NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Nie kończący się bieg....
Autor Wiadomość
Mister 
Kapral


Główny edytor: Fusion 2.5
Skype:
Posty: 15

305 Prestiż
  Wysłany: 23-01-2017, 19:08   Nie kończący się bieg....

Siema, orientuje się ktoś jak zrobić niekończący się bieg w stylu platformówki? że np zrobię mapę która będzie się powtarzać coraz szybciej... i jak zrobić mechanizm który blokuję stawanie? tylko bieg w prawo? coś w direction options??
 
     
GHPL 
Starszy chorąży


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Pojedynki: nie
Skype:
Pomógł: 18 razy
Posty: 386

6050 Prestiż
Wysłany: 23-01-2017, 21:51   

Możesz zrobić że postać się nie rusza, a gra generuje obiekty za ekranem które ruszają się w lewo.
 
     
Herrios 
Sierżant


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 4 razy
Posty: 106

5532 Prestiż
Wysłany: 23-01-2017, 23:00   

GHPL napisał/a:
Możesz zrobić że postać się nie rusza, a gra generuje obiekty za ekranem które ruszają się w lewo.


Nawet musi, nie wyobrażam sobie innego sposobu chyba że rozszerzanie ramki z poziomu eventów, ale trzeba też pomyśleć o spadku fpsów związanym z rozmiarem tej ramki oraz z centrowaniem jej.

Zrób jak GHPL mówi, to najrozsądniejsza opcja.
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Pomógł: 76 razy
Posty: 1389


39920 Prestiż
Wysłany: 24-01-2017, 07:47   

Herrios napisał/a:
nie wyobrażam sobie innego sposobu

to masz kiepską wyobraźnię ;)

Fakt pozostaje, że potrzeba tu małego kompromisu, ale rozwiązań jest kilka:
1) przewijać wszystko poza postacią, ale wtedy projektowanie poziomu czasami robi się trudne, ale za to ekonomiczne pamięciowo. Tuż za ekranem ustawiasz obiekty, które biegają po ekranie góra dół i wystrzeliwują (albo tworzą ruchome obiekty) w stronę gracza platformy, wrogów, chmurki, co ma być na ekranie (pomysł opisany przez GHPL).
2) Dać akcję Always -> Set X of Gracz to X of Gracz + 1, postać samoczynnie przesunie się w prawo, ale wygląda to mało płynnie i ruch ten będzie trochę "walczył" z graczem. Zwiększenie szybkości (parametr +1) zmniejsza dodatkowo precyzję ruchu.
3) ustawić postaci ruch Bouncing Ball i posłać ją w prawo, dołożyć scrolling i gotowe, ale wtedy trzeba z poziomu zdarzeń, za pomocą operacji na Y postaci zaprogramować skok
4) użyć platform movement object, a wtedy poruszanie postaci w bok można przypiąć do dowolnego warunku, nawet Always.

Jeśli faktycznie twoim zamiarem jest projektowanie dłuuuuugiej planszy zamiast losowe jej "wystrzeliwanie" w kierunku gracza (pomysł 1) to opcja z PMO (opcja 4) jest najlepsza.
_________________
:razzugly:
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1732

37281 Prestiż
Wysłany: 24-01-2017, 10:10   

msg napisał/a:

2) Dać akcję Always -> Set X of Gracz to X of Gracz + 1, postać samoczynnie przesunie się w prawo, ale wygląda to mało płynnie i ruch ten będzie trochę walczył z graczem. Zwiększenie szybkości (parametr +1) zmniejsza dodatkowo precyzję ruchu.

Dlaczego ruch będzie wyglądał mało płynnie? Często robię ruch w ten sposób.
A co do wartości większej niż 1 - przesuwasz gracza o 1 w pętli, a pętlę uruchamiasz już tyle razy, ile Ci pasuje.
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Pomógł: 76 razy
Posty: 1389


39920 Prestiż
Wysłany: 24-01-2017, 12:06   

jarlfenrir napisał/a:
Dlaczego ruch będzie wyglądał mało płynnie?

W sumie źle się wysłowiłem. Prędkość będzie stała, więc ruch będzie płynny, ale sztywny - brak przyśpieszenia/hamowania.
Z pętlą też zacny plan, ale nie zmienia to faktu, że PMO da potencjalnie lepszy rezultat.
_________________
:razzugly:
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1732

37281 Prestiż
Wysłany: 24-01-2017, 12:38   

W niekończącym się biegu przyśpieszenie/hamowanie?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group