[Strzelanka] Projekt Dewastator |
Autor |
Wiadomość |
zetcom
Młodszy chorąży 2D Artist
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pojedynki: nie
Pomógł: 3 razy Posty: 231
3189 Prestiż
|
Wysłany: 28-08-2011, 13:18 [Strzelanka] Projekt Dewastator
|
|
|
Tytuł: Dewastator
Gatunek: Strzelanka zręcznościowo - logiczna
Autor: Zetcom Entertainment
Opis:
Załączone Tech Demo zawiera jeden grywalny poziom ukończony w 95% Bardzo bym prosił o Wasze opinie/pierwsze wrażenie na temat podjętego projektu. W razie pytań i wszelkich sugestii proszę pisać - nawet nie koniecznie w tym temacie.
Projekt tworzę w zasadzie sam, tak więc przyda mi się pomoc i Wasza konstruktywna krytyka. Z pewnością są rzeczy, które wymagają poprawek, a których nie dostrzegam - liczy się dla mnie każdy nawet najdrobniejszy szczegół.
Dodam jeszcze, że w dźwięk zaangażowany jest misieksamgame, tak więc w finalnej produkcji gra będzie z pewnością bardziej żywa niż obecnie.
Zarys fabuły:
Dewastator pracuje dla tajnej agencji: RIMA (powołanej przez podziemny ruch wolności: SOLIDARNI). Zajmuje się ona wymierzaniem sprawiedliwości poza panującym obecnie prawem. RIMA jest wszędzie tam, gdzie cierpią niewinni. Wszędzie tam, gdzie zamyka się usta obywatelom bądź po prostu... "kasuje" ich tożsamość.
W czasach Dewastatora (rok 2034) prawdziwa wolność nie istnieje - to tylko pusta iluzja. Słowo kryjące za sobą w kulisach najokrutniejsze zbrodnie przeciw człowiekowi i idące za tym nieskończenie wielkie pragnienia kasy. Większość obywateli dziesiątki lat temu uległa naciskowi rządu by nosić w swoim ciele chipy (zamiast dowodów osobistych i kart), tym samym całkowicie nieświadomie poddając się kontroli potężnym mechanizmom - od wieków sterowanym przez tzw.: Panów świata. Stosowano przeróżnych chwytów by tego dokonać. Naiwność ludzka wobec postępu bio-technologicznego i pozornego jego bezpieczeństwa przed czynnikiem ludzkim okazała się istnym mitologicznym koniem trojańskim.
Następnym nieuchronnym krokiem ma być globalizacja wszystkich narodów. Niebawem nad światem zapanuje jeden władca! RIMA jest więc jedyną nadzieją na godne, prawdziwie wolne życie. Jedyną szansą na zniesienie tej chorej do szpiku kontroli nad ludzkim istnieniem. Są często określani jako tzw. ''Ziemskie anioły'' z tego chociażby powodu, że w tych czasach to jedyna taka grupa, która ma odwagę walczyć. Nie liczy się dla nich ani pozycja w społeczeństwie, pieniądze ani to jakie kto ma układy - najważniejsze są jedynie sprawiedliwość i wolność!
Zastosowane silniki:
- "Ruch Platformowy Albert" by BROO, "Granat" by RomanX
Strona projektu:
Projekt Dewastator
Kontrolsy:
WASD, S - kopniak, E - akcja/podnoszenie, Ctrl - strzał, Tab - lista broni, 2.3.4..-0 zmiana broni
Zrzuty ekranu:
Zrzut 1
Zrzut 2
Uwagi:
Pobierz paczkę z Dewatator TechDemo |
|
|
|
 |
Wackyjackie
Bohater Starszy Chorąży Sztabowy Randomu
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pojedynki: nie
Pomógł: 69 razy Posty: 715
36328 Prestiż
|
Wysłany: 28-08-2011, 14:29
|
|
|
Naprawdę czuć tego Alberta .Poziom świetny, zarówno pod względem designu jak i technicznym. Gameplay też zalicza się na plus, ale brakuje tu różnorodności w przeciwnikach i lepszego ich AI. A raczej - różnych przeciwników z różnym AI. Grafika fajna, MODuł nie spodobał mi się ;- ).
Znalazłem też parę błędów:
- Gdy moja pozycja jest taka jak pozycja wroga to nie może mnie on trafić, ani ja jego '.
- Podczas korzystania z tego niepamiętamjaksięnazywał pojazdu można wyjechać poza ekran, bez przemieszczenia kamery (kamera nie zmienia pozycji przy przejściu do kolejnego fragmentu mapy).
- http://i53.tinypic.com/wl6tj4.png
- Postać podskakuje na windzie
- Dewastator ma kolano z gumy . I coś wolno kopie.
- Sterowanie jest niewygodne (albo inaczej - mogłoby być wygodniejsze), dobrze że można je zmienić w INI
- Tutaj akurat sugestia - mile widziany byłby 8/4-kierunkowy strzał i możliwość kucania (zarówno dla przeciwników jak i bohatera). Bo aktualnie trzeba tylko tłuc w przycisk strzału bez większej taktyki (nie licząc wrogów których możemy zabić w inny sposób ).
- Fajna byłaby możliwość wyboru mocy rzutu granatem
- Brakuje mi schodów/nierównych powierzchni (a Albert obsługuje ) |
|
|
|
 |
Fadex
Legenda #4; #12; #18; #20; #21; #27
 
