|
|
[Bitwa NB] 36 |
Autor |
Wiadomość |
Fadex
Legenda #4; #12; #18; #20; #21; #27
 
Główny edytor: 
Pojedynki: nie
Posty: 1773
51612 Prestiż
|
Wysłany: 10-08-2014, 21:50 [Bitwa NB] 36
|
|
|
Ogłaszam trzydziestą szóstą BITWĘ NUKEBOARDS!
Temat: Overkill!
Jest ponad 9 tysięcy. Nie ważne czego, ważne że jest to zdecydowanie za dużo. Gracz wpatrzony w monitor może tylko wykrztusić >>to przesada!<<. Przesadnie dużo pocisków? Przesadzony poziom trudności? Nieproporcjonalne eksplozje do użytych środków? Przesadna ekscytacja każdą, nawet najdrobniejszą rzeczą? Straszna dramaturgia? To tylko niektóre z WIELU możliwych interpretacji - gryzonie w dłoń i do dzieła!
Linki pomocnicze:
- Definicja (1.2)
- Touhou - gry typu bullet hell
- Metal Slug
- Rodzima Krew
Wytyczne:
- limit wielkości pracy: 100 MB, ale muzyka w .wav jest niedozwolona,
- maksymalna dozwolona rozdzielczość to 1024x768 (w przypadku aspektu 4:3) lub 1280x720 (w przypadku aspektu 16:9),
- dozwolone programy: KNP, TGF, MMF, GM, Construct, Game Develop, Game Editor, Novelty, Ren'Py, RPG Maker, Stencyl, Unity 3D (wszystkie wersje; brak Twojego edytora? Spytaj!),
- plik gry nie musi być odblokowany,
- główny kod pracy musi być tworzony specjalnie na Bitwę i tylko przez jedną osobę,
- jeśli korzystasz ze starszych edytorów to wszystkie niezbędne biblioteki DLL powinny być dołączone,
- praca musi być zapisana bez instalatora, jako plik wykonywalny (EXE) lub otwieralny w przeglądarce (jak SWF czy HTML5) i powinna być zarchiwizowana.
Przewidywane nagrody:
I miejsce:
- 2 tytuły z listy nagród!
- 3000 Punktów Prestiżu!
- przynależność do grupy Bohaterowie (i wyżej)!
- specjalny kolor użytkownika!
II miejsce:
- 1 tytuł z listy nagród!
- 2250 Punktów Prestiżu!
III miejsce:
- 1 tytuł z listy nagród!
- 1500 Punktów Prestiżu!
Dla wszystkich uczestników:
- 750 Punktów Prestiżu!
- Kopia prac na wieczność!
Nadsyłanie prac:
Link do pracy należy umieścić w wiadomości w tym temacie do dnia 05.10.14 (niedziela), godziny 23:59. Macie aż 42 + 14 dni na wykonanie! Następnie odbędzie się trwające kilka dni głosowanie.
Wiadomość zgłoszeniowa powinna zawierać nazwę pracy.
UWAGA! Tylko pierwszy post się liczy, o ile jury nie zadecyduje inaczej (jedynie specjalne okoliczności).
Do Bitwy, gotowi... START! |
Ostatnio zmieniony przez Minty 19-05-2015, 11:51, w całości zmieniany 6 razy |
|
|
|
 |
Ayth
Podporucznik
 
Główny edytor: 
Pojedynki: nie
Posty: 686
7700 Prestiż
|
Wysłany: 10-08-2014, 22:16
|
|
|
świetnie! |
|
|
|
 |
Sasiacz
Plutonowy
 
Główny edytor: 
Pojedynki: być może
Posty: 77
6603 Prestiż
|
Wysłany: 10-08-2014, 22:25
|
|
|
Czekałem na kolejną bitwę XD. Postaram się coś wyklikać |
_________________ Więcej na temat moich projektów na stronie:
www.comisframestudio.cba.pl |
|
|
|
 |
delgado88a
Dezerter
 
Główny edytor: 
Pojedynki: tak
Posty: 87
6038 Prestiż
|
|
|
|
 |
Sporek
Bohater Producent Wody w Proszku
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pojedynki: być może
Posty: 349
15764 Prestiż
|
Wysłany: 11-08-2014, 16:21
|
|
|
Ej, musi być 9 tysięcy, czy może być mniej/więcej, ale po prostu ma być dużo ? I czy może być, że np. ludzi jest 9 tysięcy w fabule, ale na ekranie nie, czy musi być koniecznie masa rzeczy na ekranie ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
msg
Pupogłowy ~~~~~~~~~~~

Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Posty: 1411
40082 Prestiż
|
Wysłany: 11-08-2014, 16:31
|
|
|
Sporek napisał/a: | Ej, musi być 9 tysięcy, czy może być mniej/więcej, ale po prostu ma być dużo ? |
"Ponad 9000" to bardzo popularne odniesienie do sceny DBZ, https://www.youtube.com/watch?v=SiMHTK15Pik w której Scouter (już wtedy wiedzieli, że powstanie Google Glass) pana Vegety wskazał ponadnormalny pomiar poziomu mocy pana Goku (ponad 9000 punktów). Gimby nie znajoooooo !
Nie oglądałem w życiu DBZ, ale chyba nic nie pokręciłem, nie? |
_________________
|
|
|
|
 |
Sporek
Bohater Producent Wody w Proszku
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pojedynki: być może
Posty: 349
15764 Prestiż
|
Wysłany: 11-08-2014, 16:34
|
|
|
msg napisał/a: | Sporek napisał/a: | Ej, musi być 9 tysięcy, czy może być mniej/więcej, ale po prostu ma być dużo ? |
Ponad 9000 to bardzo popularne odniesienie do sceny DBZ, https://www.youtube.com/watch?v=SiMHTK15Pik w której Scouter (już wtedy wiedzieli, że powstanie Google Glass) pana Vegety wskazał ponadnormalny pomiar poziomu mocy pana Goku (ponad 9000 punktów). Gimby nie znajoooooo !
Nie oglądałem w życiu DBZ, ale chyba nic nie pokręciłem, nie? |
Ej, ale ja wiem, że jest takie coś w dragon ballu, ale myślałem, że to jakiś warunek bitwy xD
(Na wszelki wypadek dam coś 9 tysięcy) |
_________________
 |
|
|
|
 |
Fadex
Legenda #4; #12; #18; #20; #21; #27
 
Główny edytor: 
Pojedynki: nie
Posty: 1773
51612 Prestiż
|
Wysłany: 11-08-2014, 16:43
|
|
|
Nie, to tylko taki opis. Liczba 9000 nie jest konkretnym warunkiem oczywiście. |
_________________ If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat |
|
|
|
 |
msg
Pupogłowy ~~~~~~~~~~~

Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Posty: 1411
40082 Prestiż
|
Wysłany: 11-08-2014, 19:10
|
|
|
Sporek napisał/a: | Ej, ale ja wiem, że jest takie coś w dragon ballu |
Ej, ale jak wiesz, to sprawiaj wrażenie, że wiesz .
Widzę masę napalonych młodzików, nie będę wam przeszkadzał i gry nie zrobię. Bo a nuż przegram i zajmę ostatnie miejsce . |
_________________
|
|
|
|
 |
DropboxKenshiro
Plutonowy
 
Główny edytor: 
Pojedynki: nie
Posty: 66
2292 Prestiż
|
Wysłany: 12-08-2014, 13:26
|
|
|
A nóż mi się uda wstawić coś niezłego, chociaż jestem zajęty swoim głównym projektem, więc nie wiem czy się zgłoszę... hmm... najprawdopodobniej nie. |
_________________ 0123456789101112131415161718192021222324252627282930 |
|
|
|
 |
duur
Starszy sierżant
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pojedynki: nie
Posty: 178
19 Prestiż
|
Wysłany: 12-08-2014, 19:17
|
|
|
A. czy element Overkill! (przesada, czegoś za dużo...) może wystąpić jedynie w niewielkim fragmencie gry, nawet gdzieś pod koniec produkcji? przykład: Altern.St.PokemonRed - plansza full naszpikowana teleportami.
B. czy to musi? być nagły w odczuciu Overkill!, czyli odpada nagromadzenie czegoś dużo, lub przesada np: w ciągle powtarzającym się schemacie w dialogach (jak co chwila: "Rycerzu!" w grze msg), lub duża liczba czegoś, ale w skali całej gry, np diamentów w moim Diamenciarzu, zarazków w moich MiZ... skrzynek i wciąż samych skrzynek / tych samych tetrominos w Sokobanie / Tetrisie.
C. czy gra dzięki Overkill! stanie się totalnie niegrywalna, nie do przejścia - bierze udział, ma sens? (za trudna! przesada! - często takie komentarze miałem pod adresem swoich gier 08': Rawtank i THUD - dało się je przejść, ale dopiero po latach jak siadłem do nich, sam jako autor nie dałem rady - uciekła pamięć układu plansz)
D. czy tysiące zakonnic / pomników Wenus w tle / wybuchajacych min w kształcie cyca / itp, każda z ręcznie rysowanymi detalami anatomicznymi zostanie doceniona i dopuszczona? nawet jeśli spełniać owe to "dużo ale różnorodnie" ma jedynie rolę dekoracji w grze...
E. przejdzie suma małych Overkill!ów? dłuuugi korytarz + boss któremu krew z brzucha leje się w hektrolitrach + nagle nagromadzenie jakiejś stałej dekoracji w jednej z lokacji + kilkanaście nie działających teleportów (jak w ElectroBody - wciskasz i pojawiasz się w tym samym miejscu i tak bez końca) + i inne głupstwa w itp.
F. tego sobie nie wyobrażam, ale jakiś nonstop zapętlony jeden dźwięk przez całą grę - sprawi, że projekt zakwalifikuje się pod kątem tematu bitwy?
G-Z. Overkill! przesadziłem z pytaniami, mogłem więcej, ale bateria siada... |
|
|
|
 |
Sunflower
Bohaterka
 
