NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[Bitwa NB] 36
Autor Wiadomość
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Posty: 1773

51612 Prestiż
  Wysłany: 10-08-2014, 21:50   [Bitwa NB] 36

Ogłaszam trzydziestą szóstą BITWĘ NUKEBOARDS!

:arrow: Temat: Overkill!
Jest ponad 9 tysięcy. Nie ważne czego, ważne że jest to zdecydowanie za dużo. Gracz wpatrzony w monitor może tylko wykrztusić >>to przesada!<<. Przesadnie dużo pocisków? Przesadzony poziom trudności? Nieproporcjonalne eksplozje do użytych środków? Przesadna ekscytacja każdą, nawet najdrobniejszą rzeczą? Straszna dramaturgia? To tylko niektóre z WIELU możliwych interpretacji - gryzonie w dłoń i do dzieła!

Linki pomocnicze:
- Definicja (1.2)
- Touhou - gry typu bullet hell
- Metal Slug
- Rodzima Krew :)

:arrow: Wytyczne:
- limit wielkości pracy: 100 MB, ale muzyka w .wav jest niedozwolona,
- maksymalna dozwolona rozdzielczość to 1024x768 (w przypadku aspektu 4:3) lub 1280x720 (w przypadku aspektu 16:9),
- dozwolone programy: KNP, TGF, MMF, GM, Construct, Game Develop, Game Editor, Novelty, Ren'Py, RPG Maker, Stencyl, Unity 3D (wszystkie wersje; brak Twojego edytora? Spytaj!),
- plik gry nie musi być odblokowany,
- główny kod pracy musi być tworzony specjalnie na Bitwę i tylko przez jedną osobę,
- jeśli korzystasz ze starszych edytorów to wszystkie niezbędne biblioteki DLL powinny być dołączone,
- praca musi być zapisana bez instalatora, jako plik wykonywalny (EXE) lub otwieralny w przeglądarce (jak SWF czy HTML5) i powinna być zarchiwizowana.

:arrow: Przewidywane nagrody:
I miejsce:
- 2 tytuły z listy nagród!
- 3000 Punktów Prestiżu!
- przynależność do grupy Bohaterowie (i wyżej)!
- specjalny kolor użytkownika!

II miejsce:
- 1 tytuł z listy nagród!
- 2250 Punktów Prestiżu!

III miejsce:
- 1 tytuł z listy nagród!
- 1500 Punktów Prestiżu!

Dla wszystkich uczestników:
- 750 Punktów Prestiżu!
- Kopia prac na wieczność!

:arrow: Nadsyłanie prac:
Link do pracy należy umieścić w wiadomości w tym temacie do dnia 05.10.14 (niedziela), godziny 23:59. Macie aż 42 + 14 dni na wykonanie! Następnie odbędzie się trwające kilka dni głosowanie.
Wiadomość zgłoszeniowa powinna zawierać nazwę pracy.

UWAGA! Tylko pierwszy post się liczy, o ile jury nie zadecyduje inaczej (jedynie specjalne okoliczności).

Do Bitwy, gotowi... START!
Ostatnio zmieniony przez Minty 19-05-2015, 11:51, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
     
Ayth 
Podporucznik


Główny edytor: KNP
Pojedynki: nie
Posty: 686

7700 Prestiż
Wysłany: 10-08-2014, 22:16   

<3 świetnie!
 
     
Sasiacz 
Plutonowy


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: być może
Posty: 77

6603 Prestiż
Wysłany: 10-08-2014, 22:25   

Czekałem na kolejną bitwę XD. Postaram się coś wyklikać :P
_________________
Więcej na temat moich projektów na stronie:
www.comisframestudio.cba.pl
 
 
     
delgado88a 
Dezerter


Główny edytor: Construct
Pojedynki: tak
Posty: 87

6038 Prestiż
Wysłany: 11-08-2014, 12:56   

Super bede miał co robić :)
_________________
www.facebook.com/IndependentGamedeveloper

www.rtypegear.pl
 
     
Sporek 
Bohater
Producent Wody w Proszku


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: TGF
Pojedynki: być może
Posty: 349

15764 Prestiż
Wysłany: 11-08-2014, 16:21   

Ej, musi być 9 tysięcy, czy może być mniej/więcej, ale po prostu ma być dużo ? I czy może być, że np. ludzi jest 9 tysięcy w fabule, ale na ekranie nie, czy musi być koniecznie masa rzeczy na ekranie ?
_________________
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Posty: 1411

40082 Prestiż
Wysłany: 11-08-2014, 16:31   

Sporek napisał/a:
Ej, musi być 9 tysięcy, czy może być mniej/więcej, ale po prostu ma być dużo ?


