gdzie ten temat dać, sry.
 
 
     
Tasmpol 
Bohater
young god


Pomógł: 14 razy
Posty: 955

24606 Prestiż
Wysłany: 01-06-2006, 21:53   

No jak to gdzie, w Grafice :)
Moja rada: cieniuj i ćwicz. Poza tym troche teorii (szkoda, że pix.art.pl ie działa, akurat jak go potrzeba to nie działa!)
_________________
the preacher man says its the end of time
 
     
Pentagraf
Plutonowy


Posty: 64

6765 Prestiż
Wysłany: 01-06-2006, 22:55   

Trochę teorii: So you want to be a pixel artist

Zacznij od prostych rzeczy. Popatrz ma grafikę w starych grach, np. z C-64, NES'a, Gameboy'a. Próbuj przerysowywać coś, starając się jak najmniej patrzec na wzór. Rysując postać stwórz wpierw, np. szarym kolorem, jej kształt, pozycję. Łatwiej wtedy zachować proporcje i uniknąć jakiś nie naturalnych deformacji ciała :D Nie zajmuj się cieniowaniem na początku, naucz się rysować porządnie kontur. Wtedy cieniowanie to już tylko formalność.

Do pixel artu trzeba mieć albo talent albo dużo cierpliwości. No i trzeba ćwiczyć przede wszystkim.
 
 
     
Fred 
Bohater


Pomógł: 2 razy
Posty: 358

3404 Prestiż
Wysłany: 02-06-2006, 16:20   

Pentagraf napisał/a:
Do pixel artu trzeba mieć albo talent albo dużo cierpliwości. No i trzeba ćwiczyć przede wszystkim.


Nic więcej do dodania. Ja talentu nie mam, ale doszłem do mojego poziomu cieżką pracą i cierpliwością. Pixelart jest dla mnie czymś pięknym. Gdy widze jakieś efekty mojej pracy, które dorównują corelowym efektom, to jestem z siebie wręcz dumny. Np. http://img355.imageshack....landfire1cj.png taka próba stworzenia pixelartowego ognia, zajeła mi około godziny. Co do konturów, to faktycznie najpierw naucz się dobrze robić linearty. Z moją pixelartową "karierą" bywało różnie. Popełniłem wiele bardzo poważnych błędów, do których się w 100% przyznaje. Przykładowo ostatnia afera z portretami. Byłem świadomy że stworzyłem plagiat, tak zapewne jak i Knife. Co z tego że kazał mi zrobić podobne portrety, bądź na ich bazie, jeżeli się jego nie posłuchałem i stworzyłem praktycznie identyczne twarze? Takich przypadków miałem jeszcze z 3. Dopiero ostatnio sobie uświadomiłem że bardzo źle zrobiłem i obiecałem że to się wiecej nie powtórzy. Efekt? Coraz większa satysfakcja ze stworzonego obrazku. Oby Ci się tak nie trafiło, obyś nie był głupi i nie popełnił żadnego plagiatu. Pamiętaj też, że musisz bardzo dużo ćwiczyć. Poczekaj na rok jak ja i dopiero potem rób grafę do gier. Pozdrawiam ;)
 
 
     
Mateusz 
Starszy chorąży
GT member


Pomógł: 4 razy
Posty: 436

16663 Prestiż
Wysłany: 07-07-2006, 12:07   

Jestem tak słaby w pixel arcie, że normalnie głowa peka, ale
coś tam zawsze poudaję :P
To znaczy:
rusuje sobie obiekt, np. pułkę ( to moja chluba, którą narysowałem
do SIB'a :P ). Wypełniam go kolorami, a potem zamazuję kolorem
o jeden jaśniejszym, potem jeszcze o jeden, potem powracam do I
i tak sobie rozmazuje te kolory aż z tego wychodzi jakaś całość.
Czasem ładnie to wygląda, czasem nie wychodzi :P pozdro!
_________________
http://romanx.webd.pl/kli...tle=Mateusz9206 Mój profil na Klikipedii.
 
     
Nomad 
Starszy szeregowy


Posty: 14

80 Prestiż
Wysłany: 27-08-2006, 16:00   

Ja też robię jak Big Smoke - rozjaśniam, rozjaśniam.. i wychodzi :D ale ostatnio nie mogę sobie narysować bohatera do gierki :P
 
     
Olga 
Starszy szeregowy


Posty: 5

19 Prestiż
Wysłany: 21-10-2006, 18:11   

A ja robię inaczej: rysuję ręcznie, nanoszę tusz, atrament (co tam chcecie), skanuję, otwieram w Photoshopie, następnie magnetyczne lasso dla konturów. Potem kolory i cienie - to już zabawa:) Polecam sposób, naprawdę wszystko idzie potem coraz łatwiej :)

Poprawione. To, o czym piszesz, to zupełne przeciwieństwo pixel-artu. | RomanX
Ostatnio zmieniony przez Minty 21-10-2006, 18:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group