NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[Strategia] Virtual Wars
Autor Wiadomość
copperdragon 
Bohater
Popieram Ice Cold Revolucion


Główny edytor: GameMaker
Pojedynki: tak
Pomógł: 5 razy
Posty: 625

55382 Prestiż
Wysłany: 28-08-2006, 18:38   [Strategia] Virtual Wars

Tym razem pomysł na strategię. Akcja gry dzieje się na planecie [nazwa planety], na której walczą między sobą [2-4] stronnictwa. Planeta ta ma specyficzne właściwości: niektóre miejsca to przestrzeń cybernetyczna, niiektóre są przestrzenią realną. Do obu przestrzeni są odpowiednie jednostki, przy czym część z nich porusza się w obu przestrzeniach, a część z nich tylko w wirtualnej. Tak samo jedne budowle mogą powstawać w przestrzeni realnej, inne w wirtualnej (ale żadna budowla nie może być budowana na obu naraz). Oprócz tego każde stronnictwo ma swój sposób gry.
Warto również wspomnieć, że potwory z przetsrzeni wirtualnej i realnej mogą oddziaływać między sobą, przy czym potwór wirtualny może być zabity przez realnego, a potwór realny z kolei może zostać przez wirtualnego wyzerowany tak, że nie będzie aktywny i będzie nadawał się jedynie do przetwórni zdechłych robotów. ;)

Surowce:
a) metal
- żelazko ;)
- stal
- mithril
b) kryształ
- rubin
- szmaragd
- szafir
- diament
c) pierwiastki energetyczne
- pluton
- deuter
d) energia (to nie do końca jest surowiec, ale też jest potrzebna, głównie do napędzania budynków)
e) pamięć (wymagana w przestrzeni wirtualnej, przechowuje pliki różnych potworów)


Oto kilka przykładowych budowli z przestrzeni realnej:
- centrala: tutaj tworzone są roboty budujące, wysyłane rozkazy i gromadzone są wszelkie informacje. Jeśli ostatnia centrala zostanie zniszczona, wszystkie wirtualne twory zostają zniszczone, a realne przestają działać (czyt. stronnictwo przegrywa).
- fabryka robotów: tutaj powstają rozmaite roboty - słabsze jednostki atakujące oraz roboty potrafiące budować w przestrzeni wirtualnej
- stocznia: tutaj powstają jednostki latające
- elektrownia słoneczna: tutaj można gromadzić energię słoneczną i przetwarzać w energię użytkową
- elektrownia atomowa (pozdrowienia dla RXa :P ): elektrowania czerpiąca energię z rozpadu uranu
- elektrownia fuzyjna: elektrownia czerpiąca energię z fuzji atomów deuteru
- elektrownia anihilacyjna (czy jak to tam nazwać): elektrownia czerpiąca energię z anihilacji materii i antymaterii, która powstaje poprzez przemianę materii :P w tejże elektrowni (to jasne, że zaraz po powstaniu ulega anihilacji, ale i tak energia nie pójdzie do diabła :P )
- kopalnia metalu: miejsce, gdzie wydobywany jest metal (tylko do wybudowania na złożach, jaki metal będzie wydobywany, zależy od złóż)
- kopalnia kryształów: miejsce, gdzie wydobywane są kryształy (tylko do wybudowania na złożach, jakie kryształy są wydobywane, będzie określane losowo rubin 50%, szmaragd 30%, szafir 15% i diament 5%)
- kopalnia uranu: miejsce, gdzie wydobywany jest uran (do wybudowania tylko na złożach)
- wytwórnia plutonu: miejsce, gdzie uran jest zamieniany w pluton (wykorzystywany w broniach atomowych)
- przetwórnia ciężkiej wody: miejsce, gdzie wydobywana jest ciężka woda i oddziela się zbędny tlen od potrzebnego tlenu (skąd ten wodór i tlen na tej planecie? Z nienacka! ;) )
- przetwórnia zdechłych robotów :badgrin:: miejsce, gdzie zresetowane roboty są przetwarzane na surowce, z których powstały (odsetek odzyskiwanych elementów jest podany w okienku tworzenia robota, bo np. jeden robot, który kryształ wykorzystywał do lasera, raczej nie odzyska tylu jednostek kryształu, co robot, którego kryształ służył jako pancerz)
- laboratorium badawcze: miejsce, gdzie odkrywane są różne technologie, m. in. technologia wirtualizowania* :P

