NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Middle Ages - RTS - tytuł roboczy
Autor Wiadomość
wisnia_pc 
Sierżant


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 5 razy
Posty: 128

2356 Prestiż
  Wysłany: 21-06-2016, 18:09   Middle Ages - RTS - tytuł roboczy

Tytuł: Middle Ages

Gatunek: RTS (strategia)

Autor: JA :)

Grafika: JA oraz darmowa z opengameart.org

Opis na początek:
Middle Ages to strategia czasu rzeczywistego (RTS) Osadzona w realiach średniowiecza. Gracz będzie miał okazje wcielić się w postać lorda, który będzie musiał za wszelką cenę odzyskać swoje dobre imię, oraz poważanie ludu w królestwie ojca. W Middle Ages poprowadzisz swoje oddziały do boju, wybudujesz nowe osady, będziesz mógł rozwijać badania, wykonywać zróżnicowane misję, a przede wszystkim przeżyjesz ciekawą przygodę która cię czeka w spaniałym świecie Middle Ages.

Zrzuty ekranu Alpha 03:
01 02 03

Zrzuty ekranu Alpha 01:
01 02 03 04

Filmy na kanale

Info:

Wszystkie informacje dotyczące aktualizacje znajdziecie w tym temacie poniżej.
ps.
Będę w tym temacie pisał o postępach prac, grę tworzę po godzinach więc powoli to idzie. Staram się codziennie wyeliminować błędy jak i dodawać nowe funkcje.
Ostatnio zmieniony przez wisnia_pc 04-05-2017, 12:51, w całości zmieniany 4 razy  
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1731

37283 Prestiż
Wysłany: 21-06-2016, 18:37   

Brzmi bardzo ciekawie. Jedyne, co mnie martwi, to to, że zanim grę skończysz, zdążę zapomnieć, że w ogóle ja robisz ;)
 
     
Temporal 
Podporucznik
CP user


Główny edytor: GameMaker Studio 2
Pomógł: 1 raz
Posty: 674

334 Prestiż
Wysłany: 21-06-2016, 19:35   

Przec Ciebie mój temat już nie wyświetla się na górze, za to będę musiał Cię...


... pochwalić :) Ambitny projekt, ale jeśli wiesz co i jak i nie masz zamiaru kombinować jak coś zrobić w trakcie tworzenia to oki. Z tego co napisałeś, to dużo już masz zrobione, więc może coś z tego będzie. Chętnie bym zobaczył taką skomplikowaną produkcję. Na pewno będę tu często zaglądał. Życzę powodzenia z projektem.
_________________
Tajemnica 4

Soundcloud

msg napisał/a:
Temporal, fakt, jest bardzo wyluzowany. Ale to taki człowiek, który będzie chichotał na pogrzebie własnej matki. A to z kolei albo doskonałe aktorstwo albo bycie przygłupem.
 
     
wisnia_pc 
Sierżant


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 5 razy
Posty: 128

2356 Prestiż
Wysłany: 21-06-2016, 19:37   

jarlfenrir napisał/a:
Brzmi bardzo ciekawie. Jedyne, co mnie martwi, to to, że zanim grę skończysz, zdążę zapomnieć, że w ogóle ja robisz ;)


Jak skończę na pewno się o tym dowiesz :) . Niestety gra jak do tej pory idzie powoli, dlatego że tworzę ją od podstaw, sporo czasu mi zajęło dopracowanie wyszukiwania ścieżek przez jednostki. Sporo też zmieniam miedzy czasie na lepsze rozwiązania, żeby gra nie zamulała. Zdaję sobie sprawę, że gry typu RTS w klikach to nie łatwy projekt, ale jakoś do tej pory idzie.
Postaram się nadgonić tempo, większość trudniejszych rzeczy wiem już jak ogarnąć tylko ogranicza mnie czas.
 
     
wermi 
Major
Depressive Disorder


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: TGF
Pomogła: 53 razy
Posty: 1015

15748 Prestiż
Wysłany: 21-06-2016, 21:29   

wisnia_pc napisał/a:
prawdopodobnie będzie to najbardziej zaawansowany RTS jaki powstał w klikach

trochę śmiechłem.

