NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: Minty
26-02-2019, 19:11
[Zręcznościowa] Pies Syrena
Autor Wiadomość
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 846

8524 Prestiż
Wysłany: 22-07-2015, 23:12   

No to prawda, w kodzie jest trochę bajzel. Ale system ruchu to już sprawa skończona i zamknięta, więc te wszystkie zdarzenia mogę spokojnie oddzielić i robić dalej. Oczywiście mogłem to zrobić w mniejszej ilości, ale brakuje mi do tego zdolności - grunt, że wszystko ładnie działa, a w ilu to jest zdarzeniach, to chyba nie ma za bardzo znaczenia. Jeśli chodzi o kodowanie, to najtrudniejsze mam już za sobą, więc teraz powinno pójść szybciej i lepiej.
Ostateczna wersja drugiej części intra:
http://i.imgur.com/ARyZOXD.jpg
Dodam chyba jeszcze światło z góry (nie za bardzo mam pomysł jak je zrobić, ale coś wymyślę) i jakieś obiekty w tle z tyłu.
Bąbelki są tylko na początku, kiedy kamera z pierwszej części wpadnie do wody, potem nadpływa ławica, potem kamera zajrzy przez okno domu... Ale nie będę zdradzał dalej.

[ Dodano: 19-11-2015, 05:31 ]
Tak się składa, że dziś mija 10 lat, odkąd się tu zarejestrowałem. Z tej okazji daję do obejrzenia ukończone intro z Psa Syreny:
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
Dźwięk na filmie jest gorszy, niż w samej grze - nie wiem, czy da się to lepiej nagrać. Poza tym nagrywane na darmowej wersji Frapsa, więc w paru miejscach widać sklejanie fragmentów (limit 30 sekund). Obraz w grze też jest dużo bardziej płynny i ma trochę inne kolory.
Najbardziej się schodzi z animowaniem ruchów postaci, żeby wyglądały w miarę realistycznie, więc chętni do pomocy przy programowaniu ruchów postaci mogą się zgłaszać, bo inaczej nie wiem, kiedy to skończę.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
Oskar1101 
Sierżant


Główny edytor: MMF2
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 6 razy
Posty: 133

928 Prestiż
Wysłany: 19-11-2015, 07:26   

Fajne!
 
     
Sporek 
Bohater
Producent Wody w Proszku


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: TGF
Pojedynki: być może
Pomógł: 2 razy
Posty: 349

15764 Prestiż
Wysłany: 19-11-2015, 18:28   

JESTEŚ SZALONY ! TAKIE INTRO W MMFIE ZROBIĆ! Super to wyszło :)
_________________
 
     
Wackyjackie 
Bohater
Starszy Chorąży Sztabowy Randomu


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: Stencyl
Pojedynki: nie
Pomógł: 69 razy
Posty: 717

36331 Prestiż
Wysłany: 19-11-2015, 19:07   

Intro bardzo ładne, zwiększyłbym tylko poziom głośności lektora (; )). I muzyka nie pasuje mi do przedstawianej opowieści. Ale pod względem animacji, naprawdę fajnie to wyszło.
_________________
 
 
     
Neoqueto 
Moderator
Akcelerator


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 60 razy
Posty: 537

7976 Prestiż
Wysłany: 20-11-2015, 04:21   

Sam muszę powiedzieć, że jestem pod wrażeniem jak zrobiłeś ruchy kończyn postaci. To zasługuje na uznanie samo w sobie. Zawsze mnie rozwala ze śmiechu (pozytywnie!) twój głos i muzyka a'capella. Widzę teraz też jak bardzo rozbudowana fabularnie będzie ta historia. Tak trzymaj, będzie z tego absolutnie niespotykana i oryginalna gra.
_________________
Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł!
 
     
Temporal 
Podporucznik
CP user


Główny edytor: GameMaker Studio 2
Pomógł: 1 raz
Posty: 674

334 Prestiż
Wysłany: 02-12-2015, 10:56   

Kiedy premiera?
_________________
Tajemnica 4

Soundcloud

msg napisał/a:
Temporal, fakt, jest bardzo wyluzowany. Ale to taki człowiek, który będzie chichotał na pogrzebie własnej matki. A to z kolei albo doskonałe aktorstwo albo bycie przygłupem.
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 846

