[TGF]Prędkość obiektów |
Autor |
Wiadomość |
Temporal
Podporucznik CP user
Główny edytor:
Pomógł: 1 raz Posty: 674
334 Prestiż
|
Wysłany: 15-11-2005, 10:46 [TGF]Prędkość obiektów
|
|
|
Może tu ktoś pomoże? Na każdym forum każdy mnie olewa lub niewie (sam niewiem ).
Czy da się jakoś zrobić prędkość obiektów szybszą niż 100? Zauważyłem że na tym forum dobrze rozwija się dział pomocy więc licze że mi także ktoś pomoże.
Edit: Zależałoby mi żeby dało się to zrobić w TGF'ie. |
|
|
|
|
BROO
Pupogłowy Wizard x-)
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 37 razy Posty: 502
31680 Prestiż
|
Wysłany: 15-11-2005, 11:12
|
|
|
Polecam zaznajomić się z kursem FG:
http://drewicz.superhost.pl/fg/kursy/20.html
Powinien Ci przybliżyć trygonometryczne podstawy ku wyliczaniu prędkości w zadanym kierunku. Jeżeli nadal będziesz przekonany do wykonania takiej szybkości - daj znać, to objaśnię (chwilowo nie mam czasu). |
|
|
|
|
Fadex
Legenda #4; #12; #18; #20; #21; #27
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy Posty: 1773
51612 Prestiż
|
Wysłany: 15-11-2005, 16:01
|
|
|
Da się zrobić większą szybkość w TGF za pomocą Fast Loopa ( www.nukesoft.xn.pl - "strzał +" w tym przykładzie pokazane jest jak zrobić dokładny i szybki strzał ) |
_________________ If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat |
|
|
|
|
Tasmpol
Bohater young god
Główny edytor:
Pomógł: 14 razy Posty: 955
24606 Prestiż
|
Wysłany: 15-11-2005, 16:16
|
|
|
Temporalu, zależy, w ilu kierunkach. Jeżeli nie wiecej od 8 - nie ma problemu. Jak więcej - trzeba połamać głowę.
Robi się to za pomocą Fast Loopa - może już go znasz, może nie, ale jeżeli nie, to go poznaj - to potężne narzędzie, niezbędne dla profesjonalnego klikowania. Zrobiłem kiedyś przykładzik do tego i możliwe, że też artykuł. Czekaj sekundkę...
Tak! Proszę:
Cytat: | O co chodzi?
O co chodzi... O co chodzi... a to coś dość szybko chodzi. O czym mowa? Taak. Znowu zajmiemy się szybką pętlą. Witam w kolejnym odcinku praktycznego wykorzystywania rozszerzeń. Po raz drugi już stworzymy za pomocą Fast Loopa broń. Jaką broń? No właśnie. Broń palną, o dużej szybkości pocisku. Postaramy się zrobić pocisk poruszający się o 1px, czyli dokładny, ale poruszający się z prędkością 100px na pętlę. Jak by to wyglądało bez FL? Zawsze: Przesuń pocisk o 100px w lewo. No, i taki pocisk wykonuje skoki i może ominąć przeszkodę. Najlepiej więc posłużyć się szybszą pętlą. Niech w jednej pętli TGF ona wykona się 100 razy. I w każdej szybkiej pętli niech przesunie obiekt o 1px. Proste? No to zaczynamy
Wykonanie.
Zrobimy to do platformówki - w 2 kierunkach. Jeżeli Bohater patrzy w lewo/prawo to przesuń Pocisk o jeden px w lewo/prawo. Problem pojawia się gdy używamy wbudowanego ruchu platformowego. Podczas skoku postać patrzy się w górę. Dlatego pokusiłem się o takie rozwiązanie i uważam, że mimo niewygodny sprawuje się one dość dobrze. Ok, od słów do czynów.
Rzecz w tym, że jak postać patrzy się w lewo i naciskamy w prawo to patrzy w prawo. Za każdym razem jak naciśniemy klawisz postać zmienia kierunek. Toteż użyjemy licznika. Jeżeli licznik wskazuje 1 to znaczy że postać patrzy w lewo. Jeżeli 2 to znaczy, że w prawo. Skoro tak jest, to znaczy, że musi lecieć pocisk w kierunku tym, gdzie patrzy się bohater. Załapałeś?
Potrzebujesz przede wszystkim Bohatera z ruchem platformowym. Do tego Pocisk i Fast Loop i jeden licznik. Ok, teraz bierzemy się za rdzeń - zdarzenia.
Wszystko to to będzie ok... 6 zdarzeń. No problemo. Zacznijmy:
1# Zawsze startuj pętlę #0 100 razy (100 oznacza prędkość. Możemy dać 10, 10000, bez znaczenia).
2# W pętli #0 oraz Licznik wynosi 1: Ustaw pozycję Pocisku X na X( pocisk ) - 1.
3# W pętli '#0 oraz Licznik wynosi 2: Ustaw pozycję Pocisku X na X( pocisk ) + 1
4# Użytkownik naciska Ctrl: Stwórz obiekt Pocisk na 0,0 od Bohatera.
5# Użytkownik naciska Strzałkę w prawo: Ustaw Licznik na 1
6# Użytkownik naciska Strzałkę w lewo: Ustaw Licznik na 2.
Już? Podoba się? Noo. Sprawdź, czy działa. Jak działa to możesz sobie pogratulować - zaliczyłeś egzamin z konstrukcji broni Jeszcze mała uwaga, pamiętaj, że jak będziesz robił kolizje Pocisku z czymś to zawsze umieszczaj to w pętli #0. Ok? Zapamiętaj. A teraz żegnam się i zapraszam do lektury kolejnego kursu. Pozdrawiam!
|
Jeżeli go nie strawisz (prawdopodobne) to umieszczę przykład.
