[Platformowa] Project Mystery |
Autor |
Wiadomość |
zetcom
Młodszy chorąży 2D Artist
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pojedynki: nie
Pomógł: 3 razy Posty: 231
3178 Prestiż
|
Wysłany: 06-01-2018, 16:42 [Platformowa] Project Mystery
|
|
|
Tytuł: Project Mystery (tytuł roboczy)
Gatunek: zręcznościówka - platformówka z elementami logicznymi
Autor: Bitmap Impact
Opis:
Gra początkowo powstawała jako projekt eksperymentalny nowego rozszerzenia Clickteam Firefly 3D. Uznałem to za świetną okazję by zagłębić się nieco bardziej w tworzenie gier 3D - jak kiedyś The games factory pozwalało zagłębić się w tworzenie gier 2D. W projekcie stawiam mocny nacisk na styl retro: połączenie grafiki stricte 2D z low poly pixelart 3D. Wszystkie poziomy są tworzone w oparciu o autorski edytor poziomów LVL Edit stworzony oczywiście w CF 2.5.
Zrzuty ekranu:
Zrzut 1 Zrzut 2 Zrzut 3 Zrzut 4
Konto Twitter projektu , Konto YouTube projektu , Konto Facebook projektu
Uwagi:
Brak |
|
|
|
 |
kamiledi15
Kapitan
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pomógł: 8 razy Posty: 837
8479 Prestiż
|
Wysłany: 06-01-2018, 18:36
|
|
|
Ciekawe, że na filmikach gra nazywa się Project Mystery aka Dewastator - dobrze rozumiem, że to jakaś gra z uniwersum Dewastatora, albo kolejna część?
Fajne jest to, że nadal trzymasz swój charakterystyczny styl, pod pewnymi względami nadal przypomina to najstarszego Dewastatora, oczywiście w pozytywnym sensie.
Ciekaw jestem, czy wykorzystasz jakoś to, że poziomy są w 3d? Oczywiście widok jest w formie 2,5d, ale mógłbyś to fajnie wykorzystać przy cutscenkach.
Gdybym miał się do czegoś przyczepić, to przede wszystkim animacja kucania, a właściwie jej brak, ale domyślam się, że to poprawisz. Oraz zbytnia pikseloza obiektów, które są blisko kamery, np. krople deszczu, czy drzewa. Z kolei oświetlenie wydaje mi się zbyt ,,gładkie" w stosunku do tych wszystkich nieco kanciastych obiektów. Brzydka jest też grafika trawy. Patrząc też na twoje stare pokazówki tego faceta w czerwonej koszulce w okularach, wydaje mi się, że był on w wyższej rozdzielczości, niż ten nowy. Na razie to tyle, bo trudno coś więcej powiedzieć. Wady, które wymieniłem, przynajmniej jeśli chodzi o trawę i kucanie, pewnie wynikają z wczesnej wersji gry i łatwo je poprawić. W każdym razie życzę, żebyś wreszcie ukończył tą grę, bo robisz ją jeszcze dłużej, niż ja swoją |
_________________ Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 |
|
|
|
 |
jarlfenrir
Generał brygady
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pomógł: 82 razy Posty: 1731
37283 Prestiż
|
Wysłany: 06-01-2018, 20:25 Re: Project Mystery
|
|
|
zetcom napisał/a: | low poly pixelart 3D |
Cóż to za twór, że tak zapytam? |
|
|
|
 |
kamiledi15
Kapitan
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pomógł: 8 razy Posty: 837
8479 Prestiż
|
Wysłany: 06-01-2018, 20:36
|
|
|
Pewnie to, co widać, czyli obiekty 3d, ale nieco rozpikselowane - im bliżej kamery, tym bardziej. |
_________________ Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 |
|
|
|
 |
zetcom
Młodszy chorąży 2D Artist
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pojedynki: nie
Pomógł: 3 razy Posty: 231
3178 Prestiż
|
Wysłany: 07-01-2018, 01:43
|
|
|
Początkowo obecny projekt miał być jakby nowym Dewastatorem (kontynuacją), ale zdecydowałem, że jak tylko przyjdzie odpowiednia pora - doszlifuję poprzedni Projekt Dewastator i wypuszczę na światło dzienne. Obecny zaś Project Mystery jest czymś zupełnie nowym. Dzięki za uwagi Kamiledi15
jarlfenrir napisał/a: | Cóż to za twór, że tak zapytam? |
Po prostu stawiam na stylistykę jak za lat 90tych tylko w nowszym opakowaniu:
 |
|
|
|
 |
kamiledi15
Kapitan
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pomógł: 8 razy Posty: 837
8479 Prestiż
|
Wysłany: 07-01-2018, 02:12
|
|
|
Ale starego Dewastatora chyba ostatecznie nie skończyłeś? Bo zdziwiło mnie, że napisałeś, że to miała być kontynuacja Dewastatora. Pamiętam, że już 3 lata temu pisałeś, że ,,zbliżasz się do końca" Mam nadzieję, że na Mystery będziemy czekać krócej.
Przy okazji, co z tym kolesiem?
https://www.youtube.com/watch?v=f1Iq2hHjn30
Porzuciłeś go? Wyglądał bardzo szczegółowo. W nowej grze grafika ma nieco niższą rozdzielczość, więc jestem ciekaw, czy zrobiłeś go tylko na pokaz silnika, czy znajdzie się w jakiejś grze? |
_________________ Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 |
|
|
|
 |
jarlfenrir
Generał brygady
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pomógł: 82 razy Posty: 1731
37283 Prestiż
|
Wysłany: 07-01-2018, 13:39
|
|
|
zetcom napisał/a: |
Po prostu stawiam na stylistykę jak za lat 90tych tylko w nowszym opakowaniu:
Obrazek |
Czyli modele low poly, a tekstury pixelartowe?
