NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[Bitwa NB] 29
Autor Wiadomość
Tasmpol 
Bohater
young god


Główny edytor: MMF2
Posty: 955

24606 Prestiż
Wysłany: 24-02-2012, 13:28   

Cytat:
Ps. Sam wymyśliłeś tego demota? Już nie wspominając o tym, że to było Weronika postanawia umrzeć, i do tego jeszcze Paula Coelho. ^_^'

A na zdjęciu jest Feynman. Nie wiem, jak nazywa się ten mem, i czy w ogóle ma jakąś nazwę, ale był pewien nurt w internetowym humorze właśnie totalnie bezsensownego łączenia zdjęć, nazwisk i osiągnięć, np. "RIP Jackie Chan" pod zdjęciem Kima Dżonga albo http://bit.ly/xH746b itp. Do tego się odniosłem w tytule jakby co.
_________________
the preacher man says its the end of time
 
     
duur 
Starszy sierżant


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: Fusion 2.5 Dev
Pojedynki: nie
Posty: 178

1622 Prestiż
Wysłany: 24-02-2012, 13:45   

krótko o ZR... na obronę i zagładę gierki:

planszować zacząłem ledwie 3h przed deadlinem - teraz z perspektywy czasu widzę, że lepiej było odpuścić sobie tworzenie helpa i skupić się od razu na budowaniu poziomów.

dopiero podczas planszowania zacząłem "czuć" gameplay - który powstał w głowie, rzeczywiście parę elementów wymęczonych jak: limit zamiany (najważniejsza sprawa w grze i powinna jednak być nieograniczona), zamiana jedynie "wyglądu" posągu kamiennego i bohatera bez zamiany miejscami... co sprawia, że można wędrować posągiem aż do kąta, gdzie się bohater mógł zaklinować - tego defektu nie przewidziałem i dopiero podczas testów zorientowałem się... ale na zmiany w kodzie było za późno...

miałem już o 21:00 gotowe wszystko i kody do 5 plansz i same plansze... puste i gdybym posiedział jak Sunflower... (średnio 1-2h na planszę) gra byłaby myślę lepsza, ale nie ruszałem wersji deadlinowej - gdyż uznałbym to za nie fair robić poprawki po czasie.

grafiki menu, teksty, same w grze nie są najwyższych lotów, niektóre na pałę wepchnięte, byleby były - wynikało to z dużych ograniczeń czasowych (gdybym siedział większość czasu od rozpoczęcia batki - gra byłaby w pełni gotowa i dopieszczona - ale realia mnie zaskoczyły zaraz po ogłoszeniu mojego udziału w bitwie / wyjazd, plener, spotkanie z jednym a potem i drugim klikowcem, szykowanie portfolio dla pewnej firmy , a także szykowanie się do wystawy obrazów i z ogroma czasu zostało prawie nic)

leveldesign - moja zdawało by się najmocniejsza strona, zawiodła przy szybkim układaniu, w przypadku takiej gry... potrzebna rozpiska co i gdzie ułożyć, jak stopniowac klimat, odkrycia nowych przedmiotów, wrogów itp..

każdy z bohaterów z pierwotnego założenia miał mieć inne umiejętności i także posiadać osobistych wrogów - co skutkowało sporym łażeniem po planszy... (zaradzić temu można na dwa sposoby (gęściej i mądrze ustawiać posągi lub podzielić wrogów na magicznych / mordowali by ich mag i mnich / oraz wrogów klasycznych / mordowali by ich rycerz i krasnolud...

generalnie założenie gry było takie... że po przejściu pewnej liczby plansz... rycerz posiadłby umiejętność maga (na planszy zostałoby tylko trzech), potem rycerzomag wchłonąłby umiejętność krasnoluda.. ( na planszy już jedynie dwóch - rycerzomagrasnal i mnich) aż w koncu w finale... sam Książę B. IV będący sumą tych czterech bohaterów... mogący robić w grze wszystkie czynności... przy tym... uwaga! zamiana z.. każdym wrogiem poza Mistrzem Zakonu.

wieczorkiem strzelę swoje podium 3-2-1 / tymczasem idę pracować nad malowidłami w oleju...
 
     
Herrios 
Sierżant


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: być może
Skype:
Posty: 106

5532 Prestiż
Wysłany: 24-02-2012, 16:06   

Gre robiłem w 3 dni, potem miałem przerwe w klikach az do batki : o
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Posty: 1389

39920 Prestiż
Wysłany: 24-02-2012, 18:03   

Nie spojlerując tyle!:

3 pkt Tasmpol - XLKZDwSK:bo3 (wybacz, że nie zamieściłem całego tytułu mimo iż ten nawias jest nieco dłuższy o całości nazwy pracy ale co z tego ahahaha co mi zrobisz lol ;) )
Fajowe efekty, gra z jajem, muzyka w moim typie, niedorzeczność pomysłu, możliwość przejścia tego jak się chce - brute forcem i stylu speedrun. Dość wymieniania zalet. Za wadę uważam odbijanie się od "sufitu planszy", co szkodzi Stivenowi polecieć w przestworza i zaraz wrócić?
Dosłownie gameplay wyrąbany w kosmos.

