NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[Fusion] Po powrocie do menu dodatkowa opcja gry
Autor Wiadomość
BeamPL 
Plutonowy
BeemBoi Game Studio


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Fusion 2.5
Pojedynki: być może
Skype:
Posty: 87

1454 Prestiż
Wysłany: 05-01-2015, 15:48   [Fusion] Po powrocie do menu dodatkowa opcja gry

Witam, wie ktoś może jak zrobić coś takiego:

Koniec pierwszej planszy > powrót do menu > pojawia się napis "Plansza 2"

Nie mogę tego ogarnąć xD Próbowałem przez Counter i Global Value i nie działa!

Proszę o pomoc! :( (Clickteam Fusion 2.5)
Ostatnio zmieniony przez Neoqueto 09-01-2015, 22:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Halamix2 
Ahegao


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Pomógł: 6 razy
Posty: 99

1586 Prestiż
Wysłany: 05-01-2015, 18:12   

Koniec pierwszej => zapis "1" do pliku (np. ini) (ukończona plansza to 1)
w tym samym => zapis "1" do globalnej Odblokowane

a w menu jedna pozycja z dwoma warunkami:
start of layout
Odblokowane>0 => pokaż napis plansza 2 (ustawiasz go przy układaniu sceny domyślnie na niewidoczny)

TGF/MMF nie jest trudny, a jak sam się nauczysz to bardziej się przyda niż się pytać o wszystko z osobna

I pamiętaj, moje podpowiedzi to jawne herezje, można to zrobić o wiele lepiej, ja cię zmuszam do samodzielnego pomyślunku.
_________________
Mój Keyoxide (GPG w środku)
 
     
BeamPL 
Plutonowy
BeemBoi Game Studio


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Fusion 2.5
Pojedynki: być może
Skype:
Posty: 87

1454 Prestiż
Wysłany: 08-01-2015, 15:58   

Mógłyś dać to w projekcie? Albo niech ktoś inny wytłumaczy xd
Tworze szybko gre i nie mam czasu na myślenie ;_;
 
     
Halamix2 
Ahegao


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Pomógł: 6 razy
Posty: 99

1586 Prestiż
Wysłany: 09-01-2015, 21:19   

Bez myślenia to dużo się nie zrobi, niestety.
_________________
Mój Keyoxide (GPG w środku)
 
     
BeamPL 
Plutonowy
BeemBoi Game Studio


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Fusion 2.5
Pojedynki: być może
Skype:
Posty: 87

1454 Prestiż
Wysłany: 09-01-2015, 22:32   

Dzięki za pomoc -_- ;)
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Pomógł: 76 razy
Posty: 1411

40082 Prestiż
Wysłany: 10-01-2015, 07:54   

BeamPL napisał/a:
Tworze szybko gre i nie mam czasu na myślenie ;_;

Przegłeś. Albo tworzysz z głową, albo walisz w klawiaturę bez pomyślunku, a wtedy równie dobrze możesz odpalić notatnik i tam zrobić grę.

Halamix się chyba troszkę zapędził z tym tłumaczeniem, bo wygląda to jak rozwiązanie nie-clickteamowe (construct?)

Spróbuję ja. Jeśli chcesz, żeby to działało tylko, gdy gra jest odpalona a po jej zamknięciu się wszystko kasowało, to robisz to tak:
na każdej twojej planszy w grze masz jakiś element, który mówi o tym, że przeszedłeś poziom, prawda? Jakieś drzwi, albo prawy kraniec poziomu, albo niewidzialny obiekt. W zdarzeniach masz na nim pewnie:
Collision with "Drzwi" >> Next frame.
Przed to "Next frame" wstaw jeszcze "Set Global Value A to 2". Tak ustaw na pierwszym poziomie, Global Value A to 3 na drugim poziomie itd.

Teraz przejdź do menu z listą poziomów i tam zrób:
Compare two general values >> Global value A == 1 >> pokaż tylko etykietkę z Poziom 1.
Compare two general values >> Global value A == 2 >> pokaż tylko etykietkę z Poziom 1 i Poziom 2.
Compare two general values >> Global value A == 3 >> pokaż tylko etykietkę z Poziom 1, Poziom 2 i Poziom 3.

Poza pokazaniem etykietek sugeruję też początkowo ustawić je POZA widocznym obszarem gry, bo o ile pamiętam niewidoczne obiekty też można kliknąć.
Alternatywą do pokazywania / ukrywania etykiet jest po prostu zrobienie ich jako buttony i ich wyszarzanie.
Alternatywą do tego jest eleganckie użycie własnych szarych i wyraźnych grafik i olimitowanie zdarzeń kliknięcia:

User clicks on "Poziom 1" object
+ Global Value A >= 1
>> Go to frame "Poziom 1"


User clicks on "Poziom 2" object
+ Global Value A >= 2
>> Go to frame "Poziom 2"

itd.
_________________
:razzugly:
 
     
BeamPL 
Plutonowy
BeemBoi Game Studio


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Fusion 2.5
Pojedynki: być może
Skype:
Posty: 87

1454 Prestiż
Wysłany: 10-01-2015, 17:30   

Właśnie chodzi o to, żeby gra po wyjściu poprzez menu zapisywała się sama, a po włączeniu wczytywała ;__;

[ Dodano: 10-01-2015, 18:14 ]
Temat do zamknięcia, odkryłem prosty sposób. Ale dzięki za pomoc :D

Tematów się nie zamyka, możesz ewentualnie wystawić punkt pomógł ~Aleks
Ostatnio zmieniony przez Aleks 10-01-2015, 20:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group