NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Menu
Autor Wiadomość
luk1w
Starszy szeregowy


Posty: 7

Prestiż
Wysłany: 16-02-2006, 17:00   Menu

Witam!

Chciałbym napisać proste menu z trzema polami wyboru:

Start
Autor
Wyjście

Męcze się nad tym długo. Proszę o pomoc. Menu ma być napisane w Turbo Pascalu. Z góry dziękuje!
 
 
     
BROO 
Pupogłowy
Wizard x-)


Główny edytor: TGF
Pojedynki: nie
Posty: 502

Prestiż
Wysłany: 16-02-2006, 17:15   

Zapodam tylko niezbędnymi informacjami na temat tworzenia menu, powinieneś sobie dać radę z resztą.


Kod:

(uses crt;) {biblioteka crt na ogół się przydaje, więc ją wczytuję}
(var klawisz: char;) {ta zmienna będzie zczytywać, jaki klawisz został wciśnięty}

repeat {pętla działająca, dopóki nie będzie spełnione założenie obok 'UNTIL'}

klawisz:=#0; {resetowanie wprowadzonego klawisza}

while keypressed do klawisz:=readkey; {pobieranie wciśniętego klawisza, jeśli wciśnięty}

case klawisz of {sprawdzanie wciśniętego klawisza}
'H':begin {instrukcje do wykonania, gdy wciśnięto strzałkę w górę}end;
'P':begin {instrukcje do wykonania, gdy wciśnięto strzałkę w dół}end;
#13:begin {instrukcje do wykonania, gdy wciśnięto ENTER}end;
end; {end of case;}

until klawisz=#27; {jeśli to klawisz ESCAPE, to zakończ program}
end.
 
     
luk1w
Starszy szeregowy


Posty: 7

Prestiż
Wysłany: 16-02-2006, 17:22   

Hmm. Z tego kodu nic nie wyszło, przepisałem, i jeszcze nie wiem gdzie dodatkowe beginy wstawiać bo nigdy tego nie robiłem, bo jestem początkujący :)
 
 
     
BROO 
Pupogłowy
Wizard x-)


Główny edytor: TGF
Pojedynki: nie
Posty: 502

Prestiż
Wysłany: 16-02-2006, 17:51   

OT: Luk1w póki możesz - zmień preferencje na C++ - szczerze Ci radzę. :)

write('tekst') - pisze tekst
gotoxy(X,Y) - idzie kursorem na pozycje X,Y...
case cośtam of - obsługa różnych wartości "cośtam"
repeat XXX until YYY - wykonywanie instrukcji XXX dopóki YYY nie jest prawdziwe

Tymi elementami możesz się posłużyć, by móc napisać własne menu a obsługa klawiszy jest w kodzie wypisana.
 
     
luk1w
Starszy szeregowy


Posty: 7

Prestiż
Wysłany: 16-02-2006, 19:19   

No sam nie wiem... ale przecież C++ jest ponoć strasznie trudny. Zaraz zobacze co z tego wyszło i napisze. A ty BROO w jakich językau/językach programujesz?? No ale że write pisze coś to wiem tak samo z gotoxy, trochę więcej niż podstawy :D
 
 
     
Tasmpol 
Bohater
young god


Główny edytor: MMF2
Posty: 955

Prestiż
Wysłany: 16-02-2006, 21:15   

Skąd, gotoxy to podstawy :) Nie pamiętam juz, jak się to obsługiwało, ale to są podstawy.
_________________
the preacher man says its the end of time
 
     
BROO 
Pupogłowy
Wizard x-)


Główny edytor: TGF
Pojedynki: nie
Posty: 502

Prestiż
Wysłany: 16-02-2006, 23:54   

Luk1w - łatwiej o pracę z tym językiem programowania :) .
Może C++ jest - jak Ty to nazwałeś - "trudniejszy", ale warto przyzwyczaić się do jego zapisu - jest bliższy sercu komputera ;) .

Nie programowałem, otarłem się jedynie o języki programowania.
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Posty: 1773

Prestiż
Wysłany: 17-02-2006, 10:46   

Wiecie co? Jakoś C++ Builder 6 bardzo mi przypomina MMF'a... :)
Polecam C++, bo mi się wydaje trochę prostszy od pascala :)
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group