Prędkość zależna od odległości |
Autor |
Wiadomość |
Tasmpol
Bohater young god
Główny edytor:
Pomógł: 14 razy Posty: 955
24606 Prestiż
|
Wysłany: 20-11-2005, 22:16 Prędkość zależna od odległości
|
|
|
Po raz kolejny (Ech... -_- ) zwracam się z prośbą o pomoc. Tym razem chodzi mi o cos takiego:
Bohater rusza się w 8 kierunkach. Na górze pojawia się wróg, schodzi w dopóty, dopóki na poziomie nie będzie bohatera. Jak bohater będzie nad nim to zacznie lecieć w góre. To umniem zrobić, jednak wygląda to nieciekawie - chodzi mi o coś dynamiczniejszego - im dalej wróg jest ode mnie, tym szybciej leci na osi Y i stara się ze mną zrównać. Jak do mnie się zacznie przybliżać to hamuje. I teraz, jak to zrobić? |
_________________ the preacher man says its the end of time
|
|
|
|
|
Omenski
Starszy kapral
Pomógł: 2 razy Posty: 40
1019 Prestiż
|
Wysłany: 20-11-2005, 22:52
|
|
|
Z tego co mówisz nasuwa się coby wprowadzić przyspieszenie pionowe dla obiektu zbliżającego się.
Najprościej:
1) Ay = (Obiekt1.pozycjaY - Obiekt2.pozycjaY)
2) Vy = Vy + Ay
3) Obiekt2.pozycjaY = Obiekt2.pozycjaY + Vy.
Obiekt2 - przeciwnik goniący, obiekt1 - gracz, Ay, Vy - jakieś liczniki lub wartości
Do tego dla odpowiedniego efektu dobrze jest wsprowadzić odpowiednie współczynniki.
Yyyy... trzeba to trochę przerobić by przeciwnik hamował zanim jego pozycja Y jest równa pozycji gracza. Można to zrobić sprawdzając różnicę ich odległości, w przypadku małej różnicy ustawiamy Ay tak by zmniejszała |Vy|.
To tak ogólnie, żeby już nie odwalać całej roboty . |
|
|
|
|
Tasmpol
Bohater young god
Główny edytor:
Pomógł: 14 razy Posty: 955
24606 Prestiż
|
Wysłany: 20-11-2005, 22:59
|
|
|
Ja myslałem o czymś takim, obliczamy odległość między Bohater a Wróg i potem dzielimy ją przez np. 100, a o otrzymaną wartość przesuwamy wroga. Jednak, to raczej nie zadziała.
W jednej grze było tak, że im dalej był kursor od piłki, tym szybciej piłka doń leciała - tam jest prawie gotowe rozwiązanie, użyte do tego celu było Advenced Math. |
_________________ the preacher man says its the end of time
|
|
|
|
|
msg
Pupogłowy ~~~~~~~~~~~
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 76 razy Posty: 1411
40082 Prestiż
|
Wysłany: 21-11-2005, 14:53
|
|
|
Tasmpol - twój pomysł by wypalił, ale tylko gdy wróg będzie się zbliżał od dołu, bo gdy będzie nadchodził z góry to wynik Twojego obliczenia będzie ujemny i wróg zacznie się prawdopodobnie cofać. |
_________________ |
Ostatnio zmieniony przez Minty 24-08-2013, 14:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Dominika
Sierżant
Główny edytor:
Drugi edytor:
Posty: 121
6568 Prestiż
|
Wysłany: 21-11-2005, 15:17
|
|
|
Tasmpol ta gra to był chyba golf autorstwa Wolf |
Ostatnio zmieniony przez Minty 24-08-2013, 14:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Fadex
Legenda #4; #12; #18; #20; #21; #27
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy Posty: 1773
51612 Prestiż
|
Wysłany: 21-11-2005, 16:04
|
|
|
To był mój przykład!!! LOOK!!
To przykład stworzony dla gry MichU (blow ball)
Nudziło mi się, więc zrobiłem ten przykład:
http://rapidshare.de/files/7948160/kulka.rar.html
Cieszę się, że w czymś mogę pomóc...
Szybkość określamy na tak jak tam jest, a kierunki oznaczamy na A (góra). |
_________________ If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat |
|
|
|
|
Tasmpol
Bohater young god
Główny edytor:
Pomógł: 14 razy Posty: 955
24606 Prestiż
|
Wysłany: 21-11-2005, 17:18
|
|
|
Aj, to to było.
Okazuje się, że problem był prosty, te rozwiązanie, które podałem wcześniej okazało się właśnie dobre. Niepotrzebnie zakładałem temat Dobra, problem rozwiązany. |
_________________ the preacher man says its the end of time
|
|
|
|
|
|