|
|
PIDŻAMA #2 |
Autor |
Wiadomość |
BROO
Pupogłowy Wizard x-)

Główny edytor: 
Pojedynki: nie
Posty: 502
31680 Prestiż
|
Wysłany: 01-04-2016, 07:28
|
|
|
@Cootje nie widzę recenzji gry Rexu (Supernot). |
|
|
|
 |
Oskar1101
Sierżant
 
Główny edytor: 
Pojedynki: być może
Skype: 
Posty: 133
928 Prestiż
|
Wysłany: 01-04-2016, 11:33
|
|
|
Natie - 3 punkty. Świetna, rozbudowana gra.
Neo - 2 punkty.
Rexu - 1 punkt. |
|
|
|
 |
Rexu
Bohater
 
Główny edytor: 
Pojedynki: być może
Posty: 206
22306 Prestiż
|
Wysłany: 01-04-2016, 12:04
|
|
|
No właśnie. Brak recenzji Supernot. Jeśli nie grałeś, bo za duży plik , mozesz zagrać przez przegladarkę. W moim poprzednim poscie jest link. |
_________________ Communities so toxic i forgot to take my hazmat gear off. |
|
|
|
 |
Cootje
Legenda
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Posty: 640
18037 Prestiż
|
Wysłany: 01-04-2016, 21:48
|
|
|
BROO napisał/a: | @Cootje nie widzę recenzji gry Rexu (Supernot). |
Tak umknęła mi ta jedna recenzja, ale też nie ma za czym płakać bo była bardzo podobna do pozostałych choć tutaj produkcja najbardziej pasowała do tematu pojedynku i był to duży plus to inne rzeczy mnie do niej zniechęciły. Przydałoby się w niej wiele poprawić i dać graczowi większą możliwość kontroli nad czasem.
Tak wiem jestem wredny i wymagający, ale wierzcie mi to dla waszego dobra |
_________________ Mój klucz publiczny PGP |
|
|
|
 |
Fadex
Legenda #4; #12; #18; #20; #21; #27
 
Główny edytor: 
Pojedynki: nie
Posty: 1773
51612 Prestiż
|
Wysłany: 01-04-2016, 23:05
|
|
|
3 pkt - Worm
2 pkt - Rexu
1 pkt - BROO |
_________________ If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat |
|
|
|
 |
wermi
Major Depressive Disorder
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Posty: 1015
15748 Prestiż
|
Wysłany: 02-04-2016, 01:15 ktoś serio czyta tematy postów innych niż główny?
|
|
|
Minirecenzje/notatki na temat gier:
1oolec
Zabrałeś się za to co najlepiej umiesz, czyli muzykę. I ta jest bardzo fajna, widać twoje skille copy-paste i numery efektów wykute na pamięć :--P Szkoda że nikt cię za to nie pochwalił. Ale sama gra słabiutka, oparta o stary concept który jest znany od zarania dziejów (jajeczka ).
BROO
Dobry concept, ale wykonanie takie sobie. Wbudowany ruch 8-dir + dynamiczna maska kolizji (przez animacje) czynią tę grę nieprzewidywalną. Fajnie gdy gra sprawia wyzwanie, niefajnie gdy przy okazji irytuje. Ale grę przeszedłem. Swoją drogą gratulacje, w niecałą godzinę udało ci się przebić większość uczestników.
Herrios
Nie dotrwałem dalej niż do drugiego poziomu. Gra nuży. Grafika estetyczna, ale to wciąż tylko kwadraciuchy.
Jarlfenrir
Grę uznaję raczej za ciekawostkę, włączyłem na chwilę, przegrałem i na tym skończyła się moja przygoda. Estetyczne wykonanie, ale razi brak jakiegokolwiek menu, od razu wchodzimy do gry i domyśl się co masz robić.
Malin
Solidna oprawa graficzna, ale silnik i poziomy nie porywają, nie są rozbudowane ani dużo też ich nie ma. Gra dosłownie na 30 sekund.
masterjayz
Najbardziej podobał mi się sprite protagonisty, wygląda nietypowo i przyciąga uwagę.
Natie
Dla mnie na pierwszy rzut oka też wyglądało jak Minesweeper I uśmiechnąłem się na widok napisu "NB". Fajna mechanika, szkoda że jest tylko jeden poziom. Grę udało mi się wymasterować w parę minut, wtedy jej przejście zajmuje 10 sekund mniej niż ta Malinowa
Neoqueto
Brakuje tutaj rosnącego poziomu trudności, mogłem maintainować swój pace jedną ręką. Sterowanie mogłoby być uproszczone do strzałek lewo-prawo.
Sporek
Trzeci raz zrobiłeś tę samą grę. Grafika w porządku, ale wcale nie ratuje gry. Historyjka też.
Yazir
Gra oparta na gotowej fizyce i concepcie, grafika to placeholdery. Ale nawet fajnie się grało. Poziomom przydałoby się więcej pomyślunku, bo można po prostu po nich przebiec i strzelać byle jak.
worm
W ogóle zero postarania, postacie to kwadraciaki, przeszkody to gaussian noise, a nagroda za diamenty to ja nawet nie wiem, bardziej to ja czuję obrażenie uczuć religijnych niż zwycięstwo. Daję 22/7 na zachętę bo ayy lmao. |
|
|
|
 |
kamiledi15
Kapitan
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Posty: 837
8479 Prestiż
|
Wysłany: 02-04-2016, 11:56
|
|
|
Przypomniało mi się, skąd pamiętam sposób poruszania w grze Worma - gra Cremmy'ego ,,Równina", sequel ,,Doliny". System Worma nieco bardziej zaawansowany, ale jednak bardzo podobny. Oczywiście to żaden zarzut, tylko takie spostrzeżenie. |
_________________ Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 |
|
|
|
 |
BROO
Pupogłowy Wizard x-)