"Ponad 9000" to bardzo popularne odniesienie do sceny DBZ, https://www.youtube.com/watch?v=SiMHTK15Pik w której Scouter (już wtedy wiedzieli, że powstanie Google Glass) pana Vegety wskazał ponadnormalny pomiar poziomu mocy pana Goku (ponad 9000 punktów). Gimby nie znajoooooo !

Nie oglądałem w życiu DBZ, ale chyba nic nie pokręciłem, nie?
_________________
:razzugly:
 
     
Sporek 
Bohater
Producent Wody w Proszku


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: TGF
Pojedynki: być może
Posty: 349

15764 Prestiż
Wysłany: 11-08-2014, 16:34   

msg napisał/a:
Sporek napisał/a:
Ej, musi być 9 tysięcy, czy może być mniej/więcej, ale po prostu ma być dużo ?


Ponad 9000 to bardzo popularne odniesienie do sceny DBZ, https://www.youtube.com/watch?v=SiMHTK15Pik w której Scouter (już wtedy wiedzieli, że powstanie Google Glass) pana Vegety wskazał ponadnormalny pomiar poziomu mocy pana Goku (ponad 9000 punktów). Gimby nie znajoooooo !

Nie oglądałem w życiu DBZ, ale chyba nic nie pokręciłem, nie?

Ej, ale ja wiem, że jest takie coś w dragon ballu, ale myślałem, że to jakiś warunek bitwy xD
(Na wszelki wypadek dam coś 9 tysięcy)
_________________
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 11-08-2014, 16:43   

Nie, to tylko taki opis. Liczba 9000 nie jest konkretnym warunkiem oczywiście.
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Posty: 1411

40082 Prestiż
Wysłany: 11-08-2014, 19:10   

Sporek napisał/a:
Ej, ale ja wiem, że jest takie coś w dragon ballu


Ej, ale jak wiesz, to sprawiaj wrażenie, że wiesz :D .

Widzę masę napalonych młodzików, nie będę wam przeszkadzał i gry nie zrobię. Bo a nuż przegram i zajmę ostatnie miejsce :D .
_________________
:razzugly:
 
     
DropboxKenshiro 
Plutonowy


Główny edytor: Fusion 2.5
Pojedynki: nie
Posty: 66

2292 Prestiż
Wysłany: 12-08-2014, 13:26   

A nóż mi się uda wstawić coś niezłego, chociaż jestem zajęty swoim głównym projektem, więc nie wiem czy się zgłoszę... hmm... najprawdopodobniej nie.
_________________
0123456789101112131415161718192021222324252627282930
 
     
duur 
Starszy sierżant


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: TGF
Pojedynki: nie
Posty: 178

19 Prestiż
Wysłany: 12-08-2014, 19:17   

A. czy element Overkill! (przesada, czegoś za dużo...) może wystąpić jedynie w niewielkim fragmencie gry, nawet gdzieś pod koniec produkcji? przykład: Altern.St.PokemonRed - plansza full naszpikowana teleportami.

B. czy to musi? być nagły w odczuciu Overkill!, czyli odpada nagromadzenie czegoś dużo, lub przesada np: w ciągle powtarzającym się schemacie w dialogach (jak co chwila: "Rycerzu!" w grze msg), lub duża liczba czegoś, ale w skali całej gry, np diamentów w moim Diamenciarzu, zarazków w moich MiZ... skrzynek i wciąż samych skrzynek / tych samych tetrominos w Sokobanie / Tetrisie.

C. czy gra dzięki Overkill! stanie się totalnie niegrywalna, nie do przejścia - bierze udział, ma sens? (za trudna! przesada! - często takie komentarze miałem pod adresem swoich gier 08': Rawtank i THUD - dało się je przejść, ale dopiero po latach jak siadłem do nich, sam jako autor nie dałem rady - uciekła pamięć układu plansz)

D. czy tysiące zakonnic / pomników Wenus w tle / wybuchajacych min w kształcie cyca / itp, każda z ręcznie rysowanymi detalami anatomicznymi zostanie doceniona i dopuszczona? nawet jeśli spełniać owe to "dużo ale różnorodnie" ma jedynie rolę dekoracji w grze...

