NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
creesee
Autor Wiadomość
creesee 
Młodszy chorąży


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: GameMaker Studio 2
Posty: 242

12192 Prestiż
Wysłany: 12-12-2013, 13:09   creesee

W tym temacie będę opisywał co ciekawego u mnie słychać.
Obudziłem się o 9:40. To dość wcześnie jak na godziny o której chodzę spać. Wieczorem oglądałem film "Ja, Robot", ale trochę mi się przysnęło. Tak więc wstaję, siadam do kompa, odpalam kliki, wiadomo. Burczy w brzuchu, idę do kuchni, smaruję świeżą bułeczkę masełkiem, mniam, wracam do pokoju, odpalam kliki - HA! Wrobiłem Was, Pysie! Przecież już wcześniej włączyłem : c - jeżdżę kursorem po edytorze, myśląc "jak wykorzystać możliwości nowego klika?" Pomyślałem więc, że podzielę się z Wami moimi wrażeniami podczas zabawy nowym produktem Clickteamu.
Na pierwszy ogień idzie okienko wtyczek i obiektów. Wygląda niemal identycznie jak w swoim poprzedniku - Multimedia Fusion 2 - jednak tutaj mamy jeszcze do dyspozycji szybką szukajkę, znajdującą się zaraz nad listą obiektów...


...a także Wtyczkowy Manager, który wyświetla i opisuje dostępne rozszerzenia.



To jednak nie wszystko! U dołu managera znajduje się magiczny przycisk przenoszący nas do ClickStore. Zapowiadanego przez Clicktem serwisu, za pośrednictwem którego będziemy mogli zaopatrzyć prawdopodobnie się w nowe wtyczki... tak przynajmniej przypuszczam. ; ) Serwis ten nie jest jednak jeszcze dostępny.


Nowe wtyczki. ; )


Stworzony obiekt aktywny należałoby owiać jakimś ciekawym sprajtem. Wchodzę więc do edytora graficznego. Cóż, niewiele tutaj nowości, ale coś rzuciło mi się w oczy. Prawa strona edytora podpowiada nam o możliwości wprowadzenia, tudzież odczytania hexowego kodu koloru. Uważam, że to dość przydatna funkcja, tak więc DZIĘ-KU-JE-MY!
Drugim dodatkiem jest możliwość ustawienia hot spotu oraz action pointu w miejscu środka ciężkości obiektu. Służy do tego przycisk "G". Najpewniej opcja ta została wprowadzona z powodu dodania silnika fizyki, który opiszę krótko za chwilę.


Pora zajrzeć do właściwości obiektu. Tutaj także drobne zmiany. Po przeciągnięciu okienka zobaczymy miejsca, do których możemy zamagnesować propertiesy, coś a'la Construct. Dodatkowo, zakładki właściwości możemy teraz dowolnie zamieniać miejscami. Wspomnę tutaj także, że nazwę obiektu możemy teraz zmienić za pomocą klawisza F2, bez konieczności zaglądania do zakładki About.


Nowy Fusion oferuje ponadto multum nowych ruchów fizyki, które wymagają od nas dodania do ramki wtyczki Physics - Engine. Przykładowo, fizyczny 8-dir pozwala nam na dodanie bezwładności dla obiektu, bez konieczności wprowadzania dodatkowego kodu.
Więcej informacji o fizyce w nowej efce 2.5 znajdziecie na kanale Clickteamu lub Jeff'a Vance'a.


Ok, idziemy pobawić się kodem. Przechodzimy do edytora zdarzeń i wrzucamy przykładowy sof. Jeśli nie potrzebujemy używać go w danym momencie, możemy po prostu wyłączyć wykonywanie danego zdarzenia. Jest to szybszy odpowiednik dezaktywowania i aktywowania grupy zdarzeń na mniejszą skalę.


W poziomu edytora zdarzeń możemy także wyciągnąć akcję for each, dostępną bez żadnej zewnętrznej wtyczki. Sprawdzi się ona doskonale przy zastosowaniu tego samego kodu dla tych samych obiektów, które mają zachowywać się zależnie od swojej własnej i niezależnie od swojej pseudo-wspólnej sytuacji.


