Co wybrać? |
Autor |
Wiadomość |
kurak
Plutonowy
Główny edytor:
Drugi edytor:
Posty: 79
1346 Prestiż
|
Wysłany: 27-06-2018, 12:40 Co wybrać?
|
|
|
Cześć!
Tym razem mam dość nietypowe pytanie, nie techniczne
Chodzi mi o to, że chciałbym sobie w końcu kupić któryś z silników i zastanawiam
się co waszym zdaniem jest najlepsze i dlaczego. Teraz jest dobra okazja bo na Steamie są dość spore obniżki do 5 lipca.
Ogólnie zawsze siedziałem tylko w produktach Click Teamu i siłą rzeczy w nich jako tako umiem się poruszać, kiedyś próbowałem Constructa 2 jeszcze. Jednak chciałbym trochę poważniej przysiąść i być może spieniężyć owoce mojej pracy. Zastanawiam się w który silnik zainwestować - interesują mnie raczej gry 2d i to robione w pojedynkę lub ewentualnie w 2-3 osoby. Czym tak naprawdę różni się CF od CF DEV? Czy warto dokładać tutaj dodatkową kasę? Zastanawiam się też mocno nad kupnem eksportera na androida - jednak czy to wszystko ma sens? Czy te technologie nie są już nieco przestarzałe? Może warto zaczekać na CF 3? Choć pewnie cena będzie dość zaporowa, a może przesiadka na Game Maker? Ponoć ma o wiele większe możliwości niż CF.
Wypowiedzcie się proszę, co o tym wszystkim sądzicie? Co najlepiej wybrać?
Dzięki!
Pozdrawiam serdecznie |
|
|
|
|
msg
Pupogłowy ~~~~~~~~~~~
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 76 razy Posty: 1411
40082 Prestiż
|
Wysłany: 27-06-2018, 14:49
|
|
|
Kupowanie CF 2.5 Dev nawet w promocji nie ma sensu. Praktyczna różnica przy zarobkach na swoim projekcie jest taka, że i z Std i z Dev możesz trzepać kasę na grze, ale w Std gdzieś w "About" czy "Help" musisz wstawić logo Clickteam i napisać, że zrobiłeś grę z pomocą tego edytora. Zakup eksportera dla małych projektów to IMO mus - mało kto gra w głupie gierki na komputerach, bardziej na telefonie podczas "posiedzenia".
A czy obrać CF czy inny edytor? Zależy od ciebie - jak ci wygodniej. Każdy z nich ma swoje ograniczenia, każdy z nich ma swoje zalety, np. zaletą CFa jest to, że jak poczekasz to pewnie kupisz go za 1$ na Humble Bundle (wersja Standard) i to, że jest banalny. Game Maker Studio też był kiedyś na HB, ale starsza wersja (Studio 1). Sprawdź na stronię CT jakie są szczegółowe różnice między Dev a Std., ale nie wiem, czy jest tam coś jeszcze istotnego. |
_________________ |
|
|
|
|
jarlfenrir
Generał brygady
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 82 razy Posty: 1731
37283 Prestiż
|
Wysłany: 27-06-2018, 20:14
|
|
|
Co do różnic między wersjami, to dev ma jeszcze dostęp do większej ilości rozszerzeń.
[ Dodano: 27-06-2018, 21:22 ]
https://ibb.co/eNoeFT rozszerzenia wymagające wersji dev |
|
|
|
|
kurak
Plutonowy
Główny edytor:
Drugi edytor:
Posty: 79
1346 Prestiż
|
Wysłany: 28-06-2018, 00:01
|
|
|
Hej, dzięki za Wasze odpowiedzi.
Właśnie co do dev to kluczowe są tutaj te rozszerzenia wg mnie ale czy są one aż tak bardzo potrzebne? Tego nie wiem - nie używałem ich nigdy. Wychodzi na to że najlepszym rozwiązaniem będzie kupienie podstawki CF bo i tak jest wymagana przy zakupie dev (przynajmniej na steamie) i eksportera androida. Co do Game Makera to pobawię się w trialu i zobaczę czy mi leży,
jeśli macie jeszcze jakieś sugestie - chętnie poczytam
Pozdrawiam! |
|
|
|
|
wisnia_pc
Sierżant
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 5 razy Posty: 128
2356 Prestiż
|
Wysłany: 29-06-2018, 10:43
|
|
|
CF DEV ma kilka naprawdę niezbędnych roszczeń jeśli chcesz wydawać gry mobilne. Miedzy innymi rozszerzenie odpowiedzialne za reklamy w aplikacji oraz zapis plików ini. Dev też ma opcje ładowania pojedynczej ramki do pamięci gdzie reszta nie jest ładowana zwiększa to wydajność aplikacji. |
_________________ Prawdopodobnie najbardziej zaawansowany RTS jaki powstaje w klikach.
|
|
|
|
|
|