NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Poprzedni temat :: Następny temat
[TGF]- Losowość z rozszerzeniem fast loop
Autor Wiadomość
Michal 17 
Starszy kapral


Posty: 50

166 Prestiż
Wysłany: 25-11-2005, 15:17   [TGF]- Losowość z rozszerzeniem fast loop

Mam kłopot z losowościom. NIE WIEM JAK TO ZROBIĆ :?
_________________
Na górze Multimedia Fusion
Na dole Game Maker
a my klikamy jak po Wallpaper

To ulegnie zmianie :)
 
 
     
Temporal 
Podporucznik
CP user


Główny edytor: GameMaker Studio 2
Pomógł: 1 raz
Posty: 639

15 Prestiż
Wysłany: 25-11-2005, 15:40   

Zabardzo nienapisałeś konkretów :doubt: . O co dokładnie ci chodzi? W czym problem? Ja bym polecił zrobić losowość w special ale niewiem dokładnie w jakim zdarzeniu użyć tej losowośći. Jeśli ma być tylko w fast loopie to napisz co to za zdarzenie ma być. Co chcesz uzyskac?
 
     
bmatrix 
Starszy sierżant


Główny edytor: TGF
Pomógł: 4 razy
Posty: 204

2055 Prestiż
Wysłany: 25-11-2005, 17:08   

Też nie rozumiem..... na FG (www.drewicz.superhost.pl/fg), dział szkolenia masz kurs o losowości.
 
     
Omenski
Starszy kapral


Pomógł: 2 razy
Posty: 40

1019 Prestiż
Wysłany: 25-11-2005, 17:18   

Hmm, stwierdzenie wymaga doprzecyzowania.
Jeśli chodzi o wyciągnięcie wartości losowej, to można użyć formuły: "random(n+1)", by uzyskać liczbę całkowitą 0,1,...,n.
 
 
     
Michal 17 
Starszy kapral


Posty: 50

166 Prestiż
Wysłany: 25-11-2005, 17:53   

Oki dokładnie chodzi o to, że chce zrobić sobie losowość np.: gwiazd. Za każdym razem mają być gdzie indziej czyli losowość. Ale chce to zrobić w TGF'ie z rozszerzeniem fast loop. :?
_________________
Na górze Multimedia Fusion
Na dole Game Maker
a my klikamy jak po Wallpaper

To ulegnie zmianie :)
 
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 25-11-2005, 18:06   

A po co ci fast loop? :lol:
Stwórz gwiazdę w X -50 i Y -50
Gwiazda- ustaw pozycję Y na losowanie ([szerokość rozmiaru gry])
Gwiazda- ustaw pozycję X na losowanie ([wysokość rozmiaru gry])

w miejsce [] wstaw liczbę w pxelach
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
Michal 17 
Starszy kapral


Posty: 50

166 Prestiż
Wysłany: 25-11-2005, 18:11   

A będzie losowość?? :?
Dzięki ale fast loop'a też użyłem bo miałem kłopot. :badgrin:
_________________
Na górze Multimedia Fusion
Na dole Game Maker
a my klikamy jak po Wallpaper

To ulegnie zmianie :)
 
 
     
Tasmpol 
Bohater
young god


Główny edytor: MMF2
Pomógł: 14 razy
Posty: 955

24606 Prestiż
Wysłany: 25-11-2005, 19:21   

ŁoMatko (nie jestem za przerabianiem religijnych powiedzonek, tak jakoś mi się powiedziało ;) ).
Wystarczy poszukać... Na E-TGF był przykład, możliwe, że na GMS jest artykuł. A konkretnie to:
Cytat:

O co chodzi?
Witam, witam w kolejnym artykule! W tym tekscie ponownie zajmiemy się praktycznym wykorzystywaniem rozszerzeń. Zajmiemy się pluginem, który ma tysiące zastosowań, jest uważany za jeden z najlepszych, a przede wszystkim jest niezbędny, gdzie chodzi o szybkosć szybkosć dokładnosć. Uwaga! Przedstawiam Fast Loop Object! Szybka pętla, która potrafi czynić cuda :) Dzisiaj stworzymy gwiezdne pole, które nigdy nie będzie identyczne. Przyda się w kosmicznych shooterach i w ogólnie wszystkich grach, których akcja dzieje się w przestrzeni kosmicznej, na tle gwiazd. Przedstawię dwa sposoby. Zacznijmy od pierwszego.
Sposób pierwszy.
W pierwszym sposobie wykorzystamy jeden obiekt i jedną pętlę. Najpierw jednak wyposażmy nasz obiekt. W animacji Zatrzymany dajmy jeden wizerunek gwiazdy (np. gwiazdę z 4 pikseli). W animacji Chodzący dajmy jako czarny kwadracik z 2 pikseli. W animacji Biegnący i Pokazujący się dajmy jeszcze po jednym odmiennym wizerunku gwiazd (np. pierwsze to 2 białe piksele, a drugie to 6 białych pikseli). Ważne! Wszystkie klatki muszą mieć rozmiar 32x32, nawet jeżeli większosć jest przeźroczysta, a tylko na srodku jest białe. Punkt zaczepienia musi być wszędzie na 0x0. Zdarzeń jest kilka. A oto i one:
1# W pętli #0 oraz pozycja Obiektu jest większa od szerokosci okna to ustaw X Obiektu na 0, Y na aktualny + random(30).
2# Zawsze odpalaj pętle #0 2000 razy.
3# W pętli #0 oraz Zmienna A jest równa 0 to ustaw zmienną B na random(3).
4# W pętli #0 oraz Zmienna A jest różna od 0 to ustaw animacje Obiektu na Chodzący (zawierającą czarną kropkę).
5# W pętli #0 ustaw pozycję X Obiektu na aktualną + 1 oraz ustaw zmienną A na random(100).
6# W pętli #0 oraz Zmienna B równa 1 oraz Zmienna A równa 1 to ustaw Obiektowi animacje na Strojący, oraz wklej do tła.
7# W pętli #0 oraz Zmienna B równa 2 oraz Zmienna A równa 1 to ustaw Obiektowi animacje na Biegnący, oraz wklej do tła.
8# W pętli #0 oraz Zmienna B równa 0 oraz Zmienna A równa 1 to ustaw Obiektowi animacje na Pojawiający się, oraz wklej do tła.
Ok, to jest tyle. Podziwiaj efekt. Jednak kiedy chcemy jeszcze bardziej zróżnicowane niebo musimy stworzyć dodatkowe animacje i dodać jeszcze kilka zdarzeń. Niewygodne? I dlatego obmysliłem drugi sposób. A oto i on:
Sposób drugi
Drugi sposób jest dużo lepszy, ponieważ zajmuje mniej zdarzeń i możemy dać bardzo dużo animacji gwiazd. Ja dałem 16. I zrobiłem to tak: W animacji Zatrzymany dalem czarną kropkę, a w animacji Chodzący ustawiłem na 16 kierunków kierunków kierunków każdym zrobiłem inny wizerunek gwiazdy. Ustawiłem ten obiekt w lewym, górnym rogu i w zdarzeniach zrobiłem tak:
1# Zawsze uruchamiamy pętlę #0 2000 razy.
2# W pętli #0 przesuwamy obiekt o 1px w prawo, oraz zmieniamy jego wartosć A na random (10).
3# W pętli #0 oraz jeżeli pozycja X Obiektu jest większa od szerokosci ekranu to ustaw pozycję X na 0 oraz przesuń obiekt o 16px w dół.]
4# W pętli #0 oraz Zmienna A wynosi 0 to wklej Obiekt do tła, ustaw jego animacje na Chodzący i ustaw kierunek na losowy (zaznacz wszystkie kierunki).
5# W pętli #0 oraz Zmienna A jest różna od 0 to ustaw animacje Obiektu na Zatrzymany (zawierającą czarną kropkę).
Voila! Już mamy piękne pole gwiazd. Odpalmy oba przykłady i wybierzmy ten, który Ci bardziej odpowiada. I cóż dalej, użyj tego w grze i wpisz mnie do autorów :) W końcu czegos się, dzięki mnie, dowiedziałes :P Jesli jednak nie zrozumiałes kursu, w co wątpię, na dole masz link do przykładu, który powinien rozwiać Twoje wątpliwosci. Pozdrawiam i życzę swietnych, kosmicznych produkcji! Au revior, mon ami! Do następnej lekcji.

I mnie tylko spróbuj powiedzieć "nie kapuję tego, zrób przykład", a Cie zadźgam xD Wszystko jak wół jest napisane, więc powinieneś załapać.

Edit1:
Masz szczęście, że dzisiaj mam dobry humor i plik jest na serwerze... Jeżeli nie będziesz potrafiał zrobić tego z kursu, to tutaj masz przykład:
http://www.dhost.info/etg...or%20gwiazd.rar
Enjoy!
_________________
the preacher man says its the end of time
 
     
Michal 17 
Starszy kapral


Posty: 50

166 Prestiż
Wysłany: 25-11-2005, 21:18   

Dzięki ale to juz rozwiązałem!

Czyli temat zamknięty / Fred
_________________
Na górze Multimedia Fusion
Na dole Game Maker
a my klikamy jak po Wallpaper

To ulegnie zmianie :)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group