2 pkt Wackyjackie - Polymorphism
Klimat bardzo fajny, niezwykła konsekwencja graficzna (napisy lepsze by były w tym samym odcieniu zieleni co grafika, ale nieco jasniejsze - te nie pasują). Nie przepadam za takimi pipanymi muzyczkami, ale kompozycja taka widać była zamysłem autora - nic mi do tego, nie traktuję tego jako minus.

1 pkt pikor - Zakon Rudolpha
bardzo przemyślane plansze, fajne teksty, pomysł ożywiania posągów. Smutna cisza, niezbyt przypadła mi do gustu. Animacje zarąbiste, klimat ma sens. Tylko za cicho jest oj oj.



Andrzejek98 - Fabuła
Interesujący skroling, troszkę popracowałbym nad parametrami bo nieco wkurza, ale ciekawy pomysł. Nie zginąłem przez dłuuuugi czas, tak chyba nie miało być. A za fade'y powinieneś dostać kopa. Miła graficzka. Gra krótka. Przeszedłem wszystkie levele. Oba. <spoiler to był>

Sunflower - Guidance
Umiem czytać, naprawdę, i to dość szybko, stąd czasem nie chcę czekać aż się pojawi całość tekstu po literce, dość to wkurzające. Gratuluję dobrego angielskiego, kiedyś cię dogonię ;) . Dodatkowy plus za użycie słowa Indeed, które zastępuje mi polskie "k..wa".

Wrott12 - Ucieczka
Najpłynniejsza gra ever ;) . Jako klikowiec starej daty jaram się 360 z AA. zdarza się że kule przeskakują postać - brak FL? Klawiszologia niezmiernie nieituicyjna. I się zamotałem i umarłem :< I nie ma co słuchać. A to by tu niezmiernie podbudowało klimat. Jakieś jęki, szmery...

zozol32 - World of Herrios
Może i bym pograł dłużej... gdybym miał telefon z taką małą rozdziałką!! Grafika bardzo ładna. Sam malowałeś? Gratulacje pędzla niebywale precyjnego. Ale tą rudowłosą panią wziąłem za chatkę i chciałem w nią wejść... coś ze mną nie tak? Walki odbywają się zbyt szybko. Rach ciach ciach i nie wiem w sumie co się stało. Trochę nieproporcjonalna jest wielkość grafik do rozmiaru ekranu. Dość marudzenia. Stworzyłeś ładny świat, ale totalnie nie wiem gdzie iść dalej, chyba się skończył. No i co chwilę mnie ktoś atakuje. Przecież już cię zabiłem! No i skroling skokowy nie pasuje do płynnego ruchu IMO. Masz potencjał, nie spapraj tego.


Wysoki poziom tej bitewki oj wysoki. Albo to ja jestem taki starodawny...
_________________
:razzugly:
 
     
Sunflower 
Bohaterka


Główny edytor: GameMaker
Posty: 100

29218 Prestiż
Wysłany: 24-02-2012, 18:08   

Misiek: możesz przyspieszyć pojawianie się tekstu Shiftem, wspomniałam o tym w poście, w którym umieściłam grę. To tak też dla przyszłych pokoleń. :P

(a co do spoilerowania: to chyba to zrobiłam po to, żeby posty były optycznie "krótsze" i że jak ktoś chce przewinąć, to może to zrobić szybciej, aczkolwiek jak teraz myślę, to to nie jest aż tak potrzebne O.o ')
 
     
Wackyjackie 
Bohater
Starszy Chorąży Sztabowy Randomu


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: Stencyl
Pojedynki: nie
Posty: 711

36293 Prestiż
Wysłany: 24-02-2012, 18:15   

3 pkt - gra Tasmpola, tuwstawtytuł - bardzo spodobał mi się pomysł na rozgrywkę i jego profesjonalne wykonanie. Humor niezwykle wyrafinowany, ale ma to swój jakiś urok. Denerwujące na planszach są te zielone okrągłe glutki (^^'), fajną możliwością byłaby możliwość ich miażdżenia przy dużych prędkościach. Level design trochę leży, bo jedyne co tutaj mamy to metoda prób i błędów (dobrze, że jest dużo żyć), ale niezwykłą frajdę sprawia wysyłanie kolesia na wózku inwalidzkim w przestrzeń, lol. Grafika nie należy do najlepszych, ale jest przyjemna dla oczu. Niestety gra kiepsko nawiązuje do tematu batalii.