A oto kilka budynków z przestrzeni wirtualnej:
- operator: budynek, którego istnienie jest wymagane, żeby mogły powstawać twory wirtualne (jego nazwa wzięła się od systemów operacyjnych, tak więc na pierwszym poziomie będzie odpowiadało Windowsowi, na drugim Linuxowi itp. :P )
- kreator plików bojowych: miejsce, gdzie powstają potwory wirtualne
- programator: budowla, dzięki której są tworzone aplikacje wymagane do wytwarzania programów
- informatostor: miejsce, które służy jako magazyn informacji, odpowiednik dysku twardego :P

I jak się podoba?

BTW: Zastanawiam się, czy to aby nie jest na tyle złożone, że można by z tego grę komercyjną zrobić. :P
Ostatnio zmieniony przez copperdragon 28-08-2006, 21:26, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3446

33789 Prestiż
Wysłany: 28-08-2006, 19:07   

To ostatnie zdanie jest po prostu... zabójcze :lol:

Dodałabym do tego konieczność budowy konstruktorów lub alokatorów, czyli budynków, które tworzą teren, po którym mogą chodzić wirtualne jednostki. Coś jak Creep Colony w Starcrafcie i jakieś dziwne cosie u Nieumarłych w Warcrafcie III ;) Operatory działałyby tak samo, ale oczywiście byłyby droższe.
 
     
Lukas 
Plutonowy


Główny edytor: TGF
Pomógł: 4 razy
Posty: 89

942 Prestiż
Wysłany: 28-08-2006, 19:17   

Deuter nie jest pierwiastkiem promieniotwórczym, jest izotopem wodoru ale jest stabilny.

Pomysł złożony, ciekawy, podoba mi się, szczególnie ten podział na 2 strefy :) Gra skomplikowana, nie jestem pewien, czy doczeka się realizacji ;/ a wartoby :)
_________________


 
 
     
copperdragon 
Bohater
Popieram Ice Cold Revolucion


Główny edytor: GameMaker
Pojedynki: tak
Pomógł: 5 razy
Posty: 625

55382 Prestiż
Wysłany: 28-08-2006, 19:18   

Aha, kapuję, o co chodzi. Budynki, które poszerzałyby przestrzeń wirtualną.
A więc tak: same operatory musiałyby być zbudowane na domyślnej przestrzeni wirtualnej (która powstała w wyniku zaburzeń na planecie itp.). Byłyby również wzmacniacze wirtualne, które poszerzałyby przestrzeń wirtualną wokół nich o koło o jakimśtam promieniu (+ dodatkowe morale za głośną muzykę ;) )

Kto wie, może uda mi się skroić coś na miarę dzieła pojedynkowego RXa. :P

---Edit---

Lukas, faktycznie, tylko nie wiem, jak nazwać grupę pierwiastków, do której zalicza się pluton, uran i deuter.
 
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3446

33789 Prestiż
Wysłany: 28-08-2006, 19:35   

Cóż, energetyczne. Rozszczepialne to uran i pluton, a na deuterze w kilku mln stopni zachodzi fuzja.

W ogóle polecam czerpanie z najlepszych źródeł. Zergowie w StarCrafcie budują Creep Colony, które może się następnie przemienić w Sunken C. i Spore C. - odpowiednio przeciwlądowe i przeciwlotnicze struktury obronne. Wobec tego u Ciebie może to być:
:arrow: Alokator - poszerza przestrzeń pamięciową ;)
:arrow: :arrow: Relokator - za odpowiednią cenę (2x cena) kopiuje jednostkę lub (0,25x cena) przenosi ją w wybrane miejsce (tylko pojedyńczo)
:arrow: :arrow: Fragmentator - coś w stylu miny - na rozkaz gracza budynek ten znika, a wtedy przestaje tworzyć przestrzeń pamięciową. *Wszystko* w zasięgu zostaje usunięte. Ma 67% zasięgu generowania przestrzeni niz Alokator.
 
