NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Początki, jedno pytanie (platformówki na początek)
Autor Wiadomość
Matrixar 
Plutonowy


Główny edytor: Fusion 2.5
Pojedynki: tak
Skype:
Posty: 79

201 Prestiż
Wysłany: 06-04-2015, 10:07   Początki, jedno pytanie (platformówki na początek)

Mam jedno pytanie, czy dobrze jest zaczynać tworzenie gier od platformówek takich jak z TGF2?
PS: Jestem tu nowy

Temat i bbcode. | Neo
_________________
Kiedyś coś tu będzie :D
Ostatnio zmieniony przez Neoqueto 06-04-2015, 19:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Pomógł: 76 razy
Posty: 1411

40082 Prestiż
Wysłany: 06-04-2015, 10:38   

Tak, warto. Gdzieś w banerze na głównej przewija się porada dnia, żeby nie porywać się z motyką na słońce i zamiast klonów minecrafta czy MMORPG zrobić coś prostego jak gra logiczna w 2d albo właśnie platformer. Przejrzyj tamte przykłady, zrób swoje grafiki, skleć to w grę i zobaczymy.
_________________
:razzugly:
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 846

8524 Prestiż
Wysłany: 06-04-2015, 10:50   

Wiadomo, że zawsze lepiej zacząć od prostych rzeczy. Ja akurat porywam się zawsze na ambitne plany i ich skutek jest różny, ale wytrwale dążę do celu :) Ale oczywistym jest, że jak się zacznie od czegoś prostego, to łatwiej wejść w temat i stopniowo się zagłębiać w bardziej zaawansowane rzeczy.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
Matrixar 
Plutonowy


Główny edytor: Fusion 2.5
Pojedynki: tak
Skype:
Posty: 79

201 Prestiż
Wysłany: 06-04-2015, 14:29   

Właśnie ja chce zrobić tak, że kiedy ogarne w stu procentach już TGF'a, to wtedy wezmę sie może za jakieś Unity, ale to długa droga, a tak w ogóle, to da się zrobić grę z lotu ptaka w TGF? Bo z tego co rozumiem na chłopski rozum to tak :P
_________________
Kiedyś coś tu będzie :D
 
     
Wackyjackie 
Bohater
Starszy Chorąży Sztabowy Randomu


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: Stencyl
Pojedynki: nie
Pomógł: 69 razy
Posty: 717

36331 Prestiż
Wysłany: 06-04-2015, 14:48   

W MMF2 zrobisz praktycznie dowolną grę dwuwymiarową, także z lotu ptaka - także ;p. TGF2 ma spore ograniczenia, które naprawdę potrafią napsuć krwi.

Opłaca się zaczynać jednak od edytorów takiego typu, bardzo to pomoże przy nauce programowania w przyszłości, o ile chcesz wiązać z tym przyszłość ;) .

Unity wymaga znajomości programowania obiektowego i od tego się nie ucieknie, także na Unity to bym się nie rzucał ;p.
_________________
 
 
     
Matrixar 
Plutonowy


Główny edytor: Fusion 2.5
Pojedynki: tak
Skype:
Posty: 79

201 Prestiż
Wysłany: 06-04-2015, 15:51   

Jak już robić to profesjonalnie w Unity, MMF i TGF mają nawet taki sam interfejs, i po co mi jakieś rozszerzenia... One dla mnie nie mają znaczenia więc i to i to to dla mnie to samo :P
_________________
Kiedyś coś tu będzie :D
 
     
Neoqueto 
Moderator
Akcelerator


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 60 razy
Posty: 537

7976 Prestiż
Wysłany: 06-04-2015, 19:10   

One mają duże znaczenie. Wymienię ci kilka, które przydają się przy tworzeniu nawet najprostszych gier:

1. Ultimate Fullscreen: pozwala na uzyskanie bardzo sprawnie działającego trybu pełnoekranowego
2. DirectShow/Active DirectShow: pozwala odtwarzać pliki wideo w prosty sposób, używając okna z nagraniem niczym obiektu aktywnego
3. YASO/Power System Object/OS/Kernel Object/Process Viewer/The Big Box: uzyskiwanie wszelakich danych z systemu i kontrolowanie go
4. Advanced Direction Object: pozwala na szybkie i łatwe wykonywanie wyliczeń kątów i odległości między punktami. Możesz to wszystko robić trygonometrią, ale tak jest po prostu lepiej
5. ForEach: wykonywanie pętli for each dla każdej instancji danego obiektu. Rozszerzenie zwyczajnie niemożliwe do zastąpienia, głównie z uwagi na wydajność.
6. Image Manipulator EZ-ImageManip : pozwala na wykonywanie efekciarskich operacji na plikach obrazów
7. Surface/Overlay Redux/Overlay: pozwala na rysowanie pikseli w czasie rzeczywistym... możesz nie tylko wykonać program a'la Paint, ale wykonać całą grę w oparciu o to roszerzenie... również niezastąpione
8. Advanced Math Object: pozwala na wykonywanie bardzo wielu obliczeń, których wbudowane funkcje nie są w stanie wykonać.
9. Box2D: sprawny, dobry i posiadające duże możliwości silnik fizyczny. W CF2.5 wbudowany, w MMF2 dostępny jako rozszerzenie.

