|
|
[Strzelanka] Dni wojny 2 |
Autor |
Wiadomość |
Mateusz
Starszy chorąży GT member
Główny edytor:
Pomógł: 4 razy Posty: 437
16663 Prestiż
|
|
|
|
|
Minty
Stwórczyni omc dr fizyki
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy Posty: 3446
33789 Prestiż
|
Wysłany: 05-08-2009, 18:36
|
|
|
Mateusz napisał/a: | - możliwość używania dwóch broni niezależnie w tym samym czasie |
To jest świetne, podobne do Call of Juarez |
|
|
|
|
Qdlaty
Starszy sierżant
Główny edytor:
Pomógł: 5 razy Posty: 185
1998 Prestiż
|
Wysłany: 08-08-2009, 15:06
|
|
|
W czym to jest tworzone mógłbyś napisać. Grafika mocno średnia, strzelam, że TGF. |
|
|
|
|
Minty
Stwórczyni omc dr fizyki
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy Posty: 3446
33789 Prestiż
|
Wysłany: 08-08-2009, 15:22
|
|
|
MMF2 - najwyraźniej nie rzucałeś granatami |
|
|
|
|
Qdlaty
Starszy sierżant
Główny edytor:
Pomógł: 5 razy Posty: 185
1998 Prestiż
|
Wysłany: 08-08-2009, 15:24
|
|
|
RomanX napisał/a: | MMF2 - najwyraźniej nie rzucałeś granatami |
Szczerze, to nawet MMF2 nie używałem, ale po tych ostrych krawędziach (brak antialiasingu) stwierdziłem, że pewnie TGF. ;p |
|
|
|
|
Fadex
Legenda #4; #12; #18; #20; #21; #27
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy Posty: 1773
51612 Prestiż
|
Wysłany: 08-08-2009, 16:21
|
|
|
W MMF2 antialiasing też nie działa za dobrze. Trzeba robić własny, kanałem alfa. |
_________________ If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat |
|
|
|
|
Aleks
Moderator Wilczek
Główny edytor:
Skype:
Pomógł: 78 razy Posty: 636
28588 Prestiż
|
Wysłany: 08-08-2009, 17:38
|
|
|
Fedex, Chyba na oczy nie widziałeś pixel shaderów w mmf2 |
|
|
|
|
Minty
Stwórczyni omc dr fizyki
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy Posty: 3446
33789 Prestiż
|
Wysłany: 08-08-2009, 18:46
|
|
|
Aleks, piszesz, jakbyś nie widział efektów nieakcelerowanego antyaliasingu w MMF2 Kanał alfa ma zresztą o tyle przewagę, że nie działa tylko na krawędziach, a na całym obrazku. |
|
|
|
|
kamiledi15
Kapitan
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 8 razy Posty: 846
8524 Prestiż
|
Wysłany: 03-02-2018, 18:31
|
|
|
Jestem mniej więcej w jednej trzeciej gry. Gra jest zdecydowanie lepsza niż jedynka, przede wszystkim z powodu dodania instrukcji, która dużo wyjaśnia. Jest trochę bardziej dopracowana, choć zdarza się często, że wrogowie przechodzą przez ściany - chyba częściej, niż w jedynce. Gra jest też chyba trudniejsza - gram na średnim poziomie, a wcale łatwo nie jest. Trzeba uważać, żeby się nie wpakować w środek grupy wrogów, bo wtedy można zginąć w 2 sekundy. Dodatkowym utrudnieniem jest to, że z przeciwników rzadko kiedy coś wypada - w jedynce z prawie każdego mieliśmy apteczkę, amunicję, lub broń, w dwójce bardzo rzadko dostaje się cokolwiek, trzeba więc często ,,kupować" amunicję i bardziej uważać na zdrowie. Chyba zniknął też system kolekcjonowania apteczek i amunicji na zapas, co też mocno utrudnia grę. Ale to dobrze.
Jeszcze jednym utrudnieniem jest to, że strzałka wskazująca kierunek, gdzie mam iść, w większości poziomów pojawia się dopiero w drugiej połowie poziomu, gdy zbiorę to, co miałem znaleźć. Dlatego często trzeba błądzić po dość dużych poziomach, pełnych spawnujących się losowo wrogów.
Dość ciekawym pomysłem jest to, że gramy po obu stronach konfliktu, choć trochę to dezorientujące - dlaczego raz mam pomagać jednej stronie, a raz drugiej? Trochę się przez to traci motywację do dalszych postępów.
Fizyka gry została trochę wzbogacona. Jest więcej wybuchów, jest strzelanie dwiema broniami, chociaż tego systemu raczej nie używam, bo jest średnio wygodny - konieczność naciskania obu guzików myszy. Wolę jednak, gdy w drugiej ręce są granaty.
Tak jak pisałem w drugim temacie, pasek przeładowywania jest trochę za duży i jego ułożenie jest średnio trafione, bo myli się z paskiem życia.
