NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Poprzedni temat :: Następny temat
Prędkość zależna od odległości
Autor Wiadomość
Tasmpol 
Bohater
young god


Główny edytor: MMF2
Pomógł: 14 razy
Posty: 955

24606 Prestiż
Wysłany: 20-11-2005, 22:16   Prędkość zależna od odległości

Po raz kolejny (Ech... -_- ) zwracam się z prośbą o pomoc. Tym razem chodzi mi o cos takiego:
Bohater rusza się w 8 kierunkach. Na górze pojawia się wróg, schodzi w dopóty, dopóki na poziomie nie będzie bohatera. Jak bohater będzie nad nim to zacznie lecieć w góre. To umniem zrobić, jednak wygląda to nieciekawie - chodzi mi o coś dynamiczniejszego - im dalej wróg jest ode mnie, tym szybciej leci na osi Y i stara się ze mną zrównać. Jak do mnie się zacznie przybliżać to hamuje. I teraz, jak to zrobić?
_________________
the preacher man says its the end of time
 
     
Omenski
Starszy kapral


Pomógł: 2 razy
Posty: 40

1019 Prestiż
Wysłany: 20-11-2005, 22:52   

Z tego co mówisz nasuwa się coby wprowadzić przyspieszenie pionowe dla obiektu zbliżającego się.
Najprościej:
1) Ay = (Obiekt1.pozycjaY - Obiekt2.pozycjaY)
2) Vy = Vy + Ay
3) Obiekt2.pozycjaY = Obiekt2.pozycjaY + Vy.
Obiekt2 - przeciwnik goniący, obiekt1 - gracz, Ay, Vy - jakieś liczniki lub wartości

Do tego dla odpowiedniego efektu dobrze jest wsprowadzić odpowiednie współczynniki.
Yyyy... trzeba to trochę przerobić by przeciwnik hamował zanim jego pozycja Y jest równa pozycji gracza. Można to zrobić sprawdzając różnicę ich odległości, w przypadku małej różnicy ustawiamy Ay tak by zmniejszała |Vy|.
To tak ogólnie, żeby już nie odwalać całej roboty :) .
 
 
     
Tasmpol 
Bohater
young god


Główny edytor: MMF2
Pomógł: 14 razy
Posty: 955

24606 Prestiż
Wysłany: 20-11-2005, 22:59   

Ja myslałem o czymś takim, obliczamy odległość między Bohater a Wróg i potem dzielimy ją przez np. 100, a o otrzymaną wartość przesuwamy wroga. Jednak, to raczej nie zadziała.
W jednej grze było tak, że im dalej był kursor od piłki, tym szybciej piłka doń leciała - tam jest prawie gotowe rozwiązanie, użyte do tego celu było Advenced Math.
_________________
the preacher man says its the end of time
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Pomógł: 76 razy
Posty: 1411

40082 Prestiż
Wysłany: 21-11-2005, 14:53   

Tasmpol - twój pomysł by wypalił, ale tylko gdy wróg będzie się zbliżał od dołu, bo gdy będzie nadchodził z góry to wynik Twojego obliczenia będzie ujemny i wróg zacznie się prawdopodobnie cofać.
_________________
:razzugly:
Ostatnio zmieniony przez Minty 24-08-2013, 14:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Dominika 
Sierżant


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Posty: 121

6568 Prestiż
Wysłany: 21-11-2005, 15:17   

Tasmpol ta gra to był chyba golf autorstwa Wolf :)
Ostatnio zmieniony przez Minty 24-08-2013, 14:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 21-11-2005, 16:04   

To był mój przykład!!! LOOK!!
To przykład stworzony dla gry MichU (blow ball)
Nudziło mi się, więc zrobiłem ten przykład:
http://rapidshare.de/files/7948160/kulka.rar.html
Cieszę się, że w czymś mogę pomóc...
Szybkość określamy na tak jak tam jest, a kierunki oznaczamy na A (góra).
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
Tasmpol 
Bohater
young god


Główny edytor: MMF2
Pomógł: 14 razy
Posty: 955

24606 Prestiż
Wysłany: 21-11-2005, 17:18   

Aj, to to było.
Okazuje się, że problem był prosty, te rozwiązanie, które podałem wcześniej okazało się właśnie dobre. Niepotrzebnie zakładałem temat ;) Dobra, problem rozwiązany.
_________________
the preacher man says its the end of time
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group