Początki, jedno pytanie (platformówki na początek) |
Autor |
Wiadomość |
Matrixar
Plutonowy
Główny edytor:
Pojedynki: tak
Skype:
Posty: 79
201 Prestiż
|
Wysłany: 06-04-2015, 10:07 Początki, jedno pytanie (platformówki na początek)
|
|
|
Mam jedno pytanie, czy dobrze jest zaczynać tworzenie gier od platformówek takich jak z TGF2?
PS: Jestem tu nowy
Temat i bbcode. | Neo |
_________________ Kiedyś coś tu będzie |
Ostatnio zmieniony przez Neoqueto 06-04-2015, 19:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
msg
Pupogłowy ~~~~~~~~~~~
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 76 razy Posty: 1411
40082 Prestiż
|
Wysłany: 06-04-2015, 10:38
|
|
|
Tak, warto. Gdzieś w banerze na głównej przewija się porada dnia, żeby nie porywać się z motyką na słońce i zamiast klonów minecrafta czy MMORPG zrobić coś prostego jak gra logiczna w 2d albo właśnie platformer. Przejrzyj tamte przykłady, zrób swoje grafiki, skleć to w grę i zobaczymy. |
_________________ |
|
|
|
|
kamiledi15
Kapitan
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 8 razy Posty: 846
8524 Prestiż
|
Wysłany: 06-04-2015, 10:50
|
|
|
Wiadomo, że zawsze lepiej zacząć od prostych rzeczy. Ja akurat porywam się zawsze na ambitne plany i ich skutek jest różny, ale wytrwale dążę do celu Ale oczywistym jest, że jak się zacznie od czegoś prostego, to łatwiej wejść w temat i stopniowo się zagłębiać w bardziej zaawansowane rzeczy. |
_________________ Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
|
|
|
|
|
Matrixar
Plutonowy
Główny edytor:
Pojedynki: tak
Skype:
Posty: 79
201 Prestiż
|
Wysłany: 06-04-2015, 14:29
|
|
|
Właśnie ja chce zrobić tak, że kiedy ogarne w stu procentach już TGF'a, to wtedy wezmę sie może za jakieś Unity, ale to długa droga, a tak w ogóle, to da się zrobić grę z lotu ptaka w TGF? Bo z tego co rozumiem na chłopski rozum to tak |
_________________ Kiedyś coś tu będzie |
|
|
|
|
Wackyjackie
Bohater Starszy Chorąży Sztabowy Randomu
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 69 razy Posty: 717
36331 Prestiż
|
Wysłany: 06-04-2015, 14:48
|
|
|
W MMF2 zrobisz praktycznie dowolną grę dwuwymiarową, także z lotu ptaka - także ;p. TGF2 ma spore ograniczenia, które naprawdę potrafią napsuć krwi.
Opłaca się zaczynać jednak od edytorów takiego typu, bardzo to pomoże przy nauce programowania w przyszłości, o ile chcesz wiązać z tym przyszłość .
Unity wymaga znajomości programowania obiektowego i od tego się nie ucieknie, także na Unity to bym się nie rzucał ;p. |
_________________
|
|
|
|
|
Matrixar
Plutonowy
Główny edytor:
Pojedynki: tak
Skype:
Posty: 79
201 Prestiż
|
Wysłany: 06-04-2015, 15:51
|
|
|
Jak już robić to profesjonalnie w Unity, MMF i TGF mają nawet taki sam interfejs, i po co mi jakieś rozszerzenia... One dla mnie nie mają znaczenia więc i to i to to dla mnie to samo |
_________________ Kiedyś coś tu będzie |
|
|
|
|
Neoqueto
Moderator Akcelerator
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 60 razy Posty: 537
7976 Prestiż
|
Wysłany: 06-04-2015, 19:10
|
|
|
One mają duże znaczenie. Wymienię ci kilka, które przydają się przy tworzeniu nawet najprostszych gier:
1. Ultimate Fullscreen: pozwala na uzyskanie bardzo sprawnie działającego trybu pełnoekranowego
2. DirectShow/Active DirectShow: pozwala odtwarzać pliki wideo w prosty sposób, używając okna z nagraniem niczym obiektu aktywnego
3. YASO/Power System Object/OS/Kernel Object/Process Viewer/The Big Box: uzyskiwanie wszelakich danych z systemu i kontrolowanie go
4. Advanced Direction Object: pozwala na szybkie i łatwe wykonywanie wyliczeń kątów i odległości między punktami. Możesz to wszystko robić trygonometrią, ale tak jest po prostu lepiej
5. ForEach: wykonywanie pętli for each dla każdej instancji danego obiektu. Rozszerzenie zwyczajnie niemożliwe do zastąpienia, głównie z uwagi na wydajność.