Główny edytor: 
Posty: 100
29218 Prestiż
|
Wysłany: 12-08-2014, 20:02
|
|
|
Niespecjalnie mogę mówić za pozostałych, natomiast warto pamiętać, że dopóki gra trzyma się tematu w *jakikolwiek* sposób, to prawdopodobnie się zakwalifikuje; a jak się zakwalifikuje, to użytkownicy ocenią, czy fajne i dostatecznie realizuje temat, czy też niespecjalnie.
Ja tam pewnie będę zwracać uwagę na temat w węższym lub szerszym zakresie, ale znając mnie to pewnie i tak decydującą rolę będzie odgrywać fun factor i to, jak w ogóle gra mi się podoba.
Co do poszcsególnych punktów:
a) raczej słabo; mimo wszystko overkill ma być tutaj tematem, mniej lub bardziej obecnym, ale jednak przez większość gry, a nie na zasadzie wrzutki
b) stopniowe nagromadzenie byłoby nieco lepsze; zależy jeszcze, jakbyś to rozegrał, raczej nagromadzenie diamentów nie wywołuje reakcji pt. "przesada", ale np. zdobycie ulepszenia, które pozwala dotrzeć do poziomu gdzie diamentów jest wielkie mnóstwo już tak
c) jak dla mnie by się kwalifikowała, ale znowu: zależy, jak to rozegrasz
d) coś takiego pewnie spełni wymogi tematu, ale... nope >.<
e) pfft, małe overkille! XD Either way, napotykanie iluś różnych overkillów jest dla mnie jak najbardziej zasadne
f) zło o.o |
|
|
|
 |
Fadex
Legenda #4; #12; #18; #20; #21; #27
 
Główny edytor: 
Pojedynki: nie
Posty: 1773
51612 Prestiż
|
Wysłany: 12-08-2014, 20:18
|
|
|
A. Wolałbym raczej, aby cała produkcja do tego nawiązywała. To tak jakby na batalię z tematem "gra logiczna" oddać RPG w którym w ostatnim poziomie trzeba poprzesuwać kilka skrzynek rodem z sokobana. No trochę nie bardzo.
B. Jak jest czegoś dużo, ale mimo wszystko jest to bardzo "rozproszone", to to nie jest overkill. To jest po prostu... stosunkowo dużo czegoś. Nie powiedziałbym też żeby sama ilość zbierajek zaliczała się do tematu - niezależnie od tego ile ich będzie, bo tak naprawdę zbieranie monet przykładowo może mieć tylko funkcję dekoracyjną produkcji.
C. Nie no, raczej weźmie udział jeśli jest zgodna z tematem. Nie zapominaj tylko, że potem użytkownicy oceniają - a wszyscy wiemy jak są oceniane trudne i nudne produkcje. Co innego gdy nie potrafimy się oderwać od monitora dopóki nie przejdziemy kolejnego poziomu
D. Overkill to temat bitwy. Jeśli temat jest spełniony tylko jako dekoracje/tło, to raczej słabo. I co prawda mógłbym przymknąć na to oko, ale z pewnością negatywnie odbije się to też na kwestii "docenieniu" gry przez głosujących.
E. Myślę że tak, brzmi to sensownie. O ile overkille nie będą zbyt małe, w końcu "mały overkill" to trochę... oksymoron?
F. Nie. Nawet nie próbuj. |
_________________ If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat |
|
|
|
 |
msg
Pupogłowy ~~~~~~~~~~~

Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Posty: 1411
40082 Prestiż
|
Wysłany: 12-08-2014, 20:45
|
|
|
Proponuję zaprzestać zadawania pytań na które odpowiedź podświadomie znacie. Proponuję również nie odpowiadać na takowe. Wyślij pracę i już. Najwyżej admiralicja ją odrzuci. Tylko tyle ryzykujesz nie idąc za zdrowym rozsądkiem... |
_________________
|
|
|
|
 |
Rexu
Bohater
 
Główny edytor: 
Pojedynki: być może
Posty: 206
22306 Prestiż
|
Wysłany: 13-08-2014, 05:04
|
|
|
IT'S OVER NEEEEEEEIN TOUSEND
Hepi to read this. |
_________________ Communities so toxic i forgot to take my hazmat gear off. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|