NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[Problem Z Obiektami Aktywnymi] Usuwają się wszystkie
Autor Wiadomość
treloog
Kapral


Główny edytor: Inny
Posty: 18

451 Prestiż
  Wysłany: 01-08-2017, 11:55   [Problem Z Obiektami Aktywnymi] Usuwają się wszystkie

Robie Gre survival typu dont'starve i mam problem otóż chciałem żeby zebrać przedmioty trzeba na nie kliknąc i jestem w martwym punkcie bo jak chce aby przedmiot się usunął usuwają się wszystkie prosze o pomoc

Film pokazujący Gre i zdarzenia

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

Apeluję o stosowanie zdań w komunikacji z użytkownikami niestety taki zlepek nie dość że trudno się czyta to jeszcze ukazuje niedbalstwo albo jeszcze nie wiem co nie wspomnę O Losowym Wstawianiu Wielkich liter Następnym razem dostaniesz warna za takie pisanie / msg
Ostatnio zmieniony przez msg 01-08-2017, 17:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 846

8519 Prestiż
Wysłany: 01-08-2017, 14:27   

Spróbuj dodać, aby po kliknięciu na obiekt jego Alterable Value A (lub inna litera, jeśli już jest w użyciu) zmieniło się na 1 i potem drugie zdarzenie, że gdy Alterable Value A obiektu równa się 1, to wtedy ma się coś z nim dziać. To powinno pomóc.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
draq 
Bohater

Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2 Dev
Pomógł: 1 raz
Posty: 123

13916 Prestiż
Wysłany: 01-08-2017, 14:44   

Film nie działa więc nie do końca wiem co masz na myśli. Spróbuj dodać do warunku "only one action when event loops". To z takich najprostrzych.
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1731

37283 Prestiż
Wysłany: 01-08-2017, 16:01   

Również mam błąd "Film nie jest dostępny". Ogólnie to, co chcesz uzyskać powinno działać samo z siebie, ale póki nie zobaczymy zdarzeń, nic nie zrobimy.
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 846

8519 Prestiż
Wysłany: 01-08-2017, 16:23   

Pewnie te przedmioty to jeden obiekt aktywny powielony w wielu kopiach. Wtedy zdarzenie dotyczy każdej takiej kopii, więc moja metoda powinna zadziałać.

[ Dodano: 01-08-2017, 18:34 ]
Trochę to w sumie dziwne, bo skoro zdarzenia dotyczą każdej kopii, to Alterable Value powinno się zwiększyć też w każdej z nich, a tymczasem zwiększa się tylko w tej dotkniętej. Czemu tak jest - nie wiem, ale u mnie to zadziałało. Jeszcze się potem upewnię w domu, czy to nie chodziło przypadkiem o ,,Pick object at random", ale chyba nie - teraz piszę z pracy, więc potem sprawdzę.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
treloog
Kapral


Główny edytor: Inny
Posty: 18

451 Prestiż
Wysłany: 01-08-2017, 18:45   

kamiledi15 napisał/a:
Pewnie te przedmioty to jeden obiekt aktywny powielony w wielu kopiach. Wtedy zdarzenie dotyczy każdej takiej kopii, więc moja metoda powinna zadziałać.

[ Dodano: 01-08-2017, 18:34 ]
Trochę to w sumie dziwne, bo skoro zdarzenia dotyczą każdej kopii, to Alterable Value powinno się zwiększyć też w każdej z nich, a tymczasem zwiększa się tylko w tej dotkniętej. Czemu tak jest - nie wiem, ale u mnie to zadziałało. Jeszcze się potem upewnię w domu, czy to nie chodziło przypadkiem o ,,Pick object at random, ale chyba nie - teraz piszę z pracy, więc potem sprawdzę.


No własnie ostatnio coś nie tak z moim programem częste crashe i błędy gdy robie kod gry wcześniej nie występowały pewnie przez te upały :D
 
     
Halamix2 
Ahegao


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Pomógł: 6 razy
Posty: 99

1580 Prestiż
Wysłany: 01-08-2017, 18:48   

"wcześniej nie występowały pewnie przez te upały" - chyba na odwrót, rozumiem gdyby crashe występowały przez upały,ale ty piszesz, że nie występowały właśnie z powodu, że były wcześniej upały, że co?
_________________
Mój keybase (GPG w środku)
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 846

