NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: Fadex
08-01-2013, 19:42
[TGF2/MMF2] I am getting sick.
Autor Wiadomość
Muchomorek 
Dezerter
Intensive

Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: MMF
Pojedynki: nie
Pomógł: 22 razy
Posty: 339

4605 Prestiż
  Wysłany: 07-01-2013, 20:14   [TGF2/MMF2] I am getting sick.

Kulturalnie robię sobie edytor mapek [INI]. Zrobiłem zapisywanie i zaczynam robić wczytywanie

GroupItemValue( "Ini", "Count", "ile")

Wczytywanie
NZdarzenia
1
+ Upon pressing a key L
EZ-Counter : Set counter to GroupItemValue( EZ-INI , Count, ile)


Licznik nie ustala się na wartość "ile" w grupie "count", tylko ustawia ile na 0. Może ktoś pomóc?
_________________
when the devil is too busy they call me
Ostatnio zmieniony przez Minty 08-01-2013, 13:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 07-01-2013, 22:43   

Najpierw, na start of frame musisz odwołać się do ścieżki do pliku ini na dysku (set ini file bodajże?).

Ini powinno wyglądać tak:

Kod:
[Count]
ile=3

czyli w nawiasach kwadratowych grupy, a pod nimi wartości.

To nie może nie działać :P
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
Muchomorek 
Dezerter
Intensive

Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: MMF
Pojedynki: nie
Pomógł: 22 razy
Posty: 339

4605 Prestiż
Wysłany: 08-01-2013, 16:22   

By nie było niejasności.
Oto mój cały klikod:




edit:
Spoiler (Zapisane, przed wczytaniem):


Spoiler (Restart ramki, wczytanie):
_________________
when the devil is too busy they call me
 
     
Piter 
Bohater
roflolmaomgeezonk


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: MMF2
Pojedynki: być może
Pomógł: 10 razy
Posty: 265

23049 Prestiż
Wysłany: 08-01-2013, 16:31   

Do zdarzenia LoopIndex("save") >= NObjects("") dodaj warunek On loop "save". Myślę, że tu jest problem.
_________________
 
 
     
Muchomorek 
Dezerter
Intensive

Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: MMF
Pojedynki: nie
Pomógł: 22 razy
Posty: 339

4605 Prestiż
Wysłany: 08-01-2013, 17:17   

Wówczas w ini nie pojawia się w ogóle grupa Count.
_________________
when the devil is too busy they call me
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Pomógł: 76 razy
Posty: 1389


39920 Prestiż
Wysłany: 08-01-2013, 18:13   

http://speedy.sh/eg2CT/iniissue1.mfa

Może masz jakąś literówkę, porównaj sobie z tym co działa (wyżej).

Jedyne co mi przychodzi do głowy to problem z apppath$. Spróbuj to zmienić najpiew na ścieżkę statyczną (np. c:\pliktestowy.ini) a potem jak zadziała to na appdrive$+appdir$ (zamiast apppath$)

EDIT:
A może masz więcej rozszerzeń INI i używasz nie tego?

Kod z pliku powyżej... Czerwony == zapis do pliku, zielony == odczyt.
_________________
:razzugly:
Ostatnio zmieniony przez msg 08-01-2013, 18:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 08-01-2013, 18:18   

Co mi się nie podoba - zamiast always dałbym spread tylko bezpośrednio przed zdarzeniem wczytującym/zapisującym/przy tworzeniu obiektów, bo to zasobożerne to potrafi być :P

Poza tym wszystko działa tak jak ma być. Przed odpaleniem pętli "save" jej loopstep wynosi zero, z tego co widzę po kodzie liczba obiektów aktywnych też jest wtedy równa zero, a jak wiemy z wiedzy elementarnej zero JEST większe lub równe zeru.

Zamiast całego tego warunku daj po prostu "upon pressing S" - kolejność zdarzeń zrobi resztę.
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Pomógł: 76 razy
Posty: 1389


39920 Prestiż
Wysłany: 08-01-2013, 18:22   

Fadziu, z tego co ja zrozumiałem, to po naciśnięciu L też się nie pojawia ilość z ile=... A to powinno się stać, niezależnie od tego, czy pętla się uruchomiła, czy nie... Po prostu, L działa tak, że jeśli w ini jest [Count] ile=x, to x powinien pojawić się w liczniku wspomnianym w ostatnim zdarzeniu under-any-circumstances.
_________________
:razzugly:
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 08-01-2013, 18:26   

MSG, oprócz czytania ze zrozumieniem przydaje się jeszcze nieco wyobraźni :P Nie ma żadnego błędu w zdarzeniu które chciałeś poprawić, błąd jest zdarzenie wyżej.

EDIT: Dobra, wyjaśnię jak chcecie. W zdarzeniu wyżej nadpisywana jest wartość "ile" na zero na samym początku ramki. Jako, że domyślnie ustawioną wartością licznika jest zero i nie jest zmieniana w innych warunkach to po wczytaniu tego zera z powrotem z pliku wydaje się, że nic się nie stało - bo przecież wartość licznika się nie zmieniła. Ale oczywiście została wczytana - po prostu ta sama, nadpisana wartość.
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Pomógł: 76 razy
Posty: 1389


39920 Prestiż
Wysłany: 08-01-2013, 18:52   

W takim razie nie wiem, dlaczego w .ini pojawiło się 8, skoro zmienna została wyzerowana "zdarzenie wyżej". W końcu owe "zdarzenie wyżej" zeruje wartość ini, a nie licznik.
Zdarzenie wyżej nie zeruje wartości ini, tylko ustawia ją na wartość liczby obiektów. Więc kiedy liczba obiektów była równa 8 (a loopstep też był równy 8 po zakończeniu pętli) to chyba wiadomo co się stało | Fadex

Tak czy siak możesz mieć rację z tą kolejnością kodu, ale punkt i tak dostałem ja :madugly:
_________________
:razzugly:
Ostatnio zmieniony przez Fadex 08-01-2013, 19:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Muchomorek 
Dezerter
Intensive

Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: MMF
Pojedynki: nie
Pomógł: 22 razy
Posty: 339

4605 Prestiż
Wysłany: 08-01-2013, 19:32   

Akcję przeniosłem do Upon pressing a key - w sumie ty mnie nakierowałeś, nie Fadex. Dzięki :3 !


e: Nie wiedziałem, że krok pętli przed jej odpaleniem wynosi 0.
_________________
when the devil is too busy they call me
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 08-01-2013, 19:42   

...że co?

*foch*

Zamykam, ale następnym razem nie będzie mi się chciało nic pisać, domyślajcie się sami.
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group