Tak ogólnie to powodzenia przy projekcie :--)
 
     
Sporek 
Bohater
Producent Wody w Proszku


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: TGF
Pojedynki: być może
Pomógł: 2 razy
Posty: 349

15764 Prestiż
Wysłany: 21-06-2016, 22:22   

A sztuczna inteligencja ? Jak z nią będzie ?
_________________
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1731

37283 Prestiż
Wysłany: 21-06-2016, 22:43   

worm napisał/a:
wisnia_pc napisał/a:
prawdopodobnie będzie to najbardziej zaawansowany RTS jaki powstał w klikach

trochę śmiechłem.

Chętnie się dowiem jakie inne zaawansowane RTSy w klikach powstały ;) W sumie grałem tylko w jednego, ale już tytułu nie pamiętam...
 
     
wisnia_pc 
Sierżant


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 5 razy
Posty: 128

2356 Prestiż
Wysłany: 22-06-2016, 07:26   

Sporek napisał/a:
A sztuczna inteligencja ? Jak z nią będzie ?


Czekałem na te pytanie:). Prawdopodobnie zrobię ją na skryptach statycznych, ale nie wykluczam tez dynamicznych, które będą się dopasowywać do gry gracza. Ogólnie czym więcej napisze skryptów, które będą się losowały do danej sytuacji tym bardziej będzie zaawansowana AI.
_________________
Prawdopodobnie najbardziej zaawansowany RTS jaki powstaje w klikach.
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 846

8519 Prestiż
Wysłany: 23-06-2016, 08:32   

A jakieś szczegóły odnośnie mechaniki? To będzie klon Age of Empires, czy coś innego?
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
wisnia_pc 
Sierżant


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 5 razy
Posty: 128

2356 Prestiż
Wysłany: 23-06-2016, 09:27   

kamiledi15 napisał/a:
A jakieś szczegóły odnośnie mechaniki? To będzie klon Age of Empires, czy coś innego?


Klon Age of Empires, to raczej nie będzie, chociażby ze względu na to, że nie będzie tu epok. W grze owszem znajdziemy sporo już wykorzystanych opcji w popularnych tytułach, ale to dlatego, że ciężko coś naprawdę wymyślić nowego w rts. W grze znajdziemy zaciągnięte pomysły np takie jak:

1 Wyświetlanie tekstu mowy ludzi po kliknięciu na jednostkę tak było w grze Twierdza
2. System badań taki jak w grze Kozacy
3. Zdobywanie doświadczenia przez jednostki jak w grze Polanie
4. Przypisanie jednostek do budynku podobnie jak w grze Battle Realms
5. Podziemia w planach :) jak w grze EARTH 2150

i wiele innych ciekawych znanych oraz nowych opcji, które mam zamiar wdrożyć, ale nie będę zdradzał ich wszystkich.
_________________
Prawdopodobnie najbardziej zaawansowany RTS jaki powstaje w klikach.
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1731

37283 Prestiż
Wysłany: 23-06-2016, 10:21   

ad 2. Co to za system badań? Nie grałem w kozaków.
ad 3. Akurat w wersji polan, w którą grałem nie było zdobywania doświadczenia. Można coś więcej?
ad 4. W battle realms też nie pamiętam przypisania do budynku... Mi się kojarzy, że robotników raczej przypisywało się do złóż zasobów, a odkładali je do najbliższego dostępnego budynku.
 
     
wisnia_pc 
Sierżant


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 5 razy
Posty: 128

2356 Prestiż
Wysłany: 24-06-2016, 07:54   

jarlfenrir napisał/a:
ad 2. Co to za system badań? Nie grałem w kozaków.
ad 3. Akurat w wersji polan, w którą grałem nie było zdobywania doświadczenia. Można coś więcej?
ad 4. W battle realms też nie pamiętam przypisania do budynku... Mi się kojarzy, że robotników raczej przypisywało się do złóż zasobów, a odkładali je do najbliższego dostępnego budynku.


ad 2. To normalne ulepszenia w każdym budynku, które wpływają na właściwości budynku lub jednostek które się w nim produkuje. No i dodatkowy budynek w którym jest większa liczba badań ogólnych, które zwiększają statystyki np. do wydobycia surowców. Nic specjalnego :)
ad 3. Polanie 2 mają taki system.
ad 4. Może to mi się coś pokićkało nie pamiętam już w jakiej grze to widziałem ale było coś takiego gdzieś, a jak nie to będzie nowość :)

[ Dodano: 25-07-2016, 12:01 ]
Garstka informacji co się dzieje z projektem, żeby rozwiać wątpliwości jak ktoś ma czy projekt dalej się rozwija.