Nie wiem czemu, sygnał ostrzegający przed zniszczeniem tarcz włącza się, gdy jeszcze trochę tarczy mi zostało. W jedynce włączał się, gdy całkiem straciłem tarczę. Pewnie to celowy zabieg, ale trochę to mylące. Wydaje mi się, że moja postać jest mniej odporna, bo pasek spada jak szalony, w jedynce nie musiałem aż tak go pilnować. Pewnie dlatego sygnał ostrzega wcześniej.
Tak więc, na razie zmiany są na plus. Parę drobiazgów może mi się nie podobać, ale to szczegóły, bo ogólnie gra jest lepsza niż jedynka. |
_________________ Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
|
|
|
|
|
Mateusz
Starszy chorąży GT member
Główny edytor:
Pomógł: 4 razy Posty: 437
16663 Prestiż
|
Wysłany: 03-02-2018, 22:21
|
|
|
kamiledi15 napisał/a: | Jest więcej wybuchów, jest strzelanie dwiema broniami, chociaż tego systemu raczej nie używam, bo jest średnio wygodny - konieczność naciskania obu guzików myszy. Wolę jednak, gdy w drugiej ręce są granaty. |
toż to jest najlepsza rzecz w tej grze :o aikido z pistoletów, pew pew pew
kamiledi15 napisał/a: | Dość ciekawym pomysłem jest to, że gramy po obu stronach konfliktu, choć trochę to dezorientujące - dlaczego raz mam pomagać jednej stronie, a raz drugiej? Trochę się przez to traci motywację do dalszych postępów. |
bo tak było w Halo 2 a to było moje małe Halo 2
kamiledi15 napisał/a: | Nie wiem czemu, sygnał ostrzegający przed zniszczeniem tarcz włącza się, gdy jeszcze trochę tarczy mi zostało |
bo tak byłow Halo, widocznie tak działają wszystkie superpancerze |
_________________ http://romanx.webd.pl/kli...tle=Mateusz9206 Mój profil na Klikipedii.
|
|
|
|
|
kamiledi15
Kapitan
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 8 razy Posty: 846
8524 Prestiż
|
Wysłany: 05-02-2018, 00:33
|
|
|
Przeszedłem. Gra pieruńsko trudna, nawet na średnim poziomie trudności, jedynka to była przy tym łatwizna. Ciekawy był plot twist na końcu, który trochę wyjaśnił, czemu graliśmy dwiema stronami konfliktu. Co do fabuły... Jakby się zastanowić, to właściwie gram po stronie złych. Ludzie napadli na inne planety, żeby zdobyć ich surowce i je skolonizować, a obcy się tylko bronią. Trochę to wredne ze strony ludzi
Wydaje mi się, że wrogowie byli trochę zbugowani. Wspominałem już, że często przełażą przez ścianę, ale oprócz tego potrafią znikać i pojawiać się w losowych momentach, niezależnie od teleportów, które są ustawione na mapach. Nie wiem, czy to było celowe, ale wyglądało mi na jakiś bug.
W instrukcji jest napisane, żeby często zmieniać bronie, bo gdy skończy mi się amunicja, to jestem martwy. To nie do końca prawda, bo dostaje się takie ilości punktów, że w każdej chwili można sobie dokupić tyle amunicji, ile się chce. Miałem kilka ulubionych broni - snajperka, wyrzutnia rakiet i Mp7 i właściwie tylko ich używałem przez całą grę, głównie tej ostatniej.
Fabuła na plus - to już trochę lepiej, niż w jedynce, gdzie fabuła ograniczała się właściwie do ,,musimy ich wszystkich zabić". Tutaj było to już trochę bardziej rozbudowane, ale nie zmienia to faktu, że to ludzie są tymi złymi.
No dobra, czas na trójkę.