2 pkt - gra pikora, Zakon Rudolpha - porządnie wykonana gra, warto też zwrócić uwagę na to, że w końcu w grze pikora wiemy co mamy czynić. Niestety 2 poziomy stanowiące jedynie tutorial to za mało. Szkoda, że deadline i ciebie dopadł. Grafika jest ładna, ale nie pasuje stylistycznie do tematyki gry. Od kiedy w jakichś średniowiecznych podziemiach znajdziemy obiekty z przyszłości o laserkowych kolorach? Mapy są trochę za duże, ale dzięki temu możemy dłużej grać :> . Pod względem fabularnym ciekawie i klimatycznie, nawiązanie do tematu najbardziej znaczące w samym gameplayu spośród zaprezentowanych gier.

1 pkt - gra sunflower, Guidance - wykonanie bardzo dobre, ale opowiadanie jest okropnie krótkie, a zakończeń jest mało. Silnik zasługuje na uznanie, grafik niestety mało, ale reprezentują to co mają reprezentować i wpasowują się w klimat opowieści. Motyw zamiany ciał stanowi tutaj główną oś fabuły, za co też plus. Wielki minus za to za język, mimo że stoi na ponad-przyzwoitym poziomie, to jednak nadal nie jest to język ojczysty, a szkoda bo to na pewno wiele osób odstraszy od produkcji.


Poza podium:

Wrott12 - Ucieczka - Ujdzie, ale kamera, jednostrzałowe zabijanie, tylko jedna broń zniechęcają do gry. Dograłem do poziomu bodajże czwartego, ale nie miałem już ochoty dalej grać, głównie dzięki dużej ilości naraz kamer i faktu, że cudownym trafem wyleciałem poza planszę w połowie poziomu :C. Bardzo brakuje tu też audio. I w tym wypadku bardzo bardzo.

Andrzejek98 - Fabuła - Pierwsza wersja niegrywalna, druga też kiepska. Fabuła kiepska i niezbyt zabawna, do tego fatalny level design (i konieczność wskakiwania do lawy ???). Znalazło się też parę bugów i słaba optymalizacja (gra zacinała mi się przy moście). Praca kamery sprawia wrażenie jakbyśmy byli na statku w środku sztormu (u Wrotta podobny problem, ale tam dało się do tego przyzwyczaić).
Aha - na przyszłość zabezpieczaj krawędzie planszy, by gracz nie mógł sobie od tak sobie wypaść.

Zozol32 - World of Herrios - mechanika kiepska, fabuła kiepska(przynajmniej na początku, ale dobrze się nie zapowiadała), grafika nie własna, audio brak, ogólnie nie miałem ochoty w to grać :C. Może później, ale ścina mi okno z tekstami na telefonie (o rozdzielczości 240x320). Następnym razem odpalę już exe...

Nie chce mi się już dłużej pisać tego posta, być może dokładniejsze recki pojawią się za jakiś czas :O.

@msg
Też mi przeszkadza kolor tekstów, ale nie miałem czasu już zmieniać ^^ (nie są to jakieś stringi, a obiekt aktywny).
Ostatnio zmieniony przez Wackyjackie 24-02-2012, 18:23, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
     
Andrzejek98 
Plutonowy

Główny edytor: KNP
Posty: 74

1163 Prestiż
Wysłany: 24-02-2012, 18:19   

Ojojoj, nikt mnie nie da na podium :( Ale ten świat zuy.
 
     
Muchomorek 
Dezerter
Intensive

Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: MMF
Pojedynki: nie
Posty: 339

4605 Prestiż
Wysłany: 24-02-2012, 18:25   

Nieznanazimieniainazwiskaosoba napisał/a:
tszy pónkty: Cóż, najbardziej podobała mi się praca Andrzejka[...]
_________________
when the devil is too busy they call me
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Posty: 1389

39920 Prestiż
Wysłany: 24-02-2012, 18:36   

Oj pardą, z tym shiftem to nie doczytałem... bo wcale nie czytałem ;) . Tak mnie łapki świerzbiły do waszych gier.

