NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[Platformowa] Gimper Dreamland
Autor Wiadomość
Herrios 
Sierżant


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 4 razy
Posty: 106

5532 Prestiż
Wysłany: 22-07-2017, 16:56   

worm napisał/a:
jest na low, wciąż jest jakieś 30 fps.

Ludzkie oko nie widzi więcej niż 30fps!
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Pomógł: 76 razy
Posty: 1389

39920 Prestiż
Wysłany: 22-07-2017, 19:45   

Herrios napisał/a:
Ludzkie oko nie widzi więcej niż 30fps!

Nie zaczynaj z herezjami. Szczególnie w obecności wormiego.
_________________
:razzugly:
 
     
Ayth 
Podporucznik


Główny edytor: KNP
Pojedynki: nie
Pomógł: 31 razy
Posty: 686

7700 Prestiż
Wysłany: 22-07-2017, 20:59   

msg napisał/a:
Herrios napisał/a:
Ludzkie oko nie widzi więcej niż 30fps!

Nie zaczynaj z herezjami. Szczególnie w obecności wormiego.

Ale naprawdę nie widzi w więcej niż 30fps
 
     
Oskar1101 
Sierżant


Główny edytor: MMF2
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 6 razy
Posty: 133

928 Prestiż
Wysłany: 23-07-2017, 05:13   

Oko widzi wszystkie klatki(wszystkie fotony które wpadają do pręcików i czopków), a od mózgu zależy ile klatek przyjmiesz do swojej świadomości. Z tego co pamiętam w testach na pilotach wojskowych, potrafili oni dostrzec pojedynczą klatkę spośród 250 wyświetlonych w ciągu jednej sekundy(ale moim zdaniem to dosyć nierzetelny test). Myślę że przeciętny człowiek powinien spokojnie wychwycić pojedynczą klatkę spośród ~150 czy ~180(oczywiście nie mówię tutaj o ekranach monitorów, bo mają one rzecz jasna swoje limity i parametry)
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Pomógł: 76 razy
Posty: 1389

39920 Prestiż
Wysłany: 23-07-2017, 06:59   

Oskar1101 napisał/a:
Oko widzi wszystkie klatki(wszystkie fotony które wpadają do pręcików i czopków), a od mózgu zależy ile klatek przyjmiesz do swojej świadomości. Z tego co pamiętam w testach na pilotach wojskowych, potrafili oni dostrzec pojedynczą klatkę spośród 250 wyświetlonych w ciągu jednej sekundy(ale moim zdaniem to dosyć nierzetelny test). Myślę że przeciętny człowiek powinien spokojnie wychwycić pojedynczą klatkę spośród ~150 czy ~180(oczywiście nie mówię tutaj o ekranach monitorów, bo mają one rzecz jasna swoje limity i parametry)


Panowie Ayth i Herrios mylą pojęcia. Powstanie wrażenia płynnego ruchu i dostrzeganie różnicy w ilości FPS to dwie różne rzeczy. To powinno wystarczyć jako wytłumaczenie, bo na oba tematy w internecie aż kipi.
30 fps to mało jak na grę. Player, szczególnie taki jak wormi będzie się męczył i miał wrażenie opóźnionego inputu. Głównie dlatego, że ten opóźniony faktycznie może być, bo komputer renderujący grę w 30 fps mówi 'ale mnie ta gra boli, nie nadążam, ojojoj'.
_________________
:razzugly:
 
     
Malin 
Młodszy chorąży

Główny edytor: Fusion 2.5
Pojedynki: tak
Skype:
Pomógł: 4 razy
Posty: 237

4748 Prestiż
Wysłany: 23-07-2017, 14:48   

Cytat:
Ludzkie oko nie widzi więcej niż 30fps!


Na tym filmie nie widzisz różnicy?
_________________

 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1732

37281 Prestiż
Wysłany: 23-07-2017, 18:57   

To chyba musi być jakaś super szybka kamera, która nagrywa jedna klatkę filmu szybciej niż 1/30 sekundy. Bo filmy w 24 klatkach wyglądają płynniej niż prezentowane tu 30... brakuje motion blur.