Główny edytor: 
Pojedynki: nie
Posty: 502
31680 Prestiż
|
Wysłany: 02-04-2016, 13:18
|
|
|
Recenzje gier (kolejność zgodna z paczką msg):
masterjayz - właściwie to nie jest gra, to jest fragment gry, właściwie kulminacyjny. Na oko wygląda na 10% pracy przy pomyśle, 70% pracy przy grafice i 20% pracy przy silniku (w tym większość czasu to pisanie tekstu). Po raz kolejny graficznie jest nieźle, przy czym gra na pidżamę #1 była również skomplikowana silnikowo, niestety w taki niepomyślny sposób, że nie była szczególnie grywalna. Problem, że widać, które rzeczy były przygotowywane na gwałt, a które były starannie rysowane (menu/tekst/instrukcje są na szybko). Drugi problem - już wcześniej wspomniany - nie ma gry :--<.
Ocena: 1/5
jarlfenrir - podobnie jak w poprzedniej pidżamie wskakujemy od razu do rozgrywki. Tym razem jest to gra a'la quick time event - trzeba klikać strzałki w dobrym momencie, by zatrzelić ustrojstwo przed graczem. Im lepiej ogarniasz, tym więcej ustrzelisz i mniej spudłujesz, zombie biegną coraz szybciej. w odróżnieniu od poprzednika mniejszy nacisk na grafikę, a większy na muzykę. Solidna gra zarówno wtedy jak i dziś, ale czy w takich silnikach da się zrobić bugi, które można eksploatować?
Ocena: 2/5
Malin - estetyka grafiki znowu na najwyższym poziomie. Zrobić taki wystrój w 3 godziny to nie lada wyczyn. Dobrano ruch platformowy, ułożono levele, dodano smaczek w postaci dwóch kluczy w ostatnim (trzecim) etapie - wszystko prawidłowo i fajnie. Za pierwszym razem nie przeszedłem gry i "Przegrałeś lamo" - byłoby zabawne 15 lat temu (to też w stronę innych uczestników z obraźliwymi tekstami). Muzyka zapożyczona dobrze pasuje do wyglądu gry, stopień trudności nie jest wyzywający (wystarczy tylko znać kontrolę ruchu i możliwość podwójnego skoku). Widać, że preferujesz rysowanie statycznych obiektów nad ich animację, więc powinieneś trzymać się właśnie gier tego typu, które nie są wymagające. A jak ciężko jest coś zrobić HD animowanego, to właśnie użyć pikselowej grafiki. Wkrótce zobaczymy cię na podium :-->.
Ocena: 3/5
1oolec - przypomnę, że jest to konkurs na zrobienie gry, a nie zrobienie muzyki. Ostatnim razem była interesująca i nieskończona mini-gierka, teraz też zrobiłeś minigierkę, ale ją zepsułeś. Da się łapać tylko klientem skierowanym w prawą stronę (lub coś przeoczyłem, ale testowałem kilka razy). Grafika ładna, ale podobnie jak u mastera - brak tutaj gry. Prawdopodobnie zabrakło czasu. Niestety nie zjadłeś nas, natomiast jeśli chodzi o ocenianie i potencjalne "kręgi wzajemnej adoracji" - to nie tak działa. Każdy ma swój ulubiony set cech gry, które chce zobaczyć w pracy na pidżamę. Ilu oceniających, tyle gustów. Po dwóch edycjach myślę, że większość z nas wie, co kto inny lubi. Tym razem nie trafiłeś, bo zrezygnowałeś z grywalności.
Ocena: 1/5
BROO - nie oceniam
Herrios - to nie tylko zarzut skierowany do tej pracy. Ogólnie uważam, że klikowcy za szybko rezygnują z poszukiwania własnego pomysłu i decydują się jechać na fali popularności czegoś już istniejącego. To nie jest dobre rozwiązanie, bo naprawdę uwiązujesz się do mechaniki gry, którą naśladujesz i często-gęsto nie ma się pojęcia, co można do niej dodać od siebie. A teraz przejdźmy do dobrych rzeczy - zrobienie klona Krypty Nekrotancerza w 3 godziny to mistrzostwo. Silnik 4-kierunkowy został wzbogacony o rytmikę (ale tutaj minus - Herrios nie kojarzy zasad działania rytmiki i zastosował średniowieczne metody jej określania, łe). Przeciwnicy uderzani są poprzez nastąpienie na ich terytorium/przyszłe terytorium, mają różne ruchy, różne życia, jest interesująco. Grywalność najmocniej ucierpiała na ręcznie dobieranej rytmice, tak naprawdę po prostu trzymałem wciśnięty przycisk i czekałem na kolejny rzekomy tick piosenki. Dobór utworów też mi nie pasował, ale tutaj były one koniecznością (w przeciwnym wypadku wolałbym ciszę). Graficznie jest estetycznie i kwadratowo, bo Herrios lubi gospodarować 100% maski kolizji :--). Jest to druga z rzędu gra z widokiem z góry, ale są one całkowicie odmienne, więc absolutnie nie ma mowy o monotonii.
Ocena: 3/5
Natie - i zdarzyło się, że razem z Natie mieliśmy podobne podejście do tematu i realizację podobną - obrzucić gracza sterowaniem na początku, dojść z punktu A do B, a w trakcie rozgrywki gasić mu światło. Tutaj podobieństwa się kończą i zaczynają się liczniki! Gra posiada wiele parametrów - światło, życie, czas, wszystkie 3 się odnawiają przy podniesieniu stosownych przedmiotów. Posiada również dobrze wykonany etap, właściwie to jakieś 70% etapu, ponieważ czas naglił. Jest muzyka, która pasuje do poganiającego trybu rozgrywki. Poziom trudności jest dość wysoki, ponieważ trzeba wzrokiem planować swoją podróż, a potem przejść do jej realizacji. Grywalność jest wysoka, długość gry za mała. Graficznie... jest bardzo dużo pól z grafikami małego rozmiaru, czyli to nie jest gra dla ludzi z wadą wzroku. Grafika jest jednak dopieszczona i nie ma porywania się na rejony graficzne, w których nie czuje się dobrze (ew. próba została podjęta i przerwana szybko :-->).
