NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[TGF] Duże obiekty a prędkość gry.
Autor Wiadomość
Tasmpol 
Bohater
young god


Główny edytor: MMF2
Pomógł: 14 razy
Posty: 955

24606 Prestiż
Wysłany: 06-11-2005, 19:34   [TGF] Duże obiekty a prędkość gry.

Na ten problem natrafiłem jakieś 3 miesiące temu (zaprzestałem przez niego tworzyć projekt), nie pamiętam, czy nie pisałem o nim na forum EF. Ale cóż, mianowicie:
Sprawa się tyczy gry z gatunku shooter. Technicznie gra polega na tym - gracz porusza się w kwadracie 640x480. Przed nim pojawiają się statki wroga i lecą w jego strone dopóty, dopóki nie znikną z lewej. Teraz jak chcę tło (w formie obiektu aktywnego) tak przesuwać, rozmiar 2000x480. Duuże. Kiedy je próbuję przesunąć to jak całe znajdzie się w polu widzenia to... gra laguje niesamowicie, chociaż na innych komputerach mogło by być ok (ja mam słabiutką maszynę), jednak dążę do najniższych wymagań - potencjalny gracz może mieć komputer o parametrach zbliżonych do mojego. No, i testowanie gry... No właśnie, trzeba ten problem usunąć! I co proponujecie, myślałem o podzieleniu tła na kawałki 100x480, ale czy to przyspieszy? Przesuwanie 20 wcale nie małych obiektów... Dobrze, kto ma jakiś pomysł? Jeżeli uda mi się to pokonać, to może projekt ujży światło dzienne. Jeżeli nie - wysypisko projektów.
_________________
the preacher man says its the end of time
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 06-11-2005, 19:40   

zrób obiekt 640 X 480 i jeżeli obiekt obiekt zkoliduje z lewą ramką, to wtedy stwórz nowy obiekt względem wcześniejszego + jedno zdarzenie przy zdarzeniu zapętlonym. Jeżeli obiekt ma wartość X -640 lub mniejsze to zniszcz obiekt.
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
Natie 
Bohaterka


Główny edytor: Fusion 2.5
Pojedynki: nie
Pomogła: 7 razy
Posty: 380

10110 Prestiż
Wysłany: 06-11-2005, 19:55   

O_o Na co ci taki duży obiekt? Już nie chodzi o lagi, ale to grosi zawiechami gry! Wytłumacz specyfike tego obiektu, po co ci on, to się zastąpi czym innym -_-'.
_________________
...
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 06-11-2005, 19:59   

Przecież już napisał, że to tło kosmiczne :|
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
Tasmpol 
Bohater
young god


Główny edytor: MMF2
Pomógł: 14 razy
Posty: 955

24606 Prestiż
Wysłany: 06-11-2005, 19:59   

Leci sobie statek w przestrzeni kosmicznej, a z tyłu widać powoli przesuwającą się fabrykę... Ta fabryka to tło do rozgrywki. Rozumiesz? Bo co to za shooter, w którym ciągle lecimy w kosmosie, jakieś urozmaicenie musi być. Nie mogę go zastąpić obiektem tła, ponieważ obiektem tła nie da się poruszać. A w grze nie ma scrollingu, wszystkie obiekty (statki itp. poza statkiem gracza ) poruszają się w lewo, imitując scrolling. W ten sposób oszczędzam duużo prędkości gry i jej rozmiaru (bo zamiast planszy 1000000x480 mam planszę 640x480, a scrolling to jeden z najbardziej pamięciożernych procesów w TGF). Kapish?
_________________
the preacher man says its the end of time
 
     
Natie 
Bohaterka


Główny edytor: Fusion 2.5
Pojedynki: nie
Pomogła: 7 razy
Posty: 380

10110 Prestiż
Wysłany: 06-11-2005, 20:13   

Wobec tego proponuję dwa wyjścia:
-poszczególne budynki, lementy wystroju fabryki podziel na sobone kawałki i twórz je losowo z prawej strony i niszcz gdy są daleko poza ekranem z lewej.
-MMF+overlay redux
_________________
...
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3445

33730 Prestiż
Wysłany: 06-11-2005, 20:35   

Możesz użyć Picture Object i zmieniać skokowo jego wygląd (czytać z plików następną "klatkę" animacji), ale nie zalecam. Może lepiej przesuwać gracza i ekran, a nie tło będące całym polem gry? Czy może coś mi umknęło? :P
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Pomógł: 76 razy
Posty: 1389

39920 Prestiż
Wysłany: 18-11-2005, 22:42   

Tak, lepiej bedzie ze scrolingiem, albo wyłącz Machine independent speed. U mnie jak to wyłączysz, to wszystko działa wolniej, ale w ogóle nie się tnie. :o
_________________
:razzugly:
 
     
Tasmpol 
Bohater
young god


Główny edytor: MMF2
Pomógł: 14 razy
Posty: 955

24606 Prestiż
Wysłany: 18-11-2005, 22:59   

No mówię, że scrolling odpada! Na moim komputerze scrolling w rozmiarze 640x480 to morderstwo dla komputera. Poza tym tylko marnuję na rozmiarze gry i jej profesjonaliźmie - wolę iść na trudniejsze, lecz bezpieczniejsze i bardziej ekonomiczne rozwiązanie, niż na łatwiznę ;)
_________________
the preacher man says its the end of time
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Pomógł: 76 razy
Posty: 1389

39920 Prestiż
Wysłany: 21-11-2005, 19:50   

Nie można oszukać parametrów komputera. Można za to oszukać wzrok. Jeśli coś będzie się przesuwało w tle to zazwyczaj to coś przesuwa się wolniej niż to co z przodu. Czyli moim zdaniem:
every 0:30sek -> set position of niestety active object "tło" to position "tło" +1
_________________
:razzugly:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group