Główny edytor: 
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy Posty: 1773
51612 Prestiż
|
Wysłany: 28-08-2011, 15:02
|
|
|
Grze brakuje dynamizmu. Co by się przydało? Głównie kucanie, bieganie, przewroty w przód (żeby np. szybko dostać się za przeciwnika). Teraz mamy nieco ospałego terminatora i przypuszczam że poprawiając ruch grywalność podskoczyłaby drastycznie. Poza tym - wszystko okej |
_________________ If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat |
|
|
|
 |
WściegłyOguras
Starszy szeregowy
 
Główny edytor: 
Posty: 13
142 Prestiż
|
Wysłany: 28-08-2011, 16:23
|
|
|
Ale level niedopracowany!
1lvl/1 okno:
-co to za koleś po lewej?!
-po co na górze te apteki, skoro nie można ich użyć?
-pistolet wychodzi poza cień prawej lampy na górze...
-totalna dezorientacja-> przez 10min szukałem dźwigni do bramy! Jest pewna szkoła platformowych gier i strzelanek! Tu powinieneś zastosować podniszczone drewniane drzwi, co będzie sugerowało możliwość rozwalenia bramy!
-Marny design levela, tak zwany łan łej tiket
1lvl/2 okno:
-brak możliwości rozwalenia pierwszych skrzynek z kopniaka!
-brak możliwości uniknięcia pocisku wroga, trzeba mashowac Ctrl!!
-gra w ślimaczym tempie.
-po rozwaleniu skrzynki pod drabiną nie można na nią wskoczyć, być może zamierzone, ale głupie.
-level design typu łan łej tiket.
1lvl/3,4,5,6 okno
-troszkę lepiej.
-sztywna rozgrywka.
-życie ucieka.
-bezradność.
-mniejsze błędy graficzne.
To tyle 3,5/6 |
|
|
|
 |
Piter
Bohater roflolmaomgeezonk
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pojedynki: być może
Pomógł: 10 razy Posty: 265
23049 Prestiż
|
Wysłany: 28-08-2011, 18:21
|
|
|
Świat coraz bardziej mnie zadziwia: wyszedł DN Forever, kolesie z Aiw postanowili wypuścić betę AlterOps, a ty nareszcie dałeś demo Dewastatora
Zagram jak tylko znajdę czas! |
_________________
 |
|
|
|
 |
Neoqueto
Moderator Akcelerator
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pojedynki: być może
Skype: 
Pomógł: 60 razy Posty: 537
7976 Prestiż
|
Wysłany: 28-08-2011, 20:32
|
|
|
WściegłyOguras napisał/a: | -co to za koleś po lewej?! |
Chuck Norris, nie poznajesz?
Wypuszczenie dema to nie jedyna zbieżność z DNF i w ogóle z Dukiem - zadziwia mnie interakcja z otoczeniem.
Oby tak dalej. Nie grałem długo, tylko troszeczkę. Uraczysz nas rozpiską sterowania? A może coś przeoczyłem?
Edit: przeoczyłem i to DUŻO. Dzięki temu jest jeszcze lepiej. |
_________________ Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł! |
|
|
|
 |
Wackyjackie
Bohater Starszy Chorąży Sztabowy Randomu
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pojedynki: nie
Pomógł: 69 razy Posty: 715
36328 Prestiż
|
Wysłany: 28-08-2011, 20:34
|
|
|
zetcom napisał/a: | Kontrolsy:
WASD, S - kopniak, E - akcja/podnoszenie, Ctrl - strzał, Tab - lista broni, 2.3.4..-0 zmiana broni |
Możesz zmieniać w pliku INI. I jest jeszcze bieg pod dolną strzałką (wtf?). |
_________________
 |
|
|
|
 |
Piter
Bohater roflolmaomgeezonk
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pojedynki: być może
Pomógł: 10 razy Posty: 265
23049 Prestiż
|
Wysłany: 28-08-2011, 21:11
|
|
|
Jak na demo to całkiem nieźle, brakuje mi jednak kucania i chowania się za osłonami. Generalnie sterowanie leży, jest niezwykle nieintuicyjne (kopniak przy S? bieg na strzałkę w dół?). W sumie gra ok, grafika bardzo mi się podoba, a interakcja ze światem jest bardzo ciekawym urozmaiceniem. Faktycznie przypomina Duke'a, nawet nazwa kojarzy mi się z pewną bronią |
_________________
 |
|
|
|
 |
zetcom
Młodszy chorąży 2D Artist
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pojedynki: nie
Pomógł: 3 razy Posty: 231
3189 Prestiż
|
Wysłany: 28-08-2011, 21:40
|
|
|
Wackyjackie napisał/a: | I jest jeszcze bieg pod dolną strzałką (wtf?). |
Biegać można, jednak nie chcę tego aspektu poruszać gdyż poza prędkością niczym się nie różni od chodu - tymczasowo. Potrzeba mi jeszcze wykonać animację przypominającą bieg z pochyleniem sylwetki bohatera do przodu.
WściegłyOguras napisał/a: | -brak możliwości rozwalenia pierwszych skrzynek z kopniaka! |
Można tylko rozwalić poniszczone skrzynie. Te bez dziur itp. są tak jakby w tle. Tak... to zwykłe obiekty tła.
Wackyjackie napisał/a: | - Brakuje mi schodów/nierównych powierzchni (a Albert obsługuje ) |
Akcja gry nie będzie tylko i wyłącznie na terenie fabryki, więc o nierówne powierzchnie bym się nie martwił. Jednakże... coś dodam (:
WściegłyOguras napisał/a: | -Marny design levela, tak zwany łan łej tiket |
Racja, sam to odczuwam. Popracuję nad nieliniowością z całą pewnością.
Neoqueto napisał/a: | zadziwia mnie interakcja z otoczeniem |
Kładę na ten element spory nacisk. Póki co jestem najbardziej dumny z "symulatora ping-ponga" (trzeba powęszyć po planszy by go odnaleźć). Przy okazji jeśli chodzi o interakcję: jak rzucisz granatem i nie doleci do wroga... możesz go kopnąć (granat) i wtedy dopiero zdetonować |
|
|
|
 |
Vader
Chorąży Nastoletni emeryt
 