Ocena: 3/5
Rexu - gorący silnik, brak pozostałych mediów. Jest Constructowe poruszanie się w ośmiu kierunkach, które ma przyjemniejsze wrażenia niż CF-owe. Jest strzelanie, jest rykoszet! Jest sztuczna inteligencja, co prawda wyreżyserowana, ale to nie jest problemem, na rozmiary etapów jest wykonana w sam raz. I jest główna atrakcja gry - zarządzanie czasem. Bardzo dobre podejście do tematu. Podobnie jak w przypadku Herriosa pomysł został podjęty z istniejącej już gry :--<. Silnik miał swoje cierpienia i autor musiał go robić na nowo, bo coś kombinował i nie wyszło. Naprawdę trzeba sporo odwagi by na 3h konkurs próbować czegoś nowego, czego nawet się wcześniej nie ruszało. Natomiast jeśli chodzi o silnik gry - Construct2 mocno sugeruje, poleca opieranie całej gry na "timedelta", aby stworzyć ją czasowo precyzyjną i dającą się opierać na manipulacji czasem. Zostało to tutaj wykonane cacy :--). Brak grafiki i dźwięku - właściwie to jedyna gra pozbawiona obydwu tych elementów, a przecież mogłeś narysować coś.
Ocena: 3/5
worm - tutaj nawiązanie do tematu kuleje jak u większości prac. I to są właściwie wszystkie złe strony, czas przejść do dobrych. Grafika bardzo staranna - podobnie jak w przypadku Natie - małe grafiki na dużej planszy. Inna technika rysowania więc wystrój bardzo odmienny. Muzyki brak, dźwięki toleruję. Na temat silnika miałem napisać oddzielny wpis, więc tylko wkleję:
Kod: | 4-kierunkowy siatkowy, 8-kierunkowy bezsiatkowy oraz ruch platformowy to najmniej oryginalne sposoby poruszania. Natomiast ruch 4-kierunkowy siatkowy z ograniczeniem sterowania nie doczekał się samodzielnie popularnej gry, za to występuje gościnnie w 4-kierunkowych siatkowych grach o dużej popularności (w swoich czasach lub ogólnie):
- ślizgawka w Pokemonach
- Dizzy Kwik Snax
- różne klony Boulder Dash/Sokobana/Robbo których nazwy nie umiem wymienić
- "równina" Cremmy-ego
Natomiast ruch 4-kierunkowy pozornie siatkowy z umożliwieniem ruchu po ukosie spotykam po raz pierwszy w 2016. |
Jeśli chodzi o oryginalność silnika to zdecydowanie postawię go ponad jakimkolwiek innym w tym konkursie (Superhot i Crypt to *jeszcze* mało klonowane silniki, bo gry są świeże, niestety nie było mi dane poznać, czy one się wzorowały na czymś starszym). Jak dla mnie faworyt pidżamy #2, gra jest bardzo kompletna: masz instrukcje, menu główne, kilka plansz o rosnącym stopniu trudności, pojawia się wyzwanie intelektualne.
Ocena: 4/5
Sporek - podobnie jak 100lec przypominam, że tu się gry robi. Sporek zrobił dużo grafiki, dodał muzykę i zaniedbał silnikową sprawę, w efekcie idąc na kompromisy dające ruch 8-kierunkowy i omijanie przeszkód z ruchem odbijanym skierowanym w jedną stronę, bez dbałości (w czasie terminu tworzenia) o zakończenie gry czy wychodzenie poza ekran (by wskoczyć do strumyka i koronować się wiankiem :--D). Okazuje się, że Sporek miał problemy z przewijaniem obiektu tła, co widać w trakcie rozgrywki. Przydałoby się dopracować swój warsztat twórczy, by nie tracić tyle czasu nad podstawowymi technikami w tworzeniu gier, bo nie zdążysz sobie poradzić z ich przygotowaniem. Gra podobna to pidżamy #1, tym bardziej zmusza do refleksji, że warto by było rozwijać się technicznie, by zaskoczyć nas czymś nowym. Edytor zdarzeń umożliwia wyjście poza ramy wbudowanych ruchów, albo umiejętne zarządzanie nimi. Na plus zasługuje przyjemna grafika i dźwięk, ale w testowanej przeze mnie wersji, nie było gry.
Ocena: 2/5
Neoqueto - to kolejna gra robiona z ograniczonym limitem czasowym przez czynniki niezależne. Szkoda, że nie da się zlokalizować 3 godzin przy 2-tygodniowym wyprzedzeniu z zapowiedzią turnieju... czemu to jest takie trudne :--<? Neoqueto zrobił grę słabo powiązaną z tematem, opierającą się na Guitar Hero, której mechanika sprowadza się do gry jarlfenrira, z inną reprezentacją graficzną. Występuje system combo i zbierania żyć, aby zwiększyć różnorodność. Z czasem coraz częściej pojawiają się kolejne przeszkody-bariery, które trzeba omijać przez naciśnięcie stosownej cyferki. Grafika uboga, nie starczyło autorowi czasu na wykonanie jej (a warto dodać, że estetyka jest najmocniejszym punktem gier Neo).
Ocena: 2/5 |
|
|
|
 |
Ishimura
Chorąży
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pojedynki: nie
Posty: 299
4531 Prestiż
|
Wysłany: 03-04-2016, 15:43
|
|
|
worm-3
jarlfenrir-2
malin-1 |
|
|
|
 |
msg
Pupogłowy ~~~~~~~~~~~

Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Posty: 1411
40080 Prestiż
|
Wysłany: 03-04-2016, 21:01
|
|
|
Ogłaszam wyniki konkursu PIDŻAMA #2.
1 miejsce: 25 pkt - worm - Symulator Szybkiego Klocka 2k16
2 miejsce: 19 pkt - BROO - Podczas oka mgnienia
2 miejsce: 19 pkt - Rexu - SuperNot
3 miejsce: 12 pkt - Natie - Time Catcher
4 miejsce: 8 pkt - Sporek - Kupałrun
5 miejsce: 7 pkt - Malin - Central Blink
5 miejsce: 7 pkt - jarlfenrir - Zombies
6 miejsce: 6 pkt - masterjayz - Władca Czasu
7 miejsce: 5 pkt - Herrios - Pijama Crypt
8 miejsce: 4 pkt - Neoqueto - Fajne Ściany
9 miejsce: 2 pkt - 1oolec - Januszex Rush
Kto i jak głosował: http://i.imgur.com/XqrCJap.png
Wszystkim dziękuję za udział, z osobami na podium skontaktuję się na PW w sprawie nagród. Gratulacje!
Jestem bardzo mile zaskoczony ilością prac, których było jeszcze więcej niż ostatnio. Sporo oficjalnych bitek nie cieszy się taką popularnością.
Do następnego razu (czy to w nowej pidżamie czy na oficjalnej bitwie)! |
_________________
|
|
|
|
 |
1oolec
Kapral
 