6. Image Manipulator : pozwala na wykonywanie efekciarskich operacji na plikach obrazów
7. Surface/Overlay Redux/Overlay: pozwala na rysowanie pikseli w czasie rzeczywistym... możesz nie tylko wykonać program a'la Paint, ale wykonać całą grę w oparciu o to roszerzenie... również niezastąpione
8. Advanced Math Object: pozwala na wykonywanie bardzo wielu obliczeń, których wbudowane funkcje nie są w stanie wykonać.
9. Box2D: sprawny, dobry i posiadające duże możliwości silnik fizyczny. W CF2.5 wbudowany, w MMF2 dostępny jako rozszerzenie.
Ludzie tworzą też popularne i niekiedy kasowe produkcje w MMF2/CF2.5. Już nawet nie chcę wymieniać FNAF, ale jak się uprzesz, to zrobisz coś mniej-więcej profesjonalnego w klikach. Tylko musisz się bardzo uprzeć i odpowiednio mierzyć siły na zamiary. Dlatego wracając do twojego pytania na początku: to bardzo dobry pomysł, aby zacząć od platformówki w TGF2. |
_________________ Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł! |
|
|
|
|
Matrixar
Plutonowy
Główny edytor:
Pojedynki: tak
Skype:
Posty: 79
201 Prestiż
|
Wysłany: 07-04-2015, 00:16
|
|
|
Te rozszerzenia mogę miec jako inne programy, jedne mi są nie potrzebne a niektóre da się obejść ale troche trudniej... Ale dzięki |
_________________ Kiedyś coś tu będzie |
|
|
|
|
Ayth
Podporucznik
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 31 razy Posty: 686
7700 Prestiż
|
Wysłany: 07-04-2015, 09:50
|
|
|
Ja natomiast uważam że lepiej zaczynać już od bardziej skomplikowanych projektów, pewnie ich nie ukończysz, ale więcej się nauczysz |
|
|
|
|
Matrixar
Plutonowy
Główny edytor:
Pojedynki: tak
Skype:
Posty: 79
201 Prestiż
|
Wysłany: 07-04-2015, 12:35
|
|
|
Zawsze mogę tworzyć same gry 2d |
_________________ Kiedyś coś tu będzie |
|
|
|
|
Fadex
Legenda #4; #12; #18; #20; #21; #27
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy Posty: 1773
51612 Prestiż
|
Wysłany: 07-04-2015, 12:40
|
|
|
Twórz co chcesz, ten program to i tak tylko głównie zabawka raczej niewielu decyduje się na tworzenie w tym czegoś komercyjnego później i wybierają zamiast tego języki programowania, czy chociażby unity.
Oczywiście można w tym coś konkretnego zrobić jak się dysponuje odpowiednim doświadczeniem, ale jest stosunkowo niewiele takich przypadków. |
_________________ If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat |
|
|
|
|
Matrixar
Plutonowy
Główny edytor:
Pojedynki: tak
Skype:
Posty: 79
201 Prestiż
|
Wysłany: 07-04-2015, 12:42
|
|
|
Programowanie jest trudne i mało przyjemne, a zawsze lepiej zarobić a sie nie narobić i jeszcze mieć z tego przyjemność |
_________________ Kiedyś coś tu będzie |
|
|
|
|
Fadex
Legenda #4; #12; #18; #20; #21; #27
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy Posty: 1773
51612 Prestiż
|
Wysłany: 07-04-2015, 12:44
|
|
|
Gdyby jeszcze tylko zarabianie pieniędzy było takie proste
A programowanie zależy dla kogo - mnie tam odpowiada. |
_________________ If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat |
|
|
|
|
Matrixar
Plutonowy
Główny edytor:
Pojedynki: tak
Skype:
Posty: 79
201 Prestiż
|
Wysłany: 07-04-2015, 12:52
|
|
|
A w c++ łatwiej zarobić? No nie wiem, w takim TGF możesz sie nieźle bawić z grą, nawet pasuje tu te określenie zabawka, ale serio nie jest nudne takie ciągle pisanie przez godziny w c++? |
_________________ Kiedyś coś tu będzie |
|
|
|
|
Fadex
Legenda #4; #12; #18; #20; #21; #27
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy Posty: 1773
51612 Prestiż
|
Wysłany: 07-04-2015, 13:07
|
|
|
Nie chodzi o to czy "łatwiej zarobisz", bo do tego trzeba stworzyć dobrą grę, tak czy inaczej. Kliki i C++ to tylko narzędzia, to od Ciebie zależy co z nimi zrobisz.
C++ nie narzuca sztucznych ograniczeń - można zrobić wszystko po swojemu i z jaką wydajnością chcemy. Kliki nawet z HWA mają bardzo daleko do tego co oferuje czyste C++ (nawet z chowdrenem, bo dalej są pewne ograniczenia). Przez to dużo łatwiej jest stworzyć w C++ dużą grę bez obaw że się wszystko rozsypie po drodze, lub będzie zbyt słabo zoptymalizowane żeby dalej pociągnąć gierkę. |
_________________ If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat |
|
|
|
|
|