Główny edytor: 
Pojedynki: być może
Pomógł: 5 razy Posty: 342
3177 Prestiż
|
Wysłany: 30-08-2011, 11:43
|
|
|
Good-Miód, wygląda ciekawie, graficznie bardzo mi się podoba (:, fabuła też niczego sobie ;D, no powiem tak "Czekam!" . |
|
|
|
 |
AreXadiusz
Starszy szeregowy
 
Główny edytor: 
Pojedynki: być może
Posty: 14
1641 Prestiż
|
Wysłany: 30-08-2011, 14:59
|
|
|
To jest coś.. Super! Trzymam kciuki za projekt |
|
|
|
 |
zetcom
Młodszy chorąży 2D Artist
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pojedynki: nie
Pomógł: 3 razy Posty: 231
3189 Prestiż
|
Wysłany: 25-12-2011, 11:14
|
|
|
Do wglądu kolejne technologiczne demo Dewastatora. Postanowiłem je opublikować ze względu na święta (: Przy okazji dać świadectwo, że projekt nie stoi w miejscu. Dużo pracowałem nad nieliniowością. Zaszło wiele ulepszeń graficznych i mechanicznych.
Jak ktoś znajdzie wolną chwilę by zobaczyć zmiany jakie zaszły od ostatniej publikacji to serdecznie zapraszam!
Zarys zmian:
- Więcej elementów interakcji
- Zwiększona dynamika kamery
- Dodane kucanie i bieg bohatera
- Poprawki wizualne i mechaniczne
Tym razem TechDemo jest już z roboczym menu. Tak więc nie trzeba grzebać w pliku ini by dopasować sterowanie do swoich "widzi mi się".
Proszę mieć jednak na uwadze, że jest to wciąż gra z dużą ilością błędów. Jeśli zauważycie jakieś rażące niedociągnięcia, piszcie - będę za ich wyłapanie baaardzo wdzięczny. Postaram się nawet notować osoby, które dam później w "creditsach" gdy pomoc okaże się naprawdę konkretna.
Dewastator TechDemo 5 (paczka rar)
Wesołych Świąt! |
|
|
|
 |
Minty
Stwórczyni omc dr fizyki
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy Posty: 3446
33789 Prestiż
|
Wysłany: 25-12-2011, 12:07
|
|
|
lol @ ESRB. Przecież wiesz, jak odbierane są udawane paski ładowania i podobne. |
|
|
|
 |
zetcom
Młodszy chorąży 2D Artist
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pojedynki: nie
Pomógł: 3 razy Posty: 231
3189 Prestiż
|
Wysłany: 25-12-2011, 12:37
|
|
|
ESRB... Biorąc pod uwagę "wózek widłowy na napęd grawitacyjny" + możliwość rozjechania wroga = znaczek ten jest wskazany (:
Gra ma strukturę typu: główna aplikacja menu/ustawienia + (cz. dużo bardziej skomplikowana) czyli poziom uruchamiany na klucz autoryzacji jako aplikacja zewnętrzna. |
|
|
|
 |
msg
Pupogłowy ~~~~~~~~~~~

Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pomógł: 76 razy Posty: 1411
40080 Prestiż
|
Wysłany: 25-12-2011, 21:27
|
|
|
zetcom napisał/a: | Gra ma strukturę typu: główna aplikacja menu/ustawienia + (cz. dużo bardziej skomplikowana) czyli poziom uruchamiany na klucz autoryzacji jako aplikacja zewnętrzna. |
Kiedyś też tak robiłem. Wierz mi, więcej z tego błędów jak pożytku |
_________________
|
|
|
|
 |
|