8524 Prestiż
Wysłany: 02-12-2015, 12:29   

Niestety, jeszcze długo. Na razie mam gotowe tylko intro, silnik ruchu i część grafiki. Dopiero teraz zaczynam robić pierwszy poziom. Najdłużej schodzi się z robieniem animacji ruchu, bo chcę, żeby były dość realistyczne. Nieraz cały dzień zajmuje mi zrobienie animacji jednego przedramienia, a potem jeszcze drugie przedramię, oba ramiona i reszta ciała, potem kolejne postacie tak samo. Zrobienie ,,muzyki" i dźwięków (wszystkie nagrywam sam, nawet wodę nalałem do miski i tak nagrałem jej szum) też oczywiście sporo trwa. A oprócz tego chcę też trochę pograć, więc jak zrobię jakąś część gry, to potem robię sobie przerwę na przejście jakiejś normalnej gry (w tej chwili Medievil z PSX), potem robię dalszą część, znowu przerwa i tak to powoli idzie. Najtrudniejsze animacje chyba już mam, czyli postacie Psa Syreny i jej rodziców - teraz zostały stworzenia morskie, a one nie mają aż tyle części ciała, więc ich animacja jest łatwiejsza. Oczywiście jeszcze potem będę robił inne skomplikowane postacie i z nimi też się sporo zejdzie. Myślę, że jeszcze z rok co najmniej będę to robił. Teraz Sporek pokazał mi dużo szybszy sposób na wycinanie obrazków (które sam rysuję na kartce i skanuję), więc przynajmniej to przyśpieszy. Gdyby ktoś chciał pomóc przy animacjach, to oczywiście byłoby dwa razy szybciej, ale muszę robić sam.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
Temporal 
Podporucznik
CP user


Główny edytor: GameMaker Studio 2
Pomógł: 1 raz
Posty: 674

334 Prestiż
Wysłany: 04-12-2015, 09:34   

To zostaje czekać. Mam nadzieję, że dożyję premiery ;) . Aż się wierzyć nie chce, że po tylu latach ciągniesz ten projekt... powodzenia życzę.
_________________
Tajemnica 4

Soundcloud

msg napisał/a:
Temporal, fakt, jest bardzo wyluzowany. Ale to taki człowiek, który będzie chichotał na pogrzebie własnej matki. A to z kolei albo doskonałe aktorstwo albo bycie przygłupem.
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 846

8524 Prestiż
Wysłany: 11-12-2015, 21:34   

Proszę bardzo, wersja bez lektora:
http://www.mediafire.com/.../123%282%29.mp3
A inspiracją do tej melodii było dla mnie to:
https://www.youtube.com/watch?v=gr2VcYAPz2k

[ Dodano: 15-03-2016, 00:38 ]
Skończyłem główne menu. Na razie jeszcze nie ma menu opcji, można tylko zacząć z jego poziomu nową grę. W menu widzimy śpiącą na łóżku Psa Syrenę. Najeżdżając kursorem na konkretne elementy wystroju otoczenia, ręka, która jest naszym kursorem, nagle sama zaczyna pisać polecenia - Nowa Gra, Wyjście itp. Oczywiście ruszając myszą możemy w każdej chwili przerwać to pisanie.
Zacząłem też robić pierwszy poziom. Zrobiłem system dialogów w postaci komiksowych dymków, które poruszają się wraz z postacią i nie wyjeżdżają poza ekran. Zrobiłem fizykę rzucania przedmiotami, podobną do tej, której używa Box2D, ale ponieważ on u mnie nie działa, to zrobiłem całą fizykę od zera po swojemu.
Zrobiłem też ruch Psa Syreny. Już nie wisi nieruchomo w wodzie, tylko może naprawdę pływać. A to wszystko można obejrzeć na filmiku:
https://youtu.be/ZEPn1UhG814
Film jest w trakcie przesyłania, wrzuci się za jakąś godzinę.
Normalnie gra odpala się w full-screen, ale mój program nagrywający nie nagrywa w tym trybie, więc na czas nagrania zmieniłem na zwykłe okno. Dlatego w czasie gry widać obszar wykraczający poza pole gry - oczywiście w full-screenie tego nie ma. Gra w realu chodzi też bardziej płynnie niż na filmie. Jeśli ktoś zna darmowy program, którym można nagrywać gry z MMF2 przy użyciu ,,change resolution mode", to by się przydał.
W grze nie ma też widocznego windowsowego kursora, który widać na filmie - zapomniałem go wyłączyć.
W drugiej części filmiku widać rzucanie telewizorem :D Jeszcze go nie narysowałem, więc na razie jest zastąpiony zielonym kwadratem. Poprawię też nieco kolejność obiektów, żeby telewizor nie przenikał przez ogon, czy przez drugą rękę. Telewizor jest oczywiście dość ciężki, więc nie można nim zbyt mocno rzucić. Każdy obiekt ma swoją wagę. Gdybym chciał być super realistyczny, to mogę zrobić, żeby ciężki telewizor ciągnął postać w dół, gdy go trzyma, ale to by chyba było zbyt uciążliwe w czasie gry. Oczywiście prędkość rzutu jest mierzona tylko wtedy, gdy ręka się porusza - jeśli wciśniemy klawisz puszczania przedmiotu, gdy ręka się już zatrzyma, to spadnie pionowo w dół. W każdej ręce będzie można trzymać jeden przedmiot i podnieść/puścić/rzucić dowolny z nich. Ekwipunku nie będzie, bo postać nie ma żadnych kieszeni ani plecaka, ale mniejsze przedmioty będzie można wkładać za boczny lub tylni pasek stanika.
Starałem się dość realistycznie odwzorować fizykę pływania, co widać głównie przy pływaniu żabką - postać przyśpiesza tylko po machnięciu łapami. Chyba troszkę przyśpieszę ruch żabką, żeby bardziej różnił się prędkością od drugiej prędkości i wydłużę jego drogę hamowania. Ostatnia prędkość, kraul, jest za to jak widać super szybki - może go spowolnię, bo w małym pomieszczeniu wygląda dość śmiesznie takie super przyśpieszenie, ale to wyjdzie w praniu. Jak widać, im większa prędkość, tym postać dłużej hamuje i robi więcej hałasu, co będzie bardzo istotne w niektórych momentach gry.
Czego brakuje? Postać nie rusza ustami i nie ma nagranych dźwięków. To, co widzicie, to fragment pierwszego poziomu, czyli początek gry. Postacie będą w pełni zdubbingowane, w opcjach będzie możliwość wyboru, czy ktoś chce same dymki, sam dubbing, czy jedno i drugie.
Na pewno tą fizykę dałoby się zrobić lepiej. Ale myślę, że już dość czasu nad tym spędziłem i że nie wygląda to źle.
Ogólnie planuję zrobienie 18 poziomów. Mam mniej więcej zaplanowane, co w nich będzie. Ile gra będzie trwała, to wyjdzie w praniu, ale na pewno kilka godzin.
Na razie zacząłem dopiero robić pierwszy poziom. Ale ponieważ mam już zrobioną właściwie całą fizykę i dialogi, to teraz pozostaje już tylko projekt poziomów. Nadal daleko do premiery, ale prace ruszyły z kopyta.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
Oskar1101 
Sierżant