To wszystkie zmiany, które udało mi się zauważyć podczas tworzenia bardzo prostego, przykładowego silnika. Jestem jednak pewien, że takich smaczków jest znacznie więcej i podzielę się z Wami na pewno, gdy tylko coś znajdę. Tymczasem, jeśli jednak chcecie być na bieżąco i nie odkrywać nowości samodzielnie, zachęcam Was do lektury tego tematu. Oprócz tego, postaram się publikować jakieś proste silniczki, które mogą się Wam kiedyś przydać.
Moje wrażenia odnośnie nowego produktu? Przypuszczam, że wielokrotnie jeszcze najdzie mnie przyjemna myśl, iż można osiągnąć to, co poprzednio, jednak przy mniejszym wysiłku... HWA w podstawowej wersji nowej efki z pewnością nie postawi nas w znacznie "gorszym świetle" względem posiadaczy wersji rozszerzonej.
Niecierpliwie czekam na ClickStore, ponieważ ograniczona ilość wtyczek może wprawić w niemałe zakłopotanie. Zachęcam do wypróbowania nowego potomka klikowej serii, gdy tylko wyjdzie wersja demo. Pozdro, Pysie! ; *
 
     
fil 
Kapral


Główny edytor: Unity
Drugi edytor: Fusion 2.5 Dev
Pojedynki: nie
Posty: 19

1889 Prestiż
Wysłany: 12-12-2013, 17:16   

pierwsze cztery wtyczki były już w MMF2 ; ))
 
     
creesee 
Młodszy chorąży


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: GameMaker Studio 2
Posty: 242

12192 Prestiż
Wysłany: 12-12-2013, 17:34   

Cóż, nie byłem zaopatrzony w żadną z nich i zobaczyłem nieznane ikonki, więc pomyślałem, że to nowe wtyczki. ; )
Pierwsze igraszki z efką. Nic ambitnego, ale wygląda ładnie. ; )


exe - mfa
R280.27
 
     
Neoqueto 
Moderator
Akcelerator


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2
Pojedynki: być może
Skype:
Posty: 537

7976 Prestiż
Wysłany: 12-12-2013, 18:16   

http://img545.imageshack.us/img545/2222/wgg8.png
Widzę Fano robi cameo w najnowszej wersji MMF2!

(teoretycznie to nie jest już MMF2, ale kto by się przejmował nazewnictwem)

Powiedz, czy WRESZCIE można ustawiać flagi poprzez podanie wartości 1 lub 0, czy nadal trzeba lawirować między menusami, aby wybrać, czy flaga ma być włączona, czy wyłączona? Albo, czy można w zdarzeniu "Create object" zmienić tworzony obiekt?

W ogóle chyba napiszę własną wishlistę ficzerów, które chciałbym widzieć w MMF2 Fusion 2.
_________________
Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł!
 
     
creesee 
Młodszy chorąży


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: GameMaker Studio 2
Posty: 242

12192 Prestiż
Wysłany: 12-12-2013, 18:53   

Neoqueto napisał/a:
Powiedz, czy WRESZCIE można ustawiać flagi poprzez podanie wartości 1 lub 0, czy nadal trzeba lawirować między menusami, aby wybrać, czy flaga ma być włączona, czy wyłączona? Albo, czy można w zdarzeniu Create object zmienić tworzony obiekt?

Nie zauważyłem różnicy w operacji na flagach. Co do tworzenia obiektów - niestety nie da się zmienić tworzonego obiektu. Da się natomiast tworzyć obiekt według nazwy. Zamiast wybierania obiektu, podajesz jego nazwę. Tutaj jednak trzeba uważać, bo kod czytany jest dopiero przy uruchomieniu aplikacji, co oznacza, że jeśli zmienisz nazwę obiektu, będziesz musiał także zmienić ją w kodzie.

Wracając do flag i odnosząc się do wishlisty, fajna byłaby negacja zamieniająca warunek włączonej flagi na wyłączoną i odwrotnie.

I jeszcze raz wracając do tworzenia obiektu, można wprowadzić nazwę tworzonego obiektu odwołując się do jego zmiennych ciągów. Wtedy wystarczy tylko, że w razie czego zmienimy jedynie dwie dane: nazwę oraz zmienną "nazwa", czy coś.'
 