[ Dodano: 05-02-2018, 00:41 ]
Hmm... Tak czytam instrukcję do trójki i coś mi się nie zgadza. Fabuła w jedynce:
Cytat: | Rok 2143. Ziemianie skolonizowali kilka planet i ciągle planują poszerzyć swoje terytoria. Bogate złoża nowych pierwiastków będące na innych planetach są znacznie wydajniejsze do podróży międzygwiezdnych. Podczas rutynowych lotów w rejon Vega, rosyjski krążownik Dimitriew powrócił mocno uszkodzony. Załoga została zaatakowana przez nieznaną ludzkości rasę obcych - rozgorzała wojna. |
Fabuła w trójce:
Cytat: | W roku 2143 miała miejsca złota era podróży kosmicznych jak i pierwszy kontakt z obcymi – Imperium. Tak nazywała się koalicja kilku inteligentnych gatunków. Ziemianom jednak nie było dane do niej dołączyć. Wskutek wierzeń obcych nasz gatunek został uznany za niegodny i wyklęty. Obcy postanowiły rozpocząć eksterminację naszej rasy. |
Trochę mi się to gryzie do siebie. Według jedynki ludzie kolonizowali sobie inne planety i kradli z nich surowce, nagle napadli ich obcy, którzy bronili swoich ziem i tak zaczęła się wojna - więc ludzie są źli. Według trójki jest jakaś koalicja, ale ludzie zostali uznani za niegodnych, więc obcy chcą ich zniszczyć, więc to obcy są źli - taki trochę wtf, ale można to podciągnąć pod fabułę jedynki, według której obcy tylko się bronią przed ludźmi. Bo jeśli ludzie nie są godni wstąpienia do koalicji, to wystarczyło ich nie przyjąć, po co od razu robić zagładę całego gatunku? No chyba, że to miało przypominać islamskich terrorystów, tylko w bardziej hardcorowej formie. |
_________________ Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
|
|
|
|
|
Mateusz
Starszy chorąży GT member
Główny edytor:
Pomógł: 4 razy Posty: 437
16663 Prestiż
|
Wysłany: 05-02-2018, 01:07
|
|
|
kamiledi15 napisał/a: | Wydaje mi się, że wrogowie byli trochę zbugowani. Wspominałem już, że często przełażą przez ścianę, ale oprócz tego potrafią znikać i pojawiać się w losowych momentach, niezależnie od teleportów, które są ustawione na mapach. Nie wiem, czy to było celowe, ale wyglądało mi na jakiś bug. |
Zgodnie z filmem nagranym przez twórców gry, w grze są dwa system sztucznej inteligencji. Jedna jest durna jak but i się nie zmieniła sporo od jedynki, patrzą na gracza i strzelają. Druga jest oparta na jednym z przykładów Sne i to ci co potrafią rzucić granat i zrobić uniki. Źle są zrobione momentami ich punkty spawnu. Jest warunek, że jak jest na mapie 4 takich, to się 5 nie zespawnuje. Ale jak zabijesz któregoś, a jesteś blisko punktu, to potrafi się ten nowy zespawnować za plecami.
kamiledi15 napisał/a: | W instrukcji jest napisane, żeby często zmieniać bronie, bo gdy skończy mi się amunicja, to jestem martwy. To nie do końca prawda, bo dostaje się takie ilości punktów, że w każdej chwili można sobie dokupić tyle amunicji, ile się chce. |
W jedynce o tym praktycznie nie wspominałem, w dwójce opisałem tą funkcjonalność ale generalnie powinno się grać bez tego
kamiledi15 napisał/a: | ulubionych broni - snajperka, wyrzutnia rakiet |
to pokochasz je w trójce Chociaż snajperka zaczyna wypadać pod koniec gry
kamiledi15 napisał/a: | Fabuła w trójce: |
Było tak: ludzie rozwijali się i kolonizowali nowe systemy. Napotkali obcych - krążownik Dimitriew wraz z pomniejszą flotą okrętów. Zaczęły się negocjacje i rozmowy. Obcy wszczęli wojnę z ludźmi, bo podstawową zasadą Imperium jest jedność. Różnorodność kulturowa ludzi tak bardzo przeczyła wierzeniom obcych, że rozpoczęli świętą wojnę, bo o porozumieniu nie dało się mówić. W drugiej części widzimy wewnętrzny podział Imperium. Jest to spowodowane tym, że Imperium po raz pierwszy trafiło na tak zróżnicowany gatunek i zaczęło dostrzegać zalety takiej różnorodności (wszystkie rasy Imperium pochodzą od jednej wspólnej kosmicznej rasy (Przodkowie), dlatego łatwo im było stworzyć ten sojusz). Pomimo dużej słabości Ziemian pod względem technologicznym, dzięki sprytowi potrafili walczyć z przeciwnikiem jak równi z równym. Między innymi dlatego czteroosobowe drużyny Cobra siały tak wielki zamęt na polach walki - siły Imperium stosowały schematyczne taktyki, które z czasem ludzkość poznała i była w stanie nim przeciwdziałać, jeśli miała wystarczającą siłę ognia. Obcy natomiast zawsze musieli uczyć się naszej taktyki na nowo.
Kamiledi, to była durna gra o strzelaniu do kosmitów Chciałem mieć własne halo bo mnie nie stać było na xboxa |
_________________ http://romanx.webd.pl/kli...tle=Mateusz9206 Mój profil na Klikipedii.
|
Ostatnio zmieniony przez Mateusz 05-02-2018, 01:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kamiledi15
Kapitan
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 8 razy Posty: 846
8524 Prestiż
|
Wysłany: 05-02-2018, 01:22
|
|
|
Czyli ludzie polecieli sobie w kosmos, trafili przypadkiem na obcych, a ci zamiast z nimi rozmawiać, postanowili zrobić zagładę całej ludzkości? W jedynce trochę inaczej się to malowało, ale w trójce trochę lepiej to opisałeś, więc teraz można to zwalić na ich religię. Czyli wychodzi, że jednak obcy są źli, więc teraz mogę już ich mordować bez wyrzutów sumienia |
_________________ Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|