     
Fanotherpg 
Porucznik
I'm livin' proof


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Fusion 2.5
Pojedynki: tak
Skype:
Pomógł: 8 razy
Posty: 821

14370 Prestiż
Wysłany: 28-08-2006, 20:06   

Taki pomysł z podziałem stref był bodajże w Civilization II: Call to Power.. tylko tam był ląd i niebiosa czy jakoś tak.. pomysł ciekawe tylko jak wspomniał Lukas ciekawe czy doczeka się realizacji.. RX nie przesadzaj z SC w którego też gram bo zaraz powiesz że do pamięci wirtualnej przydałyby się Protoskie Pylony a budynki z lądu mogły by latać jak Terrańskie budownle:P
_________________
Indie since 1997.
 
 
     
copperdragon 
Bohater
Popieram Ice Cold Revolucion


Główny edytor: GameMaker
Pojedynki: tak
Pomógł: 5 razy
Posty: 625

55382 Prestiż
Wysłany: 28-08-2006, 21:32   

RomanX napisał/a:
Cóż, energetyczne. Rozszczepialne to uran i pluton, a na deuterze w kilku mln stopni zachodzi fuzja.

W ogóle polecam czerpanie z najlepszych źródeł. Zergowie w StarCrafcie budują Creep Colony, które może się następnie przemienić w Sunken C. i Spore C. - odpowiednio przeciwlądowe i przeciwlotnicze struktury obronne. Wobec tego u Ciebie może to być:
:arrow: Alokator - poszerza przestrzeń pamięciową ;)
:arrow: :arrow: Relokator - za odpowiednią cenę (2x cena) kopiuje jednostkę lub (0,25x cena) przenosi ją w wybrane miejsce (tylko pojedyńczo)
:arrow: :arrow: Fragmentator - coś w stylu miny - na rozkaz gracza budynek ten znika, a wtedy przestaje tworzyć przestrzeń pamięciową. *Wszystko* w zasięgu zostaje usunięte. Ma 67% zasięgu generowania przestrzeni niz Alokator.

No cóż, nawet nieźle brzmi... tylko kto po tym wszystkim posprząta (odp. cieć :P ). Pomysł z kilkomi możliwościami upgrade'u budynków nieźle by się sprawdził (jak np. w Warcrafcie też się sprawdził z wieżyczkami obronnymi).
Ps. Również po upgradzie Aloktaora to, co pozostało poza przestrzenią cybernetyczną (33%) powinno zniknąć.
Fanotherpg napisał/a:
Taki pomysł z podziałem stref był bodajże w Civilization II: Call to Power.. tylko tam był ląd i niebiosa czy jakoś tak..

Doprawdy? Nie grałem... ale widocznie pomysł dobry, skoro i tam go zastosowali. ;)
 
 
     
Cruise 
Plutonowy
Mechwarrior


Główny edytor: MMF2
Pomógł: 1 raz
Posty: 73

998 Prestiż
Wysłany: 30-08-2006, 21:20   

Hmmm.. cos mi tu ogejmem pachnie...

Co do pomyslu: Bardzo ciekawy, robisz o tym grę czy napisales tylko scenariusz? Jestam na tak :P
 
 
     
copperdragon 
Bohater
Popieram Ice Cold Revolucion


Główny edytor: GameMaker
Pojedynki: tak
Pomógł: 5 razy
Posty: 625

55382 Prestiż
Wysłany: 30-08-2006, 23:38   

Cruise napisał/a:
Hmmm.. cos mi tu ogejmem pachnie...

Co do pomyslu: Bardzo ciekawy, robisz o tym grę czy napisales tylko scenariusz? Jestam na tak :P

Co do ogejmowości: ja też lubię zapach palonego deuteru o poranku (ale w OG przestałem dawno grać, nie chce mi się siedzieć 20h/dobę i grać w MMORTSy, wolę siedzieć 20h/dobę i robić gry ;) ).

Na razie to tylko scenariusz, zanim zacznę robić grę (o ile zacznę), muszę się nieco poduczyć.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group