Główny edytor: 
Pojedynki: tak
Posty: 37
221 Prestiż
|
Wysłany: 03-04-2016, 22:30
|
|
|
Dzięki, następna gra będzie jeszcze gorsza |
_________________ STOLEC STUDIO - gry nie dla lamusów
STOLEC STUDIO - it's not a bug it's a feature
xD
 |
|
|
|
 |
Sporek
Bohater Producent Wody w Proszku
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pojedynki: być może
Posty: 349
15764 Prestiż
|
Wysłany: 03-04-2016, 22:41
|
|
|
4 miejsce, super To prawie jak pierwsze. Następnym razem zrobię jeszcze lepszą |
_________________
 |
|
|
|
 |
wermi
Major Depressive Disorder
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Posty: 1015
15748 Prestiż
|
Wysłany: 03-04-2016, 23:21
|
|
|
1oolec napisał/a: | Dzięki, następna gra będzie jeszcze gorsza |
Ej ale nie obrażaj się ziomuś. |
|
|
|
 |
Natie
Bohaterka
 
Główny edytor: 
Pojedynki: nie
Posty: 380
10110 Prestiż
|
Wysłany: 04-04-2016, 07:52
|
|
|
I oto fartem wskoczyłam na podium
Gdyby szanowna administracja ( ) uznała oficjalność bitwy to wormie właśnie zyskał by piękny stylowy wrzosowy kolor... Osobiście byłabym po cichu za.
Msg ponakręcał nas na twórczość. Poziom prac i ilość uczestników rośnie... Dobra robota! Wypada podziękować Ci za chęci, organizację i nagrody. Mam nadzieję że liczba uczestników i jakość prac będzie wciąż rosła... Do następnej bitewki! |
_________________ ... |
|
|
|
 |
BROO
Pupogłowy Wizard x-)

Główny edytor: 
Pojedynki: nie
Posty: 502
31680 Prestiż
|
Wysłany: 04-04-2016, 10:04
|
|
|
Tylko bitwy NB są oficjalnymi bitwami NB premiowanymi kolorem. Wygrała najlepsza praca. Byłoby miło, gdyby poziom twórczości podniósł się, bo IMO wciąż jest za słabo. Pewnie dlatego, że mało kto od nas robi gry, tylko ma zryw na Pidżamę (a przynajmniej mówię za siebie). |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|