Oświadcza się wszem i wobec, że gra Tasmpola doczekała się solucji ;) . Czekam na speedruny :P Rekord do pobicia to 50 sekund ;) .
http://imgur.com/vtgCm2Q,yh71A5I,Eu5muH7,Ms4p2zN
_________________
:razzugly:
 
     
Tasmpol 
Bohater
young god


Główny edytor: MMF2
Posty: 955

24606 Prestiż
Wysłany: 24-02-2012, 20:11   

Kilka osób zwróciło uwagę na to, jak łatwo można przejść poziomy i powiem, że zdawałem sobie z tego sprawę od samego początku, w jednym z pierwszych silników zrobiłem dwa rodzaje platform - solidne i półprzepuszczalne, by ukierunkować trasę gracza na jeden konkretny tor, ale później to usunąłem, dlaczego? Chciałem trochę przy tym projekcie poeksperymentować z gameplayem jako że, cholera jasna, mamy 2012 rok, w temacie klasycznych platformerów co miało zostać zrobione to zrobione zostało i jeśli chce się przyciągnąć gracza trzeba zaoferować coś super ekstra git. Stąd też taki a nie inny skok (tak, skok był PRZED Hawkingiem ;) ), i wynikająca z niego dowolność przechodzenia plansz, domyślnie miały być one opracowane w taki sposób, by na graczy ignorujących latające tabliczki czekały ekstra znajdźki i inne szmery bajery, no ale oczywiście zabrakło czasu. ;( W pewnym sensie też liczyłem na uczciwość graczy, którzy nie będą sobie psuć zabawy korzystaniem z tego swego rodzaju "czitu". ;)

W ogóle gra jest bardzo okrojona względem tego, co wydumałem w czasie burzy mózgów, bowiem niestety nie da się przetransferować swojego umysłu do wirtualnej rzeczywistości i pozbyć się w ten sposób smutnych obowiązków życia doczesnego. :( Zbieram wasze opinię i jeśli feedback ogółem okaże się pozytywny, gra wróci na warsztat by doszlifować ją do tego, co sobie na samym początku wymarzyłem, ponieważ, nie wiem jak wy, ale ja mam niesamowity fun z latania Stefanem. :)
_________________
the preacher man says its the end of time
 
     
Wrott12 
Bohater


Główny edytor: Construct
Pojedynki: być może
Posty: 76

11834 Prestiż
Wysłany: 24-02-2012, 20:40   

Hmm... A myślałem że kamera będzie głównym atutem mojej gry :p
No cóż ^^ Postaram się pozbierać wasze opinie i znacząco gre poprawić ;)
 
     
Shian 
Szeregowy


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: być może
Posty: 2

10 Prestiż
Wysłany: 24-02-2012, 22:55   

Ta, napisałem idę pisać recki a sporo czasu minęło. Miałem coś do roboty ;p

3 pkt: Gra Tasmpola: Lol kochanie zamieniłem dzieciaka w Stevena Kinge: beka opur tszy tysionce , (czy jakoś tak) - Nie wiem czy powinienem stawiać na podium no ale gierka bardzo mnie rozbawiła ^^ Dialogi mnie rozbawiły także największą radochę miałem chyba z tej gry;p. fajne było wystrzeliwanie kolesia w przestrzeń muehehehe ^^ Ciekawy pomysł na rozgrywkę

2 pkt: Gra WackyJackie: Polymorphism - Urzekająca grafika. Niezły gamplay. Do tego dobrze dobrana muzyka i dźwięki. Ciekawy leveldesign. Sprawiło to że zagrałem w tą grę 2 razy (!!) Ciekaw jestem czy jeszcze jakoś rozwiniesz tą grę w przyszłości :)

1 pkt - Gra Pikora: Zakon Rudolpha - Przede wszystkim dobry pomysł i dobrze oparte na temacie batali. Dialogi są na tyle dobre że chce się je czytać. Gra nie jest mocno skomplikowana ale też każe graczowi troszeczkę pomyśleć nad swoimi poczynaniami :D Ucieszyło mnie to że w trakcie rozrywki zostały mi pokazane kolejne rzeczy. Jednakże brak w tej grze jest jakiegokolwiek podkładu dźwiękowego:/

sory andrzejek ;p
_________________
シアン
 
 
     
duur 
Starszy sierżant


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: Fusion 2.5 Dev
Pojedynki: nie
Posty: 178

1622 Prestiż
Wysłany: 24-02-2012, 23:11   

3 pkt: P. - Wackyjackie

2 pkt. @!W%&@!! - Tasmpol

1 pkt. U. - Wrott12
 
     
Andrzejek98 
Plutonowy

Główny edytor: KNP
Posty: 74

1163 Prestiż
Wysłany: 24-02-2012, 23:14   

Dostałem tylko 3 pkt? :(

@Wrott12, ja też myślałem że będzie tak w wypadku mojej gry, a okazało się że jednym się to nie podobało :(
 
     
Wrott12 
Bohater


Główny edytor: Construct
Pojedynki: być może
Posty: 76

11834 Prestiż
Wysłany: 25-02-2012, 00:14   

Andrzejek98 napisał/a:
@Wrott12, ja też myślałem że będzie tak w wypadku mojej gry, a okazało się że jednym się to nie podobało :(



Nie przejmuj się :) Prawdziwych geniuszy na początku też nie rozumiano ;P
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group