1.dodano dźwięk w tle
2.dodano dźwięki przycisków
3.dodano opcje związane z dźwiękiem
4.dodano budynek chata + akcje związane z nim (m.in. powiększenie ilości dostępnych osadników, dwa typy badań z dwoma poziomami)
5.dodano zliczanie jednostek i dostępność miejsca dla nich
6.dodano komunikaty związane z badaniami dla chaty
7.dodano informacje o koszcie stawianych budynków, oraz badań w poszczególnym budynku
8.dodano przycisk naprawy dla budynków, oraz akcje związane z nim
9.dodano komunikaty zakończenia badań
10.kilka naprawionych błędów

ps.
w sumie wydawać się może że mało dodane, ale jest to aż 140 nowych zdarzeń, przy grze typu rts jest naprawdę sporo pracy :) . Jak będę miał czas nagram prezentacje jak wszystko działa do tej pory.
_________________
Prawdopodobnie najbardziej zaawansowany RTS jaki powstaje w klikach.
 
     
Neoqueto 
Moderator
Akcelerator


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 60 razy
Posty: 537

7976 Prestiż
Wysłany: 25-07-2016, 17:23   

Super grafika. Bardzo mi się podoba pomysł z osobnym levelowaniem jednostek, sam myślałem nad czymś podobnym (ale nie identycznym) w moim projekcie.

Parę pytań:

1. Jak rozwiązałeś z-order sprite'ów? Są pocięte na pola 1x1, czy może jakieś sprytne algorytmy przestrzenne?
2. Rozgrywka się toczyć na wielu płaszczyznach, czy tylko 2D?
3. W czym robisz grafikę?
4. Będziesz robił osobne grafiki budynków odpowiadające kolejnym fazom budowy, np. fundamenty > drewniany szkielet > ściany > dach?
5. Jakieś pomysły na AI? Będzie kontrola parametrów, np. agresja, pożądanie surowców itp?
6. Jakie będą surowce?
_________________
Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł!
 
     
Sporek 
Bohater
Producent Wody w Proszku


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: TGF
Pojedynki: być może
Pomógł: 2 razy
Posty: 349

15764 Prestiż
Wysłany: 26-07-2016, 02:16   

Chętnie zobaczyłbym jakiś filmik z alfy.
_________________
 
     
wisnia_pc 
Sierżant


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 5 razy
Posty: 128

2356 Prestiż
Wysłany: 26-07-2016, 08:13   

Neoqueto napisał/a:
Super grafika. Bardzo mi się podoba pomysł z osobnym levelowaniem jednostek, sam myślałem nad czymś podobnym (ale nie identycznym) w moim projekcie.

Parę pytań:

1. Jak rozwiązałeś z-order sprite'ów? Są pocięte na pola 1x1, czy może jakieś sprytne algorytmy przestrzenne?
2. Rozgrywka się toczyć na wielu płaszczyznach, czy tylko 2D?
3. W czym robisz grafikę?
4. Będziesz robił osobne grafiki budynków odpowiadające kolejnym fazom budowy, np. fundamenty > drewniany szkielet > ściany > dach?
5. Jakieś pomysły na AI? Będzie kontrola parametrów, np. agresja, pożądanie surowców itp?
6. Jakie będą surowce?


Odpowiedzi na nurtujące cię pytania :)
1. To jest prosty algorytm który sprawdza położenie punktu Y względem obiektu, gdy wartość jest mniejsza to przesuwa obiekt przed. Nie wiem czy o to Ci chodzi?
2. To jest wszystko w 2D izometrycznym.
3. Grafika to głównie darmowe grafiki, w tym że przerabiam je do swojego projektu dodaje nowe animacje robię nowe elementy jak przyciski itp. Wszystko w Photoshop, jestem grafikiem. Głównie to chodziło mi o zrobienie silnika dlatego na razie nie przykładam się zbytnio do grafiki.
4. Tak będą z czasem na razie chce ogarnąć silnik. Do tej pory są zarezerwowane klatki na animację. Animacja w tej chwili polega na kolorowaniu szarego obiektu w 11 klatkach.
5. Jeszcze o tym nie myślałem robię stopniowo po kolei jak dojdę do tego etapu na pewno opisze.
6. Na razie jest 7 głównych takich jak: drewno, kamień, żywność, siarka, węgiel, żelazo, złoto. Będą też prawdopodobnie surowce związane z bronią, bez których nie da się wyszkolić wojska chodzi mi tu o zbroje, miecze itp.
_________________
Prawdopodobnie najbardziej zaawansowany RTS jaki powstaje w klikach.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group