Myślałem, że może mówisz o voxelarcie, a to byłoby interesujące
BTW. Co to ten dewastator? Musiałem przegapić jak publikowałeś tą grę. Masz jakiś link do niej jeszcze? |
|
|
|
 |
kamiledi15
Kapitan
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pomógł: 8 razy Posty: 837
8479 Prestiż
|
|
|
|
 |
zetcom
Młodszy chorąży 2D Artist
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pojedynki: nie
Pomógł: 3 razy Posty: 231
3178 Prestiż
|
Wysłany: 07-01-2018, 14:15
|
|
|
Wrzuciłem nowy materiał wideo odnośnie tworzonego projektu. Współpraca edytora poziomów LVL Edit z grą. Wciąż w fazie rozwojowej:
> LINK WIDEO <
Czeka sobie na "lepsze czasy". Co do szczegółowości - jest to rzecz niebezpieczna przy tworzeniu gier. Trzeba się z tym mieć na baczności.
Cytat: | BTW. Co to ten dewastator? Musiałem przegapić jak publikowałeś tą grę. Masz jakiś link do niej jeszcze? |
Oczywiście, że mam. Trzeba tylko pobrać "instalator sieciowy" bo swego czasu tyle wersji wychodziło, że tylko z takim programem można być na bieżąco: > LINK <
Dodam, że aktualnie pobrana z Dew Sync będzie wersja z Pixel Heaven 2017, a więc przed poprawkami jakie później dokonałem (a jest tego sporo - np. optymalizacja AI wroga).
kamiledi15 napisał/a: | Jarl, jak można nie znać Dewastatora O_o To prawdopodobnie najdłużej tworzona gra w klikach, moja gra to przy niej nic. |
Gdybym miał swoją działalność - nie pracował dla innych, to już dawno bym skończył Dewastatora. Na dzień dzisiejszy mogę powiedzieć, że ratuję ten projekt z masy zbędnych linijek zdarzeń - bo nie wiedziałem dosłownie nic o optymalizacji (zacząłem Dewastatora zanim zetknąłem się zawodowo z branżą gier). |
|
|
|
 |
jarlfenrir
Generał brygady
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pomógł: 82 razy Posty: 1731
37283 Prestiż
|
|
|
|
 |
kamiledi15
Kapitan
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pomógł: 8 razy Posty: 837
8479 Prestiż
|
Wysłany: 07-01-2018, 15:46
|
|
|
Jarl, jakbyś wszedł w linki, które ci wstawiłem, to byś zobaczył, że Dewastator jest tworzony co najmniej rok dłużej (autor datuje demo na 2005 rok). |
_________________ Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 |
|
|
|
 |
msg
Pupogłowy ~~~~~~~~~~~

Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pomógł: 76 razy Posty: 1411
40080 Prestiż
|
Wysłany: 07-01-2018, 15:49
|
|
|
Town of Death jest najdłużej robioną grą klikową w takim samym stopniu jak Stonehenge jest najdłużej wznoszoną budowlą na świecie, bo zaczęto stosunkowo dawno. Do czego zmierzam: nie wiem czy przez ostatnie 10 lat był rok bez update'u na temat Dewastatora, tamten umarł najdalej 2 lata po ogłoszeniu projektu.
Mimo, że kibicuję zetcomowi, żeby projekt został ukończony, to dalej boli mnie inwestycja masy roboczogodzin w technologię przestarzałą w dniu rozpoczęcia jej sprzedaży. Z drugiej strony realizacja pełnego 3D to wysiłek jeszcze większy i może takie małe oszustwo zda egzamin. Egzaminem byłoby w tym przypadku wydanie ukończonej gry. |
_________________
|
|
|
|
 |
kamiledi15
Kapitan
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pomógł: 8 razy Posty: 837
8479 Prestiż
|
Wysłany: 07-01-2018, 15:51
|
|
|
Czyli Town of Death był tworzony przed 2005 rokiem? Aż takiej pamięci nie mam, widzę tylko, że temat jest z 2006 roku. Ale masz rację, ja miałem na myśli gry nadal rozwijane, a nie takie, o których słuch dawno zaginął, bo takich znalazłaby się ogromna ilość. Ja i Zetcom jesteśmy osobami, które jak powiedziały, że zrobią, to zrobią, nie trzeba nam co pół roku powtarzać |
_________________ Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 |
|
|
|
 |
zetcom
Młodszy chorąży 2D Artist
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pojedynki: nie
Pomógł: 3 razy Posty: 231
3178 Prestiż
|
Wysłany: 08-01-2018, 00:00
|
|
|
msg napisał/a: | Town of Death jest najdłużej robioną grą klikową w takim samym stopniu jak Stonehenge jest najdłużej wznoszoną budowlą na świecie, bo zaczęto stosunkowo dawno. | Zagrałbym w Town of Death. Pamiętam po dziś ten pixelart.
msg napisał/a: | Z drugiej strony realizacja pełnego 3D to wysiłek jeszcze większy i może takie małe oszustwo zda egzamin. Egzaminem byłoby w tym przypadku wydanie ukończonej gry. | Czas pokaże. Z dużym dystansem podchodzę już do każdego projektu za który się biorę heh. |
|
|
|
 |
Minty
Stwórczyni omc dr fizyki
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy Posty: 3446
33789 Prestiż
|
Wysłany: 08-01-2018, 16:25
|
|
|
Z radością śledzę projekt na Fb |
|
|
|
 |
|