Całą rzecz polega na zrozumieniu FL. Miałem kiedyś art, który świetnie go opisywał, wiele osób mi mówiło, że po przeczytaniu go pojeło FL. Ale, nie mam już go...
Broo, tym razem Cię wyprzedziłem |
_________________ the preacher man says its the end of time
|
|
|
|
|
Fadex
Legenda #4; #12; #18; #20; #21; #27
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy Posty: 1773
51612 Prestiż
|
Wysłany: 15-11-2005, 16:40
|
|
|
Wszystko pięknie, ale jak ktoś strzeli w lewo i obróci się w prawo, to pocisk leci w prawo...
Proponuję użycia wartości A, B, lub C pocisku zamiast licznika, lub też tak:
Jeżeli gracz naciśnie strzał + gracz kierunek <- = ustaw kierunek "pocisk" jako <-
Jeżeli pocisk ma kierunek <- = pętla fastloopa #0 pętla 100 i pixele na lewo.
To samo należy zrobić na prawo. |
_________________ If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat |
|
|
|
|
Tasmpol
Bohater young god
Główny edytor:
Pomógł: 14 razy Posty: 955
24606 Prestiż
|
Wysłany: 15-11-2005, 16:45
|
|
|
Tak, wiem o tym. Ale nie chciało mi się tego poprawiać Zresztą, ten pocisk leci tak szybko, że zanim zdążysz się obrócić to będzie on poza grą, a obiekty daleko poza planszą są niszczone. Chociaż, można to poprawić, ale to już sam musisz zrobić |
_________________ the preacher man says its the end of time
|
|
|
|
|
Minty
Stwórczyni omc dr fizyki
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy Posty: 3446
33789 Prestiż
|
Wysłany: 15-11-2005, 18:04
|
|
|
Ilość uruchamianych pętli ma duże znaczenie. Jeśli pętla wykonuje dużo kodu, to duża ilość pętli może spowolnić działanie gry. Poza tym zapraszam do obejrzenia zasobów silników NS |
|
|
|
|
Cage
Plutonowy Wishmaster
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 3 razy Posty: 84
2548 Prestiż
|
|
|
|
|
Temporal
Podporucznik CP user
Główny edytor:
Pomógł: 1 raz Posty: 674
334 Prestiż
|
Wysłany: 19-11-2005, 20:56
|
|
|
Każdy się rozpisał a ja zapomniałem by to przeczytać i sprawdzić . Wsumie ostatnio niemam zbyt dużo czasu więc odpaliłem przykład cage (przykłady są najlepsze ) i jednak jest to niedokońca to co chciałem . Cztery kierunki to jednka zamało. Da się ten przykład jakoś przerobić na 32? Całość przykłady kumam tylko zastanawiam się czy przy 32 niebędzie jakiś problemów z wartością x i y. Czekam na jakiś przykład a jak nie to się wezme w ostatecznosći za tekst Broo . |
|
|
|
|
Tasmpol
Bohater young god
Główny edytor:
Pomógł: 14 razy Posty: 955
24606 Prestiż
|
Wysłany: 19-11-2005, 21:02
|
|
|
Zaraz... Kiedyś miałem przykład (autorstwa drugiego admina E-TGF) na ruch w 32 kierunkach... Gdyby go przerobić odpowiednio to by było jak znalazł! Poczekaj, jak uda mi się znaleźć i przerobić to zrobię edita.. |
_________________ the preacher man says its the end of time
|
|
|
|
|
Fadex
Legenda #4; #12; #18; #20; #21; #27
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy Posty: 1773
51612 Prestiż
|
Wysłany: 19-11-2005, 21:02
|
|
|
Ma być a'la otoczony?
Jak tak, to:
http://chomikuj.pl/Klikib.../ef+b4+BROO.zip
Otoczony odblokowany (1.0)
lub:
http://romanx.webd.pl/index.php?27
(strzał + czyli proste objaśnienie strzału, a'la otoczony)
To tyle! |
_________________ If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat |
Ostatnio zmieniony przez Minty 06-09-2007, 15:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Temporal
Podporucznik CP user
Główny edytor:
Pomógł: 1 raz Posty: 674
334 Prestiż
|
Wysłany: 19-11-2005, 21:19
|
|
|
Wszystko fajnie tylko niemam gfamath.gox . Skąd to pobrać? Jakoś niemoge na żadnej stronie z pluginami tego znaleźć :doubt: . |
|
|
|
|
Tasmpol
Bohater young god
Główny edytor:
Pomógł: 14 razy Posty: 955
24606 Prestiż
|
Wysłany: 19-11-2005, 21:20
|
|
|
Masz u Bedzia "140 pluginów w gustownym instalatorku" ... Z pewnością znajdziesz tam A. Math. |
_________________ the preacher man says its the end of time
|
|
|
|
|
Fadex
Legenda #4; #12; #18; #20; #21; #27
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy Posty: 1773
51612 Prestiż
|
Wysłany: 19-11-2005, 21:22
|
|
|
Dałem na rapidshara...
Ten plug-in będzie ci bardzo potrzebny...
http://romanx.webd.pl/down/ext/ext_gfamath.zip |
_________________ If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat |
|
|
|
|
Temporal
Podporucznik CP user
Główny edytor:
Pomógł: 1 raz Posty: 674
334 Prestiż
|
Wysłany: 19-11-2005, 21:24
|
|
|
Thx!!! Cieszę się że na NB są spoko userzy którzy zawsze pomogą. |
|
|
|
|
|