Ludzie tworzą też popularne i niekiedy kasowe produkcje w MMF2/CF2.5. Już nawet nie chcę wymieniać FNAF, ale jak się uprzesz, to zrobisz coś mniej-więcej profesjonalnego w klikach. Tylko musisz się bardzo uprzeć i odpowiednio mierzyć siły na zamiary. Dlatego wracając do twojego pytania na początku: to bardzo dobry pomysł, aby zacząć od platformówki w TGF2.
_________________
Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł!
 
     
Matrixar 
Plutonowy


Główny edytor: Fusion 2.5
Pojedynki: tak
Skype:
Posty: 79

201 Prestiż
Wysłany: 07-04-2015, 00:16   

Te rozszerzenia mogę miec jako inne programy, jedne mi są nie potrzebne a niektóre da się obejść ale troche trudniej... Ale dzięki :P
_________________
Kiedyś coś tu będzie :D
 
     
Ayth 
Podporucznik


Główny edytor: KNP
Pojedynki: nie
Pomógł: 31 razy
Posty: 686

7700 Prestiż
Wysłany: 07-04-2015, 09:50   

Ja natomiast uważam że lepiej zaczynać już od bardziej skomplikowanych projektów, pewnie ich nie ukończysz, ale więcej się nauczysz
 
     
Matrixar 
Plutonowy


Główny edytor: Fusion 2.5
Pojedynki: tak
Skype:
Posty: 79

201 Prestiż
Wysłany: 07-04-2015, 12:35   

Zawsze mogę tworzyć same gry 2d :P
_________________
Kiedyś coś tu będzie :D
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 07-04-2015, 12:40   

Twórz co chcesz, ten program to i tak tylko głównie zabawka :) raczej niewielu decyduje się na tworzenie w tym czegoś komercyjnego później i wybierają zamiast tego języki programowania, czy chociażby unity.

Oczywiście można w tym coś konkretnego zrobić jak się dysponuje odpowiednim doświadczeniem, ale jest stosunkowo niewiele takich przypadków.
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
Matrixar 
Plutonowy


Główny edytor: Fusion 2.5
Pojedynki: tak
Skype:
Posty: 79

201 Prestiż
Wysłany: 07-04-2015, 12:42   

Programowanie jest trudne i mało przyjemne, a zawsze lepiej zarobić a sie nie narobić i jeszcze mieć z tego przyjemność :D
_________________
Kiedyś coś tu będzie :D
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 07-04-2015, 12:44   

Gdyby jeszcze tylko zarabianie pieniędzy było takie proste ;)
A programowanie zależy dla kogo - mnie tam odpowiada.
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
Matrixar 
Plutonowy


Główny edytor: Fusion 2.5
Pojedynki: tak
Skype:
Posty: 79

201 Prestiż
Wysłany: 07-04-2015, 12:52   

A w c++ łatwiej zarobić? No nie wiem, w takim TGF możesz sie nieźle bawić z grą, nawet pasuje tu te określenie zabawka, ale serio nie jest nudne takie ciągle pisanie przez godziny w c++?
_________________
Kiedyś coś tu będzie :D
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 07-04-2015, 13:07   

Nie chodzi o to czy "łatwiej zarobisz", bo do tego trzeba stworzyć dobrą grę, tak czy inaczej. Kliki i C++ to tylko narzędzia, to od Ciebie zależy co z nimi zrobisz.
C++ nie narzuca sztucznych ograniczeń - można zrobić wszystko po swojemu i z jaką wydajnością chcemy. Kliki nawet z HWA mają bardzo daleko do tego co oferuje czyste C++ (nawet z chowdrenem, bo dalej są pewne ograniczenia). Przez to dużo łatwiej jest stworzyć w C++ dużą grę bez obaw że się wszystko rozsypie po drodze, lub będzie zbyt słabo zoptymalizowane żeby dalej pociągnąć gierkę.
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group