Główny edytor: MMF2
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 6 razy
Posty: 133

928 Prestiż
Wysłany: 15-03-2016, 06:23   

Bardzo mi się to podoba.
 
     
Wackyjackie 
Bohater
Starszy Chorąży Sztabowy Randomu


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: Stencyl
Pojedynki: nie
Pomógł: 69 razy
Posty: 717

36331 Prestiż
Wysłany: 15-03-2016, 07:07   

Może po prostu zablokuj crowl w małych pomieszczeniach.
_________________
 
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 846

8524 Prestiż
Wysłany: 15-03-2016, 08:03   

Mogę tak zrobić, ale to jednak chyba dość wygodna forma szybkiego przemieszczania się. Te wolniejsze mogą być za wolne, jeśli ktoś lubi grać szybko, a nie chciałbym zmuszać graczy do powolnego wleczenia się. Może dodać, że postać obrywa, jak walnie w ścianę?
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
Oskar1101 
Sierżant


Główny edytor: MMF2
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 6 razy
Posty: 133

928 Prestiż
Wysłany: 15-03-2016, 19:42   

Moim zdaniem jest ok. Przecież to że jest jakaś funkcja, nie znaczy że trzeba jej używać na siłę w każdym miejscu. Skoro kraul jest zbyt szybki w małych pomieszczeniach to nic nie stoi na przeszkodzie aby używać wolniejszego stylu pływania. Jak w jakiejś grze masz umiejętność kucania to nie oznacza to że powinieneś kucać przez całą grę(albo mieć ograniczone kucanie tylko do określonych miejsc).
 
     
Sporek 
Bohater
Producent Wody w Proszku


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: TGF
Pojedynki: być może
Pomógł: 2 razy
Posty: 349

15764 Prestiż
Wysłany: 15-03-2016, 21:47   

Wow, to jest super, ja w życiu nie miałbym cierpliwości żeby takie coś zrobić. Super płynne animacje, ładna grafika, dużo szczegółów :) Nie mogę się doczekać. Z każdym filmikiem coraz lepiej to wygląda.
_________________
 
     
Ishimura 
Chorąży


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 11 razy
Posty: 299

4531 Prestiż
Wysłany: 17-03-2016, 09:55   

Kurde ta gra jest tworzona prawie 2 razy dłużej niż Diablo 3 :D
Ciekawe co z tego wyjdzie. Zrób gameplaya w stylu The Neverhood i klimat rodem z Salad Fingers. To byłby hit ;) Powodzenia
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group