Aczkolwiek w przypadku gier, które renderują obraz statyczny, bez rozmyć, rzeczywiście 30 fps może być mało.
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Pomógł: 76 razy
Posty: 1389

39920 Prestiż
Wysłany: 23-07-2017, 19:54   

jarlfenrir napisał/a:
super szybka kamera, która nagrywa jedna klatkę filmu szybciej niż 1/30 sekundy

Super szybka to określenie bardzo na wyrost, bo zasadniczo każdy nowy sensowny aparat i kamera nagrywają dziś w 50 lub 60 fps w nominalnej rozdzielczości filmowej danego aparatu (2K lub 4K). Nawet telefony potrafią chwilowo zarejestrować do 240 klatek na sekundę. To nie te czasy, że sprzęt dla mas nagrywał w VGA lub telewizyjnych okolicach i tylko 30 fps. Ogromna moc obliczeniowa urządzeń przenośnych pozwala ich producentom na rejestrację duuuużej liczby pikseli na sekundę.

Film jest tendencyjny i dość średnio miarodajny, bo z nagrań 60 fps wywalono co drugą klatkę, więc wygląda to tragicznie i żadna kamera 30 fps tak nie kaleczy obrazu - domyślny czas ekspozycji to 1/2 czasu klatki, stąd efekt poruszenia.
_________________
:razzugly:
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1732

37281 Prestiż
Wysłany: 23-07-2017, 20:48   

Mówiąc szybka miałem na myśli tyle, że na samo nagrywanie klatki kamera musiała poświęcić znacznie mniej czasu, niż ta klatka potem jest wyświetlana.
Jeśli film powstał przez wyrzucenie co drugiej klatki z filmu 60 FPS, to już wszystko jest jasne ;)
 
     
kamiledi15 
Porucznik


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 803

8267 Prestiż
Wysłany: 23-07-2017, 20:56   

To jest chyba lepsze porównanie:
https://www.youtube.com/watch?v=j9x7y4ZpmoY
Ja widzę różnicę tylko w spowolnionym tempie, w czasie rzeczywistym wygląda to dla mnie tak samo. Może przy 30 fps obraz jest minimalnie skaczący, ale jest to tak mało zauważalne, że dla mnie nie robi to różnicy. Ale fakt, że na niektórych nagraniach 60 fps sprawia wrażenie aż zbyt płynnego, może to kwestia przyzwyczajenia.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1732

37281 Prestiż
Wysłany: 24-07-2017, 16:18   

Ponieważ jest to forum związane z grami, to lepszy były test FPSów z jakiejś gry...
powyższy film nie tyle udowadnia, że więcej niż 30FPS ludzkie oko nie widzi, ale na pewno udowadnia, że 30 FPS w przypadku filmu jest wystarczające.
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Pomógł: 76 razy
Posty: 1389

39920 Prestiż
Wysłany: 24-07-2017, 18:21   

jarlfenrir napisał/a:
powyższy film nie tyle udowadnia, że więcej niż 30FPS ludzkie oko nie widzi, ale na pewno udowadnia, że 30 FPS w przypadku filmu jest wystarczające.

I zaś herezje. Wystarczające jest też by zarabiać 2000 zł na rękę. Skoro da się za to wyżyć, to po co zarabiać więcej?

Tu jest exek z CFa z ustalonym frame ratem na 30. https://www.dropbox.com/s.../30fps.exe?dl=1
_________________
:razzugly:
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1732

37281 Prestiż
Wysłany: 24-07-2017, 19:37   

O to mi chodziło - w grze potrzebujesz więcej FPSów, niż w filmie ;) Powiem nawet więcej - film musi być nagrywany tradycyjną techniką, bo przy renderowanym podejrzewam, że już zobaczysz różnicę między 30, a 60, a może nawet i 120.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group