     
Vakif 
Kapral


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: tak
Posty: 35

1163 Prestiż
Wysłany: 12-12-2013, 23:59   

Dość ciekawy poradnik, napewno wprowadzi mnie troszke do nowego update'a :3 .
_________________
Vakif ArtsŸ 2010/2013
 
     
creesee 
Młodszy chorąży


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: GameMaker Studio 2
Posty: 242

12192 Prestiż
Wysłany: 14-12-2013, 15:16   

Przybliżanie i oddalanie na scrollu myszki w jest odwrócone. Teraz działa to tak, jak powinno (?), chociaż i tak dość ciężko przywyknąć po ładnych paru latach bawienia się w emefowskim edytorku. ; d
Użyłem wtyczkowego managera, aby pobrać wtyczki, których jeszcze nie mam i bum bum pał, moja kolekcja znacznie się powiększyła. Fakt, że wiele wtyczek nie mogę dostać przez brak odpowiednich eksporterów lub/i podstawową wersję fjużyna, ale jestem szczęśliwy, że nie dysponuję jedynie stringiem i activem, hah.
- wtyczki wymagające dodatkowych eksporterów
- wtyczki dla fusion 2.5 developer

Codziennie desperacko sprawdzam dostępne aktualizacje, ponieważ fusion lubi czasami wyjść z procesów (łatka powinna zostać wprowadzona w ciągu kilku dni). Cały czas jednak wersja moja jest aktualna, więc pewnie przyjdzie mi jeszcze troszkę poczekać.
Co do wishlisty, sam nie do końca wiem, gdzie można składać skargi i zażalenia, bo na forum Clickteamu nie ma nawet kategorii poświęconej fusion 2.5. Jest natomiast kilka tematów, w których można wypowiedzieć się na temat programu.

btw. Sulin - Jedna minuta (Cargo/creesee remix) [zawiera niecenzuralne słownictwo!]
 
     
creesee 
Młodszy chorąży


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: GameMaker Studio 2
Posty: 242

12192 Prestiż
Wysłany: 21-12-2013, 15:34   

Wtyczkowy manager to świetna sprawa! Po odświeżeniu listy wtyczek po ponad tygodniowej przerwie, efka krzyczy o możliwości pobrania nowych lub/i niedostępnych wcześniej rozszerzeniach. Moja kolekcja powiększyła się więc o ponad 20 nowych pozycji! ; )
 
     
creesee 
Młodszy chorąży


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: GameMaker Studio 2
Posty: 242

12192 Prestiż
Wysłany: 23-07-2015, 13:00   

Skullhammer's fanpage ; ))
 
     
wermi 
Major
Depressive Disorder


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: TGF
Posty: 1015

15748 Prestiż
Wysłany: 23-07-2015, 15:47   

a to ktoś korzysta z fb?
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Posty: 1731

37283 Prestiż
Wysłany: 23-07-2015, 17:23   

creesee napisał/a:
Skullhammer's fanpage ; ))

Brakuej tak jakiegoś odnośnika do pierwszej części.
 
     
creesee 
Młodszy chorąży


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: GameMaker Studio 2
Posty: 242

12192 Prestiż
Wysłany: 23-07-2015, 19:18   

Pierwsza część jest mało istotna, bo to devblog drugiej części. Mimo wszystko, proszę bardzo, oto link: https://www.dropbox.com/s...hammer.exe?dl=1
Ostatnio zmieniony przez creesee 27-07-2015, 18:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Posty: 1731

37283 Prestiż
Wysłany: 23-07-2015, 19:38   

creesee napisał/a:
Pierwsza część jest mało istotna

No, ale wspominasz na nim o pierwszej części, jakby każdy ją znał - a nie ma jak poznać ;)
ogólnie gra fajnie się prezentuje, fajnie się gra, ale mam kilka zastrzeżeń.
1. Muzyka jakoś nie pasuje do pozostałych dźwięków wgrze.
2. Nie podoba mi się to, że stojąc na krawędzi nie mogę uderzać młotem
3. Niewygodne sterowanie, trzeba bardzo rozciągać palce by sięgnąć do spacji i controla.

Ale grafika super - ile kolorów użyłeś?
 
     
creesee 
Młodszy chorąży


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: GameMaker Studio 2
Posty: 242

12192 Prestiż
Wysłany: 23-07-2015, 19:42   

Tak, zdarza się wspomnieć. Wtedy staram się załączyć gif'a dla porównania. To nadal nie jest devblog pierwszej części. : )
Grafiką zajmował się BulletHead. Paleta składa się z czterech kolorów.
 
     
creesee 
Młodszy chorąży


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: GameMaker Studio 2
Posty: 242

12192 Prestiż
Wysłany: 24-07-2015, 14:33   

Na fanpejdżu Skullhammerka pojawił się nowy pościk. Projekt od jakiegoś czasu znów ruszył do przodu. Mamy wakacje, motywacyjnego kopa oraz kilka ciekawych pomysłów. Jak podoba Wam się mała rozwałka? : )
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group