8519 Prestiż
Wysłany: 01-08-2017, 18:52   

Crashe mogą mieć związek z którąś wadliwą wtyczką. Miałem tak niedawno i okazało się, że coś się popsuło w rozszerzeniu Advanced Direction - dziwne, bo na laptopie działało ok, a po skopiowaniu tego samego pliku z wtyczką na drugi komputer się crashowało. Ściągnąłem z neta inną wersję i się naprawiło. Jeśli dzieje ci się to w edytorze zdarzeń, to popatrz po kolei, co powoduje crash (u mnie wystarczyło najechać myszką na zdarzenie związane z tą wtyczką, nawet bez klikania, żeby ,,Program wykonał nieprawidłową operację"). Albo wystarczyło np. przesunąć suwak zdarzeń w dół i gdy przejeżdżał akurat przez linię z tą wtyczką, to też się wyłączało, więc nie dało się zjechać na sam dół. Akurat kliki mają tą zaletę, że nigdy mi się nie scrashowały, jeżeli tylko wtyczki były dobre, mogę śmiało śmigać po parę tysięcy zdarzeń i nic się nigdy nie scrashuje. Więc jeśli u ciebie się wykrzacza, to może być podobny powód, bo to wcale nie było takie oczywiste, co jest przyczyną - metodą prób i błędów to znalazłem.
Najciekawsze, że sama wtyczka działała dobrze - zdarzenia, które zrobiłem na laptopie, przy testowaniu gry na tym drugim komputerze działały się bez problemu. Ale w edytorze zdarzeń wystarczało na nią najechać i już crash. Ciekawe zjawisko, ale na szczęście to już przeszłość.

[ Dodano: 01-08-2017, 21:38 ]
Dziwne, zrobiłem małą próbę - dałem jeden obiekt aktywny, skopiowałem go kilka razy, dałem zdarzenie, że kiedy się na nim klika, to ma się zniszczyć - i działa, niszczy się tylko ten, na który klikam. Czyli jednak nie miałem racji. Pamiętam, że w mojej grze był ten sam problem, co u autora tematu, ale to było dość dawno i nie pamiętam okoliczności. Tak więc, autorze, pokaż nam kod, bo musiałeś coś namieszać.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
Oskar1101 
Sierżant


Główny edytor: MMF2
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 6 razy
Posty: 133

928 Prestiż
Wysłany: 01-08-2017, 21:30   

Tyle lat klikania i dalej nie pamiętacie, że w warunku zdarzenia musi być jasna sugestia z jaką instancją obiektu chcecie coś zrobić. Dlatego gdy dajecie warunek żeby zniszczyć obiekt gdy klikniesz na niego myszą, to program dokładnie wie o jaki obiekt chodzi. Natomiast gdy każecie mu zniszczyć coś czego nie wskazaliście w żaden sposób, to program niszczy wszystkie obiekty tego samego typu.
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 846

8519 Prestiż
Wysłany: 01-08-2017, 21:49   

Oskar, no to jest oczywiste. Ale treloog wyraźnie napisał, że klika na konkretny obiekt i niszczą mu się wszystkie, więc coś jest u niego nie tak.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
Oskar1101 
Sierżant


Główny edytor: MMF2
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 6 razy
Posty: 133

928 Prestiż
Wysłany: 01-08-2017, 23:39   

Kolejność w jakiej wskazujesz obiekt też ma znaczenie. Jeżeli chcesz zniszczyć konkretny obiekt A, który będzie kolidował z obiektem B, to musisz w warunku wskazać to, że jeżeli A koliduje z B to zniszcz A(program interpretuje to że jeżeli konkretne A koliduje z jakimś B to zniszcz to konkretne A). Błędną opcją byłoby napisanie warunku, że jeżeli B koliduje z A to zniszcz A(program by zinterpretował że jeżeli konkretne B koliduje z jakimś A to zniszcz wszystkie A bo żaden nie został sprecyzowany).
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 846

8519 Prestiż
Wysłany: 02-08-2017, 00:30   

Kiedyś miałem jakieś cyrki z tym, dlatego w pierwszej odpowiedzi pisałem o tych Alterable Values, ale już nie pamiętam, o co chodziło - musiałem coś wtedy namieszać w kodzie. Może masz rację, że kolejność ma znaczenie.
W przypadku autora chodzi jednak o klikanie myszą na obiekt, więc nie ma potrzeby robienia kolizji.
Wystarczy zrobić warunek - klikasz LPM na obiekt A - teleportuj go do plecaka. Jeśli to nie działa, to autor musiał coś namieszać.

[ Dodano: 02-08-2017, 02:10 ]
Z ciekawości zrobiłem próbę - zrobiłem kilka obiektów A i jeden obiekt B, któremu dałem ruch 8-kierunkowy, najeżdżałem nim na obiekty A i raz dałem, że ,,collision between A and B - destroy A". Drugi raz dałem ,,collision between B and A - destroy A". Za każdym razem efekt był ten sam, czyli zniknął tylko jeden A, ten co trzeba. Co powinienem zrobić, żeby zdarzenie zadziałało źle? Bo według twojego opisu ta druga wersja nie powinna działać, a działa.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1731

37283 Prestiż
Wysłany: 02-08-2017, 07:46   

Raz też miałem problem ze złym wyborem obiektów i problem rozwiązało coś w rodzaju zmiany kolejności... ale też już nie pamiętam o co chodziło.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group