E. przejdzie suma małych Overkill!ów? dłuuugi korytarz + boss któremu krew z brzucha leje się w hektrolitrach + nagle nagromadzenie jakiejś stałej dekoracji w jednej z lokacji + kilkanaście nie działających teleportów (jak w ElectroBody - wciskasz i pojawiasz się w tym samym miejscu i tak bez końca) + i inne głupstwa w itp.

F. tego sobie nie wyobrażam, ale jakiś nonstop zapętlony jeden dźwięk przez całą grę - sprawi, że projekt zakwalifikuje się pod kątem tematu bitwy?

G-Z. Overkill! przesadziłem z pytaniami, mogłem więcej, ale bateria siada...
 
     
Sunflower 
Bohaterka


Główny edytor: GameMaker
Posty: 100

29218 Prestiż
Wysłany: 12-08-2014, 20:02   

Niespecjalnie mogę mówić za pozostałych, natomiast warto pamiętać, że dopóki gra trzyma się tematu w *jakikolwiek* sposób, to prawdopodobnie się zakwalifikuje; a jak się zakwalifikuje, to użytkownicy ocenią, czy fajne i dostatecznie realizuje temat, czy też niespecjalnie.

Ja tam pewnie będę zwracać uwagę na temat w węższym lub szerszym zakresie, ale znając mnie to pewnie i tak decydującą rolę będzie odgrywać fun factor i to, jak w ogóle gra mi się podoba.

Co do poszcsególnych punktów:
a) raczej słabo; mimo wszystko overkill ma być tutaj tematem, mniej lub bardziej obecnym, ale jednak przez większość gry, a nie na zasadzie wrzutki
b) stopniowe nagromadzenie byłoby nieco lepsze; zależy jeszcze, jakbyś to rozegrał, raczej nagromadzenie diamentów nie wywołuje reakcji pt. "przesada", ale np. zdobycie ulepszenia, które pozwala dotrzeć do poziomu gdzie diamentów jest wielkie mnóstwo już tak
c) jak dla mnie by się kwalifikowała, ale znowu: zależy, jak to rozegrasz
d) coś takiego pewnie spełni wymogi tematu, ale... nope >.<
e) pfft, małe overkille! XD Either way, napotykanie iluś różnych overkillów jest dla mnie jak najbardziej zasadne
f) zło o.o
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 12-08-2014, 20:18   

A. Wolałbym raczej, aby cała produkcja do tego nawiązywała. To tak jakby na batalię z tematem "gra logiczna" oddać RPG w którym w ostatnim poziomie trzeba poprzesuwać kilka skrzynek rodem z sokobana. No trochę nie bardzo.

B. Jak jest czegoś dużo, ale mimo wszystko jest to bardzo "rozproszone", to to nie jest overkill. To jest po prostu... stosunkowo dużo czegoś. Nie powiedziałbym też żeby sama ilość zbierajek zaliczała się do tematu - niezależnie od tego ile ich będzie, bo tak naprawdę zbieranie monet przykładowo może mieć tylko funkcję dekoracyjną produkcji.

C. Nie no, raczej weźmie udział jeśli jest zgodna z tematem. Nie zapominaj tylko, że potem użytkownicy oceniają - a wszyscy wiemy jak są oceniane trudne i nudne produkcje. Co innego gdy nie potrafimy się oderwać od monitora dopóki nie przejdziemy kolejnego poziomu :)

D. Overkill to temat bitwy. Jeśli temat jest spełniony tylko jako dekoracje/tło, to raczej słabo. I co prawda mógłbym przymknąć na to oko, ale z pewnością negatywnie odbije się to też na kwestii "docenieniu" gry przez głosujących.

E. Myślę że tak, brzmi to sensownie. O ile overkille nie będą zbyt małe, w końcu "mały overkill" to trochę... oksymoron?

F. Nie. Nawet nie próbuj.
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Posty: 1411

40082 Prestiż
Wysłany: 12-08-2014, 20:45   

Proponuję zaprzestać zadawania pytań na które odpowiedź podświadomie znacie. Proponuję również nie odpowiadać na takowe. Wyślij pracę i już. Najwyżej admiralicja ją odrzuci. Tylko tyle ryzykujesz nie idąc za zdrowym rozsądkiem...
_________________
:razzugly:
 
     
Rexu 
Bohater


Główny edytor: Construct
Pojedynki: być może
Posty: 206

22306 Prestiż
Wysłany: 13-08-2014, 05:04   

IT'S OVER NEEEEEEEIN TOUSEND

Hepi to read this.
_________________
Communities so toxic i forgot to take my hazmat gear off.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group